![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alvast volgens Patriot!, ex-lid van BUB. Hij beweert dat die gedeeld wordt door verschillende mensen van de partij om zoveel mogelijk aanwezig te zijn op het forum, omdat Hans, de voorzitter, weinig tijd heeft. Ik kan me vergissen, maar die uitspraak deed hij toen hij nog BUB-lid was, dus niet als ex-BUB lid.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar echt ververlend is dat niet want het regime trekt zich daar toch niets van aan. Dehaene fixt het wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() En dus maar straffen? Gevaarlijke partij dat VB, neem het van mij aan. Niet te vertrouwen. Nog in geen honderdduizend jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Bij mij wel, maar bij Filip Dewinter en zijn bijeenkomsten met de Alte Kamaraden twijfel ik er sterk aan.
Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In wezen is heel het communautair debat een eenvoudige zaak : we besloten reeds lang om een "federale staat" te zijn - maar we bakkeleien nog over de vraag wat er precies "fedeale bevoegdheden" en wat in feite "restbevoegdheden" voor de deelstaten -zolang dat niet gebeurd is zijn we in feite nog altijd een niet-gefederalizeerd land, waar de deelstaten "inspraak" eisen in de andere deelstaat. Het gaat hier om een soort "inspraak" die de normale bescherming van taalminderheden, zoals die overal in Europa voorkomen te boven gaat - er is in wezen geen enkel bezwaar tegen een op europees recht of op mensenrechten gebazeerde erkenning van een taalminderheidsstatuut (alhoewel vele vlamingen uit historische redenen hier redelijk huivrig tegenover staan). De frankofone minderheid acht het in tegenstrijd met de "mensenrechten" dat ze "verplicht" z"ou worden om Nederlands te leren. Wel nu : die verplichting is totaal van de pot gerukt, ze bestaat nl. niet zoals talloze onintegreerbare immigranten in de ganse wereld dagelijks bewijzen. Dat een inspanning om te "integreren" door de plaatselijke taal te leren zeer wenselijk is staat boven alle discussie, dat men voor dergelijke inspanningen rijkelijk door sociale contacten en aanvaarding beloont wordt is heel zeker : er zijn helaas diverse redenen/oorzaken waardoor dit moeilijk of onmogelijk is. Ik noemde eerder al eens een concreet voorbeeld van limburgers die wegens hun duidelijke tongval in een westvlaamse gemeente "weggepest" werden. De economische macht van "taal" mag overigens ook niet onderschat worden : er is geen enkele student die er ook maar aan denkt om bedrijfstechnische, economische studies aan te vatten met het oog op een carrière in het bedrijfsleven om geen engels te leren. Voor de echte topfuncties helpt dit niet, indien hij deze taal niet met de moedermelk ingelepeld gekregen heeft (ingezogen in feite). Er zijn reeds mensen die hun pasgeborenen inderdaad niet in hun eigen moedertaal, maar in het engels opvoeden... Het is mijn mening dat door de taalgevoeligheden even opzij te zetten, een finalizatie van de staatshervorming als een fluitje van een cent zou kunnen verlopen - normale mensen sluiten zichzelf niet op in ghetto's...
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Je moet toch wat minder bevooroordeeld zijn.
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() U moet niet zo hypocriet doen. Als Dewinter Verschaeve zijn geestelijk voorbeeld noemt, dan weten we genoeg. Als Dewinter neo-nazi Bert Eriksson vereerde dat weten we zeker genoeg.
Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementslid
|
![]() En De Winter staat voor de hele Vlaamse beweging?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Als system iets beweert in verband met FDW dan is voorzichtigheid geboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Ik heb nooit van Italië gehouden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
De Fr partijen menen dat zij het recht hebben om zich te mengen in Vlaanderen. bv ivm het Vl regeringsbesluit taalkennis als voorwaarde voor sociale woningen. In alle communautaire dossiers is Ecolo anti-Vl samen met de andere Fr partijen. Doorgaans onthoudt Groen! zich in het beste geval Paul Geudens Gazet van Antwerpen - 14 juli 2007 Tot grote woede van de Franstaligen, vooral van de PS, is Bart Laeremans van het Vlaams Belang donderdag tot ondervoorzitter van de Kamer van Volksvertegenwoordigers verkozen. Normaal wordt hij nu ook voorzitter van een commissie. Het werd een pure communautaire stemming: Nederlandstaligen (behalve Groen!) tegen Franstaligen. Een historische gebeurtenis? Laatst gewijzigd door luc broes : 16 juli 2007 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Leg eens uit waarom U bij het woord Vlaanderen en bij zijn afleidingen een oude spelling hanteert. Ik heb al eens die vraag gesteld maar U hebt ze nog niet beantwoord. Dus U zou beter rechtlijnig houden aan de huidige spelling of rechtlijnig aan een oudere spelling. De laatste van de twee is trouwens een belachelijke mogelijkheid. Want nu is het een hutsepot van een oude spelling en de huidige spelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaemsche is een mooier woord dan Vlaamse.
Maar ik ben dan ook een fan van het oude Nederlands.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() "Belgica" en "Walonreye" dan...
Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 16 juli 2007 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgica is dat oud Nederlands?
Walonreye ownt toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welke wetten zou je maken, in dit concrete geval?
|
![]() |
![]() |