![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tja, Turkije is ook Aziatisch, alhoewel ik er m'n jeugd niet heb doorgebracht...
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het meer over Nieuw Guinnea, Filipijnen en Japan.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementslid
|
![]() Nee, inderdaad (idd voor hippe jongens als jij!), je weet het niet. Ik heb Van San - wiens professionalisme je nu blijkbaar ook al in twijfel trekt! - uitgebreid gesproken over haar rapport, kort na het uitbrengen ervan, en ze was helemaal ontdaan door de reacties erop. Ik kan het je dus uit eerste hand garanderen: zowel bij de traditionele politieke partijen als aan de politietop en bij de parketten wordt al minstens 12 jaar �*lle mogelijke moeite gedaan om de nationaliteit van daders (als het om allochtonen gaat, tenminste) zoveel mogelijk verborgen te houden voor Jan met de pet. Het resultaat kennen we inmiddels. Je kan Jan namelijk niet voor de gek houden, toch niet lang. Want dan wordt Jan boos. De gevolgen d�*�*rvan kennen we al evenzeer.
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan je die onzin even toelichten? Ik heb de indruk dat je hier om even wat post, om toch maar "in the picture" te blijven. Op wie tracht je indruk te maken? Je hebt over alles en iedereen een mening, alleen besef je niet dat ze op drijfzand gebaseerd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
San kreeg kritiek op haar werkwijze en - automatisch - de daaruitvolgende conclusies. Dat betekent niet - in tegenstelling tot wat vaak wordt aangenomen - dat de conclusies daarom vals zijn. Ze kunnen waar zijn, maar ze zijn op een slechte manier tot stand gekomen. Maar een 'goed' onderzoek kan hetzelfde resultaat hebben. Citaat:
Citaat:
En dat mag Jan doen. Niets mis mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En zou je nu zo vriendelijk willen zijn me op mijn fouten te wijzen? Dan kunnen we verder praten. Het was net zo interessant. (Ohja, en die 4 zaken zou je ook nog mogen bewijzen.)
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Wsl in uw wildste dromen.
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn wilde dromen heeft te maken met anale seks met dode dieren. Ik denk niet dat je daar bij wilt zijn.
Citaat:
Maar ik vind het spijtig dat je niet meer op de discussie wilt ingaan. Noteer wel. Jij wou niet meer verder gaan. Niet ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En weet je wat? Dat is dus géén exacte wetenschap, hé. Citaat:
Dat geeft een interessante kijk op het 'feit' dat buitenlanders de grote groep gevangenen uitmaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() MARION VAN SAN, Arjen LEERKES, Criminaliteit en criminalisering. Allochtone jongeren in België, Amsterdam University Press, 2001, ISBN 90 5356 525 6
(Marion van San (1966) is sociologe en criminologe en als senioronderzoeker verbonden aan het RISBO (Erasmus Universiteit Rotterdam). In 1998 promoveerde zij aan de Universiteit van Amsterdam op het proefschrift Stelen en Steken. Delinquent gedrag van Curaçaose jongens in Nederland.. Arje Leerkes (1973) is socioloog en werkt momenteel als onderzoeker bij Regioplan.) p.200 De analyses zijn gebaseerd op het nationaliteitscriterium. Als 'autochtoon' gelden al die jongeren die over de Belgische nationaliteit beschikken. BIJLAGE 2 Tabellen, Figuren, Samenstelling van de delictcategorieën ... nationaliteiten en nationaliteitscategorieën ... De proportionaliteitswaarde wordt verkregen door het aandeel onder een bepaalde type verdachten te delen door het bijbehorende bevolkingsaandeel. De criminaliteitsgraad kan simpelweg worden berekend door het aantal verdachten te percenteren naar de relevante populatieomvang. [proportionaliteit 1999] België Totaal 0,78 Diefstal 0,71 Geweld tegen personen 0,75 Vandalisme / vernieling 0,95 Seksuele misdrijven 0,92 Openbare orde en gezag 0,74 Drugshandel 1,08 Economische delicten 0,54 Overige delicten 0,71 Marokko Totaal 2,49 Diefstal 2,97 Geweld tegen personen 3,48 Vandalisme / vernieling 2,20 Seksuele misdrijven 1,96 Openbare orde en gezag 3,57 Drugshandel 1,05 Economische delicten 2,24 Overige delicten 2,70 Turkije Totaal 1,31 Diefstal 1,50 Geweld tegen personen 3,31 Vandalisme / vernieling 0,94 Seksuele misdrijven 1,10 Openbare orde en gezag 1,23 Drugshandel 0,81 Economische delicten 1,09 Overige delicten 0,99 Algerije Totaal 4,33 Diefstal 5,57 Geweld tegen personen 5,47 Vandalisme / vernieling 3,04 Seksuele misdrijven -- Openbare orde en gezag -- Drugshandel 0,58 Economische delicten 5,83 Overige delicten 7,62
![]() |
#74 |
|
![]() Wij belgen houden blijkbaar van de drugshandel...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach, hij heeft z'n belagers tenminste goed teruggehad ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() juist ja! twee blonde Polen die eruitzagen als Zweden! was ik al vergeten!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Goed wetend Bruut Geweld een radeloze afkeer heeft van nuance, onderneem ik toch een poging om het verschil te duiden. Ja ik weet het, ik ben extreem goed. Vooruit dan maar: een Marokkaan die zijn dopgeld aanvult met het opzetten van een dopehandel is niet armer dan een doorsnee dopper. Bijlange niet. Als armoede de drive tot criminaliteit zou zijn, dan zou het vaderlandse dealerscollectief dezelfde samenstelling hebben als het vaderlandse dopperscollectief. Uw aversie voor de nuance mag dan niet gering zijn, u kunt niet ontkennen dat de vertegenwoordiging van de Marokkanen onder de dealers hun vertegenwoordiging onder de doppers overstijgt. En nog niet te stillekes. Nog een voorbeeld: een gemiddelde loverboy is niet armer dan het gemiddelde vrijer van een gemiddelde bakvis. Vooraleer u dit probeert te ontkennen, bedenk dan dat een sportwagen, een blitse garderobe en een abonnement in de fitnessclub de vaste ingrediënten zijn die een boy tot loverboy maken. En toch zijn het niet de gemiddelde vrijers die de bakvissen tot prostitutie dwingen. Als armoede de drive zou zijn, dan zou het clubje van loverboys een compilatie zijn van alle soorten jongens. Zelfs uw legendarische afkeer van de nuance kan niet zo erg zijn dat u niet zou weten dat de loverboys een nagenoeg ongemengde Marokkaanse aangelegenheid is. Moraal van het verhaal: de sociaal-economische toestand is niet de dominante factor die iemand tot dealer of tot loverboy maakt. Zo, en nu mag u in stilte de dezelfde oefening maken voor enkele andere takken van de criminaliteit. Als u er in slaagt hierbij enige nuance te ontwikkelen, mag u een nieuw pseudoniem kiezen, vooralsnog zit uw huidig pseudoniem u als gegoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Ik heb altijd een mes bij om een appeltje te schillen, maar in die vier keer dat ik "afgetroefd" ben, heb ik het nooit getrokken. Als ze zelf eerst een mes trekken, ja dan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() inderdaad.......
En dat speelt kompleet in het nadeel van die "West-Vlaming"...hij had een verboden wapen op zak en heeft het gebruikt met zware letsels tot gevolg.... Alweer een openbaar-vervoer attribuut erbij. In "mijnen" tijd was een geldig vervoersbewijs en goeie manieren voldoende om wat te reizen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 23 juli 2007 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |