Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2007, 23:12   #61
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mijn ideologische wind waait overigens uit het Westen.
Maar hij is ook in't Oosten geweest. 2de wereldoorlog in de Aziatische landen meegemaakt.
Tja, Turkije is ook Aziatisch, alhoewel ik er m'n jeugd niet heb doorgebracht...
Oud 22 juli 2007, 23:13   #62
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
Tja, Turkije is ook Aziatisch, alhoewel ik er m'n jeugd niet heb doorgebracht...
Ik had het meer over Nieuw Guinnea, Filipijnen en Japan.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 23:18   #63
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mss - heel mss - scheelde er echt iets aan haar werkwijze?
Aleja, 'k weet het niet.
Nee, inderdaad (idd voor hippe jongens als jij!), je weet het niet. Ik heb Van San - wiens professionalisme je nu blijkbaar ook al in twijfel trekt! - uitgebreid gesproken over haar rapport, kort na het uitbrengen ervan, en ze was helemaal ontdaan door de reacties erop. Ik kan het je dus uit eerste hand garanderen: zowel bij de traditionele politieke partijen als aan de politietop en bij de parketten wordt al minstens 12 jaar �*lle mogelijke moeite gedaan om de nationaliteit van daders (als het om allochtonen gaat, tenminste) zoveel mogelijk verborgen te houden voor Jan met de pet. Het resultaat kennen we inmiddels. Je kan Jan namelijk niet voor de gek houden, toch niet lang. Want dan wordt Jan boos. De gevolgen d�*�*rvan kennen we al evenzeer.
Oud 22 juli 2007, 23:20   #64
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn ideologische wind waait overigens uit het Westen.
Maar hij is ook in't Oosten geweest. 2de wereldoorlog in de Aziatische landen meegemaakt.
Kan je die onzin even toelichten? Ik heb de indruk dat je hier om even wat post, om toch maar "in the picture" te blijven. Op wie tracht je indruk te maken? Je hebt over alles en iedereen een mening, alleen besef je niet dat ze op drijfzand gebaseerd is.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 23:20   #65
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een prachtzin. Die moet je inlijsten.

Kun je nu eens de volgende dingen onderbouwen.
- ik ben zelfkritiekloos
- ik ben een volksverrader
- ik heb een poco-sprookje
- ik ben een moraalridder

Kun je eens duidelijk uitleggen waarom je me deze lieve koosnaampjes geeft?

Als ik moet kiezen tussen
- invloedrijke politieke kliek op te vrijen
en
- aangezien te worden als een nobel mens

dan kies ik toch voor het laatste.
Lang leve mezelf!

Daarvoor heb ik teveel jeugdzonden, vrees ik.

Er is op dit moment maar 1 partij waar ik 'snel' opmars zou kunnen maken, als ik heel veel slijm, en dat is het VB. Maar sinds wanneer zijn die poco?

Pocologie? Op dit forum?
Die is nieuw.
Nog flink wat bokes eten jongen, naarmate je groeit zul je ook beter in staat zijn te lezen wat er staat.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 23:23   #66
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Nee, inderdaad (idd voor hippe jongens als jij!), je weet het niet.
Kom nu, je gaat toch niet zeggen dat je het ironische aspect niet door had?

Citaat:
Ik heb Van San - wiens professionalisme je nu blijkbaar ook al in twijfel trekt! - uitgebreid gesproken over haar rapport, kort na het uitbrengen ervan, en ze was helemaal ontdaan door de reacties erop.
Dat is dan jammer, maar wie iets beweert, moet ook tegen kritiek kunnen. Dat is nu eenmaal het leuke aan wetenschappelijk onderzoek.

San kreeg kritiek op haar werkwijze en - automatisch - de daaruitvolgende conclusies.
Dat betekent niet - in tegenstelling tot wat vaak wordt aangenomen - dat de conclusies daarom vals zijn. Ze kunnen waar zijn, maar ze zijn op een slechte manier tot stand gekomen. Maar een 'goed' onderzoek kan hetzelfde resultaat hebben.

Citaat:
Ik kan het je dus uit eerste hand garanderen: zowel bij de traditionele politieke partijen als aan de politietop en bij de parketten wordt al minstens 12 jaar �*lle mogelijke moeite gedaan om de nationaliteit van daders (als het om allochtonen gaat, tenminste) zoveel mogelijk verborgen te houden voor Jan met de pet.
Dus de statistieken zijn niet openbaar? Ach zo.

Citaat:
Het resultaat kennen we inmiddels. Je kan Jan namelijk niet voor de gek houden, toch niet lang. Want dan wordt Jan boos. De gevolgen d�*�*rvan kennen we al evenzeer.
Jan mag doen wat Jan wilt doen. (Aleja, het gaat over stemmen op het VB, hé.)
En dat mag Jan doen. Niets mis mee.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 22 juli 2007, 23:23   #67
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Kan je die onzin even toelichten? Ik heb de indruk dat je hier om even wat post, om toch maar "in the picture" te blijven. Op wie tracht je indruk te maken? Je hebt over alles en iedereen een mening, alleen besef je niet dat ze op drijfzand gebaseerd is.
John Rawls zijn biografie was ik aan't beschrijven.
Oud 22 juli 2007, 23:25   #68
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nog flink wat bokes eten jongen, naarmate je groeit zul je ook beter in staat zijn te lezen wat er staat.
Citaat:
Ok, dat weten we dan ook weer.
En nu argumenten graag.
We staan dus quite.

En zou je nu zo vriendelijk willen zijn me op mijn fouten te wijzen? Dan kunnen we verder praten. Het was net zo interessant.

(Ohja, en die 4 zaken zou je ook nog mogen bewijzen.)
Oud 22 juli 2007, 23:44   #69
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We staan dus quite.
Wsl in uw wildste dromen.

Citaat:
En zou je nu zo vriendelijk willen zijn me op mijn fouten te wijzen? Dan kunnen we verder praten. Het was net zo interessant.

(Ohja, en die 4 zaken zou je ook nog mogen bewijzen.)
Hoeft niet, diagonale herlezing van uw eigen nonsens is ruim voldoende en verklaart zoveel te beter het onvermogen van uw gehanteerde argumenten.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 23:46   #70
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wsl in uw wildste dromen.
Mijn wilde dromen heeft te maken met anale seks met dode dieren. Ik denk niet dat je daar bij wilt zijn.

Citaat:
Hoeft niet, diagonale herlezing van uw eigen nonsens is ruim voldoende en verklaart zoveel te beter het onvermogen van uw gehanteerde argumenten.
Proficiat met deze beargumentering.

Maar ik vind het spijtig dat je niet meer op de discussie wilt ingaan.
Noteer wel. Jij wou niet meer verder gaan. Niet ik.
Oud 22 juli 2007, 23:58   #71
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Kom nu, je gaat toch niet zeggen dat je het ironische aspect niet door had?

Dat is dan jammer, maar wie iets beweert, moet ook tegen kritiek kunnen. Dat is nu eenmaal het leuke aan wetenschappelijk onderzoek.

San kreeg kritiek op haar werkwijze en - automatisch - de daaruitvolgende conclusies.
Dat betekent niet - in tegenstelling tot wat vaak wordt aangenomen - dat de conclusies daarom vals zijn. Ze kunnen waar zijn, maar ze zijn op een slechte manier tot stand gekomen. Maar een 'goed' onderzoek kan hetzelfde resultaat hebben.

Ik heb het hele onderzoek gelezen. Er was met de methodiek zeker geen probleem.

Dus de statistieken zijn niet openbaar? Ach zo.

Nee, bij de cijfergegevens die de politiediensten aan de pers doorspelen, ontbreken sinds 1995 alle gegevens over de nationaliteit van de daders.

Jan mag doen wat Jan wilt doen. (Aleja, het gaat over stemmen op het VB, hé.)
En dat mag Jan doen. Niets mis mee.
Oud 23 juli 2007, 00:01   #72
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb het hele onderzoek gelezen. Er was met de methodiek zeker geen probleem.
Ik ken wetenschappers die daar anders over denken.
En weet je wat? Dat is dus géén exacte wetenschap, hé.

Citaat:
Nee, bij de cijfergegevens die de politiediensten aan de pers doorspelen, ontbreken sinds 1995 alle gegevens over de nationaliteit van de daders.
Dus de kerel die hier niet zo lang geleden op politics de gevangeniscijfers gaf waar 54% Belg en het overige percentage buitenlanders waren, had die verzonnen.

Dat geeft een interessante kijk op het 'feit' dat buitenlanders de grote groep gevangenen uitmaken.
Oud 23 juli 2007, 08:38   #73
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

MARION VAN SAN, Arjen LEERKES, Criminaliteit en criminalisering. Allochtone jongeren in België, Amsterdam University Press, 2001, ISBN 90 5356 525 6

(Marion van San (1966) is sociologe en criminologe en als senioronderzoeker verbonden aan het RISBO (Erasmus Universiteit Rotterdam). In 1998 promoveerde zij aan de Universiteit van Amsterdam op het proefschrift Stelen en Steken. Delinquent gedrag van Curaçaose jongens in Nederland.. Arje Leerkes (1973) is socioloog en werkt momenteel als onderzoeker bij Regioplan.)

p.200
De analyses zijn gebaseerd op het nationaliteitscriterium. Als 'autochtoon' gelden al die jongeren die over de Belgische nationaliteit beschikken.

BIJLAGE 2

Tabellen, Figuren, Samenstelling van de delictcategorieën

... nationaliteiten en nationaliteitscategorieën ...

De proportionaliteitswaarde wordt verkregen door het aandeel onder een bepaalde type verdachten te delen door het bijbehorende bevolkingsaandeel. De criminaliteitsgraad kan simpelweg worden berekend door het aantal verdachten te percenteren naar de relevante populatieomvang.

[proportionaliteit 1999]

België

Totaal 0,78

Diefstal 0,71
Geweld tegen personen 0,75
Vandalisme / vernieling 0,95
Seksuele misdrijven 0,92
Openbare orde en gezag 0,74
Drugshandel 1,08
Economische delicten 0,54
Overige delicten 0,71

Marokko

Totaal 2,49

Diefstal 2,97
Geweld tegen personen 3,48
Vandalisme / vernieling 2,20
Seksuele misdrijven 1,96
Openbare orde en gezag 3,57
Drugshandel 1,05
Economische delicten 2,24
Overige delicten 2,70

Turkije

Totaal 1,31

Diefstal 1,50
Geweld tegen personen 3,31
Vandalisme / vernieling 0,94
Seksuele misdrijven 1,10
Openbare orde en gezag 1,23
Drugshandel 0,81
Economische delicten 1,09
Overige delicten 0,99

Algerije

Totaal 4,33

Diefstal 5,57
Geweld tegen personen 5,47
Vandalisme / vernieling 3,04
Seksuele misdrijven --
Openbare orde en gezag --
Drugshandel 0,58
Economische delicten 5,83
Overige delicten 7,62
Oud 23 juli 2007, 11:56   #74
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Wij belgen houden blijkbaar van de drugshandel...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 12:10   #75
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Zo gaat dat hier. De omgekeerde wereld. Je mag je nog niet eens verweren tegen je agressors of je wordt aangehouden. Moeten we ons dan laten doodslaan?

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/binnenland/070722steekpartij

Ach, hij heeft z'n belagers tenminste goed teruggehad
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 13:06   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
Què? Er was eerst sprake van daders van "zuiderse" origine. Na een dag of twee werd het pas duidelijk dat het om "blanken" ging...
juist ja! twee blonde Polen die eruitzagen als Zweden! was ik al vergeten!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 15:29   #77
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
yep, zijn sindsdien meerder studies geweest, maar die maken belangrijke nuances: welke criminaliteit zit bij welke nationaliteit, afkomst etc. welke criminaliteit vervolgt men, welke registreert men én de belangrijkste conclusie is dat (zoals al lang bekekend in de criminologie) dat sociaal-economische omstandigheden dé drive zijn voor bepaalde vormen van criminaliteit
Het is voorwaar verbazingwekkend om uitgerekend van Bruut Geweld te vernemen dat meerdere studies op genuanceerde wijze criminaliteit koppelen aan nationaliteit, afkomst etc. Voorts verbaast het mij niet dat Bruut Geweld er niet in slaagt om het onderscheid te maken tussen enerzijds nationaliteit of afkomst en anderzijds sociaal-economische omstandigheden.

Goed wetend Bruut Geweld een radeloze afkeer heeft van nuance, onderneem ik toch een poging om het verschil te duiden. Ja ik weet het, ik ben extreem goed.

Vooruit dan maar: een Marokkaan die zijn dopgeld aanvult met het opzetten van een dopehandel is niet armer dan een doorsnee dopper. Bijlange niet. Als armoede de drive tot criminaliteit zou zijn, dan zou het vaderlandse dealerscollectief dezelfde samenstelling hebben als het vaderlandse dopperscollectief. Uw aversie voor de nuance mag dan niet gering zijn, u kunt niet ontkennen dat de vertegenwoordiging van de Marokkanen onder de dealers hun vertegenwoordiging onder de doppers overstijgt. En nog niet te stillekes.

Nog een voorbeeld: een gemiddelde loverboy is niet armer dan het gemiddelde vrijer van een gemiddelde bakvis. Vooraleer u dit probeert te ontkennen, bedenk dan dat een sportwagen, een blitse garderobe en een abonnement in de fitnessclub de vaste ingrediënten zijn die een boy tot loverboy maken. En toch zijn het niet de gemiddelde vrijers die de bakvissen tot prostitutie dwingen. Als armoede de drive zou zijn, dan zou het clubje van loverboys een compilatie zijn van alle soorten jongens. Zelfs uw legendarische afkeer van de nuance kan niet zo erg zijn dat u niet zou weten dat de loverboys een nagenoeg ongemengde Marokkaanse aangelegenheid is.
Moraal van het verhaal: de sociaal-economische toestand is niet de dominante factor die iemand tot dealer of tot loverboy maakt.

Zo, en nu mag u in stilte de dezelfde oefening maken voor enkele andere takken van de criminaliteit. Als u er in slaagt hierbij enige nuance te ontwikkelen, mag u een nieuw pseudoniem kiezen, vooralsnog zit uw huidig pseudoniem u als gegoten.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 15:33   #78
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb altijd een mes bij om een appeltje te schillen, maar in die vier keer dat ik "afgetroefd" ben, heb ik het nooit getrokken. Als ze zelf eerst een mes trekken, ja dan...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 15:37   #79
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Messentrekkerij lijkt wel een rage te worden.
inderdaad.......

En dat speelt kompleet in het nadeel van die "West-Vlaming"...hij had een verboden wapen op zak en heeft het gebruikt met zware letsels tot gevolg....

Alweer een openbaar-vervoer attribuut erbij.

In "mijnen" tijd was een geldig vervoersbewijs en goeie manieren voldoende om wat te reizen

Laatst gewijzigd door kelt : 23 juli 2007 om 15:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 15:40   #80
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
inderdaad.......

En dat speelt kompleet in het nadeel van die "West-Vlaming"...hij had een verboden wapen op zak en heeft het gebruikt met zware letsels tot gevolg....

Alweer een openbaar-vervoer attribuut erbij.

In "mijnen" tijd was een geldig vervoersbewijs en goeie manieren voldoende om wat te reizen
Tegenwoordig heeft iedereen een gratis vervoerbewijs en een mes.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be