Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Enquete Nynorsk
1 0 0%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 0 0%
6 0 0%
7 2 6,25%
7.5 1 3,13%
8 2 6,25%
8.5 3 9,38%
9 6 18,75%
9.5 7 21,88%
10 11 34,38%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 12:10   #61
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik werk als psychodiagnosticus in een centrum dat onder andere diagnostiek bij volwassenen met een vermoeden van autisme uitvoert. Tot nu toe vind ik die job zeer boeiend, het was van alle jobs waarvoor ik gesolliciteerd heb tijdens mijn werkzoekende periode diegene die op nummer 1 stond. Die diagnose is erg complex, het is soms bijna een 'speurtocht' (ouders gaan bevragen die ondertussen al bejaard zijn, leerkrachten van 15 jaar geleden gaan opsnorren,...) en voor mij een erg grote uitdaging.
Welke politicus draagt volgens jou de meeste kenmerken uit het autistisch spectrum in zich?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 12:44   #62
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Daar kan ik in grote lijnen wel mee instemmen, maar ik denk ook dat elke keuze van middelen bepaalde neveneffecten sorteert (en dus niet-geplande doelen bereikt) die in de ene ideologie gewenst, in de andere ongewenst zijn, zodat de keuze van de middelen in de praktijk bijna nooit los kan staan van ideologische overwegingen. Vaak zijn doelen bovendien op zich ook weer middelen om op termijn tot een volgend doel te komen.
Of course. Ik spreek ook van evidence based politics, niet van evidence forced politics.

Bijv. de aanpak van criminelen. Je kunt daar verschillende doelen mee hebben (wraakgebaseerd straffen, afschrikeffect, succesvolle terugkeer in de maatschappij, bescherming van de maatschappij, genoegdoening van de samenleving...) en in de meeste zienswijzen zijn verschillende doelen belangrijk, weliswaar in andere verhoudingen.
Succesvolle terugkeer in de maatschappij is voor de meeste politieke strekkingen in Vlaanderen een aandachtspunt. Als dan uit voldoende onderzoek blijft dat het 'breekpunt' op 7 jaar gevangenisstraf ligt, dan ga je daar toch iéts mee moeten doen, zelfs al vind je andere doelstellingen van gevangenisstraffen belangrijker. Over het algemeen wordt met dergelijke gegevens op een heel onvolwassen manier omgegaan, gaande van iets als 'dan moeten die maar levenslang zitten' tot 'dan laten we ze allemaal voor die 7 jaar gedaan is vrij'. Ik krijg daar kou van.

Een evidence forced politics zou natuurlijk niet-gewenste neveneffecten opleveren, maar ik denk dat we nu vooral in de situatie zitten waarin negatieve neveneffecten genegeerd worden omdat ze niet in het straatje passen. Zowel bij de regeringspartijen als bij de oppositie.
Oud 9 augustus 2007, 12:51   #63
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Federale (confederale) staten werken in wezen goed - eens er deelstaatgrenzen getrokken zijn heeft er gewoonlijk niemand zin om deze te veranderen.
Dan werkt er hier precies toch iets niet goed

Citaat:
Leuk dat je toch met de autistenproblematiek te maken gekregen hebt !
Misscien tref ik je wel op het ca. jaarlijkse congres over de autistenproblemen in de Kon. Elizabethzaal in Antwerpen ?
Dat is mogelijk. We proberen zoveel mogelijk congressen te bezoeken als financieel haalbaar is. Aangezien het budget zeer beperkt is, gaan we niet allemaal naar hetzelfde congres, natuurlijk.
Oud 9 augustus 2007, 12:51   #64
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Nee, ik bedoelde ook in de betekenis van "naast" je andere job, aan de universiteit.
Ik werk niet meer aan de unief. Goddank.
Oud 9 augustus 2007, 13:01   #65
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus misschien is dat wel mijn levensdoel: leren leven met chronische pijn.
Mogen we weten waaraan (of liever via PB?), 't kan zijn dat je hier lotgenoten terug vindt.
Oud 9 augustus 2007, 13:02   #66
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Welke politicus draagt volgens jou de meeste kenmerken uit het autistisch spectrum in zich?
ROFL.

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in de differentiaaldiagnose tussen psychopathie en autisme. Iets wat me bij politiekers sterk aan de orde lijkt.
Ik denk dat weinig mensen met autisme de politiek in geraken. Daarvoor dien je geslepen en manipulatief te zijn, en de meeste mensen met autisme zijn daar erg slecht in.
Wellicht vind je ze ergens op het partijbureau, driftig werkend voor de grote baas. Of ergens onderaan de politieke ladder. never say never, maar het zou me erg verbazen mocht er iemand met een autismespectrumstoornis aan de politieke top staan. Aan gebrekkig sociaal inlevingsvermogen zal het hen echter niet ontbreken.
Oud 9 augustus 2007, 13:11   #67
Ambiorix

Standaard

zit ge soms aan de alcohol of wiet? met welke redenen en met wie en waar etc ?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 13:13   #68
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Mogen we weten waaraan (of liever via PB?), 't kan zijn dat je hier lotgenoten terug vindt.
Instabiliteit van de wervelzuil. Mijn nek- en bovenste rugwervels komen telkens opnieuw op de verkeerde plaats te staan. Idem voor mijn onderrug en bekken. Daarnaast zijn er sterke vermoedens naar CVS/fibromyalgie.
Dat alles creeërt nek- en rugpijn, hoofdpijn, uitstraling en zenuwblokkades in mijn armen en benen, spierpijn, en vermoeidheid.
Ik heb al diverse artsen gezien, en ook mijn osteopaat en mijn kinesist snappen niet goed waarom hun behandelingen niet aanslaan. Ze 'kennen' wat ze zien maar het zou al lang over moeten geweest zijn.
Oud 9 augustus 2007, 13:22   #69
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
zit ge soms aan de alcohol of wiet? met welke redenen en met wie en waar etc ?
Wiet vind ik niet leuk. Ik word er niet relaxed van (eerder opgefokt), krijg hartkloppingen, hoofdpijn, en ik lijk er licht tot zwaar van te hallucineren, wat ik niet leuk vind en ook niet zo veilig eigenlijk. Ik moet ook telkens overgeven, dus ik ben daar wijselijk na een aantal keer mee gestopt. Spacecake lijkt de neveneffect helaas enkel te versterken. In minuscule dosissen lijkt het wel een goed effect te hebben op mijn pijn, maar de geur en smaak is een beetje negatief geconditioneerd.

Alcohol drinkt men denk ik overal, in grote en kleine porties, thuis, bij vrienden en op café, met mate en zonder mate
Oud 9 augustus 2007, 13:33   #70
Ambiorix

Standaard

alright
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 13:35   #71
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Stel, je krijgt als enige te horen dat binnen 24 uur de wereld gaat vergaan. Hoe zou je laatste 24 uur er uit zien?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 15:16   #72
Banneling

Standaard

Citaat:
ROFL.

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in de differentiaaldiagnose tussen psychopathie en autisme. Iets wat me bij politiekers sterk aan de orde lijkt.
Ik denk dat weinig mensen met autisme de politiek in geraken. Daarvoor dien je geslepen en manipulatief te zijn, en de meeste mensen met autisme zijn daar erg slecht in.
Wellicht vind je ze ergens op het partijbureau, driftig werkend voor de grote baas. Of ergens onderaan de politieke ladder. never say never, maar het zou me erg verbazen mocht er iemand met een autismespectrumstoornis aan de politieke top staan. Aan gebrekkig sociaal inlevingsvermogen zal het hen echter niet ontbreken.

Ziet u op termijn een medische doorbraak inzake autisme?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:05   #73
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Instabiliteit van de wervelzuil. Mijn nek- en bovenste rugwervels komen telkens opnieuw op de verkeerde plaats te staan. Idem voor mijn onderrug en bekken. Daarnaast zijn er sterke vermoedens naar CVS/fibromyalgie.
Dat alles creeërt nek- en rugpijn, hoofdpijn, uitstraling en zenuwblokkades in mijn armen en benen, spierpijn, en vermoeidheid.
Ik heb al diverse artsen gezien, en ook mijn osteopaat en mijn kinesist snappen niet goed waarom hun behandelingen niet aanslaan. Ze 'kennen' wat ze zien maar het zou al lang over moeten geweest zijn.
Een vriendin van me lijdt al jaren aan CVS/fibromyalgie. Zij werd enigszins geholpen (let wel, niet genezen. Laat ons zeggen dat er een zekere stabilisatie is opgetreden) door Dr. De Meirleir (AZ-VUB Jette). Voor het geval dat je eventueel van nut kon zijn.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 17:18   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Stel, je krijgt als enige te horen dat binnen 24 uur de wereld gaat vergaan. Hoe zou je laatste 24 uur er uit zien?
Ik zou me 24u lang afvragen of ik nu iedereen moet verwittigen of niet

En ik zou me wellicht ook 24u lang afvragen wat ik nu met die 24u denk aan te vangen.

Probleem is dat die tijd een beetje kort is om nog grootste dingen te plannen die de mensheid zouden kunnen wijzigen, dus ik denk dat ik het heel braafjes zou houden op een bezoekje brengen aan mama en papa, en het bed induiken met partnerlief met een goe fleske wijn.

En eens gaan racen met een erg snelle wagen. Wou ik altijd al eens doen, maar ik ben een angsthaas .

'k ga der nog eens over nadenken.
Oud 9 augustus 2007, 17:43   #75
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ziet u op termijn een medische doorbraak inzake autisme?
't is te zien wat je onder 'doorbraak' verstaat. Ik denk dat men heel goeie vorderingen maakt wat betreft de opsporing van de neuro(psycho)logische deficiten die gepaard gaan met autistische kenmerken. Ik zie ons dus op termijn de biologische basis van autisme kennen. Of we autisme kunnen genezen betwijfel ik. Op ellenlange termijn misschien.

Ik denk wel dat de term 'autisme' in de tijd zal verdwijnen, of toch een andere betekenis zal krijgen. Autismespectrumstoornissen zijn ZO divers dat het me zou verbazen dat daar eenzelfde groep neurodeficiten achter zou schuilen.
Naarmate dat onderzoek vordert zal men dan wellicht ook nieuwe namen geven voor problemen op basis van hun biologisch substraat.
Oud 9 augustus 2007, 17:44   #76
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een vriendin van me lijdt al jaren aan CVS/fibromyalgie. Zij werd enigszins geholpen (let wel, niet genezen. Laat ons zeggen dat er een zekere stabilisatie is opgetreden) door Dr. De Meirleir (AZ-VUB Jette). Voor het geval dat je eventueel van nut kon zijn.
Dank je. Maar da's vér eh.
Oud 9 augustus 2007, 18:33   #77
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- ik ben neurotisch, wisselvallig en koppig. ik zou mezelf dus niet meteen beschrijven als iemand met een "no-nonsense attitude en een straight-to-the-point mentaliteit". Heb ik dat beeld gecreeërd of zo?

- Nynorsk = Nieuw-Noors: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nynorsk
Ik was Bokmål (de andere Noorse taal) aan het leren toen ik een nick zocht (ik heb het helaas opgegeven), maar ik vond dat te mannelijk klinken en koos voor nynorsk. Ik ben nogal gefascineerd door de scandinavische landen en talen.
Als ge moest kiezen tussen Denemarken, Noorwegen, Zweden of Finland, wat zou je dan nemen?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:36   #78
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Dat er in België iets niet goed werkt is een open deur intrappen. We leven in een surrealistisch land, daarover zijn intelligente walen, vlamingen, duitstaligen, letzemburgischtaligen en meertalige brousselaren het met elkaar
zowel roerend als onroerend eens. Feit is dat in diverse andere staten en staatjes er reeds lang bommen heen en weer zouden gevlogen hebben -
maar dat kwamen "anderen" hier reeds zo dikwijls doen dat we elkaar liever doodzeuren (& dan blijkt die "dode " te doen alsof en begint alles van voren af aan).

Het echte wonder is dat er zeer dikwijls een urgent probleem zo daadkrachtig aangepakt wordt en opgelost geraakt dat zelfs Agfatha Christie een "Belgian Sleuth" moest uitvinden om haar romans enigszins geloofwaardig te houden.

Ik hou van het land van mijn vader, maar ergens diep in mijn hard blijf ik een grundlichkeitsteutoon.
Oud 9 augustus 2007, 18:56   #79
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het valt wel op dat op Politics.be NB als er een dame op het rooster gelegd mag worden de aandacht van de politiek wegdeemsteert en er plotsklaps vragen over het aantal keren frieten (?) opduiken...
Ey niets tegen men frieten hé!

Btw, vraag ik aan iedereen als ik mee doen en er aan denk.

Ik dacht trouwens dat forummer van de week eerder een gelegenheid was om de personen beter te leren kennen, politieke meningen kennen we zo al een beetje van de discussies...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:59   #80
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Btw, vraag ik aan iedereen als ik mee doen en er aan denk.
Ben ik even blij dat je je niet in mijn topic bent komen moeien...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be