![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wederom, u tekst staat PRACHTIG in mijn nieuw geloof... Het geloof der aliens, ik verwacht dat omdat u niet met mij wil lachen of mij beledigen alle voorstellingen en boeken over aliens buitengooit, want volgens u en ook mijn god mag u met mij niet lachen, en die BELACHELIJKE voorstellingen van aliens in boeken beledigt mij, mijn geloof, en mijn god, die alien is... Ook vind ik het zeer beledigend dat mensen zomaar in mijn gods territorium komen met hun spaceshuttles... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementslid
|
![]() ik begrijp PERFECT wat u wil zeggen, maar dat maakt mijn denkwijze 100% correct... en zou dus willen zeggen dat anderen geen aliens meer mogen uitbeelden, acteren, tekenen, of met CGI... (trouwens, hang ik helemaal niet zulk geloof aan, als het al bestaat).. maar u ziet hier heel duidelijk waar het naartoe gaat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementslid
|
![]() Is dat niet HET probleem in geloof, dat op deze wijze elke geloof, elk ander geloof, beledigt? want allemaal zeggen ze iets anders en allemaal zeggen ze naar hun eigen geloof, de waarheid...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar waarom moet er altijd een uitzondering gemaakt worden voor geloof? Ik mag niet zeggen dat Mohammed een pedo is of dat moslims geitenneukers zijn, maar mag ik dan wel zeggen dat jouw moeder een hoer is? Of dat alle Duitsers nazi's zijn? Waarom gaat de discussie altijd om het beledigen van godsdiensten?
![]() |
![]() |
#65 |
Burger
|
![]() Sorry maar als dat de wet is van dat land. Wie zal zeggen dat het minder goed is of dat één regering beter is als een andere? De consequentie van censuur is dat ginder,christenen en moslims in vrede samenleven. Als dat volk het zo goed heeft, gaan wij daar dan ruzie gaan stoken in naam van vrijdenkendheid? Gaan wij ons weer met het land van een ander gaan bemoeien? Er is hier meer werk voor de boeg als ginder qua communautaire problemen. Het probleem hier is dat er geen respekt of medeleven meer is voor een ander. Wat een ander voelt kan niemand nog iets schelen. En als iemand pijn heeft dan is het zijn schuld, hij moet maar niet pijn hebben. 'k vraag mij af waar we naartoe gaan. Maar ja jullie zien alles op intellectuele wijze, niet met het hart zoals Jezus (vrede zij met hem) het ons heeft geleerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moet er grondig 'to te point' er tegen aangaan in discussies met gelovigen (of soms met ongelovigen...) en zeker met fanatieke gelovigen of met mensen van een bepaalde extreme politieke signatuur, keihard als het moet, hoffelijk als het kan, maar nooit kwetsend. Tenminste, niet opzettelijk kwetsend. Laatst gewijzigd door system : 28 augustus 2007 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 28 augustus 2007 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een god kan je blijkbaar ook beledigen, alhoewel NIEMAND hem kent, hem heeft gezien, ze denken of geloven enkel dat hij er is... Je kan hem wel proberen voor de rechtbank te trekken god, en daar zeggen ze dan, kan niet, want hij bestaat niet, maar voor beledigingen bestaat hij wel? selectief bestaan waarschijnlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Want ik praat graag met u. Erover praten is de enige manier om mekaar te verstaan en oplossingen te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Want als ik u zeg dat ik alle lepeltjes in goud kan veranderen zal ik dat wel eerst moeten bewijzen alvorens u daarin zo hard geloofd, niet? geen beledigingen, gewoon een vraag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Heb je al geprobeerd klacht in te dienen? Trouwens wat je zegt is niet waar, als ik morgen klacht ga indienen omdat iemand mij uitscheld wegens mijn geloof. Wedden dat er geen gevolg aan komt? Ze geven pas gevolg wanneer veel mensen aangevallen worden en dat komt dat onder discriminatie. Maar voor een scheldwoord, komaan, of het tegen de godsdienst is of niet dat kan hun geen zak schelen. Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 28 augustus 2007 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
voor de rest, komt men op het punt van ando zijn onderschrift... : Als een mens lijd aan waanvoorstellingen is het krankzinnigheid, als dat in groep gebeurt is dat geloof... dat blijkt dan toch wel ergens te kloppen. Want een man die beledigd word met zijn 'geloof' is ok, maar als er meerder in geloven niet... Alhoewel er geen verschil is tussen waarheid en onwaarheid van die verschillende geloofsovertuigingen van de ene man, en die groep... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 28 augustus 2007 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"ik geloof sinds ik klein" u heeft god of geloof dan zelf niet gezien, men heeft het u 'geleerd'? Mag ik dat zo bekijken? Nu weet u dus ook ineens waarom wij (mijn vrouw en ik) ons kindje niet laten dopen... Ik zal hem of haar niet aanleren om te geloven, daartoe moeten ze zelf komen, als ze daarvoor de nood voelen.. Denkt u dat u de nood zou voelen om te geloven als men u dat niet aanleerde? wederom, eerlijke vraag... Laatst gewijzigd door Zyp : 28 augustus 2007 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burger
|
![]() MOEST IK DUS FANATIEK ZIJN ZOU IK DAT ALLEMAAL AFGODERIJ NOEMEN. Ik noem dat wetenschap. En gnostiek zijn, zou ik uitdrukken als de wetenschap van het onzichtbare dat onze voorouders waarschijnlijk wel hadden maar door de kerk werd verboden. De Keltische plaatsen werden dan ook overgenomen en kerken werden erop gebouwd, omdat het plaatsen waren met hoge energetische krachten. Ze bouwden er kerken en zeiden tegen de mensen dat energieen van satan kwamen , zo verging al die mooie wetenschap .
Daar ben ik kompleet van het onderwerp aan't afwijken lol en ik ga stoppen voor ik hier als zot wordt beschouwd door sommige mensen en als ongelovige door anderen. Maar voor mij zijn die energetische krachten al een bewijs van het bestaan van het onzichtbare |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben nogal redelijk technisch en wetenschappelijk aangelegd, verre van een prof, maar kom... Ik ken wel een heleboel energievormen, heb ook een goed deel van mijn jong leven geleerd hoe bepaalde soorten energie te meten... warmte (thermometer), elektrische stroom (MultiM), licht, etc etc... Maar nooit geleerd om die bepaalde krachten die jij hier opnoemt te meten. In hoeverre heb jij voor jezelf bewezen dat deze energie bestaat? Er zullen natuurlijk energievormen zijn die wij nog niet hebben ontdekt, maar indien deze niet zijn ontdekt, hoe kan iemand dan weten dat deze god zouden verklaren, of meer zijn dan warmte-energie, die gewoon warmte geeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het ergerlijke daarvan is dan dat die antwoorden zo voor waar worden genomen, dat ze in bepaalde landen, in bepaalde groepen de uitzendingen bepalen. Die antwoorden, daar sterven mensen voor, omdat een ander logischerwijze niet KAN geloven in zulke antwoorden. Kinderen krijgen van in het begin van hun leven, als ze nog niet kunnen snappen of stappen, al antwoorden op vragen waar geen antwoord op is... En ik persoonlijk vind het een fluitje van en cent om dat ook te aanvaarden, dat je slechts mens ben tin een mensenplaneet die niet alle antwoorden heeft. Maar waarom anderen dat niet kunnen, en dan geloven in antwoorden die, niet beledigend, uit de duim zijn gezogen begrijp ik nog minder. Soms vraag ik me af of dat niet een vorm is van verstand of geweten sussen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Burger
|
![]() Citaat:
definitie die ik vond Aardstralen is de algemene benaming voor de energiebanen van de Aarde. Er kan onderscheid worden gemaakt tussen o.a. Hartmann-lijnen (het globaalnet), Currie-lijnen (het diagonaalnet), en Ley-lijnen. Deze energiebanen kunnen zowel positief, neutraal als negatief zijn voor de mens. In het laatste geval kunnen tal van klachten ontstaan variërend van slaapstoornissen tot kanker afhankelijk van de aard van de verstoring en de constitutionele aanleg van de betreffende persoon. Voor het goed kunnen neutraliseren van negatieve informatie die meereist op deze energiebanen is het niet nodig te weten wat voor soort aardstraal het precies betreft. Het is belangrijker om te bepalen of een aardstraal een al dan niet verzwakkende invloed heeft op de mens. |
|
![]() |
![]() |