![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Ideologie is op zich al verwerpelijk, daarvoor hoeft het niet eens opportunistisch te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaan we in real life - boven pint en ice tea - op verder.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien is dat wel de enige politieke kloof die nog overblijft in de 21ste eeuw: de kloof tussen degenen die zich nog een of andere uit de 19de eeuw stammende ideologie permitteren (de romantici, zeg maar), en de pragmatici.
Ook hier op het forum is de kloof merkbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waar is daar de fun van op een forum?
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Staatssecretaris
|
![]() inderdaad, dat zeg ik toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet elk bericht van mij gaat over jou, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt niet?
Sorry dan. Ik zal de vraag voor den 8ste houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 2 september 2007 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gewoon omdat ik het begrip solidariteit goed begrijp. Sommigen hebben geen jota verstaan van dat begrip. Bovendien zijn we historisch vergroeid met de mensen uit Wallonnië, die het sinds de jaren 1980 hard te verduren hebben gekregen. Voordien waren zij rijker en vloeide het geld naar Vlaanderen. Nu moeten we solidair zijn en iets terug doen. Die mensen hebben nood aan onze steun, want ze hebben hard gewerkt voor ons in het verleden. Solidariteit is voor mij een belangrijker waarde dan egoïsme en utilitarisme. We leven maar één keer, en ik zou graag aan mijn overgrootkinderen kunnen zeggen: kijk eens hoe onbaatzuchtig wij zijn geweest, wij hebben een volk in moeilijkheden, onze broeders waarmee wij zoveel gedeeld hebben, geholpen en nu zijn ze erbovenop. Ik vind dat een mooiere geschiedenis en houding dan die van louter egoïsme en zelfzucht. Ik meen dat. Om nog stroperiger te worden: ge kunt volgens mij pas echt gelukkig zijn in uw leven, als ge anderen helpt. Dus: geven aan Wallonnië, op voorwaarde dat onze bijdrage goed besteed wordt, is eigenlijk een mooi gebaar. De transferts zijn niet overdreven en historisch gezien zeer verdedigbaar.
Laatst gewijzigd door C2C : 2 september 2007 om 17:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
De vlamingen mochten wel zwaar werk verichten in deWaalse industrie. Zonder faciliteiten en in zeer slechte omstandigheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Die ideologie van het radicale utilitarisme en pragmatisme is de ware vijand van de 21ste eeuw. En heel de wereld reageert er hoe langer hoe meer tegen. Zoals iedereen met een beetje inzicht in de globale politiek weet, is "het einde der ideologieën", gepusht door zo'n idioot als Fukuyama, al lang dood. Ideology is back, with a vengeance, en maar goed ook. Fukuyama heeft zijn nederlaag immers na 9/11 toegegeven en gezegd dat hij het meest idiote boek uit de geschiedschrijving heeft neergepend. Het einde der ideologieën is compleet passé. De droom dat de hele wereld een a-politiek consumptieparadijs van zich-geen-vragen-stellende idioten zou worden is volkomen stukgeslagen.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
Ge moet toch niet het verleden gebruiken om rancune op te bouwen? Wij hadden toen geen faciliteiten, zij dan ook maar niet! Tellement petit. Feit is dat solidariteit gewoon een sterke waarde is, die moet afgewogen en bijgesteld worden op basis van pragmatisme en de realiteit van de huidige toestand. Maar solidariteit gewoon buitengooien omdat ze moeilijk te organiseren is, dat is zo klein. De Walen misbruiken onze solidariteit toch niet hé. Ze bouwen er wel degelijk iets mee op. Het Marshall plan van Di Rupo levert duizenden jobs op en trekt investeringen aan. We moeten daarmee doorgaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hé, C2C, ge bent mijn bericht vergeten. Ik zit hier nog steeds met serieuze vragen hoor... Klaar dat eens even op.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewijs?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen onafhankelijk, en nog een tijdje steun voor wallonie, onder VOORWAARDEN! Dus niet om hun politieke profitariaat te spijzen, maar om die regio economisch vooruit te helpen. Maar dan : gedaan : ieder zijns weegs. We passen totaal niet bij elkaar. Ondanks al jouw geraaskal, leugens, draaien met de wind, en tegenstrijdigheden ponerende zelfje. Je durft niet eens een eerlijke poll aan, want dan zou je ongelijk er gewoon vanaf druipen. Dat je in je eigen topic in 99 van de 100 antwoorden belachelijk wordt gemaakt, zal zeker niet helpen aan jke geestelijke toestand, maar die haal je dan ook zelf op je hals...
![]() |
![]() |
#78 |
Staatssecretaris
|
![]() Daar zijn bewijzen genoeg voor en is al lang niet meer bediscussieert. Moet je bewijzen hebben dat de aarde rond is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Staatssecretaris
|
![]() Je kan solidair zijn met je buren ook, daarvoor hoef je niet onder één dak te wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel de studie van Hannes al gezien. Maar dat is geen bewijs van wat beweert wordt.
![]() |
![]() |