![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ga jij betogen in Brussel op 9/11? | |||
Ja, ik ga betogen tegen de islamisering van Europa |
![]() ![]() ![]() |
6 | 30,00% |
Ja, ik ga betogen omdat ik tot extreemrechts behoor |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nee, ik ben zelf een moslim! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,00% |
Nee, ik ga tegenbetogen want ik hoor tot extreemlinks |
![]() ![]() ![]() |
11 | 55,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar we dwalen af: ik wilde enkel iemand uitleggen dat hij niet 24uur/24 enkel aan zijn eigen zaakjes moet denken.Er zijn nog andere belangrijke dingen, en een Islam-vrij europa is één van die zaken volgens mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() De vakbond is een vereniging die arbeiders steunt. Dat ze leden buitenzetten die een partij aanhangen die vakbonden wil verbieden vindt u vreemd? Hoe lang zou het duren voor een vlaams belang lid dat de sharia wil invoeren uit de partij wordt gezet? Ocharme toch, die vakbonden zijn tegen de mensen die vakbonden willen verbieden, hoe vreemd... Lees de punten van je dierbare partij nog eens na. Leer er mee leven dat vakbonden en vlaams belang elkaar uitsluiten. Dat heb je met neoliberale racistische partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat het VB wil, net als ieder redelijk denkend mens, is dat vakbonden rechtspersoonlijkheid krijgen. Maar dat is waarschijnlijk te moeilijk om te begrijpen voor extreem-linkse knulletjes die niet kunnen lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() De vragen bij de enquête zijn bevooroordeeld en stigmatiserend. De vraagsteller gaat uit van een verkeerde premisse vanuit onwetendheid en een totaal gebrek aan kennis over de islam. Wie enige moeite heeft gedaan om deze ideologie te bestuderen kan enkel concluderen dat net deze 'religie' die men islam noemt, in wezen een extreemrechtse en reactionaire ideologie is. Het strict en kritiekloos opvolgen van de islamitische richtijnen waarbij alles en idereen wordt uitgesloten dat niet islamitisch, haram, is, daarmee gevolggevend aan de wetten van één autoritair figuur dat boven alle seculiere wetten staat is ultra-rechts, dogmatisch en anti-democratisch. Bovendien worden daarmee de rechten en vrijheden van andersdenkenden en andersgelovigen voortdurend geschonden. Andere meningen en religies worden niet geduld.
De demonstratie gaat alvast door. Anders Gravers zal een petitie overhandigen aan moefti Thielemans die het universele recht op vrije meningsuiting beknot omdat hij bang is van geweld vanwege moslims. Sioe staat voor progressieve, vooruitdenkende en vooruitstrevende mensen, de echte progressieven (want tegenwoordig zijn er geen echte progressieven meer). Dat Udo Ulfkotte (die zelf 11 boeken publiceerde en jarenlang in het Midden-Oosten en Afrika heeft gewerkt en dus een expert terzake is) zich zou terugtrekken onder invloed van de doodsbedreigingen geuit door aanhangers van de religie van de 'vrede',is een reden te meer om wel onze stem te verheffen in Brussel, vooraleer het te laat is en de extreemrechtse islamisten ons voorgoed de mond snoeren! Van de website: www.sioe.worldpress.com SIOE in Brussels Posted by Sitemaster on September 10th, 2007 Today, monday we arrived in Brussels making the last preparation for the demonstration tomorrow. In the afternoon at 3.00, Anders Gravers will deliver the petition against the mayor’s ban at Thielemans’ office. For press contact and contact with Anders Gravers in Brussels, phone +32 (0)472 479 722 Posted in Action required | No Comments » Why you should attend the 9/11 demo Posted by Sitemaster on September 9th, 2007 A peaceful european demonstration that wants to protect our precious european values such as democracy and free speech, is banned by one person! A mayor in the capital of EU, Bruxelles. The year is 2007. This demonstration could upset the muslim community in the city, so the mayor has said that he can’t guaranty public safety. And it’s thereby banned. Should we obey the mayor’s decision? If we would go anyway would we be stamped as “criminals” of the politicians and the medias? We see ourselves as peaceful good citizens, who have no problem obeying the rules in our democratic societies. Yes, we want to obey the rules, we want to obey our laws of free speech, our laws of assembly rights, these are our democratic laws. (Esp. art. 11 and 12) And our rights. And they are being suppressed right now. In fact, on the contrary, we would be criminals if we backed out now and obeyed the mayor’s decision, because then we would obey the “laws of violence”. That’s why the demo is banned, because of threats of violence! Why should we obey a ban based of threats of violence from counter demonstrators? We think in long terms. If we accept this ban, then we make the goal of stopping the islamisation even harder for the future, then we more or less accept that muslims have the right to threat with violence and thereby have the power to prevent peaceful demonstrations to take place in the future. This is not the time for being “nice”. Again we are thinking in long terms. Choosing to be nice and obeying citizens in this specific matter might save our skin, but at the same time we throw the problems into the future to the next generation. Like if we dumped some poluting carbage in the sea or on the ground, for the future generation to deal with, instead of dealing with it ourselves here and now. In respect for our grandchildren. In fact, we would help the islamisation even more if we obeyed the mayor now. The muslims who threat with violence will see this as a victory. They would know that the europeans are easy to scare, and that they can use this strategy in the future. No, by obeying our democratic rights instead, we help people who have to deal with the islmisation in their everyday life. They can see that here are some righteous people who is prepared to stand up and fight their fight, a fight they may not dare to fight themselves because of fear of loosing their job, fear of violence, fear of being marginalised and so on: We are giving people hope for the future, and we won’t and can’t back out. We will not obey rules of violence, we will obey rules of democracy and free speech! Be a part of history. Be there!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb alvast het VB niet nodig om het idee van rechtspersoonlijkheid voor vakbonden genegen te zijn. Misschien was het wel het VB (en de rest) die mijn idee copieerde. Niettemin stellen we vast dat vakbonden lustig discrimineren op basis van politieke overtuiging en dat dat ongestraft blijft. Dat smerige politieke racisme toch ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En waarom zou een moslim hier minder aan kunnen voldoen dan een jood, christen, presbyteriaan of zelfs een agnosticus, godbetert! Ofwel sluit je nu alle (on)gelovigen uit van de mogelijkheid als filosoof door het leven te gaan (= discriminatie) ofwel sluit je enkel moslims uit (= discriminatie) Of kunnen slechts denkers met een denkkader aansluitend op uw leefwereld als filosoof worden bestempeld? (=discriminatie) Toch nog graag een verdere analyse vanuwentwege hieromtrent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Al jaren leutert men nu over een 'Europese' islam, een islam waarbij Europese moslims de islam zouden moeten pogen te herinterpreteren rekening houdend met het Westerse nomenstelsel en basiswaarden waarmee die moslims, door het feit dat ze in het Westen wonen, in aanraking zouden moeten zijn geweest. Het gebeurt niet. Afstand doen van de letterlijkheid gebeurt niet. Hooguit gebeurt een islam �* la carte beleving waarin versen (bij vb met een hoogst agressieve of dodelijke boodschap) buiten beschouwing worden gelaten. Motief : Allah is groot maar de sociale voorzieningen in het Westen zijn nog groter. Een kwestie van prioriteiten, alhoewel diegenen die een islam �* la carte beleven nooit of te nimmer zich uitdrukkelijk distantiëren van de geweldverzen. Geterroriseerd door angst (in the end moeten ze hun hemel blijven verdienen en/of gaan ze gebukt onder de al dan niet subtiele intimidaties van hun omgeving bij tekens van te expliciete afvalligheid) zijn ze echt nog niet toe aan een vorm van zelfstandige vorm van reflectie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() [quote=Online;2915536]
Citaat:
Een christen die in de bijbel gelooft, sluit die zich ook uit van het filosoof-bestaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() 11 September is een dag die gevierd moet worden, is geen dag om te betogen. Bovendien is dit een betoging voor het MULTIKULTURALISME, uitdrukkelijk gesteld door de organisatoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Burgemeester
|
![]() Voor u allen die de islamisering een goed hart toedragen en zich morgen thuis achter mamma's rok verschuilen, wens ik u toch allen een prettige dag toe. Wij zien wel of we er geraken met de hoop op een goede demonstratie.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Ik weet niks, ik gok het. Ik ben student, ik stel me om de een of andere reden iets rijkers dan een student voor bij wat jij zegt. Natuurlijk, dik kans dat ik fout zit, maar daar is het een gok voor.
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over die rechtspersoonlijkheid dan:Het is trouwens een leugen dat, zoals het VB beweert, “iedereen” rechtspersoonlijkheid zou hebben: niet alleen de vakbonden, ook politieke partijen zoals het Vlaams Belang hebben geen rechtspersoonlijkheid, net zoals bijvoorbeeld de meeste werkgeversorganisaties of de katholieke kerk. Ondertussen geef ik nog enkele citaten van vlaams belang bobo's mee. Vlaams belang zei over vakbonden(cursieve tekst is eigen aanvulling) 1.De partij biedt de bedrijven alles waar ze van dromen: lastenverlagingen, een ontvette overheid en minder machtige vakbonden” Minder machtige vakbonden maakt minder machtige werknemers 2.dat de rechtspersoonlijkheid voor syndicaten verplicht, zodat werknemers, werkgevers en zelfstandigen hen kunnen verantwoordelijk stellen voor de opgelopen schade bij door hen erkende stakingen Dus staken, dat is betalen. Weg drukkingsmiddel om de werkgevers te dwingen om de toestand van werknemers te verbeteren. 3.Freddy Van Gaever "de vakbond meer met gangsterisme te maken heeft dan met solidariteit. Ze verdedigen enkel nog de bandieten." Tja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom denk je Tommm dat geen kat nog in het overgesynkeerde Wallonië wil investeren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]() |