![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Systeem van studiebeurzen afschaffen? | |||
Ja, want wie geen geld heeft is per definitie onverstandig |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,00% |
Ja, want ik heb er als dom rijkeluiskind belang bij dat slimmeren uit een zwak milieu mij niet voorbijsteken, wat ze met studiebeurzen wel kunnen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,00% |
Nee, studiebeurzen behouden |
![]() ![]() ![]() |
21 | 70,00% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ter meerder eer en glorie van DE samenleving! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
![]() alhoewel velen het tegenwoordig lijken te vergeten, is studeren toch wel net iets meer dan een stap in de carrièreplanning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geld KRIJGEN, dat is plezanter zeker in uw milieu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Ik ga maar mee in de "logica" van jantje. En in zijn wereldbeeld draait studeren om geld verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk wel, want het is dankzij een stomme wet dat zij mij hier kan houden.
En ik kan die wet wel omzeilen door naar de rechtbank te gaan, maar tegen dat die dan begint te werken zijn we 10 jaar verder en is die wet niet meer van toepassing voor mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() who cares.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
met een selectief systeem zoals het onze, waarbij enkel een groep die aan bepaalde voorwaarden voldoet een beurs kan krijgen, zullen er echter altijd mensen onterecht een beurs krijgen. nog erger is dat er ook altijd studenten door de mazen van het net glippen en geen beurs krijgen, ook al hebben ze een laag inkomen. een universele vorm van studiefinanciering zoals een basisbeurs of studieloon, heeft dit probleem niet. bovendien behandelt het studenten als wat ze zijn, namelijk meerderjarigen. een systeem dat beurzen afstemt op het inkomen van de ouders is niet meer van deze tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() en wat is mijn milieu dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() het milieu waar geld verdienen vies is en geld krijgen (van diegenen die geld verdienen) cool is.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 oktober 2007 om 00:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je er daarna geld mee kan verdienen is een andere zaak. Ik ken verschillende mensen die meerdere masters hebben en dan nog in een andere richting werken. Zo studeren mijn kids ook aan de muziek academie en speelt 1 van hen reeds regelmatig in de kerkmissen, begrafenissen en huwelijken Die opleidingen hebben mijn en de maatschappij dus wel geld gekost, maar de maatschappij krijg dat nu terug door hun dienstverlening aan de maatschappij. Dat er niets aan verdiend is maakt mijn niet uit, het word wel met plezier gedaan en dat is het belangrijkste in het leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is het misschien al eens in je opgekomen dat zulke proeven onmogelijk onfeilbaar kunnen zijn? Het zijn slechts moment-opnames. Hoe ga je bijvoorbeeld een super-gemotiveerd iemand beoordelen die toch technische kennis laakt omwille van zijn of haar studieverleden? De enige manier om werkelijk de potentie van iemand na te gaan is ze gewoon een kans te geven en hen ervoor te laten gaan. Triest trouwens dat de idee nog steeds leeft dat beroeps of technisch onderwijs een minderwaardige vorm van onderwijs is.
Laatst gewijzigd door netslet : 1 oktober 2007 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij voor het basisinkomen Netslet?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Ja, maar ik zie het eerder als een basisschadevergoeding (ivm externaliteiten)
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() indien we de grondwet gewoon toepassen volgens dewelke onderwijs gratis moet zijn dan zouden we studiebeurzen gewoon kunnen afschaffen. ( of maw als we van meet af aan zorgen dat er niks scheeft wordt getrokken moeten we achteraf ook niks rechttrekken )
indien we een beetje innovatief zijn dan kunnen we hoger onderwijs en universiteit heel gemakkelijk en met een minimum aan kosten voor iedereen die interesse heeft online zetten en gratis toegankelijk maken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 oktober 2007 om 01:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() in een land waar de grondwet gratis onderwijs garandeerd zouden studiebeurzen overbodig moeten zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 oktober 2007 om 01:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Dat mag ook in pm. En je mag er bij zetten of je erover wilt discussieren. ![]() @Kobav De dag dat jij een gratis maaltijd kunt creeëren, kom ik bij u. Oké?
![]() |
![]() |