Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 17:42   #61
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Neen maar ne robot met zo'n handen blijft van mijn lijf af.

Ik geloof niet in AI, althans niet zoals het in de film en door U wordt voorgesteld. Het is mooi om te zien en over te dromen, maar ik zie het ons niet doen in de eerste 100 jaar.

De revolutie is nu al volop bezig in andere landen Japan ,China, Amerika. Maar komt niet veel aan bod in de media wegens te controversieel, maar al realitiet in andere landen.

Wat dacht je van een exoskelet.

ROBOTBENEN IN DE VRIJE VERKOOP.
Voor mensen die slecht ter been zijn, heeft Matsushita een stel elektronische ledematen ontwikkeld. De zogeheten Power Pedal zal nog dit jaar commercieel aangeboden worden.

De Power Pedal is niet de eerste oplossing voor mensen die hulp bij het lopen nodig hebben. De universiteit van Berkeley heeft bijvoorbeeld de Bleex en de universiteit van Tsukuba produceerde de Hybrid Assistive Limb, maar de vondst van de Japanse elektronicagigant is wel de eerste die in de handel gebracht zal worden. Het bedrijf kondigde gisteren aan dat de robotbenen vanaf augustus te koop zullen zijn, al zal het nog wel even duren voordat ze in het straatbeeld zullen verschijnen. De prijs wordt voorlopig namelijk geschat op een dikke 120.000 euro, zodat ouden van dagen over een buitengewoon fors pensioen moeten beschikken om de dagelijkse wandeling naar park of markt te kunnen blijven maken. Pas in 2015 zou de prijs naar een iets acceptabelere twintigduizend euro moeten zijn gezakt.
De Power Pedal biedt wel waar voor zijn geld: een normale gebruiker zal tot zeven keer meer kracht kunnen leveren, al wordt over energieverbruik of snelheid met geen woord gerept. Het halve exoskelet wordt bestuurd met twee van sensoren voorziene pedalen, waarmee elk robotbeen vrijelijk in elk van de drie dimensies kan bewegen. Bovendien is de Power Pedal voorzien van logica die moet zorgen dat ook moeilijk begaanbaar terrein geen probleem is. Het prototype dat gisteren werd getoond is echter nog weinig representatief - behalve voor Terminators - maar dat is ook nog geen prioriteit: de eerste klanten zouden in de hoek van de noodhulpverlening worden gezocht. Matsushita ontwikkelde eerder al een vergelijkbaar exoskelet voor het bovenlichaam, en reddingswerkers die met beide apparaten worden uitgerust, zouden probleemloos zwaar werk onder moeilijke omstandigheden moeten kunnen uitvoeren.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 4 december 2007 om 17:43.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 17:50   #62
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
...
De Power Pedal biedt wel waar voor zijn geld: een normale gebruiker zal tot zeven keer meer kracht kunnen leveren, al wordt over energieverbruik of snelheid met geen woord gerept.

Cool, Buyck zo wil ik er wel ene, de hele set zoals op de foto.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 20:20   #63
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Cool, Buyck zo wil ik er wel ene, de hele set zoals op de foto.

euhm, waar is mijn cash ?

We zullen nog even moeten wachtten tot de prijzen kelderen zoals dat nu met de electronica toestellen het geval is.

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 4 december 2007 om 20:24.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 22:09   #64
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht

euhm, waar is mijn cash ?

We zullen nog even moeten wachtten tot de prijzen kelderen zoals dat nu met de electronica toestellen het geval is.
Ja das waar, Japanners dalen redelijk snel in prijs.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 22:11   #65
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ja das waar, Japanners dalen redelijk snel in prijs.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 00:01   #66
roderidder
Schepen

roderidder's schermafbeelding

Standaard

Neen maar ne robot met zo'n handen blijft van mijn lijf af.

Is dat niet het helpend handje dat gebruikt wordt bij open hart operaties?

AI heeft al verschillende keren zijn verwachtingen niet ingelost. Spraakherkenning is een mooi voorbeeld. Als voorbeeld; In fotografie komen steeds meer camera's met een inteligente focus onder de noemer "gezichtsherkenning". Een zoveelste voorbeeld IPOD is ook doorgebroken op een paar jaar tijd, met andere woorden de wereldmarkt voor gadgets & hypes is open. Het is volgens mij maar gewoon afwachten tot er een hebbeding doorbreekt dat werkelijk in staat is om op een interactieve manier te communiceren met onze emoties.

RR
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 00:23   #67
roderidder
Schepen

roderidder's schermafbeelding

Standaard

Heeft er iemand een idee waarom men in de rechtbank steeds meer gebruik maakt van een leugendetector?

Zijn er robots die nu al kunnen hypnotiseren en zo ja zijn ze goed?

RR
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be