Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Verkiezingen
Verkiezingen !!! andere en betere 11 36,67%
Geen verkiezingen !!! Zijdegijzot ? 11 36,67%
Verkiezingen ? Nie zeker 8 26,67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 2 december 2007, 22:56   #61
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Er werdt door u gesteld dat n-verkiezingen populisme is?
Wat door mij werd gezegd is dat het wel eens hoogtij kan worden voor populisme... Zoals in wat jij stelt over dat radicaliseren.

Citaat:
Het raadplegen van de kiezer is populisme volgens uzelf.
Dat stel jij en enkel jij, natuurlijk...

Citaat:
Ik concludeerde uit uw stelling niet meer dan dat populisme luisteren naar het volk is.
Dat concludeerde jij dan verkeerd...

Citaat:
U geeft zelf aan dat dat natuurlijk niet zo is door de defenitie van populisme te geven.
Wat ik u gaf was de juiste uitleg van wat populisme echt is (met die woordenboek)...

Citaat:
U stelling is dus fout en dat hebt u gewoon zelf bewezen.
Ik vraag mij wel af waar dat jij dit gevonden hebt?

Citaat:
U mag mij natuurlijk nog altijd proberen overtuigen met echte argumenten dat het volk raadplegen populisme is?
Ik heb nooit iets in die zin gezegd...
Ik heb zelf niet gezegd dat het hoogtij ZOU ZIJN voor populisten bij hervekiezingen. Alleen dat dat inderdaad wel eens zou kunnen kloppen... (hierin kan je een lichte "hung" lezen in de richting van; inderdaad ik denk dat herverkiezingen demagogisch nie interessant zijn-of juist zeer interessant ale you know wath I mean).
Wat was dat nu weer over die labels die ik op sommigen plakte? No point taken duidelijk dom communicatieprobleempje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 2 december 2007, 22:56   #62
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Herverkiezingen kunnen - en zullen - perfect legitiem zijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 2 december 2007, 22:57   #63
Geert C

Standaard

Maar zonder de splitsing van BHV zijn ze wel ongrondwettelijk...

Ik vind het onaanvaardbaar dat men nog maar overweegt nieuwe verkiezingen te organiseren zonder een oplossing voor BHV.

Gelukkig zal het nooit zover komen, ik kan me absoluut niet voorstellen dat de Kamers zichzelf ontbinden in de huidige situatie.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 2 december 2007 om 22:59.
Geert C is offline  
Oud 2 december 2007, 22:58   #64
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat is het probleem, als de Kamers de verkiezingen geldig verklaren kan het Grondwettelijk Hof er niets tegen doen.
We zullen zien wat het hof daar zelf van zegt. Wat u zegt is dat de staat dan even tegen het grondwettelijkhof zegt: uw uitspraken tellen voor de rest van dit jaar niet meer mee.

Ik zou het willen zien. En als het gebeurt wel dan zullen we het zien, op alle nieuwsuitzendingen wereldwijd, Belgie schaft de grondwet af!

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 23:02   #65
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
We zullen zien wat het hof daar zelf van zegt. Wat u zegt is dat de staat dan even tegen het grondwettelijkhof zegt: uw uitspraken tellen voor de rest van dit jaar niet meer mee.

Ik zou het willen zien. En als het gebeurt wel dan zullen we het zien, op alle nieuwsuitzendingen wereldwijd, Belgie schaft de grondwet af!
Het probleem is niet zozeer wat het Grondwettelijk Hof zegt, maar dat er dan twee instellingen (Parlement en Grondwettelijk Hof) en twee principes uit de Grondwet tegenover elkaar worden gezet (Artikel 48 en gelijkheidsbeginsel). D�*n hebben we pas een regimecrisis.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 2 december 2007 om 23:02.
Geert C is offline  
Oud 2 december 2007, 23:03   #66
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat door mij werd gezegd is dat het wel eens hoogtij kan worden voor populisme... Zoals in wat jij stelt over dat radicaliseren.

Dat stel jij en enkel jij, natuurlijk...

Dat concludeerde jij dan verkeerd...

Wat ik u gaf was de juiste uitleg van wat populisme echt is (met die woordenboek)...

Ik vraag mij wel af waar dat jij dit gevonden hebt?

Ik heb nooit iets in die zin gezegd...
Ik heb zelf niet gezegd dat het hoogtij ZOU ZIJN voor populisten bij hervekiezingen. Alleen dat dat inderdaad wel eens zou kunnen kloppen... (hierin kan je een lichte "hung" lezen in de richting van; inderdaad ik denk dat herverkiezingen demagogisch nie interessant zijn-of juist zeer interessant ale you know wath I mean).
Wat was dat nu weer over die labels die ik op sommigen plakte? No point taken duidelijk dom communicatieprobleempje
Ok, ik was misschien iets te vlug in mijn conclusies en veronderstellingen. Mijn excuses voor mijn voortvarendheid
Oud 2 december 2007, 23:04   #67
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is niet zozeer wat het Grondwettelijk Hof zegt, maar dat er dan twee instellingen (Parlement en Grondwettelijk Hof) en twee principes uit de Grondwet tegenover elkaar worden gezet (Artikel 48 en gelijkheidsbeginsel). D�*n hebben we pas een regimecrisis.
Oh, u denkt dat we die regimecrisis nu nog niet hebben? =)

Het probleem is niet zozeer wat het grondwettelijkhof zegt want dat wordt in Belgie door het parlement naast zich neer gelegd?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 2 december 2007 om 23:06.
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 23:05   #68
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Oh, u denkt dat we die regimecrisis nu nog niet hebben? =)
Er is een crisis, maar volgens mij nog geen regimecrisis. Die zal er wel zijn als men nieuwe verkiezingen uitschrijft.
Geert C is offline  
Oud 2 december 2007, 23:07   #69
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een crisis, maar volgens mij nog geen regimecrisis. Die zal er wel zijn als men nieuwe verkiezingen uitschrijft.
There is no crisis like showcrisis. LOL

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 2 december 2007, 23:17   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik kon stemmen in deze poll zou ik kiezen voor "geen verkiezingen", de Grondwet is geen vodje papier...
Oud 2 december 2007, 23:18   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 2 december 2007, 23:19   #72
Geert C

Standaard

Ik vind dat persoonlijk niet zo grappig.
Geert C is offline  
Oud 2 december 2007, 23:34   #73
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grondwet is natuurlijk maar legitiem voor zover de bevolking erachter staat
De grondwet is geldig voor iedereen, behalve, schijnbaar, voor die waarbij men trouw aan de grondwet moet zweren. Die lappen de grondwet vierkant aan hun laars.

Men zou zich ook kunnen de vraag stellen of er nog wel een grondwet is. Het is, denk ik, meer dan bewezen dat een overeenkomst tussen Wallonië en Vlaanderen buiten kijf staat. Dit houd in dat eigenlijk het land reeds gesplitst is en in dat geval is er ook geen grondwet meer. Nieuwe verkiezingen zijn ongeldig zolang de grondwet nog zou bestaan gezien BHV n,og steeds niet gesplitst is.
Garry is offline  
Oud 2 december 2007, 23:36   #74
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 3 december 2007, 00:11   #75
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen voorstander van verkiezingen om de 6 maanden.
Herr Oberst is offline  
Oud 3 december 2007, 00:13   #76
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Jongens toch: er KUNNEN geen nieuwe verkiezingen zijn zolang B-H-V niet opgelost is!!!! (zie het Grondwettelijk hof). Maar juist de Vlamingen hebben dit (doelbewust?) onmogelijk gemaakt door te stemmen, wat konkreet betekent dat het ganse dossier minstens 1 �* 2 jaar in de diepvriezer zit (WIE zei er ooit: 5 minuten politieke moed??) - en na die 2 jaar herbegint de discussie opnieuw hé, want die stemming betekent niets (behalve een tactisch spel->iedereen is nu immers zeker dat er geen verkiezingen komen én dat men lustig met elkaar kan blijven verder spelen, maar of het land (en Vlaanderen!) daarmee gediend is.....?
De vlamingen hebben dit dossier NIET in de diepvriezer gestoken eh. Net het tegenovergestelde zelfs...
De walen hebben de sleutel in handen om dit probleem snel op te lossen, nl de stemming van een democratische meerderheid aanvaarden.
sjarel is offline  
Oud 3 december 2007, 00:42   #77
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Ander en beter
Oud 3 december 2007, 12:28   #78
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is knuppel...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 3 december 2007, 12:48   #79
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
wie kan er nu in 's hemelsnaam verdedigen dat b.v. de kinderbijslag verschillend moet zijn in het N. dan in het Z.?
Maar u kan wel verdedigen dat de kinderbijslag anders is in Rijsel dan in Moeskroen, anders in Beveren dan in Terneuzen en anders in Maaseik dan in Maastricht? Graag vernam ik de basis waarop u discrimineert.
Kortaf is offline  
Oud 3 december 2007, 12:51   #80
master Luke
Vreemdeling

Standaard

Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn onderhand dat het Belgisch model niet meer werkt, met welke constructie men dat ook doet.

Dat men dan ook de moed heeft om dat toe te geven. En dat men mij niet komt zeveren over de beginselvastheid van Leterme. Die was al drie keer plat op zijn buik gegaan ware er de NVA niet geweest. Ik vind het dan ook nogal straf al dat borstgeklop van de CD&V.

Dan men voor één keer consequent is en meteen verkiezingen uitschrijft én de boedelscheiding voorbereidt want het is toch duidelijk dat er met de franstaligen toch geen duurzaam vergelijk zal mogelijk zijn.

Ik zeg het zeker niet graag, maar eigenlijk heeft het Vlaams Blok gelijk. Dit is allemaal rond de hete brij draaien. Scheiden dus.
master Luke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be