![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geen greintje dankbaarheid krijg je ervoor terug. Al ooit een waals politicus vlaanderen horen bedanken voor het vele belastinggeld dat er aan hen wordt gegeven? Net het tegenovergestelde eigenlijk. Enkel beledigingen en afdreigen krijg je ervoor in de plaats. (*) as in: voor de waalse economie. Voor de partijtrouw van de PS stemmer liggen de zaken anders natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
#802 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Wat doet men dan vandaag met dat kindergeld?
|
![]() |
![]() |
#805 |
Minister-President
|
![]() Ik weet niet, wat is de motivatie daarvan?
#806 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat die alleen van toepassing was op mensen die in Vlaanderen wonen.
|
![]() |
![]() |
#807 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik reageer gewoon op de bangmakerij van sommigen mocht Vlaanderen ooit een onafhankelijke staat worden.. Vandaar mijn reactie, alsof Belgie het zo goed doet op alle vlakken... Snappie? |
|
![]() |
![]() |
#808 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
|
![]() Omdat Vlaamse gewest en Vlaamse gemeenschap niet één en ondeelbaar zijn. In tegenstelling van wat jij dacht.
Een Vlaming in Brussel (lid van de Vlaamse gemeenschap) gedomicilieerd kreeg die korting niet. Komt daarbij dat een Vlaming die zich 1 meter over de taalgrens domicilieert niet meer tot de Vlaamse gemeenschap behoort. Hetgeen financiele gevolgen kan hebben. |
![]() |
![]() |
#810 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Ik heb geen wettelijke mogelijkheid om de Brusselse Vlamingen een jobkorting te geven." De jobkorting is een Vlaamse gewestbevoegdheid. maar: "Niets belet ons om zelf een aanvullende Vlaamse gezinsbijslag te organiseren", aldus Marianne Thyssen. "We kunnen dat doen naar het voorbeeld van de Vlaamse zorgverzekering, zodat alle Vlamingen ervan kunnen genieten, ook de Vlaamse Brusselaars."
![]() |
#811 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dus jij denkt dat dat zou oplopen tot 7 miljard euro? Ik vind dat mensen die kinderen willen financieel gesteund mogen worden om deze een goede opvang en opleiding te laten krijgen, maar dat is mijn zicht op de situatie.
|
![]() |
![]() |
#812 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dacht je dat we, alhoewel Brussel een rotte stinkzweer is, het gratis gaan weggeven? Dan ben je wel heel onnozel.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 augustus 2010 om 15:38. |
||
![]() |
![]() |
#813 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Moet zijn dat daar geen maatschappelijk-politiek probleem over bestaat, hé Pajos. Let op, er zijn vele van dergelijke studies; ekonomisten amuseren zich ook graag ..., maar vergelijk het met het volgende: een weekend met tien doden in zwemvijvers, en de gazetten staan er vol van; een weekend met tien doden in het verkeer: bwa, 't was een slecht weekend, op naar 't volgende. Maar de transferts waar we wel over zeveren ... brengen een partij naar de federale kamer, met het grootst aantal parlementairen !! (zonder die van het blok en diene ene dan nog meegerekend)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#815 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is oneerlijk om Geert en Solidarnosc op dezelfde lijn als azert en system te zetten, ik hoop dat je dat beseft
Laatst gewijzigd door toccata : 10 augustus 2010 om 15:52. |
![]() |
![]() |
#816 |
Minister-President
|
![]() Brussel kan onmogelijk zich wettelijk afscheuren van Vlaanderen omdat het onlosmakelijk verbonden is met de Vlaamse gemeenschap door de Vlaamse Brusselaar en aangezien de Vlaamse gemeenschap en het Vlaams geweest één en ondeelbaar zijn is het ook daarmee verbonden willen of niet.
>Vlaamse Gemeenschap: alle inwoners van het Nederlandse taalgebied en de Vlaamse Brusselaars. >Franse Gemeenschap: alle inwoners van het Franse taalgebied en de Franstalige Brusselaars. >Duitstalige Gemeenschap: alle inwoners van het Duitse taalgebied.
#817 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enkele politici en journalisten maken daarvan dat Vlaanderen een andere koers kiest dan Wallonië of Brussel. Maar zo dat verschil al zou bestaan bij de bevolking (en dan bedoel ik een verschil in gewenst beleid en dus niet enkel een verschil in gewenste staatsstructuur), dan nog bestaan die verschillen binnenin Vlaanderen. De manier waarop rechts-liberale Vlaamsnationalisten claimen voor 'Vlaanderen' te kunnen spreken zegt genoeg: 'Vlaanderen zou kiezen voor een immigratiestop', 'voor een beperking van werkloosheidsuitkeringen in de tijd',... Ik geloof dat niet. Ik geloof dat er ook binnenin Vlaanderen grote groepen zijn die het met die voorstellen oneens zijn. En uiteindelijk komt het daarop neer: welk beleid wil je ipv binnen welke grenzen wil je een beleid? Anders verwoord: zijn de verschillen tussen Vlamingen, Walen en Brusselaars echt groter dan die tussen Vlamingen onderling?
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 10 augustus 2010 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
#818 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer moet dat niet zijn. Oersaai hé, democratie ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#820 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of gaat u straks ook nog beweren dat de staatsschuld er eigenlijk is gekomen op aansturen van de Vlaams-nationalisten om de "federatie" onderuit te halen? Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 10 augustus 2010 om 16:36. |
|
![]() |