![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De redenering vertrekt ook niet van de eicel, maar van de bevruchte eicel. 'n Wereld van verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat u denkt is irrelevant. Wat u denkt is enkel relevant als u 1 van de creators bent, dan mag u mee beslissen. In alle andere gevallen zijn het uw zaken niet, graag een minimum aan respect voor andere levende wezens. Uw wanen leiden u ertoe zeer onrespectvol naar die andere wezens te kijken, u beeldt zich in (en verantwoord dat dan via emogerommel) dat u te bepalen hebt wat anderen al of niet mogen doen. Wanen, anders kan ik het niet benoemen.
![]() |
![]() |
#803 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wacht, wacht, ik geloof dat u pijn voelt, ik vind dat u daar best een pilletje voor neemt. U wilt niet??? Ja maar, dat kan niet é, want ik ben ervan overtuigd dat u pijn voelt en dat u zich beter zult voelen na een pilletje dus ik ga u verplichten van een pilletje te nemen! Slikken maar... ![]() Wees toch eens serieus en laat mensen mensen zijn, wij zijn de enigen die verantwoordelijk zijn voor het al of niet maken van nieuwe mensen en daar hebben wij volledige controle over of u nu die verantwoordelijkheid wil dragen of niet.
![]() |
![]() |
#804 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het grote leerpunt in die geloven is altijd en steeds "doe wat ik zeg, niet wat ik doe"; veel meer valt er niet in te vinden.
![]() |
![]() |
#805 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ook het tweede snap ik niet goed... 't Is - denk ik - niet omdat er mensen binnen dat instituut zich niet aan de moraal kunnen houden, dat die moraal daarom ineens slecht zou zijn hé? Als je daar naartoe wilde tenminste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#807 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gevangen genomen onderweg? Geen idee over menselijke waarden? Hoe zou dat toch komen?
![]() |
![]() |
#809 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
aangezien de kerk anticonceptie verbiedt beschouwen zij de apart ei- en zaadcel ook al als leven. ik stuur je door naar Paulus als jullie beiden de paus kunnen overtuigen dat pil, condoom, voor het fluiten de kerk uit, etc GEEN moord is dan buig ik nederig het hoofd. tot zolang schud ik je hand en scheiden onze wegen kerk: zaadcel is leven jij: bevruchte eicel is leven ik: vanaf ontwikkeling hersen en zenuwstelsel is leven. alledrie even willekeurig en arbitrair, toch ben ik blij dat de wetgever mijn visie voor een groot stuk volgt en foetussen tot 12 weken NIET als mens beschouwt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees eerst even de sleutelencycliek over dit onderwerp, Humanae Vitae. Pas erna kunnen we nog eens met elkaar discussiëren. Als ik uw bericht lees, heeft het geen zin nu verder te doen. U weet gewoon niet waarover het gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, de Kerk beschouwt zaadcellen inderdaad niet als "nieuw menselijk leven", maar de christelijke traditie ziet seksualiteit als een handeling waarbij men niet a priori de gevolgen ervan moet uitsluiten. Je hoort open te staan voor het mogelijk nieuw leven dat eruit voortvloeit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enig idee hoeveel bevruchte eicellen er in de vrouwelijke baarmoeder verloren gaan?
![]() |
#814 |
Minister-President
|
![]() Zonder hersenen: geen gedachen, geen gevoelens. Kortom: (nog) geen mens, ook al ziet het er (bijna) uit als een mini-mensje en heeft het de potentie uit te groeien tot een volwaardig mens.
Vanaf wanneer is de hersenfunctie bij embryo/foetus aanwezig en voldoende ontwikkeld om gedachten en gevoelens mogelijk te maken?
![]() |
#815 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar gaat de vergelijking niet op. Het is alsof u de moord op een medemens wilt goedpraten met te zeggen "er sterven toch dagelijks mensen een natuurlijke dood"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist die volheid leidt ertoe te concluderen dat het niet zomaar gaat om een kompje cellen, maar de genetische code is reeds volledig. Daarom is volledige bescherming vanaf het eerste ogenblik de enige juiste keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf het heel erg verkeerd vinden. Paulus. |
|
![]() |
![]() |