![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() X
Laatst gewijzigd door lombas : 13 november 2013 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeilijk is dat allemaal niet. Dus, mogen jouw kinderen me nu verzorgen in het ouderlingentehuis?
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij lijkt het eerder dat een werkgever dan een zekere soepelheid voor die man aan de dag hoort te leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kortom: als je kiest voor kinderen omdat ze voor je zullen zorgen op je oude dag,dan is dat nogal naïef. Ik zou het mijn kinderen zelfs niet willen aandoen. Ik zou dan nog liever een last zijn voor vreemden, die ervoor betaald worden. Wat een oubollige gedachtengang. ![]()
![]() |
![]() |
#806 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn opvattingen is er plaats voor iedereen. Alleen is het zo dat niet iedereen deze christelijke waarden deelt. Ik lees hier meer dan eens over het elimineren van ongeboren leven, van oude mensen, van hulpbehoevenden, e.d.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vele mensen staan altijd voor de verpletterende keuze. Of er geen tijd voor hebben en wel de rekeningen betaald krijgen , of er tijd voor maken en uitbarsten van stres en ongemak omdat de rekeningen en het comfort voor de kinderen in het gedrang komen . Maar bovenstaande logica en werkelijkheid wordt afgedaan als nonsses. En dat vind ik jammer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En ja, alleen de rijke mensen hebben het recht kinderen te krijgen, want uit arme gezinnen komt enkel menselijk afval. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weet jij hoeveel familieruzies er zijn in Vlaanderen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen kunnen heus ook gelukkig zijn met wat minder. In een groot gezin als het onze kunnen we dat niet aan (en zouden we het trouwens ook niet willen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Loonkost voor de man 39.75 € Het loon dat ik voor hem kan doorrekenen 42 € Dus heb ik per dag 2.25 € x 8 uur is 18 € over . In ruil voor dat bedrag moet ik hem voorzien van ongeveer 20.000 € bedrijfsuitrusting . Omdat ik mij spoepel opstelde heb ik hem een bedrijfswagen gegeven en dus reed hij met mijn diesel van en naar de kinderopvang en de school . Omdat ik me soepel opstelde , mopper ik niet als hij een half uur te laat komt maar kan die niet door rekenen aan de klant . Moet een bedrijf verplicht verlies maken op een arbeider omdat die een kind heeft ? Ik vermoed hier dat U echt niet veel kent van een echt bedrijfsleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zou je het kind eerder wegdoen (euthanaseren, weet ik veel) of de regeltjes veranderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige moeten eerst met zichzelf leren omgaan , alvorens ....
een lief of kinderen krijgen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#817 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een andere lijn die hier uit de discussie naar boven komt en door de "kindlozen" graag bespeeld wordt: de lagere sociale klassen brengt niets noemenswaardig voort en zouden dus maar beter geen kinderen hebben. En dan maar klagen dat ze geen ongeschoolde arbeiders vinden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik voer hier geen discutie over het recht hebben op kinderen, ook niet over armen en zeker niet over menselijk afval . Deze draad , NOGMAALS ! gaat over de vrije keuze dat mensen kunnen maken om geen kinderen te wensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijn man. Ik heb mijn grootmoeder meer dan 6 jaar niet meer bezocht omwille van een familieruzie. Na 6 jaar kregen we dan een telefoontje dat ze niet meer leefde. Toen ben ik nog eens naar haar lijk gaan kijken. Enkele uren later stonden de zonen rond haar lijk te vechten (letterlijk) om haar inboedel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |