Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2024, 09:28   #801
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Fuck de volksmond. Voor denkende empathische mensen is het niet nog een leven naar de verdoemenis helpen, een was al meer dan genoeg. Wat kunnen we doen opdat dit niet meer voorvalt.
Dan kan 90% van het strafrecht in de prullenmand. Strafrecht is bedoeld onder andere om mensen aan te zetten dingen niet te doen uit schrik voor de straf (als ze het al niet uit nature vermijden). Wie dat aan zijn laars lapt, en tegen de lamp loopt, die moet dan als voorbeeld dienen voor de anderen he.

Neem nu de passionele moord. Als iemand die zijn lief met een andere betrapt, WEET dat hij die nu kan dood meppen en niet gestraft zal worden "want men gaat nu toch geen tweede leven verknoeien zekers", dan heeft die geen redenen om zich in te houden he.

Als ge WEET dat ge negers zichzelf kunt doen doodzuipen en dat men U niet gaat straffen, want "ocharme, we gaan toch geen tweede slachtoffer maken" dan gaat ge U niet generen he.

Als ge WEET dat als ge de eerste keer iemand dood rijdt, dat geen probleem zal zijn, want "ocharme we gaan toch geen tweede jong leven verknoeien" dan let ge niet op als ge rijdt he.

WAAROM in godsnaam zou ik mijn best doen om iemand niet dood te rijden, als ik toch weet dat ik niet gestraft ga worden als ik nonchalant er tegen aan ga ?

WAAROM zou ik geen youtube videookes bekijken achter het stuur, en mij dik vervelen, als het niet erg is dat ik daar iemand mee dood rij ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 februari 2024 om 09:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 09:30   #802
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals ik al zegde, er is een verschil tussen pech hebben, en "het zoeken" en dan bleiten.

Als ik met een vriend een glas ga drinken en ik weet niet dat hij allergisch is voor X of Y, en ik stel hem zo een drankje voor, en hij gaat daarvan dood, dan is dat brute pech.

Als ik iemand aanzet om een ganse fles alcohol uit te zuipen omdat ik het plezant vind als iemand strontzat en ziek is, en het gaat verkeerd, dan is dat geen "brute pech" maar zware risico's genomen en prijs gehad.

Als ik aan 50 km/u reglementair rij zoals het hoort, maar door een of andere omstandigheid 2 seconden mijn aandacht verkeerd besteed en iemand dood rij, dan is dat brute pech. Als ik ladderzat aan zotte snelheden door de stad vlam en iemand dood rij, dan heb ik risico's genomen en prijs gehad.
Testosteron en hormonen he. De ene gaat ervan dronken hardrijden en de ander roept op het internet op om de hele wereld uit te moorden. Bij de meesten onder ons helpt ouder worden.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 09:31   #803
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Testosteron en hormonen he. De ene gaat ervan dronken hardrijden en de ander roept op het internet op om de hele wereld uit te moorden. Bij de meesten onder ons helpt ouder worden.

Je lijkt het daadwerkelijk iemand dood rijden terwijl dat verboden is, op gelijke voet te stellen met het voorstellen van het verbeteren van onze levensstandaard via politieke verbeteringen
Oud 23 februari 2024, 09:35   #804
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je lijkt het daadwerkelijk iemand dood rijden terwijl dat verboden is, op gelijke voet te stellen met het voorstellen van het verbeteren van onze levensstandaard via politieke verbeteringen
Dat is het voordeel van een werkende rechter hersenhelft.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Oud 23 februari 2024, 09:36   #805
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het voordeel van een werkende rechter hersenhelft.
emo gedoe dus
Oud 23 februari 2024, 09:41   #806
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Acid heeft er voor gekozen om te gaan voor vrijspraak, indien hij gevraagd had voor werkstraf, had ie die gekregen.

Acid kreeg geen boete van 20.000 euro, maar moet een vergoeding betalen voor de schade die het restaurant geleden heeft.

Een morele schadevergoeding wordt nu eenmaal minder hoog ingeschat dan een feitelijke, aantoonbare schade.
Kiezen voor een werkstraf is hetzelfde als schuld bekennen. Dat doe je uiteraard niet als je overtuigd bent van je gelijk en geen lafaard bent.
Oud 23 februari 2024, 09:42   #807
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, sorry, ik had dat anders begrepen. Ik ben het ermee eens dat iemand die feitelijk foute informatie verspreidt om te laken, inderdaad wel veroordeeld mag worden. Ik dacht dat hij het over de principiele organisator van dat soort doopdingen had.
Neen, die persoon in kwestie was in het verleden lid geweest van Reuzegom. Was niet aanwezig op de doop, stond niet terecht in deze zaak.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 09:43   #808
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen, die persoon in kwestie was in het verleden lid geweest van Reuzegom. Was niet aanwezig op de doop, stond niet terecht in deze zaak.
Dat is de vraag niet. Heeft hij die manier van doen georganiseerd of niet ?

Was hij de bedenker van dat ritueel of niet ?

Of is het gewoon iemand die niks met dopen en zo te maken heeft, en dus inderdaad totaal buiten die affaire staat ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 februari 2024 om 09:44.
Oud 23 februari 2024, 09:47   #809
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voor dat strafblad heeft hij zelf gekozen. Hij had een werkstraf kunnen aanvaarden maar weigerde dat ... hij weet zeer goed wat hij doet: slachtoffertje spelen terwijl hij gewoon een enorm grote klootzak is die haat zaait, problemen maakt waar er geen zijn en poen schept zonder te werken.

Het is spijtig dat er een dode is moeten vallen bij extreme studentendopen - weeral (maar de anderen waren niet zo erg want blank) - vooraleer er iets werd aan gedaan aan die harde dopen, maar het fakenews over 'moord' en het aan de schandpaal nagelen van de omhooggevallenen die de dood van Sanda Dia veroorzaakten zij niet meer dan fakenews. Diegenen die verantwoordelijk waren voor de dood bij andere dopen werden nog minder hard gestraft dan de omhooggevallen ego's van Reuzegom.
Kan citaten aanhalen van beschuldigingen van moord ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 09:47   #810
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Acid heeft het over deze zaak gehad waar die persoon deelgenomen had, hij heeft niet gezegd dat hij één van de beklaagden was:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130326_00519372
Citaat:
Het was gisteren omerta troef bij de Leuvense studentenclub Reuzegom. Geen van de studenten die te zien waren in het filmpje dat een dag eerder door GAIA de wereld werd ingestuurd, wilde antwoord geven op de commotie die de beelden veroorzaakte. Op het filmpje, dat dateert van vier jaar geleden, is te zien hoe de studenten met veel jolijt het biggetje Spekkie slachten. Daarna spiesen ze het beest met een ijzeren staaf om het uiteindelijk te roosteren. ‘Maar wij wensen daar geen commentaar op te geven. Met de hele groep hebben we afgesproken om daarmee te wachten tot we ook echt weten of er een klacht tegen ons komt', zegt N.V.P., de toenmalige preses van studentenclub Reuzegom. Ook bij de andere leden hetzelfde verhaal. ‘We zeggen daar niets over. Het is allemaal overdreven.' Of: ‘We begrijpen de heisa niet. Maar we zullen wel zien of het tot een rechtszaak komt.'
2. Ik dacht onlangs gelezen te hebben dat die persoon tijdens de doop van Sanda Dia telefonisch gecontacteerd was en geholpen heeft met het proberen in de doofpot steken.
Oud 23 februari 2024, 09:54   #811
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke gekken geven daar nu geld aan?
https://steunactie.be/actie/schadeve...om-acid/-32300

Je bent niet verplicht van een juiste naam op te geven als je stort op de steunactie. Je kan de laatste stortingen bekijken. De meeste storten anoniem. Bij de storting kan je ook een boodschap meegeven:

Crazy dat dit alles kan gebeuren. Er zijn meer mensen nodig als Acid! Nederland staat achter je! Dikke love

(c) Nena Lugthart € 10,00

Op elke storting wordt door het platform steunactie 5% kosten ingehouden en minimum 0.5 € transactiekosten.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 23 februari 2024, 09:58   #812
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://steunactie.be/actie/schadeve...om-acid/-32300

Je bent niet verplicht van een juiste naam op te geven als je stort op de steunactie. Je kan de laatste stortingen bekijken. De meeste storten anoniem. Bij de storting kan je ook een boodschap meegeven:

Crazy dat dit alles kan gebeuren. Er zijn meer mensen nodig als Acid! Nederland staat achter je! Dikke love

(c) Nena Lugthart € 10,00

Op elke storting wordt door het platform steunactie 5% kosten ingehouden en minimum 0.5 € transactiekosten.
En het feit dat het over kleine bedragen gaat (5-10€) toont aan dat er veel mensen zijn die hem steunen.
Oud 23 februari 2024, 09:58   #813
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Reuzegommers zijn onder meer veroordeeld voor het onopzettelijk doden van Sanda Dia en er zijn - wederom - maatregelen genomen opdat studentendopen niet meer tot zulke gevolgen zouden leiden.
Is dat zo ? Ik heb het vonnis van de Reuzegommers niet gelezen. Ik dacht dat er veroordeling nalatigheid betrof.

Oud 23 februari 2024, 10:00   #814
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Acid heeft er voor gekozen om te gaan voor vrijspraak, indien hij gevraagd had voor werkstraf, had ie die gekregen.
Wat had ie volgens jou gekregen als hij een werkstraf gevraagd had ? De vrijspraak of de werkstraf ?

Oud 23 februari 2024, 10:01   #815
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En het feit dat het over kleine bedragen gaat (5-10€) toont aan dat er veel mensen zijn die hem steunen.
aan die klein bedragen te zien : "16-jarige" YTubers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 23 februari 2024 om 10:01.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 10:07   #816
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gaat volledig voorbij aan het feit dat Acid ook mensen (en hun zaken) betrok die niet aanwezig waren op de doop. Hij is veel verder gegaan dan 'een opinie geven'. Het was opruiing en haat tegen mensen die slechts van zeer veraf iets met de dood van Sanda Dia te maken hadden en die dan ook niet waren aangeklaagd. Als je zijn gedachtengang doortrekt is iedereen die ooit aan een doop heeft meegedaan schuldig aan de dood van Dia.

Familieleden van slachtoffers van aanrijdingen, verkrachtingen, drugsgerelateerde feiten met dodelijk einde, verkrachtingen, ... geven hun mening wel eens in krantenartikels of op het internet maar nooit op zulke manier als Acid deed. En die Acid was niet gerelateerd aan een van de slachtoffers en deed het enkel om het geld. Was hij een betere student geweest hij had het ongetwijfeld tot praeses van Reuzegom geschopt met zijn ingesteldheid en inborst.
Ik ben het daar niet mee eens. Je ziet veel mee-too aanklachten die veel verder gaan dan de maatschappelijke aanklacht van Acid. Net zoals de dooppraktijken anno 2024 niet meer kunnen zijn wat ze in Reuzegom tijden waren volgt een sober Erik Van Looy mee-too awareness opleiding om publiek op Nederlandse TV te mogen.

Oud 23 februari 2024, 10:14   #817
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie. Esiet, de gebrekkig sprekende, werd veroordeeld omdat hij mensen betrok die niet betrokken waren en hen schade toebracht. Als hij enkel de strafmaat van de daders had aangeklaagd zoals nogal wat anderen deden was hem niets aangewreven.
??

Waarom onderhandelen over strafmaat als volgens jou niets wordt aangewreven ?

Oud 23 februari 2024, 10:20   #818
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kiezen voor een werkstraf is hetzelfde als schuld bekennen. Dat doe je uiteraard niet als je overtuigd bent van je gelijk en geen lafaard bent.
Met jouw eerste zin ben ik het eens. Met jouw tweede zin niet. Het is niet omdat jezelf overtuigd bent van jouw gelijk en jouw raadsman goede kansen inschat om dat deze jou niet dient in te lichten hoe zwaar een juridische strijd kan wegen op een mens en er nooit 100% zekerheid is.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 februari 2024 om 10:21.
Oud 23 februari 2024, 10:33   #819
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

"With great power comes great responsibility."
(c) Marvel

Door zijn talrijk volgers & sympathisanten heeft hij een groot trollenleger dat hij kan mobiliseren. In het vonnis ontbreekt een strafonderzoek. Nu gaat een door de rechtbank aangestelde bedrijfsrevisor een deskundigeverslag opmaken voor de geleden schade aan een rechtspersoon die een restaurant uitbaat(te). Zonder strafonderzoek kan niet weerlegd worden dat Acid effectief heeft aangezet tot belaging. Het succes van zijn crowdfunding bewijst wel dat hij hiervoor de power heeft.

Ik denk dat zijn crowdfunding een goed idee is om zijn volgers en sympathisanten de mogelijkheid te geven om iets te doen zonder de strafwet te overtreden.

Oud 23 februari 2024, 10:46   #820
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan citaten aanhalen van beschuldigingen van moord ?
Neem gewoon deze draad door. Superheld bvb. schrijft bvb voortdurend over moord.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be