![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 |
Banneling
|
![]() een leven meer of minder tjah wat maakt het uit....zoiets?
Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 april 2012 om 07:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#822 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 april 2012 om 07:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#823 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 april 2012 om 07:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#824 |
Banneling
|
![]() Je kan natuurlijk altijd tegen jezelf beginnen te praten, als nooit nog iemand op je reageert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
Banneling
|
![]() ik lees uw PMs wel hoor jaak
ge moet u niet verlaten voelen hoe zit het trouwens met uw chinese lessen? Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 april 2012 om 07:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ook voor jou de vraag, een embryo zonder ontwikkelde hersenfunctie (dat dus nog kan (niet) kan denken noch kan voelen) is dat al een 'mens' of een 'mens in potentie'? (Ter vergelijking: een boom in je tuin rooien vergt vergunning. Een zaadje dat begint wortel te schieten - een 'boom' - mag je zo wieden, zelfs indien de groenste der groenste jongens staat te kijken.) Blijf niet in de hybris van de mens een uniek wezen te maken omdat we zelf mens zijn.
![]() |
![]() |
#827 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht er een hiernamaals bestaan, wil ik iedereen recht in de ogen kunnen kijken. Ook de abortuskinderen. En mocht er geen hiernamaals bestaan, is het misschien beter om mensen als ik eerst te doden, zodat er geweten helemaal gesust kan worden. Ik vind nu eenmaal, dat als wij niet willen dat anderen over ons bestaansrecht mogen oordelen, dat wij ook niet mogen oordelen over het bestaansrecht van iemand anders. Ook niet wanneer ik "even" niets kan voelen, of denken, zeg maar bewust-zijn en zeker niet als dat bewust-zijn er zit aan te komen. Niemand gaat de stekker uittrekken van een machine, die een patiënt in leven houdt, als men practisch zeker weet dat het maar maximum voor negen maanden is en dan het herstel eraan komt. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#828 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals A jack aanduidt het is een recht dat je kunt uitoefenen of niet, afhankelijk van uw eigen overtuiging.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 6 april 2012 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#829 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
voor hem is het moord. en er is totaal geen marge of ruimte wat inleving betreft want moord mag niet, is verkeerd, misdadig etc. Hij is niet in staat zichzelf mentaal te openen en de zaak uit een ander perspectief te bekijken en dati s ook niet nodig want abortus is moord en dus altijd per definitie en de facto crimineel. Ongeacht de individuele omstandigheden maar dat maakt voor hem totaal niets uit. allerlei voorbeelden aanhalen is totaal zinloos omdat de oogkleppen nu eenmaal toe zijn want abortus is nu eenmaal moord. de discussie over wanneer leven begint doet er niet toe want Paulus meent dat zijn visie de enige juiste is en iedereen die deze visie niet onderschrijft is immoreel. misschien heeft hij nog de religieuze reflex dat een vrouw waardeloos is en dus zonder enig probleem mag opgeofferd worden voor de baby. Duidelijk is alleszins dat een zwangere vrouw in zijn ogen absoluut rechtenloos is. hij is gewoon een eeuw of 2 �* 3 te laat geboren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#830 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit werd bij mijn weten tot nog toe, niet tegengesproken. Ik heb mij ook opengesteld voor andere wetenschappelijk benaderingen voor het -wanneer kunnen we van een mens spreken- alleen kwam daar geen eenduidig antwoord op. Dat kun je allemaal nagaan in deze thread. Citaat:
Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#832 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht er een hiernamaals bestaan voor de Paulussen en Jan Van de Berges van deze wereld, dan verkies ik met grote voorsprong het inferno.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... ga je dan ook zeggen: "Dat mag je dan perfect doen"? Geen perfecte vergelijking weet ik wel, maar volgens mij is het niet verkeerd om op te komen voor het totaal onschuldig en onmondig kind. Want dat kind is nu eenmaal het grootste slachtoffer. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual. -H. Marcuse Laatst gewijzigd door Munglik : 6 april 2012 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als die kinderen menen, dat ze beter geaborteerd waren geweest, kunnen zij nog altijd zelf uit het leven stappen. Dat is dan hun keuze. Niet een keuze, die voor hen gemaakt wordt, door mensen zoals u. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2012 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#836 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#837 |
Minister-President
|
![]() En als de moeder zou sterven maar het kind niet?
![]() |
#838 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat het ongeboren kind kan overleven met een dode moeder. Ik begrijp dus uw vraag niet goed.
Zwanger zijn is niet iets waar je van dood gaat dacht ik. Misschien ook eens kijken naar de "echte" reden voor abortus: http://www.seksualiteit.nl/redenen_v...ortus_765.html http://www.jongereninfolife.be/site/...n-abortus.html Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2012 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#839 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 april 2012 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#840 |
Banneling
|
![]() In het hiernamaals zelfmoord plegen, Paulus?
|
![]() |
![]() |