Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2020, 21:02   #841
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dalibor schreef:

Jij beseft niet goed hoe en wat virussen "ronddraaien" in de wereld.
Vertel me vb. eens waarom een varken dat mogelijks maar niet zeker besmet is met de Afrikaanse varkenspest, toch a) gedood wordt en b) verbrand en c) niet door ons opgegeten, zelfs al heeft de mens geen last van dat virus.

Je beseft niet "hoe streng georganiseerd" zo'n quarantaine tegen rabiës wel zou zijn.
Schoof, jij beseft toch ook dat er 1 oplossing is: de spuit erin !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 06:09   #842
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Het leven van die kat is blijkbaar meer waard dan een mensenleven

Gewoon doodspuiten en opgelost. Ik begrijp niet waarom daar nog zoveel heisa over wordt gemaakt. Wat ik wel weet is dat het baasje haar toekomst zwaar aan het ondermijnen is. Welke werkgever met wat verstand neemt zo een mediageile Barbie in dienst?
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 08:22   #843
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Ondertussen heb ik dit broedseizoen alweer 4 merels in de tuin gevonden waarvan de kop er is afgebeten. Het werk van een o zo lieve en schattige kat. Wellicht vogels die voedsel aan het zoeken voor hun hele nest dat ook nog eens een hongerdood sterft. En dat allemaal voor de lol.

Daarover hoort men onze dierenvrienden katten eigenaars, Ben Weyts en Michel Vandenbosch echter niet.
Oud 23 mei 2020, 08:28   #844
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ondertussen heb ik dit broedseizoen alweer 4 merels in de tuin gevonden waarvan de kop er is afgebeten. Het werk van een o zo lieve en schattige kat. Wellicht vogels die voedsel aan het zoeken voor hun hele nest dat ook nog eens een hongerdood sterft. En dat allemaal voor de lol.

Daarover hoort men onze dierenvrienden katten eigenaars, Ben Weyts en Michel Vandenbosch echter niet.
Tot zover hun dierenliiefde.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 11:14   #845
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Schoof, jij beseft toch ook dat er 1 oplossing is: de spuit erin !
Ik ben daarvan overtuigd. Elk alternatief is een groot risico.

Ik begrijp niet dat men zich neerlegde bij de ruime periode die de rechtbank gaf aan de criminele invoerder.
Hopelijk zal men zo vlug als mogelijk de wet nog strenger maken, zodat een procedure afgehandeld kan worden op een uur of twee.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 11:19   #846
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Herhaling: de overdreven-dierenliefhebbers beseffen niet eens dat elk wild dier dat sterft van rabiës, een zeer pijnlijke langzame dood sterft.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 11:55   #847
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het leven van die kat is blijkbaar meer waard dan een mensenleven

Gewoon doodspuiten en opgelost. Ik begrijp niet waarom daar nog zoveel heisa over wordt gemaakt. Wat ik wel weet is dat het baasje haar toekomst zwaar aan het ondermijnen is. Welke werkgever met wat verstand neemt zo een mediageile Barbie in dienst?
Misschien een geile werkgever. En die zijn er met hopen.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 14:39   #848
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Misschien een geile werkgever. En die zijn er met hopen.
Misschien was de douanechef in Peru ook geil ?
Oud 23 mei 2020, 15:04   #849
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

verschillende kranten melden via de kattenadvocaat dat er gezocht wordt naar een terugvlucht voor Peru, en toestemming van dat land om de kat terug op te nemen.
FAVV wil alle mogelijkheden onderzoeken

Laatst gewijzigd door spherelike : 23 mei 2020 om 15:04.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 15:11   #850
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
verschillende kranten melden via de kattenadvocaat dat er gezocht wordt naar een terugvlucht voor Peru, en toestemming van dat land om de kat terug op te nemen.
toestemming om de kat terug te nemen ???
Mits een flinke betaalsom misschien.
Oud 23 mei 2020, 16:33   #851
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gelezen dat de mogelijkheid ook bestaat op (op eigen kosten) de kat in quarantaine te zetten in een vergunde Nederlandse opvang. Maar:
- in Nederland staan ze er niet om te springen
- de grenzen zijn dicht
Oud 23 mei 2020, 16:35   #852
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb gelezen dat de mogelijkheid ook bestaat op (op eigen kosten) de kat in quarantaine te zetten in een vergunde Nederlandse opvang. Maar:
- in Nederland staan ze er niet om te springen
- de grenzen zijn dicht
Van zodra ze aan het licht komt: de spuit er in !
Oud 23 mei 2020, 23:33   #853
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Het is uiteraard leuk om 1 eigenschap van een soort uit te lichten en de rest van de eigenschappen te negeren, maar dat raakt kant nog wal.

Ten eerste beschouw ik mezelf intelligenter en emotioneler dan een kat. Ik ken u niet, dus over uw intelligentie wil ik geen uitspraken doen, maar wat mij betreft zijn toch bepaalde dingen die ik wel begrijp, en een kat niet.

Ten tweede, als u wil goedpraten waarom de mens iets mag doen omdat een kat dat wel doet, dan moet u zichzelf ook volledig verplaatsen in de leefwereld van een kat. Uw argument, een kat mag doden, dus de mens moet dit ook kunnen, is heel beperkt tot dat punt alleen. Terrein afbakenen met urine, eigen braaksel opeten, etc.... dat zijn allemaal dingen die niet thuis horen in de leefwereld van mensen. Nochthans hoor ik u niet pleiten om "laat ons allemaal ons terrein afbakenen met urine, want katten mogen dat ook".

Ja, de natuur is niet perfect. Dat zien we nu des te meer in tijden van Corona. We passen de natuur al op verschillende zaken aan om alles "beter" te maken. Medicatie, dammen bouwen, etc. Maar ja, een kat doet soms dingen die we in onze mensenwereld als afschuwelijk beschouwen. We kunnen alleen naar onszelf als intelligente wezens kijken en proberen de wereld te verbeteren door zo weinig mogelijk lijden te veroorzaken. Bij ons eigen is er, als je de zaak van het FAVV bekijkt, er al werk genoeg aan de winkel. Als dat allemaal is opgelost, kunnen we misschien verder kijken of we misschien kunnen werken aan andere problemen.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 23:34   #854
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Van zodra ze aan het licht komt: de spuit er in !
Goed nieuws, zelfs het FAVV begint in te zien dat er een andere oplossing mogelijk is. Zo zie je maar, als iedereen een beetje van goede wil is, zijn er altijd oplossingen.
Oud 24 mei 2020, 08:29   #855
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Het is uiteraard leuk om 1 eigenschap van een soort uit te lichten en de rest van de eigenschappen te negeren, maar dat raakt kant nog wal.
Ik heb niet over het gedrag van de kat, die volg logischerwijze haar of zijn eigen instinct. Wel over de eigenaars waarvan 9/10 katten nemen en vervolgens 24 h/ 24 h overal vrij laten rondlopen en er niet meer naar omkijken, laat staan dat ze even zouden stil staan wat hun kat allemaal aanricht bij anderen die niets met hun kat te maken hebben.

Kortom, u moet de zaken omdraaien, want het zijn net de eigenaars van katten die slechts rekening houden met één of een paar eigenschappen van de kat en de rest ( negatieve ) totaal negeren.
Oud 24 mei 2020, 09:40   #856
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Goed nieuws, zelfs het FAVV begint in te zien dat er een andere oplossing mogelijk is. Zo zie je maar, als iedereen een beetje van goede wil is, zijn er altijd oplossingen.
Wat een verdraaiing van de waarheid, die oplossing was er van bij de start, alleen was dat (en misschien nu nog) een probleem om een terugvlucht te vinden. Bovendien moet Peru, de kat terug binnenlaten. Misschien is ze daar net zo min met alles in orde als hier, en zit ze tussen wal en schip dank zij haar eigenzinnig baasje.

En als IEDEREEN van goede wil zou zijn, dan was dat door het baasje vanaf dag 1 in overweging genomen ipv onder te duiken met haar kat.

Het is niet het FAVV dat van mening verandert, maar het baasje, dat blijkbaar begint in te zien (via haar advocaat) wat ze aangericht heeft, en waarschijnlijk weet dat ze geen poot heeft om op te staan.
Oud 24 mei 2020, 09:44   #857
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb niet over het gedrag van de kat, die volg logischerwijze haar of zijn eigen instinct. Wel over de eigenaars waarvan 9/10 katten nemen en vervolgens 24 h/ 24 h overal vrij laten rondlopen en er niet meer naar omkijken, laat staan dat ze even zouden stil staan wat hun kat allemaal aanricht bij anderen die niets met hun kat te maken hebben.

Kortom, u moet de zaken omdraaien, want het zijn net de eigenaars van katten die slechts rekening houden met één of een paar eigenschappen van de kat en de rest ( negatieve ) totaal negeren.
Volledig akkoord,
Deze week nog op TV een baasje dat zijn hond, tegen beter weten in, vrij liet lopen in natuurgebied.
Volgens de opzichter vallen die honden reekalfjes aan, die ofwel gewond raken, maar zeker de "hondenlucht" dragen, en dan verstoten worden door hun moeder.

Als MIJN lievelingsdier maar alles mag, maar de rest ……..
En die noemen zichzelf dierenvriend
Oud 24 mei 2020, 10:05   #858
edwinp
Banneling

Standaard

Een deel van de bevolking (vooral jong & vrouwelijk) zijn ingestapt in het radicale veganisme om het 'dierenleed' te vermijden. Buiten enkele culturen en ranzige slachthuizen is de 'levensloop' van gekweekte dieren een pak humaner te noemen dat deze van hun soortgenoten in het wild. De vrije natuur is een oorlogszone voor dieren met op iedere hoek levensbedreigende factoren. Om nog maar niet te spreken van de onbehandelbare ziektes en kwalen dat ieder dier moet ondergaan..

Dit is stilaan het zoveelste geval van puberale aandacht, ondersteund door radicale ouders...het grote verschil is de 10.000 km vliegen om het gelijk te halen. Het verbaast me dat A de Wever zich nog niet in het debat heeft kunnen wurmen

Laatst gewijzigd door edwinp : 24 mei 2020 om 10:09.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 10:39   #859
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben die mensen een lobotomie ondergaan of zo ? Of was de ganja een beetje te sterk ?
Een 'terugvlucht' voor een kat ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 11:14   #860
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb niet over het gedrag van de kat, die volg logischerwijze haar of zijn eigen instinct. Wel over de eigenaars waarvan 9/10 katten nemen en vervolgens 24 h/ 24 h overal vrij laten rondlopen en er niet meer naar omkijken
Goed, u bent dus tegen eigenaars die niet voor hun kat zorgen en er niet naar omkijken. Ik denk dat Selena Ali wel een perfect voorbeeld is van het compleet tegenovergestelde, iemand die alles voor haar kat over heeft. Ik neem dan ook aan dat u wel aan haar kant staat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be