![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En iedere hulpverlener zal je kunnen vertellen dat er genoeg mannen zijn die enkel uit het kijken naar naakte jongens van die leeftijd een kick halen, daarom kruipen ze nog niet mee onder de douche, zo intelligent dat dit niet kan, zijn veel mannen wel. Maar de kick zoeken is net zo goed grensoverschrijdend gedrag, ookal merken anderen dit misschien niet zo snel op. Waarmee ik u niet wil beschuldigen, maar hardnekkig verdedigen dat u in die ruimte moet zijn doet u zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#862 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#863 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vind het vreemd dat men er alleen nog maar aan denkt dat de begeleider foute bedoelingen zou hebben. Pedo's gaan zeker geen risico's nemen om er zomaar eentje uit te 'pikken' in aanwezigheid van de groep (tenminste dat denk ik toch). Er is toch een verschil tussen functioneel naakt en erotiek/sex dacht ik? Sex met kinderen kan uiteraard niet. Maar voor de rest moet men nu ook niet overdrijven met dat gedoe over douchen en begeleiden zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#865 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#866 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In concreto: kinderen gaan niet meer gevaar lopen op kamp voor pedoseksueel misbruik als er zulk 'toezicht' is, zoals ik al zei zal iemand met zulke intenties een meer geschikte gelegenheid uitkiezen als hij ergens zijn zinnen op gezet heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu zijn dit natuurlijk allemaal zaken, hoe onschuldig ze ook zouden moeten zijn, die al lang niet meer door de beugel kunnen. Als kampleiding kan je dat ook niet meer riskeren, we leven tegenwoordig in een 'overgevoelig' klimaat op dat vlak. Maar deze discussie, waar sommige mensen moord en brand schreeuwen over dat banale toezicht, zouden we niet gevoerd hebben pakweg twintig jaar geleden. We leven terug meer in een preutsere tijd, dat is een cultureel gegeven (preutsheid is totaal niet aangeboren of zo) en geven onze kinderen ook die normen mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel volwassenen zijn namelijk niet zo onschuldig, en die zijn vooral te vinden in " vrijwilligerswerk " met kinderen, dergelijke kampen inbegrepen waarmee ik nogmaals niet stel dat dit bij u aan de orde zou zijn, maar ook hoe u nu gedrag wat eigenlijk gewoon niet kan, als doodnormaal voorstelt, omdat het allemaal " zo onschuldig zou zijn, getuigt of van grenzeloze naiviteit of van totaal gebrek aan enig pedagogisch inzicht. Het is trouwens nooit op kampen gebruikelijk geweest dat volwassen vreemde mannen " toezicht " hielden op doucheruimtes van jonge meisjes rond twaalf jaar. I |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Meent u dat nu echt?? Volwassen mannen die toezicht hielden bij meisjes? En vrouwen die toezicht hielden bij jongetjes? En alsof dat nog niet erg genoeg is vindt u het OK dat 8-9-jarige jongens en meisjes samen douchen! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hou uw kinderen weg van die kampen.
De boodschap is duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reden genoeg dus over overbodig toezicht gewoon niet toe te laten, bij jongere kinderen is dat wel nodig maar uw voorstelling van toezicht bij twaalf - dertienjarigen helemaal niet. Het is de taak van kampleiding om ook mogelijk grensoverschijdend gedrag van volwassenen niet mogelijk te maken, zo vermijd je de foute vrijwilliger! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me geen slecht idee na Dutroux.
En het is opnieuw prijs in Aarlen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#874 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() quOTE=alice;7437033]Ik denk niet dat ik deed , wel medeforummers die over onderlinge seks tussen twaal jarige jongens op kamp beginnen en denken dat je daarom toezicht zou moeten houden.[/quote]
Je bent dus voorstander om jongeren in groep samen naakt hun gang te laten gaan? En vertrouwen op hun gezond verstand?
![]() |
#875 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Even recapituleren waar die argumenten voor toezicht op douchende kinderen zoal uit bestaan, want naargelang de discussie vordert durven die argumenten nogal eens te veranderen van aard en inhoud: - om bekkenbreuken en andere verwondingen tegen te gaan (sic) - hygiënische redenen, zoniet stinken de kinderen uren in de wind (sic) - opsporen van teken (sic) Dit alles wordt tegengegaan door heel 'sporadisch eens om de hoek te kijken' (sic) en/of vlug 'even binnen te springen' (sic). Straffe gasten, die toezichthouders... Wanneer vervolgens een vrouw die zielige flutargumenten naar de prullenmand verwijst is die vrouw eensklaps bekrompen en seksueel gefrustreerd en dient ze dringend eens te worden genomen door haar wederhelft (sic). Mijn gelukwensen. Inzake argumentatie heb je eindelijk de bodem van de beerput bereikt.
![]() |
![]() |
#876 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om op jouw beerput niveau te blijven, zo te horen zijn er wel meerdere zaken die 'sterker dan jezelf' zijn.
![]() |
#877 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heb ik slecht nieuws voor jou. De kampplaats van je jeugd is er niet meer: ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#878 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien was er in het sportcentrum van mijn gemeente één grote doucheruimte per twee kleedkamers, dus als toeval het wilde dat onze match net gedaan was op hetzelfde moment dat een volleybalmatch of weet ik veel wat gedaan was, dan stonden wij als 12-13 jarigen gewoon in dezelfde ruimte te douchen als die andere ploeg die uit volwassen mannen bestond. (enkel scheiding tussen m en v's) In het middelbaar: idem dito. Dacht je nu écht dat de leraar nooit eens binnenkwam terwijl er iemand in zijn nakie stond? Douchesessies waren zelfs halve driloefeningen mét toezicht: nogal logisch als je in 50min tijd dikwijls van een ander gebouw moest komen, omkleden, sporten, douchen, aankleden en binnen die 50 minuten weer in een ander lokaal moest zijn. Denk je nu écht dat één van ons daar ooit problemen van gemaakt heeft? Of één van de ouders? Mens toch! Maar een bloot kind op kamp, én heel het land staat in rep roer blijkbaar... Ik ben zelf nog meegeweest als kok op kampen van de jeugdbeweging (dus nee, ik kwam hélemaal niet in de buurt van de douches als er kinderen waren). Welja, je moest eens weten hoevaak zo'n kinderen daar rondlopen in niet meer dan een zwem-/bikini- of onderbroek? Ook die van 12-13 jaar... Maargoed, als diezelfde volwassene(n) ze dan plots in hun bloten of hun onderbroek zien staan tijdens een douchesessie of een kleedruimte, dan gaan ze plotseling zwaar getraumatiseerd zijn daarvan? Tuurlijk! ![]() Laatst gewijzigd door SMI94 : 4 december 2014 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vertrouwen op hun gezond verstand?[/quote] Ik denk dat u in de war bent, ik denk echter niet dat je toezicht op jongens van twaalf tot dertien moet houden, omdat ze anders onder die gemeenschappelijke douche seks hebben met mekaar! Dat lijkt me totaal niet aan de orde, wat niet wil zeggen dat die jongeren geen belangstelling zouden hebben voor seks. Maar denken dat toezicht nodig zou zijn om seks in die leeftijdsgroep onder mekaar te voorkomen vind ik een drogreden voor dat toezicht. |
|
![]() |
![]() |