Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2014, 15:56   #861
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dank beste, ik zou het hier niet beter en bondiger kunnen verwoorden !

Enkel die opmerking over 'seks' vind ik hier bizar - allicht wel met de beste bedoelingen - geplaatst.

Bepaalde mensen geven hier veel te veel 'gewicht' aan dat begrip 'toezicht' en nemen dat ook veel te letterlijk op. En inderdaad, zelf als begeleider mee onder de douche kruipen met kinderen of ze zelf wassen, dat is inderdaad totaal 'not done' !

Er zijn 3,5 miljard mensen op deze aardkloot met hetzelfde geslacht, we zijn tevens allemaal ook naakt geboren. Dus wat is 'the big deal' van eens een ander naakt te zien ?
Dat is zeker geen " big deal" alhoewel twaalfen dertienjarigen dat zelf meestal anders zien, daar houdt u blijkbaar geen rekening mee.

En iedere hulpverlener zal je kunnen vertellen dat er genoeg mannen zijn die enkel uit het kijken naar naakte jongens van die leeftijd een kick halen, daarom kruipen ze nog niet mee onder de douche, zo intelligent dat dit niet kan, zijn veel mannen wel. Maar de kick zoeken is net zo goed grensoverschrijdend gedrag, ookal merken anderen dit misschien niet zo snel op.
Waarmee ik u niet wil beschuldigen, maar hardnekkig verdedigen dat u in die ruimte moet zijn doet u zeker.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 16:01   #862
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
ik denk van niet, of meent u dat twaalf tot dertienjarigen toezicht nodig hebben op kamp onder de douche omdat ze andere als serieverkrachters leeftijdsgenoten te grazen nemen?
Je kunt veel beter gewoon buiten de doucheruimte " stand by" zijn, dan kun je ziet wie er rondhangt, meer is niet nodig hoor.
Je moet er nu ook weer niet meer van maken dan wat het is hé?
Oud 3 december 2014, 16:31   #863
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Inderdaad! Wat een gedoe hier zeg! Wat is er nu in godsnaam mis met naaktheid? Alle sportclubleden douchen toch gezamenlijk en ik heb in mijn clubs nog geen enkele tegengekomen die dit gekleed doet! Nooit heb ik ook maar enig sex-georienteerd gedrag kunnen waarnemen. Vanaf de lagere school moesten wij douchen na gym (en zelfs na de wekelijkse zwembeurt) en dat was met de gymleraar. Ik heb ook in jeugdbewegingen gezeten; idem dito. Nooit problemen gehad!
Ik vind het vreemd dat men er alleen nog maar aan denkt dat de begeleider foute bedoelingen zou hebben. Pedo's gaan zeker geen risico's nemen om er zomaar eentje uit te 'pikken' in aanwezigheid van de groep (tenminste dat denk ik toch).
Er is toch een verschil tussen functioneel naakt en erotiek/sex dacht ik? Sex met kinderen kan uiteraard niet. Maar voor de rest moet men nu ook niet overdrijven met dat gedoe over douchen en begeleiden zeg.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 17:09   #864
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ikzelf ben al vele jaren jeugdbegeleider (of monitor / animator, zoals je het zelf wil noemen) op een vakantiekamp voor kinderen van ongeveer 9 tot 12 �* 13 jaar. Nu is het daar al sinds mensenheugenis de gewoonte, dat zal ook wel op vele andere vakantiekampen zo zijn, dat de begeleiders toezicht houden tijdens het douchemoment van de kinderen (het is een douchezaal in één ruimte, dus niet met afgesloten cabines) om teveel kabaal, 'spelen' met water, etc. te voorkomen. Voor alle duidelijkheid: jongens en meisjes douchen gescheiden en alleen begeleiding van hetzelfde geslacht houdt toezicht bij de kinderen. Uiteraard zijn die kinderen die aan het douchen zijn in hun 'Adamskostuum', volgens mij heeft dan ook respectievelijk de helft van de wereldbevolking hetzelfde 'hangen'.

Vroeger werden rond deze 'gang van zaken' nooit problemen gemaakt en werd dit toezicht als normaal ervaren, ook de ouders stelden zich hier geen vragen bij. Ik ben zelf vroeger ook als kind op kamp meegegaan en heb zulke 'controles' nooit als storend ervaren of iets dergelijks. Tegenwoordig zijn er echter steeds meer ouders van deelnemende kinderen (niet alleen bij mijn specfiek kamp, ook vele anderen) die deze 'douchemomenten' problematiseren. Sommigen gaan daar zelfs zeer ver in, en lijken te suggereren dat er wel leiders met pedoneigingen 'zouden' kunnen bij zijn of dat zulk toezicht toch niet normaal is. Ik heb zelfs al horen zeggen dat een moeder verontwaardigd was dat het niet de gewoonte was dat kinderen hun onderbroek / zwembroek aanhielden om te gaan douchen ! Gelukkig behoren zulke paranoia ouders nog steeds tot de minderheid maar hun aantal lijkt wel jaarlijks toe te nemen.

Eerlijk gezegd verontrust deze evolutie mij een beetje. Straks zal er geen enkele begeleider zich nog met jeugdwerking willen bezighouden, uit angst om steeds van het één en ander (al is het vaag suggestief) beschuldigd te worden. Ik heb de indruk, en vele van mijn collega begeleiders hebben dit ook, dat de paranoide sfeer rond mogelijk misbruik en 'massa's pedofielen' vooral is ontstaan na het uitbreken van de gehele Dutroux-mediastorm. Ik krijg de indruk dat we nu in het post-Dutroux tijdperk leven waarbij paranoia en wantrouwen ten aanzien van kinder- en jeugdwerkers, zowel professionals (leerkrachten , opvoeders, ...) als vrijwilligers (animatoren, Souts- en Chiro, speelpleinwerkers, ...), stilaan bij een breed publiek de overhand aan het nemen is. Ik besef dat de Dutroux-affaire ook positieve gevolgen heeft gehad, in die zin dat de sensibilsering voor seksueel kindermisbruik zowel binnen als buiten het gezin toenam en allerhande pedoschandalen, vb. in de Kerk of colleges, niet langer in de doofpot werden gestopt, maar nu eindelijk hun broodnodige (publieke en rechterlijke) erkenning kregen. De slinger is echter te veel in de andere richting aan het doorslaan, waarbij er bijna een heuse heksenjacht op jeugdwerkers, onderwijzers, opvoeders, etc. wordt gehouden en er niet zelden valselijke beschuldigingen de kop opsteken. Helaas zal er wel een klein percentage perverten zijn die met kinderen en jongeren werken en pedofiele neigingen hebben en door 'de doelgroep' aangetrokken worden, maar hier staan zovelen tegenover die in de verste verte minderjarigen niet als seksuele objecten beschouwen.

Het is dus nu zo ver aan het komen dat gewone niet-seksueel gerelateerde vormen van naaktheid (zoals douchen) op een vakantiekamp niet meer getolereerd worden door verschillende ouders, terwijl daar pakweg twintig jaar geleden geen problemen rond werden gemaakt. Dit is deels, maar niet volledig, de schuld van de massamedia, die alles wat met kinderen en naaktheid heeft te maken een pervers karakter heeft meegegeven en bovendien heeft geseksualiseerd, terwijl gewoon bloot zijn en seks toch, naar mijn mening, geen synoniemen zijn van elkaar. Ik denk dat vele mensen die met kinderen en jongeren werken de dag van vandaag worden geconfronteerd door dit paranoia klimaat dat onder de massa steeds meer zijn ingang vindt, ik denk hierbij bijvoorbeeld aan jeugdvoetbaltrainers (douchen achteraf) of onderwijzend personeel die met hun klas op bosklassen gaan (die zullen vaak toch ook wel eens douchetoezicht moeten houden). Helaas zullen er inderdaad enkelingen zijn die 'hun slag' tijdens deze momenten slaan, maar is dat een reden om al deze mensen bij voorbaat van 'verdachte handelingen' te beschuldigen? Laat mij duidelijk zijn, pedofilie en seksueel misbruik zijn voor mij ongeveer de ergste zaken die er bestaan, en als ik er bijvoorbeeld iemand op vakantiekamp op zou betrappen, weet ik niet of ik mij kan inhouden om zijn edele delen 'vakkundig' te verwijderen. Maar een gewoon douchetoezicht kan voor weldenkende mensen toch niet in de verste verte geassocieerd worden met pedofiele neigingen of poging tot misbruik, of sla ik hier volgens jullie de bal compleet mis?

Daarom hier twee (afsluitende) vragen om even over na te denken, en hier liefst ook te beantwoorden:

- Is douchetoezicht houden, gelet op de condities in mijn eerste alinea beschreven, zo abnormaal als sommigen het proberen te doen uitschijnen?

- Is dit douchetoezicht langer houden een goed idee of is het toch beter, voor onze eigen 'veiligheid' (vermijden van eventuele valse beschuldigingen enz.) dit af te voeren en naar een systeem te gaan waarbij we op kamp nooit meer geconfronteerd worden met 'blote' kinderen (hoe dit organisatorisch moet is me een raadsel).
Een 9-jarige of ouder heeft geen toezicht nodig bij het douchen.
Oud 3 december 2014, 22:15   #865
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat ik deed , wel medeforummers die over onderlinge seks tussen twaal jarige jongens op kamp beginnen en denken dat je daarom toezicht zou moeten houden.
Oud 3 december 2014, 22:15   #866
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Een 9-jarige of ouder heeft geen toezicht nodig bij het douchen.
Blij dat er nog iemand is met gewoon gezond verstand.
Oud 3 december 2014, 22:21   #867
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zeker geen " big deal" alhoewel twaalfen dertienjarigen dat zelf meestal anders zien, daar houdt u blijkbaar geen rekening mee.

En iedere hulpverlener zal je kunnen vertellen dat er genoeg mannen zijn die enkel uit het kijken naar naakte jongens van die leeftijd een kick halen, daarom kruipen ze nog niet mee onder de douche, zo intelligent dat dit niet kan, zijn veel mannen wel. Maar de kick zoeken is net zo goed grensoverschrijdend gedrag, ookal merken anderen dit misschien niet zo snel op.
Waarmee ik u niet wil beschuldigen, maar hardnekkig verdedigen dat u in die ruimte moet zijn doet u zeker.
Iemand met echt slechte intenties die zal wel een beter moment weten uit te kiezen dat tijdens dat douchetoezicht, hoor ! Je kan overigens nooit zeker weten niemand met pedofiele intenties mee te nemen op kamp als begeleider. Bij de meesten plakt dat immers niet op hun voorhoofd en de meest gewikste die kunnen dat natuurlijk zeer goed maskeren.

In concreto: kinderen gaan niet meer gevaar lopen op kamp voor pedoseksueel misbruik als er zulk 'toezicht' is, zoals ik al zei zal iemand met zulke intenties een meer geschikte gelegenheid uitkiezen als hij ergens zijn zinnen op gezet heeft.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 22:29   #868
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Inderdaad! Wat een gedoe hier zeg! Wat is er nu in godsnaam mis met naaktheid? Alle sportclubleden douchen toch gezamenlijk en ik heb in mijn clubs nog geen enkele tegengekomen die dit gekleed doet! Nooit heb ik ook maar enig sex-georienteerd gedrag kunnen waarnemen. Vanaf de lagere school moesten wij douchen na gym (en zelfs na de wekelijkse zwembeurt) en dat was met de gymleraar. Ik heb ook in jeugdbewegingen gezeten; idem dito. Nooit problemen gehad!
Ik vind het vreemd dat men er alleen nog maar aan denkt dat de begeleider foute bedoelingen zou hebben. Pedo's gaan zeker geen risico's nemen om er zomaar eentje uit te 'pikken' in aanwezigheid van de groep (tenminste dat denk ik toch).
Er is toch een verschil tussen functioneel naakt en erotiek/sex dacht ik? Sex met kinderen kan uiteraard niet. Maar voor de rest moet men nu ook niet overdrijven met dat gedoe over douchen en begeleiden zeg.
Toen ik zelf als kind op kamp ging, dat was sowieso nog in de zogenaamde pré-Dutroux periode, dan gingen de begeleiders soms inderdaad samen onder de douche (te verstaan in dezelfde ruimte, niet in een apart hokje of zo) met ons. Vrouwelijke begeleiders hielden mee toezicht bij de jongens en mannen bij de meisjes, dat was allemaal geen probleem. Tot een zekere leeftijd douchten de jongens en de meisjes zelfs gemengd. Waar ik op kamp meeging tot een jaar of 8 �* 9.

Nu zijn dit natuurlijk allemaal zaken, hoe onschuldig ze ook zouden moeten zijn, die al lang niet meer door de beugel kunnen. Als kampleiding kan je dat ook niet meer riskeren, we leven tegenwoordig in een 'overgevoelig' klimaat op dat vlak. Maar deze discussie, waar sommige mensen moord en brand schreeuwen over dat banale toezicht, zouden we niet gevoerd hebben pakweg twintig jaar geleden. We leven terug meer in een preutsere tijd, dat is een cultureel gegeven (preutsheid is totaal niet aangeboren of zo) en geven onze kinderen ook die normen mee.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 23:25   #869
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen ik zelf als kind op kamp ging, dat was sowieso nog in de zogenaamde pré-Dutroux periode, dan gingen de begeleiders soms inderdaad samen onder de douche (te verstaan in dezelfde ruimte, niet in een apart hokje of zo) met ons. Vrouwelijke begeleiders hielden mee toezicht bij de jongens en mannen bij de meisjes, dat was allemaal geen probleem. Tot een zekere leeftijd douchten de jongens en de meisjes zelfs gemengd. Waar ik op kamp meeging tot een jaar of 8 �* 9.

Nu zijn dit natuurlijk allemaal zaken, hoe onschuldig ze ook zouden moeten zijn, die al lang niet meer door de beugel kunnen. Als kampleiding kan je dat ook niet meer riskeren, we leven tegenwoordig in een 'overgevoelig' klimaat op dat vlak. Maar deze discussie, waar sommige mensen moord en brand schreeuwen over dat banale toezicht, zouden we niet gevoerd hebben pakweg twintig jaar geleden. We leven terug meer in een preutsere tijd, dat is een cultureel gegeven (preutsheid is totaal niet aangeboren of zo) en geven onze kinderen ook die normen mee.
Wat een onzin, want het gaat helemaal niet over preutsheid! Wel over grensoverschrijdend gedrag,van volwassenen naar kinderen - jongeren toe en hoe ervoor te zorgen dat je die kans minimaal maakt.
Veel volwassenen zijn namelijk niet zo onschuldig, en die zijn vooral te vinden in " vrijwilligerswerk " met kinderen, dergelijke kampen inbegrepen waarmee ik nogmaals niet stel dat dit bij u aan de orde zou zijn, maar ook hoe u nu gedrag wat eigenlijk gewoon niet kan, als doodnormaal voorstelt, omdat het allemaal " zo onschuldig zou zijn, getuigt of van grenzeloze naiviteit of van totaal gebrek aan enig pedagogisch inzicht.

Het is trouwens nooit op kampen gebruikelijk geweest dat volwassen vreemde mannen " toezicht " hielden op doucheruimtes van jonge meisjes rond twaalf jaar.
I
Oud 3 december 2014, 23:29   #870
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meent u dat nu echt?? Volwassen mannen die toezicht hielden bij meisjes? En vrouwen die toezicht hielden bij jongetjes? En alsof dat nog niet erg genoeg is vindt u het OK dat 8-9-jarige jongens en meisjes samen douchen!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 23:30   #871
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Hou uw kinderen weg van die kampen.

De boodschap is duidelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2014, 23:31   #872
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand met echt slechte intenties die zal wel een beter moment weten uit te kiezen dat tijdens dat douchetoezicht, hoor ! Je kan overigens nooit zeker weten niemand met pedofiele intenties mee te nemen op kamp als begeleider. Bij de meesten plakt dat immers niet op hun voorhoofd en de meest gewikste die kunnen dat natuurlijk zeer goed maskeren.

In concreto: kinderen gaan niet meer gevaar lopen op kamp voor pedoseksueel misbruik als er zulk 'toezicht' is, zoals ik al zei zal iemand met zulke intenties een meer geschikte gelegenheid uitkiezen als hij ergens zijn zinnen op gezet heeft.
Het gaat over grensoverschrijdend gedrag, kicken op kijken naar naakte jongeren die net aan pubertijd beginnen is daar een vorm van. Of dacht u dat er geen pedofielen zijn die dit doen?
Reden genoeg dus over overbodig toezicht gewoon niet toe te laten, bij jongere kinderen is dat wel nodig maar uw voorstelling van toezicht bij twaalf - dertienjarigen helemaal niet.

Het is de taak van kampleiding om ook mogelijk grensoverschijdend gedrag van volwassenen niet mogelijk te maken, zo vermijd je de foute vrijwilliger!
Oud 3 december 2014, 23:32   #873
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We leven terug meer in een preutsere tijd
Dat lijkt me geen slecht idee na Dutroux.
En het is opnieuw prijs in Aarlen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 00:20   #874
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

quOTE=alice;7437033]Ik denk niet dat ik deed , wel medeforummers die over onderlinge seks tussen twaal jarige jongens op kamp beginnen en denken dat je daarom toezicht zou moeten houden.[/quote]

Je bent dus voorstander om jongeren in groep samen naakt hun gang te laten gaan?
En vertrouwen op hun gezond verstand?
Oud 4 december 2014, 06:52   #875
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alice,

U kan uw frustraties misschien beter van u afgooien door eens een blokje rond te gaan lopen of door nog eens goed van bil te gaan met uw wederhelft. Want aan uw verkrompen reacties te zien, is een goede portie seks bij u precies al lang geleden !
Hé, hé, de aap komt uit de mouw. Eindelijk.

Even recapituleren waar die argumenten voor toezicht op douchende kinderen zoal uit bestaan, want naargelang de discussie vordert durven die argumenten nogal eens te veranderen van aard en inhoud:

- om bekkenbreuken en andere verwondingen tegen te gaan (sic)
- hygiënische redenen, zoniet stinken de kinderen uren in de wind (sic)
- opsporen van teken (sic)

Dit alles wordt tegengegaan door heel 'sporadisch eens om de hoek te kijken' (sic) en/of vlug 'even binnen te springen' (sic). Straffe gasten, die toezichthouders...

Wanneer vervolgens een vrouw die zielige flutargumenten naar de prullenmand verwijst is die vrouw eensklaps bekrompen en seksueel gefrustreerd en dient ze dringend eens te worden genomen door haar wederhelft (sic).

Mijn gelukwensen. Inzake argumentatie heb je eindelijk de bodem van de beerput bereikt.
Oud 4 december 2014, 06:55   #876
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...maar dat is sterker dan mezelf.
Om op jouw beerput niveau te blijven, zo te horen zijn er wel meerdere zaken die 'sterker dan jezelf' zijn.
Oud 4 december 2014, 08:39   #877
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwelijke begeleiders hielden mee toezicht bij de jongens en mannen bij de meisjes, dat was allemaal geen probleem. Tot een zekere leeftijd douchten de jongens en de meisjes zelfs gemengd. Waar ik op kamp meeging tot een jaar of 8 �* 9.
Ging jij op kamp in Marcinelle?
Dan heb ik slecht nieuws voor jou.
De kampplaats van je jeugd is er niet meer:

Oud 4 december 2014, 11:12   #878
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat je bij de allerkleinsten vluchtig nagaat of er teken zitten, kan ik nog inkomen, maar ook dat hoeft niet naakt, ik twijfel toch langzamerhand wel wat aan uw pedagogische inzichten.
Klopt! Dat kan beter als ze een boerka dragen.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 11:27   #879
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad anders, een ouder is minder fout, dan een oudere man die mee is op kamp.Jongeren vanaf twaalf jaar kunnen ook in groep douchen zonder dat u toekijkt hoor.
Ach mens, in wat voor wereld leef jij eigenlijk? Na voetbalmatchen stak er ook al eens een trainer of begeleider zijn hoofd in de douche binnen om ons aan te manen wat stiller of kalmer te zijn of rapper voort te doen. En hoe vaak kwam het niet voor dat er een trainer of begeleider van de ploeg in de kleedkamer was terwijl we ons aan het omkleden waren of afdrogen? Om de kleren te verzamelen, de portefeuilles/horloges/paspoorten terug te bezorgen, bonnetjes uit te delen, ...

Bovendien was er in het sportcentrum van mijn gemeente één grote doucheruimte per twee kleedkamers, dus als toeval het wilde dat onze match net gedaan was op hetzelfde moment dat een volleybalmatch of weet ik veel wat gedaan was, dan stonden wij als 12-13 jarigen gewoon in dezelfde ruimte te douchen als die andere ploeg die uit volwassen mannen bestond. (enkel scheiding tussen m en v's)

In het middelbaar: idem dito. Dacht je nu écht dat de leraar nooit eens binnenkwam terwijl er iemand in zijn nakie stond? Douchesessies waren zelfs halve driloefeningen mét toezicht: nogal logisch als je in 50min tijd dikwijls van een ander gebouw moest komen, omkleden, sporten, douchen, aankleden en binnen die 50 minuten weer in een ander lokaal moest zijn.

Denk je nu écht dat één van ons daar ooit problemen van gemaakt heeft? Of één van de ouders? Mens toch! Maar een bloot kind op kamp, én heel het land staat in rep roer blijkbaar... Ik ben zelf nog meegeweest als kok op kampen van de jeugdbeweging (dus nee, ik kwam hélemaal niet in de buurt van de douches als er kinderen waren). Welja, je moest eens weten hoevaak zo'n kinderen daar rondlopen in niet meer dan een zwem-/bikini- of onderbroek? Ook die van 12-13 jaar... Maargoed, als diezelfde volwassene(n) ze dan plots in hun bloten of hun onderbroek zien staan tijdens een douchesessie of een kleedruimte, dan gaan ze plotseling zwaar getraumatiseerd zijn daarvan? Tuurlijk!

Laatst gewijzigd door SMI94 : 4 december 2014 om 11:32.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 11:28   #880
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
quOTE=alice;7437033]Ik denk niet dat ik deed , wel medeforummers die over onderlinge seks tussen twaal jarige jongens op kamp beginnen en denken dat je daarom toezicht zou moeten houden.
Je bent dus voorstander om jongeren in groep samen naakt hun gang te laten gaan?
En vertrouwen op hun gezond verstand?[/quote]

Ik denk dat u in de war bent, ik denk echter niet dat je toezicht op jongens van twaalf tot dertien moet houden, omdat ze anders onder die gemeenschappelijke douche seks hebben met mekaar!
Dat lijkt me totaal niet aan de orde, wat niet wil zeggen dat die jongeren geen belangstelling zouden hebben voor seks. Maar denken dat toezicht nodig zou zijn om seks in die leeftijdsgroep onder mekaar te voorkomen vind ik een drogreden voor dat toezicht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be