![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat komt dan van een linkse die in het verleden het Rooms Katoliek geloof bestreden hebben met alle middelen die ze hadden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#863 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het punt is duidelijk. Je geeft Hema gelijk. Om je te helpen ga ik de redenaties aan elkaar koppelen. De jongedame start met haar werk als uitzendkracht bij Hema. De voortuin is in jouw prive bezit De jongedame vraagt dat een hoofddoek mag, om haar nieuwe overtuiging te steunen. Een willekeurig persoon vraagt dat ie mag bidden in je voortuin. Ja zegt de filiaalhouder/manager van Hema. U geeft die vrome gelovige toestemming De filiaalhouder/manager krijgt klachten. U vind de manier van bidden irritant De filiaalhouder/manager neemt maatregelen, en verlengt het weekkontrakt niet. U vraagt de gelovige zijn irritante bidden voortaan niet meer in uw voortuin te doen.
![]() |
![]() |
#865 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook christelijke meisjes in een kledingzaak moeten niet plots in de paskamers de biecht afnemen, daarvoor worden ze niet betaald. Als ze hun werk doen, kunnen ze eventueel een kruisje om hun nek dragen indien ze daar belang aan hechten en het intern reglement dat niet verbiedt. Zo ook horen voodoo-adepten zich niet bezig te houden met hun het slachten van kippen achter de kasse als ze betaald worden voor wat anders. En dat geldt ook voor moslims, paganisten en andere gelovigen. Ik hoop dat ik u hiermee - ondanks uw klaarblijkelijk en door uzelf aangehaalde beperkte intellectuele vermogens - toch enigszins inzicht verschaft heb.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 maart 2011 om 01:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het personeel is het nog altijd een werkplaats en daar gelden de voorschriften van de werkgever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 |
Banneling
|
![]() Ok
Laatst gewijzigd door Tegenlicht : 10 maart 2011 om 01:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#868 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is juist en dat was ook mijn stelling niet. Ik betwiste alleen de stelling van SDX die meende dat godsdienst 'iets voor thuis' was en anderen die hem/haar daarin bijtraden.
![]() |
![]() |
#869 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Edit: Ook bepaalt de werkgever de regels... mag u roken in een winkel? Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 10 maart 2011 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat de meest efficiënte wapens niet argumenten waren (daar zijn gelovigen niet vatbaar voor) maar zeer praktische ingrepen waaronder: - onderwijs en het verlagen van de drempels daartoe (door een verbod op hoofddoeken, verhogen we de drempels, juist voor zij die het meest kwetsbaar zijn) - werkgelegenheid zodat mensen onafhankelijker konden worden en zich vrijer uiten en organiseren (door een verbod op hoofddoeken, beperken we de arbeidsmarkt voor juist zij die het meest kwetsbaar zijn: moslima's) - gezondheidszorg en meer specifiek toegang tot anticonceptie - vrouwenemancipatie - en nog wat belangrijke zaken die hier echter weinig terzake doen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 maart 2011 om 01:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft dan niet het recht de dresscode nog eens te veranderen naar zijn zin, als die plots zegt dat je in een kippenpak moet rondlopen zou je moeten bezwijken zeker. Hier werd een verkeerd signaal gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- Ubermens: Is slim, mondig, creatief, heeft heel dikwijls een gevoel voor kunst/muziek/media, voelt zich veel beter dan de meeste anderen en laat dit zeer duidelijk merken. Als je in zijn vaarwater komt dan zal hij een degenerende, beledigende, rond de pot draaiende en aanvallende houding aannemen. Meestal is deze houding latent aanwezig. Bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=152326
The paradox - The secret - The solution In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia Het sprookjesbos! Laatst gewijzigd door bf62 : 10 maart 2011 om 01:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ze vormt een werkelijke tegenstander omdat ze een doctrine aanhangt die de rechten en vrijheden beperkt van vrouwen, en in haar mildste vorm een sterk dualistisch vrouw man maatschappijbeeld najaagt. Rechten en vrijheden van mensen beperkt om buiten tradities om te leven, ondermeer op relationeel als sexueel vlak. Ze zich onderwerpt aan een aantoonbaar foutief dogma dat rechten en voorrechten verwacht en eist. Ze zich onderwerpt aan een dogma dat grote schade heeft berokkend aan de landen en volkeren onder haar juk. En bovenal is ze mijn werkelijke tegenstander omdat haar nieuwe subcultuur een totaal misplaatste zelfgenoegzaamheid hanteert.. Om van te kotsen ![]() Laatst gewijzigd door Nechtan : 10 maart 2011 om 01:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien nog eens nalezen wat ik juist schreef?
![]() |
![]() |
![]() |
#876 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als u de rechten en vrijheden van andere burgers wil inperken, duidelijk wel.
![]() |
![]() |
#877 |
Banneling
|
![]() Als klant wens ik geen uitingen van godsdienst. Klant is koning voor de bedrijven. Proficiat aan Hema ! Hopelijk volgen alle bedrijven dit voorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#879 |
Vreemdeling
|
![]() U hebt mij niet goed verstaan, van mij mag ze het dragen maar voor mij heeft de werkgever ook het recht om het te weigeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
Banneling
|
![]() Arré lap ! Een omhoeggevalle Vlomsje trien docht da ze 'nen tjoekendoek aan zaaf doeng. D'Hollander, ik mut er ni veel van emme, mor ze doeng toch eens iet goe. 't Mag gezee worre.
Filip Dewinter heeft het bovendien oek goe gezee: koept lakkere varkensworst bij Hema ! Laatst gewijzigd door Sjarelgulden : 10 maart 2011 om 01:38. |
![]() |
![]() |