Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2014, 19:06   #861
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

Mauste, het ging er mij niet om of je de onderdelen der schedel kon opnoemen, de vraag was gewoon: doe je dat in het echt ook dikwijls, zo'n woord in het plenum gooien of spaar je dat voor een forum.

Of nee, eigenlijk was mijn vraag: waarom doe je eigenlijk zoiets?
Rikm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2014, 19:12   #862
mauste
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikm Bekijk bericht
doe je dat in het echt ook dikwijls, zo'n woord in het plenum gooien of spaar je dat voor een forum.
In een verstandig gezelschap: ja! Op een forum blijkbaar beter niet.
(Een beetje 'spielerei' kan voor jou niet meer, zo te zien...)
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2014, 19:17   #863
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En van uw eigen kennis van de geschiedenis der Nederlandse taal heeft u elders al genoeg vermakelijke blijken gegeven. Enige terughoudendheid zou u sieren.
Iedereen schrijft taalfouten. U ook. Meer nog, u vindt zelfs woorden uit.

[quote]
Citaat:
Uitschuiver van Francken. Voor huiszoekingen moet er een huiszoekingsbevel worden afgeleverd door het parket. Point final. Wil je echt de flikken op eigen houtje dergelijke beslissingen laten nemen? Denk misschien nog eens aan Mortsel.

Procedurefouten zijn een ander geval. Maar ook daar wordt de wet toegepast en daar profiteert de verdediging vaak van. In deze moet de wet worden aangepakt. Er kan een sanctie volgen voor wie de procedure niet heeft gevolgd, maar als dat de loop van het recht niet heeft gehinderd, mag dat geen invloed hebben op de uitspraak. Bendes die met hun poten diep in de coke zitten, moeten niet vrijgesproken worden, omdat er iemand een verkeerd nummer op een aftapaanvraag heeft ingevuld. Als die wet niet snel wordt aangepast, dan vermoed ik schuldig verzuim en eigenbelang bij zowel de uitvoerende als de wetgevende macht
Helaas voor u, het woord 'aftapvraag' bestaat niet in het Nederlands.

Bovendien schrijft u taalfouten.

Uw post:

Citaat:
Misschien waren de gemoederen wel pro-westers in de periode vlak voor en vlak na de val van het ijzeren gordijn, maar de instellingen waren nog dezelfde, zelfs de legerpetten. De beweging zal een beetje als de Dender bij regenweer geweest zijn: enkele golven slaan over de dijk, maar daarna trekt het water zich opnieuw binnen de rechtgetrokken oevers terug.

Tenslotte heet de Oblast van Sint-Petersburg nog altijd Leningradskaja Oblast...
Niet 'ijzeren gordijn' maar IJzeren Gordijn.

En dus, bescheidenheid is minstens ook aan u besteed;

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2014 om 19:42.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2014, 19:21   #864
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

Wat is dat hier dan anders, Mauste?
Mijn zygomatische spier gaat zo snel op en neer, dat ik er kramp van krijg.

Maar serieus: je zit dan aan de koffietafel, schenkt het gezelschap een Elixir d'Anverske, en zegt zonder te verpinken: ik ga jullie een mop vertellen, waar je zygomatische spier van scheurt.

Of nog: ik zag vanmorgen een zygomatisch sterk geprononceerd Slavisch meisje, ik vind dat eigenlijk wel leuk (mooi, plezierig, geinig).

Echt?
Oud 29 december 2014, 19:27   #865
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

Het Oosten, ge hebt het taalgevoel van een blok beton. Taalfouten zijn één ding, taalcreativiteit is een andere. Het Nederlands heeft ons gezegend met het Samengesteld Zelfstandig Naamwoord. Daar kan gebruik van gemaakt worden, naargelang dat wenselijk is. Een eigenschap van onze taal, die we delen met o.m. het Duits en waar Romaanse talen nogal eens in te kort schieten. Een aftapaanvraag, het woord is voor iedereen die niet moedwillig doet begrijpelijk, zou ook "een aanvraag tot toestemming voor het aftappen van een telefoon in het bezit van een verdachte" kunnen genoemd worden. Daar is iedereen vrij in.

Laatst gewijzigd door Rikm : 29 december 2014 om 19:33.
Oud 29 december 2014, 19:34   #866
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Oosten, ge hebt het taalgevoel van een blok beton. Taalfouten zijn één ding, taalcreativiteit is een andere. Het Nederlands heeft ons gezegend met het Samengesteld Zelfstandig Naamwoord. Daar kan gebruik van gemaakt worden, naargelang dat wenselijk is. Een eigenschap van onze taal, die we delen met o.m. het Duits en waar Romaanse talen nogal eens in te kort schieten. Een aftapaanvraag, het woord is voor iedereen die niet moedwillig doet begrijpelijk, zou ook "een aanvraag tot toestemming van het aftappen van een telefoon in het bezit van een verdachte" kunnen genoemd worden. Daar is iedereen vrij in.
Ja ja leg het maar uit. Maar vergeet nooit meer dat IJzeren Gordijn met hoofdletters moet in de context zoals u de woorden gebruikte.

En dus nogmaals, toch maar minder hoog van de toren blazen in het vervolg. Het weze u een les!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2014 om 19:39.
Oud 29 december 2014, 19:40   #867
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Maar serieus: je zit dan aan de koffietafel, schenkt het gezelschap een Elixir d'Anverske, en zegt zonder te verpinken: ik ga jullie een mop vertellen, waar je zygomatische spier van scheurt.

Of nog: ik zag vanmorgen een zygomatisch sterk geprononceerd Slavisch meisje, ik vind dat eigenlijk wel leuk (mooi, plezierig, geinig).

Echt?
Zei je dat serieus ?
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2014, 19:41   #868
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

Gaat ge nu echt al mijn teksten ontleden? Natuurlijk tik ik al wel eens een kleine letter als het een hoofdletter moet zijn, wie niet. Wat die "pro" betreft - en dit te uwer educatie - had ik eigenlijk "prowesters" moeten schrijven (volgens het groene boekje), al stelt het witte boekje pro-westers voor. "Pro westers" zou in elk geval in deze context niet correct geweest zijn.

Allez, zoek nog wat verder. Zoveel heb ik op dit forum nog niet gepost, dus dat moet vooruit gaan.
Oud 29 december 2014, 19:41   #869
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Echt?
Mauste is toch maar wat aan het trollen.

Hier zie je hem in actie:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 29 december 2014, 19:48   #870
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat ge nu echt al mijn teksten ontleden? Natuurlijk tik ik al wel eens een kleine letter als het een hoofdletter moet zijn, wie niet. Wat die "pro" betreft - en dit te uwer educatie - had ik eigenlijk "prowesters" moeten schrijven (volgens het groene boekje), al stelt het witte boekje pro-westers voor. "Pro westers" zou in elk geval in deze context niet correct geweest zijn.

Allez, zoek nog wat verder. Zoveel heb ik op dit forum nog niet gepost, dus dat moet vooruit gaan.
Inderdaad, u hebt nog niet zoveel gepost. En toch vlug enkele fouten ontdekt in uw weinige posten. Ik heb niet verder willen checken. Ik ga u echter 'pro westers' cadeau geven. Twijfel spreekt vrij. Alhoewel het volgens mij fout geschreven is. Het punt dat ik wil maken is dat u nooit, ik herhaal nooit, hautaine insinuaties moet maken over het feit dat iemand taalfouten maakt. Want u krijgt gegarandeerd de boemerang terug in volle gezicht. Hetgeen nu weer het geval was. En dus, nogmaals, minder hoog van de toren blazen in het vervolg.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2014 om 19:52.
Oud 29 december 2014, 19:48   #871
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

Bof, met Mauste is dat tenminste plezant.
Het Oosten daarentegen gedraagt zich als een klein kind en dan is de lol er snel vanaf. Hoewel, hij is echt bezig over dingen waar hij duidelijk geen kaas van gegeten heeft, dus het kan uiteindelijk toch nog tot een zygomatische stimulans komen.
Oud 29 december 2014, 19:53   #872
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bof, met Mauste is dat tenminste plezant.
Het Oosten daarentegen gedraagt zich als een klein kind en dan is de lol er snel vanaf. Hoewel, hij is echt bezig over dingen waar hij duidelijk geen kaas van gegeten heeft, dus het kan uiteindelijk toch nog tot een zygomatische stimulans komen.
Zoveel kaas van de Nederlandse spelling schijnt u anders ook niet gegeten te hebben. En van het ontstaan en de evolutie van de Nederlandse taal tot de 21ste eeuw nog minder, zo te zien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2014 om 19:54.
Oud 29 december 2014, 19:55   #873
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

Zie je wel. We zijn in het "al wat ge zegt, zijt ge zelf"-stadium aanbeland. 'k Zal er dan maar mee stoppen.
Oud 29 december 2014, 20:06   #874
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Neen, joh een beetke realisme zal u bekoren, fauten maken mag maar niet beledigen op de persoon..maar ik analyseer ze niet hoor !

Soms komt het nederlands de strot uit..bedoel dit dan wel letterlijk dat ik pas leer vlotjes te spreken in de omgang en openbaar met echte mensen...interessante opmerkingen dat ik krijg van sommige vrienden !
Oud 29 december 2014, 20:39   #875
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dit is een van de meest naïeve simplificaties die ik ooit in mijn leven ben tegengekomen. Alsof de Italiaanse cultuur in essentie zou neerkomen op "operette". De "operette" is helemaal niet typisch Italiaans. De opera wél! Maar daarmee houdt het verdorie toch niet op? Wat doe je dan met de Italiaanse literatuur? Of bestaat die soms niet?
Een beetje 'operettegedrag' zit er toch wel in bij de Italianen...

http://m.youtube.com/watch?v=zKe2XLDVWvk

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2014 om 20:43.
Oud 29 december 2014, 20:41   #876
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Suzanne heeft weer wat in gang gestoken...
Een onschuldig zinnetje, "Frans is de taal van de liefde", zet de hele thread in brand. En die thread ging gewoon over de slechte kennis van het Frans door een staatssecretaris...

"Frans is de taal van de liefde", Goethe en Poesjkin zullen het graag horen, is natuurlijk een boutade. Het wil uitdrukken, dat iemand veel waarde hecht aan de gevoelsuitdrukking van de Franse taal.
Iets wat je zowat over elke taal kan vertellen, al naargelang de voorkeur.

Met talenkennis, communautaire problemen of zelfs met gutturale medeklinkers heeft dit niet veel te maken. Het is mooi van Mauste, dat hij een oude Knack-forum-genote ter hulp komt. Jammer dat hij zich, zoals wel vaker, verstrikt in zijn argumenten.

Jammer voor Suzanne, dat het grote aantal unilaterale denkers op dit forum, elke kleine zijsprong meteen torpedeert.

Natuurlijk is de enige taal van de liefde, de liefde zelf. En eender welke taal kan daarvoor als transformator dienen. Zelfs het Russisch...

Была любовь.
Была сомнений смута.
Надежды были.
Молодость была,
Да, молодость была,
Но почему-то
Она большого счастья
Не дала.

(Vasili Feodorov, met eenvoudige woordjes, die ik ook min of meer kan begrijpen)
Dus als iemand iets zegt waar je niet mee akkoord gaat, mag je niet reageren als het niks te maken heeft met de draad. Ik mag toch hopen dat dit ook geldt voor diegene die dat 'iets' waar je niet mee akkoord gaat, oorspronkelijk zegt ? Of is dit 'principe' niet voor iedereen geldig ?
P.s. voor mij is de taal van de liefden de taal die je zelf gebruikt; maar als iemand vindt dat dat een andere taal is....voor mij niet gelaten. Maar dan moet men dat hier niet als 'feit' plaatsen.

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 29 december 2014 om 20:44.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2014, 20:48   #877
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Dus als iemand iets zegt waar je niet mee akkoord gaat, mag je niet reageren als het niks te maken heeft met de draad. Ik mag toch hopen dat dit ook geldt voor diegene die dat 'iets' waar je niet mee akkoord gaat, oorspronkelijk zegt ? Of is dit 'principe' niet voor iedereen geldig ?
P.s. voor mij is de taal van de liefde de taal die je zelf gebruikt, maar als je vindt dat dat een andere taal is....voor mij niet gelaten. Maar dan moet je dat hier niet als 'feit' plaatsen.
Dé taal van de liefde bestaat gewoon niet. Ik begrijp niet dat men hier zoveel woorden aan kan besteden. Elke taal kan er een zijn van de liefde. Vaneiges.
Oud 29 december 2014, 21:09   #878
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

Kristof Piessens. De reactie die je quote was niet tot u gericht.

Klojo eerste klas. Je reageert m.i. tegen de verkeerde. Je hoeft natuurlijk niet met aandacht te lezen wat je van mij quote. Je schrijft immers ongeveer hetzelfde als ik. In elk geval: Suzanne schreef een gevoelen neer over de Franse taal. Het ging dus duidelijk niet om een feit. Daar dan "feitelijk" op reageren is eigenlijk een gat in de lucht schieten.
Oud 29 december 2014, 21:13   #879
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kristof Piessens. De reactie die je quote was niet tot u gericht.

Klojo eerste klas. Je reageert m.i. tegen de verkeerde. Je hoeft natuurlijk niet met aandacht te lezen wat je van mij quote. Je schrijft immers ongeveer hetzelfde als ik. In elk geval: Suzanne schreef een gevoelen neer over de Franse taal. Het ging dus duidelijk niet om een feit. Daar dan "feitelijk" op reageren is eigenlijk een gat in de lucht schieten.
Inmiddels mijn verontschuldigingen...

Ik ga eens een echte rijstmaaltijd eten..dronken als een stier en hongerig naar een goed verteerbare maaltijd, moet ik eens eindelijk toch een nachtje deftig kunnen doorslapen !

Slaapwel allen !
Oud 29 december 2014, 21:26   #880
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dé taal van de liefde bestaat gewoon niet. Ik begrijp niet dat men hier zoveel woorden aan kan besteden. Elke taal kan er een zijn van de liefde. Vaneiges.
Je had al die woorden kunnen vermijden door meteen op de juiste persoon te reageren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be