![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mauste, het ging er mij niet om of je de onderdelen der schedel kon opnoemen, de vraag was gewoon: doe je dat in het echt ook dikwijls, zo'n woord in het plenum gooien of spaar je dat voor een forum.
Of nee, eigenlijk was mijn vraag: waarom doe je eigenlijk zoiets? |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[quote] Citaat:
Bovendien schrijft u taalfouten. Uw post: Citaat:
En dus, bescheidenheid is minstens ook aan u besteed; Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2014 om 19:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#864 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat is dat hier dan anders, Mauste?
Mijn zygomatische spier gaat zo snel op en neer, dat ik er kramp van krijg. Maar serieus: je zit dan aan de koffietafel, schenkt het gezelschap een Elixir d'Anverske, en zegt zonder te verpinken: ik ga jullie een mop vertellen, waar je zygomatische spier van scheurt. Of nog: ik zag vanmorgen een zygomatisch sterk geprononceerd Slavisch meisje, ik vind dat eigenlijk wel leuk (mooi, plezierig, geinig). Echt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#865 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het Oosten, ge hebt het taalgevoel van een blok beton. Taalfouten zijn één ding, taalcreativiteit is een andere. Het Nederlands heeft ons gezegend met het Samengesteld Zelfstandig Naamwoord. Daar kan gebruik van gemaakt worden, naargelang dat wenselijk is. Een eigenschap van onze taal, die we delen met o.m. het Duits en waar Romaanse talen nogal eens in te kort schieten. Een aftapaanvraag, het woord is voor iedereen die niet moedwillig doet begrijpelijk, zou ook "een aanvraag tot toestemming voor het aftappen van een telefoon in het bezit van een verdachte" kunnen genoemd worden. Daar is iedereen vrij in.
Laatst gewijzigd door Rikm : 29 december 2014 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus nogmaals, toch maar minder hoog van de toren blazen in het vervolg. Het weze u een les! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2014 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Gaat ge nu echt al mijn teksten ontleden? Natuurlijk tik ik al wel eens een kleine letter als het een hoofdletter moet zijn, wie niet. Wat die "pro" betreft - en dit te uwer educatie - had ik eigenlijk "prowesters" moeten schrijven (volgens het groene boekje), al stelt het witte boekje pro-westers voor. "Pro westers" zou in elk geval in deze context niet correct geweest zijn.
Allez, zoek nog wat verder. Zoveel heb ik op dit forum nog niet gepost, dus dat moet vooruit gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier zie je hem in actie:
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2014 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bof, met Mauste is dat tenminste plezant.
Het Oosten daarentegen gedraagt zich als een klein kind en dan is de lol er snel vanaf. Hoewel, hij is echt bezig over dingen waar hij duidelijk geen kaas van gegeten heeft, dus het kan uiteindelijk toch nog tot een zygomatische stimulans komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2014 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zie je wel. We zijn in het "al wat ge zegt, zijt ge zelf"-stadium aanbeland. 'k Zal er dan maar mee stoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Soms komt het nederlands de strot uit..bedoel dit dan wel letterlijk dat ik pas leer vlotjes te spreken in de omgang en openbaar met echte mensen...interessante opmerkingen dat ik krijg van sommige vrienden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://m.youtube.com/watch?v=zKe2XLDVWvk Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2014 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
P.s. voor mij is de taal van de liefden de taal die je zelf gebruikt; maar als iemand vindt dat dat een andere taal is....voor mij niet gelaten. Maar dan moet men dat hier niet als 'feit' plaatsen.
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 29 december 2014 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#877 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Kristof Piessens. De reactie die je quote was niet tot u gericht.
Klojo eerste klas. Je reageert m.i. tegen de verkeerde. Je hoeft natuurlijk niet met aandacht te lezen wat je van mij quote. Je schrijft immers ongeveer hetzelfde als ik. In elk geval: Suzanne schreef een gevoelen neer over de Franse taal. Het ging dus duidelijk niet om een feit. Daar dan "feitelijk" op reageren is eigenlijk een gat in de lucht schieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ga eens een echte rijstmaaltijd eten..dronken als een stier en hongerig naar een goed verteerbare maaltijd, moet ik eens eindelijk toch een nachtje deftig kunnen doorslapen ! Slaapwel allen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je had al die woorden kunnen vermijden door meteen op de juiste persoon te reageren.