Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2017, 14:12   #861
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ha, vertel!
Ik ben een grote fan van Wittgenstein.
Wittgenstein was eigenlijk een ingenieur die zich o.a. bezighield met logica.
Voor de rest ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 14:38   #862
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het merendeel van mijn klanten spreekt idd. Maaslands. Maar, zoals ik hier al dikwijls schreef, ik heb er geen probleem mee om direct naar AN of eender welke andere taal over te schakelen als de klant geen Maaslands begrijpt. Ik ben namelijk niet zo enggeestig als een aantal flaminganten op dit forum.
Franstaligen zijn gelukkig minder enggeestig dan "een aantal flaminganten" op dit forum, hé? Ik bedoel flaminganten die niet zo enggeestig zijn dat ze niet automatisch op Frans overschakelen omdat "een aantal Franstaligen" die in Vlaanderen wonen weigeren om Nederlands te leren.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 maart 2017 om 15:00.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 14:49   #863
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Franstaligen zijn gelukkig minder enggeestig dan "een aantal flamingaten" op dit forum, hé? Ik bedoel Flainganten die niet te enggeestig zijn dat ze niet automatisch op Frans overschakelen omdat "een aantal Franstaligen" die in Vlaanderen wonen weigeren om Nederlands te leren.
Juist + een aangename vaststelling: aan de Vlaamse kust komen elk jaar MINDER Brusselaars overnachten.

Oud 2 maart 2017, 14:51   #864
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Franstaligen zijn gelukkig minder enggeestig dan "een aantal flamingaten" op dit forum, hé? Ik bedoel Flainganten die niet te enggeestig zijn dat ze niet automatisch op Frans overschakelen omdat "een aantal Franstaligen" die in Vlaanderen wonen weigeren om Nederlands te leren.
Eigen lof stinkt.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 14:59   #865
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou als gevolg moeten hebben dat alle Nederlandstaligen dezelfde gedachtenstructuur en hetzelfde wezen (wat dat ook moge zijn...) delen.

Wij (u en ik dus) delen dus dezelfde gedachtenstructuur en verschillen wezenlijk niet van Marie Daenen, de vuile muilekoek, Hoomer of pakweg Jan Van den Berghe?
Moeten staat op stal, Jack.

Hoe je ook je best doet om je aarsvijanden een etiket op te pakken,
Nederlandstaligen delen evenmin dezelfde gedachtenstructuur als alle Amerikanen, alle Engelsen, alle Fransen, alle moffen, alle Spanjaarden, alle Italianen, alle Afrikanen, enz....
Zelfs alle moslims delen niet dezelfde gedachtenstructuur, al komen ze wat betreft hun gedeelde godsdienst en cutluur dicht in de buurt.

De helft van alle Amerikanen delen niet de gedachtenstructuur van Trump.
En de andere helft niet die van Clinton.

Ongeveer 14 of 15% van de Vlamingen deelt niet de gedachtenstructuur van de VLD, de SP,a, en de CD&V. Nog minder Vlamingen delen de gedachtenstructuur van de groenen, en nauwelijks Vlamingen delen die van de PVDA. En dan hebben we het niet eens over het verschil in gedachtenstructuur tussen de Belgen aan beide zijden van de taalgrens.

Je hebt je punt gemaakt, Jack, maar zelfs de zeldzame keer dat je niet trolt komt er niets deftigs uit je gedachtenkraam. Van iemand die studeerde mag nochtans beter verwacht worden.

Geef toe dat er in Begique �*lles aan gedaan werd om alle Vlamingen te verfransen.
Het is niet gelukt.

Geef toe dat er alles aan gedaan werd om iedereen de politiek correcte waanzin op te dringen, maar ook dat is niet gelukt.

Niet in Amerika.
Niet in Duitschland.
Niet in Frankrijk.
Niet in Nederland.
Niet in Belgique.
En nog minder in Europa.

Kortom je poging om Marie, Jan en Hoomer in een hok te steken is grandioos mislukt.
Oud 2 maart 2017, 15:03   #866
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het spijtige van de hele zaak is niet dat er zulke franstaligen zouden bestaan maar wel dat zij de meerderheid van de franstaligen uitmaken en dat hen die houding met veel aandrang wordt aangeleerd door de heersers van de 'grote francofonie'...
Die heersers zijn niet verdraagzaam; die heersers zijn anti-Vlaams racistisch tot in het kwadraat...
En de Vlaamse heersers die dat allemaal over de Vlaamse hoofden heen laten gebeuren zonder het minste verzet, dikwijls zelfs in tegendeel; het zijn zij die laakbaar zijn en zelfs heel laakbaar en niet de Vlamingen als individu die tegen die storm moet oproeien...
Maar dat is natuurlijk een waarheid als een koe die absoluut niet in de anti-Vlaamse Vlaamse media mag ten berde gebracht worden...
Omdat jij dat beweert ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 15:06   #867
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist + een aangename vaststelling: aan de Vlaamse kust komen elk jaar MINDER Brusselaars overnachten.

Daar zal Everytime voor iets tussenzitten.

Citaat:
-Ga nooit meer naar Vlaanderen met vakantie of zelf voor een dag. Kies liever andere bestemmingen waar je zeker bent dat je er welkom zal zijn.
-Probeer met de tijd minder interesse te hebben voor Vlaanderen en kijk liever richting Frankrijk. In andere woorden, leef vooral in een Franstalige wereld.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=159
Oud 2 maart 2017, 15:30   #868
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het merendeel van mijn klanten spreekt idd. Maaslands. Maar, zoals ik hier al dikwijls schreef, ik heb er geen probleem mee om direct naar AN of eender welke andere taal over te schakelen als de klant geen Maaslands begrijpt. Ik ben namelijk niet zo enggeestig als een aantal flaminganten op dit forum.
Het is geen kwestie van "enggeestigheid" maar van wat logica. Gelijk wie, uit eender welke sub-regio in het huidige Vlaanderen kan zich uitdrukken in zijn dialect. En in dat opzicht is er geen haar verschil tussen onze situatie en die in de ons omringende landen. Dialecten zijn er overal en kunnen wat mij betreft best gesproken worden, maar dan wel in de gepaste omstandigheden. Maar onze overkoepelende formele taal is en blijft het Nederlands.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 15:38   #869
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
(en hoe is trouwens met jouw verbeterd-heup-gevoel? Nog geen roest vlekjes? ). Tijdig smeren, he!
Mijn heupprothese (in officieel medisch jargon een cementloze volledige heupprothese) functioneert prima, dank u. Maar waarvoor de chirurg mij had gewaarschuwd doet zich inderdaad voor. Ik had, merkwaardig genoeg, pijn langs de kant waar de slijtage het geringst was. Dus heeft men mij daar het eerst geopereerd. Langs die kant is het ongemak weg. Maar de (meest "versleten") rechterkant begint nu pijn te doen. Ik ga het proberen vol te houden tot in de herfst en dan is nummer twee aan de beurt.
Oud 2 maart 2017, 15:59   #870
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mijn heupprothese (in officieel medisch jargon een cementloze volledige heupprothese) functioneert prima, dank u. Maar waarvoor de chirurg mij had gewaarschuwd doet zich inderdaad voor. Ik had, merkwaardig genoeg, pijn langs de kant waar de slijtage het geringst was. Dus heeft men mij daar het eerst geopereerd. Langs die kant is het ongemak weg. Maar de (meest "versleten") rechterkant begint nu pijn te doen. Ik ga het proberen vol te houden tot in de herfst en dan is nummer twee aan de beurt.
Staat mij ook nog te wachten, 'k ben het alleen zolang mogelijk aan het uitstellen. Momenteel veer te veel om handen.

Wil je me verder op de hoogte houden van de evolutie?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 16:06   #871
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Taal is dus veel meer dan " een comunicatie middel, met een zender en een ontvanger en van zodra de ontvanger begrijpt wat de zender bedoelt is de functie van taal bereikt."?
Gij probeert u er altijd uit te spartelen als een duivel in een wijwatervat. Wanneer ik spreek over een zender en een ontvanger dan heb ik het wel over twee personen die communiceren in één en de zelfde taal.
Oud 2 maart 2017, 16:09   #872
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Bron?

Geef maar liever toe dat je de Walen en franstaligen niet kunt uitstaan om andere redenen.
Bron, van wat? Van een voorspelling? Ge zult nog even moeten wachten denk ik, naar uw bron.
Oud 2 maart 2017, 16:50   #873
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alles heeft te maken met respect. Als ik zou verhuizen naar pakweg Geldenaken zou ik het niet meer dan normaal vinden me zo veel mogelijk in het Frans uit te drukken.
Kom ik in Duitsland zal ik me proberen verstaanbaar te maken met mijn Paffer Duits....Als ik voel dat een Franstalige zijn best doet ....en me niet met een zekere arrogantie aanziet als een minderwaardige is voor mij het probleem onbestaande en kunnen we zelfs goede vrienden worden. Niet de taal die iemand spreekt is voor mij belangrijk maar wel de mens zelf die die taal spreekt.
Maar als Libertijn huiver ik van het woord verplichting.
Een van mijn beste vrienden is een Waal die naar Vlaanderen is komen wonen. Hij spreekt niet al te best Nederlands en toch spreek ik alleen Nederlands met hem, ook met zijn vrouw die nog veel slechter Nederlands spreekt dan hij. Mijn vrouw en mijn twee zonen spreken wel Frans met hun beide. Alleen wanneer ze echt niet begrijpen waar het over gaat, als ik Nederlands spreek, schakel ik over op het Frans maar ook alleen dan maar. Ik heb dus helemaal niets tegen Walen maar wel tegen Walen die hier komen en voornamelijk die hier handel komen drijven en die het vertikken van ook nog maar het minste Nederlands te spreken. Om te begroeten in het Nederlands of te vragen ," Kan ik u helpen?", daarvoor moet ge echt geen drie dikke woordenboeken voor uit het hoofd leren hé.

Dus eigenlijk komt het er op neer dat dergelijke mensen in zichzelf denken, "middelvinger omhoog, en ge kunt ze kussen Vlaming."

En waar zit nu het verschil met iemand die zo denkt of iemand die daadwerkelijk de middelvinger naar je opsteekt en zou zeggen, "kust mijn klote, stukske Vlaming". Welk onnozel kieke zou er dan nog kopen bij die winkelier.

Of hij het nu in zijn eigen denkt of zegt, bij zo iemand gaan alleen nog onnozelaars inkopen doen.

Iemand die niet zo denkt zal wel de moeite doen om een paar woorden in het Nederlands te spreken, al was het maar alleen uit beleefdheid.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 maart 2017 om 16:55.
Oud 2 maart 2017, 16:59   #874
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Staat mij ook nog te wachten, 'k ben het alleen zolang mogelijk aan het uitstellen. Momenteel veer te veel om handen.

Wil je me verder op de hoogte houden van de evolutie?
Dat zal ik met veel plezier doen. Alles hangt er natuurlijk van af hoeveel pijn je hebt. Achteraf bekeken was het bij mij eigenlijk reeds ettelijke jaren geleden begonnen, zonder dat ik het besefte. Bij bepaalde bewegingen soms een relatief onschuldig pijnscheutje in de lies dat snel weer voorbij was. Maar de laatste twee jaar werd het erger, op de duur had ik het gevoel dat mijn linker-dij in een bankschroef zat. Ik kon eind vorige zomer niet langer meer dan een uurtje in de tuin werken.
Oud 2 maart 2017, 17:03   #875
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Je bedoelt dat er steeds minder Brusselaars in Brussel wonen en de nieuwe Brusselaars gelukkig de weg naar de Vlaamse kust nog niet gevonden hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 17:04   #876
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Eigen lof stinkt.
dat weet ik al lang dat al die francofone grootheidswaanzin enorm stinkt...
Oud 2 maart 2017, 17:10   #877
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat weet ik al lang dat al die francofone grootheidswaanzin enorm stinkt...
Is hij weer grof tegen je geweest ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 17:11   #878
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat er steeds minder Brusselaars in Brussel wonen en de nieuwe Brusselaars gelukkig de weg naar de Vlaamse kust nog niet gevonden hebben...
De nieuwe Brusselaars hebben meestal onvoldoende €'s om in bv Oostende te overnachten in een mooi Vlaams hotel.

Laatst gewijzigd door Boduo : 2 maart 2017 om 17:12.
Oud 2 maart 2017, 17:14   #879
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Omdat jij dat beweert ?
Omdat ik dat beweer???
Pandareus je kunt niet omheen Bruxelles en zijn Vlaamse fobie heen kijken, hoe goed ze hun best ook doen om het te doen voorkomen dat het niet zij maar de Vlamingen zelf zijn die Bruxelles zouden verfranst hebben...

De franstalige taal werd van bovenuit opgelegd als een zogezegde meerwaarde tegenover het sociale veel armere Vlaamse deel van de bevolking en zelfs nu nog, ook als Vlaanderen, tien jaar geleden toch, op alle gebieden, ook de sociale gebieden de grote francofonie ver achter zich liet...

Neen de Vlaamse wetten en gewoonten mochten niet voor het hele land gelden (dat werd dan afgewezen als de zogezegde dictatuur van de meerderheid), maar de franstalige verzuchtingen, zoals dat de franstaligen niet mogen verarmen, dat hun pampermaatschappij de regel moest zijn die Vlaanderen verplicht moest blijven onderhouden... Dat moesten en zouden de richtlijnen zijn voor een nieuwe staatshervorming en heel la Belgique, Vlaanderen niet in het minst delen nu in de achteruitgang...

Maar de franstaligen fouten moeten en zullen verder verzwegen worden en waar ze kunnen moeten en zullen ze verder op de Vlamingen afgeven...

Niet omdat ik het denk, maar wel omdat de Belgische francofone maffia het wil...
Oud 2 maart 2017, 17:17   #880
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is geen kwestie van "enggeestigheid" maar van wat logica. Gelijk wie, uit eender welke sub-regio in het huidige Vlaanderen kan zich uitdrukken in zijn dialect. En in dat opzicht is er geen haar verschil tussen onze situatie en die in de ons omringende landen. Dialecten zijn er overal en kunnen wat mij betreft best gesproken worden, maar dan wel in de gepaste omstandigheden. Maar onze overkoepelende formele taal is en blijft het Nederlands.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Meer dan twee dialecten spreek ik niet, maar dat is ook niet nodig. Zelfs met een verschillend dialect delen een hoop mensen elkaars "gedachtenstructuur". Je hoeft geen Amerikaan te zijn om Trumps gedachtenstructuur te begrijpen, noch een Fransman om die van Geert Wilders te volgen.

Maar Jack bedoelde allicht dat niet alle Vlamingen de gedachtenstructuur van van de Vlaams-nationalisten delen. In vergelijking met de Vlamingen die de gedachtenstructuur van de VLD delen valt dat nochtans meer dan behoorlijk mee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be