Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2020, 15:26   #861
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Terechte opmerking : ik kan me niet herinneren dat De Wever al ooit één islamofobe opmerking heeft gemaakt. Hij staat daar duidelijk boven.
Hm, hij heeft zich toch al heel kritisch uitgelaten over bepaalde gemeenschappen en zich daarbij als politicus toch wel bezondigd aan veralgemening.
Hij heeft toen ook bakken kritiek over zich heen gekregen dat hij racistisch was op dat moment. Het is al lang geleden, neen ik ga het niet terug opzoeken.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 december 2020 om 15:27.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 16:26   #862
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben geen Vlaamsbelanger. Het is niet omdat ik mij serieus zorgen maak over de islamisering van onze samenleving dat jij hier onmiddellijk moet komen aandraven met verwijten (genre “mestkever”). Die groeiende islamisering wordt aangedreven zowel door de lakse immigratiepolitiek van de EU als door de “baarmoeder” van de islamitische eega’s. Dit laatste werd overigens perfect voorspeld door wijlen Mouammar Khadaffi in een interview met een westers journalist vele jaren geleden. Maar voor “progressief” Europa mag daar niet over gesproken worden.
Ik heb geen enkel probleem met de Moslims en ik ben helemaal niet bang als ik ze in het dagelijkse leven zie. Ik zie helemaal niet waar u "de islamering van onze samenleving" ziet maar soit..............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 16:34   #863
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kom, zeg het nog eens, moslims zijn brave mensen die nooit iets verkeerd doen.
Er zijn onnozelaars zoals overal maar stereotypes over alle Moslims zijn gewoon belachelijk.

Laatst gewijzigd door Everytime : 26 december 2020 om 16:35.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 17:21   #864
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Er zijn onnozelaars zoals overal maar stereotypes over alle Moslims zijn gewoon belachelijk.
Ik weet wel, voor u zijn het zelfs geen moslims, de moslims.
Oud 26 december 2020, 18:39   #865
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vraag me terdege af waar Bert zich druk over maakt. Een tanend aantal van zijn eigen kiesvee zijn Blokkers.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 18:50   #866
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Aan de Ke Nans, de Dalibors en de Panda’s van deze wereld, een wijze tip:

De islam moet verbannen worden

“Islam, dat in zijn binnenste het potentieel bevat tot bloedbaden, verkrachting en het opruien tot afpersen, moet verboden worden, en zijn propagandisten zouden moeten berecht worden binnen de context van het tegenspreken van de mensenrechten en het begaan van misdaden tegen de menselijkheid.”

https://reactnieuws.net/2015/02/10/d...bannen-worden/

Kortom, jullie zijn moreel medeplichtig aan het faciliteren van een ideologie die de ERVM aan haar laars lapt en daar zijn eigen versie over heeft:

Universele islamitische verklaring van mensenrechten

"De formulering van de Universele Islamitische Verklaring van Mensenrechten heeft de uiterlijke kenmerken van de UVRM, maar is inhoudelijk gemodelleerd naar en ondergeschikt aan de voorschriften van de Koran en de soenna van Mohammed.

Ten slotte is er de Caïro Declaration on Human Rights in Islam uit 1990, die is ondertekend door de ministers van Buitenlandse Zaken van de Organization of the Islamic Conference. De laatste twee artikelen 24 en 25 geven duidelijk aan dat alle artikelen in deze verklaring volledig ondergeschikt zijn aan de sharia."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Univer..._mensenrechten

Geen enkele (Europese) moslim die hier kritiek op heeft en jullie ondersteunen dat ?
Ik zou het tof vinden om jullie stilzwijgende goedkeuring hierover even uit te leggen.
Citaat:
Ondersteunen ook staten met een islamitische meerderheid de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM)?
Bij aanvaarding van de UVRM in 1948 onthield één islamitische staat zich van stemming (Saudi-Arabië). Andere staten met een overwegend islamitische bevolking speelden vaak een belangrijke rol in de ontstaansgeschiedenis en stemden met de verklaring in (Afghanistan, Egypte, Irak, Iran, Pakistan, Syrië en Turkije). In 1948 stond een groot aantal landen nog onder koloniaal bewind. Maar in 1993, op de VN-Wereldconferentie Mensenrechten, bevestigden alle lidstaten van de Verenigde Naties de Universele Verklaring. Inmiddels bekrachtigden 39 staten met een in meerderheid islamitische bevolking het Verdrag voor Burgerrechten en Politieke Rechten (Oman en Qatar deden dat in 2018); vier islamitische staten bekrachtigden het verdrag nog niet: Brunei, Maleisië, Saudi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten.

Is er een ‘islamitische versie’ van de mensenrechten?
De Islamitische Raad van Europa presenteerde in 1981 een ‘universele islamitische verklaring van mensenrechten’. Aan het eind stelt de verklaring dat alle opgenomen garanties voor mensenrechten ondergeschikt zijn aan de sharia. Hetzelfde doet de ‘Caïro-verklaring van mensenrechten in de islam’ (1990). Het Arabisch Handvest voor de Mensenrechten, in 2004 aangenomen door de Arabische Liga, is volgens de Hoge VN-Commissaris voor de Mensenrechten onverenigbaar met de universele mensenrechten, onder meer vanwege bepalingen over de ondergeschikte positie van de vrouw en de mogelijkheid van de doodstraf voor minderjarigen. In 2001 stelde het Europese Hof voor de Rechten van de Mens dat bepaalde bepalingen van de sharia niet in overeenstemming zijn met internationale normen van mensenrechten. De uitspraak zegt dat dat ‘bepalingen van de sharia waaronder voor strafrecht, lijfstraffen en de positie van vrouwen, geheel onverenigbaar zijn met de rechtsstaat en het Europees Mensenrechtenverdrag’. Het was een belangrijke uitspraak, omdat voor het eerst door een internationaal hof het sharia-recht werd veroordeeld. In enkele landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en Canada, is geëxperimenteerd met islamitisch recht (voor moslims, als die daarom verzoeken) naast het nationale burgerlijk recht. Die experimenten bleken juridisch niet houdbaar.
amnesty international
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 18:58   #867
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht

Tja... feiten hee... Zoooo vervelend als die niet bevestigen wat de samenzweringstheorie propageert.

Dat past niet in het wereldbeeld van de omvorming gekkies & conspirationisten die hun mosterd enkel halen bij websites voor zwakzinnigen, dus het kan gewoon niet waar zijn.

Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 19:04   #868
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkel probleem met de Moslims en ik ben helemaal niet bang als ik ze in het dagelijkse leven zie. Ik zie helemaal niet waar u "de islamering van onze samenleving" ziet maar soit..............
Als je wil weten waar ons land over 20 jaar staat, ga dan eens met de trein naar Molenbeek. Of kijk eens naar de populatie van de kleuterklassen. De volwassenen over 20 jaar, waarbij autochtone kinderen in veel gemeenten de minderheid zijn.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 december 2020 om 19:08.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 19:15   #869
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Dat heeft alles te maken met waar je woont. Bart Somers ziet de Islamisering ook niet in zijn villawijk. De populatie van onze gevangenissen schept wel een duidelijk beeld over Islamitische migratie.

In Nederland is meer dan de helft van de Marokkaanse mannen voor zijn 23ste in aanraking geweest met de politie. Maar dat komt natuurlijk omdat de politie racistisch is, en omdat de jongeren geen kansen krijgen...

https://nos.nl/artikel/167467-helft-...t-politie.html
Oud 26 december 2020, 19:18   #870
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Halal eten op scholen en gevangenissen zegt u niets?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 19:53   #871
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja... feiten hee... Zoooo vervelend als die niet bevestigen wat de samenzweringstheorie propageert.

Dat past niet in het wereldbeeld van de omvorming gekkies & conspirationisten die hun mosterd enkel halen bij websites voor zwakzinnigen, dus het kan gewoon niet waar zijn.

Je hebt geen idee waarover je aan het bazelen bent.
Uit 2013 en dat zal vandaag niet anders zijn, vermoed ik:

Islamic fundamentalism is widely spread

“Religious fundamentalism is not a marginal phenomenon in Western Europe. This conclusion is drawn in a study published by Ruud Koopmans from the WZB Berlin Social Science Center. The author analyzed data from a representative survey among immigrants and natives in six European countries. Two thirds of the Muslims interviewed say that religious rules are more important to them than the laws of the country in which they live. Three quarters of the respondents hold the opinion that there is only one legitimate interpretation of the Koran.

https://www.wzb.eu/en/press-release/...-widely-spread

Nu mag jij eens aantonen dat het niét zo is.

En als toemaatje:

“According to a survey by the British think tank Chatham House administered to 10,000 citizens from 10 European countries, 64% of Belgians, 65% of Austrians and 71% of Polish nationals want to put an immediate end to to all immigration from countries where the majority of the population is Muslim. Only in Spain (41%) and in the United Kingdom (47%) were most respondents opposed to any Muslim immigration.
On average, 55% of Europeans agree with the statement that all immigration from Muslim countries should be stopped.”

https://ec.europa.eu/migrant-integra...slim-countries

Had je hier nog iets over te zeggen ?
En neen, Panda, dat zijn niet allemaal VB-ers…
Oud 26 december 2020, 19:56   #872
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

En onze Turkse Ke Nan heeft hier nog nooit van gehoord ??:

"Andere staten met een overwegend islamitische bevolking speelden vaak een belangrijke rol in de ontstaansgeschiedenis en stemden met de verklaring in (Afghanistan, Egypte, Irak, Iran, Pakistan, Syrië en Turkije)"

Oud 26 december 2020, 20:06   #873
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Aan het eind stelt de verklaring dat alle opgenomen garanties voor mensenrechten ondergeschikt zijn aan de sharia

Waar heb je het over Panda... waar zie jij een verklaring van de rechten van de mens als die ondergeschikt moet blijven aan de sharia???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 20:09   #874
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Met Islam weet ik dat te harde kritiek op moslims averechts werkt. Beschaafde Islamkritiek en mensen van moslimachtergrond alle kansen geven is en blijft toch de beste aanpak. De meeste moslims zijn goede mensen ondanks dat de religie aspecten heeft die clashen met de onze (zoals halalslachting, besnijdenis, strenge seksuele moraal). Ik vertel niks nieuws natuurlijk.

Wie weet hoe de samenleving eruit zal zien in de toekomst. Ook moslims worstelen met een snel veranderende wereld he?

Laatst gewijzigd door Weyland : 26 december 2020 om 20:20.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 20:43   #875
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

“Religious fundamentalism is not a marginal phenomenon in Western Europe. This conclusion is drawn in a study published by Ruud Koopmans from the WZB Berlin Social Science Center. The author analyzed data from a representative survey among immigrants and natives in six European countries. Two thirds of the Muslims interviewed say that religious rules are more important to them than the laws of the country in which they live. Three quarters of the respondents hold the opinion that there is only one legitimate interpretation of the Koran.

Citaat:
Koopmans zou je een realist kunnen noemen die niet bang is voor de controverse. In 2015 kwam hij in het nieuws door de uitkomsten van een eerder uitgevoerd onderzoek onder zesduizend moslims van Turkse en Marokkaanse komaf en een vergelijkingsgroep van drieduizend christelijke autochtonen, dat hij uitvoerde in Duitsland, Frankrijk, België, Nederland, Zweden en Oostenrijk. Daaruit bleek dat maar liefst 44 procent van de ondervraagde moslims fundamentalistische ideeën zou aanhangen. Wat daaronder werd verstaan? Een strikte, orthodox-plus geloofsopvatting, want een fundamentalist voert het geloof terug tot de wortels van de leer.
De Groene Amserdammer

ps: Is het zo moeilijk voor jou om daar iets in het Nederlands over te vinden?

Laatst gewijzigd door Jakko : 26 december 2020 om 21:11.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 20:49   #876
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Met Islam weet ik dat te harde kritiek op moslims averechts werkt. Beschaafde Islamkritiek en mensen van moslimachtergrond alle kansen geven is en blijft toch de beste aanpak. De meeste moslims zijn goede mensen ondanks dat de religie aspecten heeft die clashen met de onze (zoals halalslachting, besnijdenis, strenge seksuele moraal). Ik vertel niks nieuws natuurlijk.

Wie weet hoe de samenleving eruit zal zien in de toekomst. Ook moslims worstelen met een snel veranderende wereld he?
Enkele bedenkingen:

- Islamkritiek is zo goed als verboden in deze pocowereld. Men wordt zeer snel als islamofoob beschouwd. Ook door islamieten zelf.

- Ik denk dat er al genoeg kansen worden gegeven aan mensen met een 'moslimachtergrond'. Alleszins veel meer dan er kansen worden gegeven aan bijvoorbeeld Christenen en Joden in een moslimland.

- Er zijn inderdaad goede mensen bij, maar uiteindelijk adoreren en volgen zij onvoorwaardelijk een figuur die thuishoort in het rijtje Hitler, Stalin en andere bloeddorstige leiders. Maar wat als die 'goede moslims' bijvoorbeeld vernemen dat hun dochter / zuster met een 'ongelovige' jongen verkeert. Dan komt hun ware aard boven. Met andere woorden, als het er op aankomt, krijgt hun religie absolute voorrang.

- Het wordt tijd dat islamieten hun 'geloof' eens in vraag stellen. Het pijnlijke is dat afvalligen / ex-moslims zich moeten verstoppen. Hun geloof in vraag stellen, staat gelijk met afvalligheid. U weet ook wat dat betekent.

- Ik denk dat u de destructieve en dwingende krachten van de islam zwaar onderschat. Het is een alles omvattende indoctrinatie waar men zomaar niet uitstapt. De islam zal zich nooit aanpassen aan onze levenswijze.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 26 december 2020 om 20:56.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 20:59   #877
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Met Islam weet ik dat te harde kritiek op moslims averechts werkt. Beschaafde Islamkritiek en mensen van moslimachtergrond alle kansen geven is en blijft toch de beste aanpak. De meeste moslims zijn goede mensen ondanks dat de religie aspecten heeft die clashen met de onze (zoals halal slachten, besnijdenis, strenge seksuele moraal).

0) Ik vertel niks nieuws natuurlijk.

1) Wie weet hoe de samenleving eruit zal zien in de toekomst.

2) Ook moslims worstelen met een snel veranderende wereld he?

0) Raak opgemerkt, eigenlijk. Maar het kan geen kwaad het nog eens te herhalen

1) Zo'n zinnen lees ik niet graag, omdat ik dan bijna automatisch aan het fantaseren sla, en het ene 'scenario' na het andere aan de reeds bestaande toevoeg. Te véél SF gelezen, wellicht.

2) Dat is zo, en wellicht is de worsteling groter dan 'we' geneigd (zouden kunnen) zijn te denken.

Het is nu eenmaal niet zo dat 'de wereld van nu' nog veel gelijkenissen vertoont met 'de wereld van toen', en/of dat de heilige boeken en schriften van die religie veel bruikbare antwoorden bieden op problemen die 'typisch' zijn voor 'de dag van vandaag'.
De kloof tussen 'verkramptes' en 'verligtes' onder de Moslims wordt er dan ook in geen geval kleiner op.

En nu komen we terug op die zin die ik niet graag las: te vrezen valt dat de interne conflicten in de wereld van de Islam nog een hele tijd in intensiteit, frequentie en omvang zullen toenemen, alsmede dat de locaties voor die interne conflicten niet tot de 'traditionele moslimlanden' zullen worden beperkt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 26 december 2020 om 21:01.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 22:19   #878
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Enkele bedenkingen:

- Islamkritiek is zo goed als verboden in deze pocowereld. Men wordt zeer snel als islamofoob beschouwd. Ook door islamieten zelf.
Zoals ik eerder al zei is het nog erger, in de stad Mechelen moet je terecht staan voor de correctionele rechtbank als je kritiek hebt op de islam.
Vrije meningsuiting wordt daar door Somers aan banden gelegd .

https://reactnieuws.net/2020/12/24/b...CgtzbJgr51AQqo

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 december 2020 om 22:23.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 22:27   #879
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zoals ik eerder al zei is het nog erger, in de stad Mechelen moet je terecht staan voor de correctionele rechtbank als je kritiek hebt op de islam.
Vrije meningsuiting wordt daar door Somers aan banden gelegd .

https://reactnieuws.net/2020/12/24/b...CgtzbJgr51AQqo
Wat inderdaad krom is. Over katholieken en protestanten mag je zeggen wat je wil.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2020, 22:51   #880
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:

https://www.wzb.eu/en/press-release/...-widely-spread

En als toemaatje:

“According to a survey by the British think tank Chatham House administered to 10,000 citizens from 10 European countries, 64% of Belgians, 65% of Austrians and 71% of Polish nationals want to put an immediate end to to all immigration from countries where the majority of the population is Muslim. Only in Spain (41%) and in the United Kingdom (47%) were most respondents opposed to any Muslim immigration.
On average, 55% of Europeans agree with the statement that all immigration from Muslim countries should be stopped.”

https://ec.europa.eu/migrant-integra...slim-countries

Had je hier nog iets over te zeggen ?
En neen, Panda, dat zijn niet allemaal VB-ers…
De media lanceerden begrippen zoals "klimaatontkenners" en "corona ontkenners"

Het wordt hoog tijd voor het woord "Islamontkenner". Ze ontkennen cold hard facts over de Islam omdat het niet in hun politiek correcte neprealiteit past

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be