![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#862 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://vdab.be/opleidingen/knelpuntberoepen.shtml als je daar al niks in kan vinden dat je enigzins aanstaat, dan heb ik toch reden om te twijfelen aan uw bereidwilligheid om te werken. Als de kloof tussen uitkering en loon er dan daadwerkelijk komt dan zie ik deze beroepen makkelijker ingevuld raken. Maar bon, laat het ons dan eventjes anders aanpakken en de uitkeringen verhogen. Dan worden de lasten echt wel heel hoog want er gaan er opnieuw een aantal afhaken op de arbeidsmarkt dus moeten er nog minder werkende mensen gaan instaan voor nog meer werklozen met een hogere uitkering. Aangezien de belastingsdruk hier nu al belachelijk hoog is, ziet u denk ik ook wel in dat dit onmogelijk is. De laagste lonen omhoog brengen is ook niet echt mogelijk, want multinationals kunnen dit wel aan door weg te trekken en kmo's gaan kopje onder door een loonlast die onhoudbaar wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij volharding zal ik de moderatie verwittigen voor hardnekkig off-topic. Dit geldt ook voot Tashunka en illwill. De persoonlijke aanvallen die lust ik wel, daar reageer ik du tic au tac op. Zolang ze maar niet te crapuleus worden, en dan nog... Als je persé jullie stigmatiseringsmanieën wil beoefenen, doe het dan uitsluiten in de threads die inhoudelijk helemaal aan jullie obsessie gewijd zijn. Met dank van de threadopener. Bij hopeloze voorbaat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alhoewel ...
Er zijn problemen ja . Maar klagen dat er mensen in een sociale woning wonen die teveel verdienen is niet eerlijk. Het is niet omdat deze gezinnen meer verdienen dat ze minder recht hebben op zo'n woning . Een ander probleem is dat meer en meer mensen geen betaalbare woning vinden , en zich bij een sociaal woningfonds laten inschrijven in de hoop dat ze op die manier aan een degelijke thuis geraken . Dat men eerst eens zorgt dat het gewone woningaanbod een beetje betaalbaar is. Door de (soms belachelijke) hoge huurprijzen zien velen hun maandelijks budget hard krimpen. Pak de immokantoren aan , die spelen wat al te graag met die prijzen . En over wie er tegenwoordig voorang krijgt op een toewijzing ....
![]() |
#865 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#866 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @fox: simplisme is blijkbaar je sterkste kant... Als je werkelijk gelooft dat het zo eenvoudig is, verklaar dan eens waarom er zoveel werkzoekenden zijn? Allemaal mensen die niet willen werken zeker? Je schijnt niet te begrijpen dat je over de juiste competenties moet beschikken voor een bepaalde job. Competenties die niet alleen met opleiding te maken hebben.
En als ze al eens gewoon zouden beginnen met de lasten op de laagste lonen fors naar beneden te halen, dan gaan die lonen ook omhoog hé. Of vind jij het normaal dat er mensen moeten gaan werken om in armoede te blijven? Vaak ook nog eens onder slechte arbeidsomstandigheden. Ik zou het jou wel eens willen zien doen... edit: sorry eno2... nu ben ik ook even off topic gegaan, maar ik zal het niet meer doen ![]() Laatst gewijzigd door Edina : 15 mei 2007 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Werkloos = weinig geld ... Sociale woning = weinig huishuur . Er blijft een link tussen een laag inkomen en sociale woningen ...
![]() |
![]() |
#868 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de eerste plaats ligt het zwaartepunt van de SW-bouw politiek hier al sinds de naoorlogse wederopbouw bij het verwerven in eigendom van een sociale woning en niet bij de economisch zwakke huurders. In de tweede plaats legt men vervolgens de nadruk op de sociale mix, de inkomenscriteria voor een huurwoning worden dus kunstmatig hoog gelegd. Je moet je voorstellen dat dit allemaal gebeurt in de bittere en schrijnende omstandigheid dat er jarenlange wachtlijsten zijn OVERAL en op vele plaatsen helemaal geen sociale woningen, waarvan de prijs dan ook nog afhankelijk is van de postcode. Wat is daar voor rechtvaardigs aan???? Dergelijke politiek van prioriteit leggen bij bezitters en middenverdieners ipv bij bezitslozen en laagstverdieners zou alleen gepast zijn, als het huurwoningaanbod niet zo kritisch laag was. En als de jarenlange wachtlijsten weggewerkt waren. Maar bovendien zijn er in onze contreien integendeel drie keer minder huurwoningen beschikbaar dan in de ons omringende beschaafdere en even welvarende landen. Dan heeft men nog onlangs een nieuwe perverse wet gestemd waarbij iedereen die en SW betrekt, die kan kopen, als hij mar voldoende gewatteerd is. De meest kapitaalkrachtigen zuigen dus de toch al zeer krappe sociale huurwoningenmarkt leeg van binnenuit. Ik noem die politiek antisociaal. HET ROER MOET HELEMAAL OM. Gooi Mario Keulen voor de beulen... OF VOOR DE LEEUWEN; Want zijn politiek rijmt niet met sociaal, maar met Kapitaal. Zoals ook dat van zijn voorgangers...Neo-kapitalistisch... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De' link ligt bij ons tussen middeninkomens en het kopen van een sociale woning.... De link sociale woning= lage huishuur is ook al niet direct. Het is afhankelijk van veel berekeningscriteria, en vooral van locatie en postcode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nog steeds geen sociale woning. En al zeker niet, toen ik dakloos werd. Als er een link lag, zou ik toch een SW moeten gekregen hebben toen ik dakloos werd, maar toen waren er 3546 wachtende voor mij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het ons zeggen zoals het is . Een sociaal woningfonds is gewoon een groot immokantoor. Geen sociale voorziening . Voor opvang van daklozen moeten er andere diensten zijn .
![]() |
![]() |
#874 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#875 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gemiddelde maandloon in België bedraagt 1054 €. Een werkloosheidsuitkering bedraagt minimaal 552,50 euro en maximaal 1025,75 euro per maand. De nieuwe huursubsidie vanaf 1 mei 2007: Aan de huursubsidie zijn een aantal voorwaarden verbonden: 1. Inkomen: Het netto belastbaar inkomen van u en alle inwonende gezinsleden mag niet hoger zijn dan 14.550 euro (drie jaar voor de aanvraagdatum). Hier mag u 1.300 euro bijtellen voor elke persoon ten laste. Maandlijks is dat dus 1212 € een goede 150 € méér dan het gemiddelde inkomen. U kan in aanmerking komen voor een sociale huurwoning vanaf een maandelijks inkomen 1281 € opnieuw meer dan het gemiddelde maandinkomen. Misschien ligt daar het probleem. Zijn de barema's te hoog zodat mensen die het echt nodig hebben lang moeten wachten. Maar zoals in alle sectoren van de sociale zekerheid zijn de mensen die het systeem misbruiken en de hulp niet nodig hebben of niet verdienen mede verantwoordelijk voor de miserie van diegene die het wel nodig hebben. [FONT=Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular][SIZE=2][/SIZE][/FONT] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | |||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Where? How? WHo? Voor wat het maanloon betreft??? Zijn de non-actieven soms meegerekend??? De bedragen van "den dop" kloppen misschien wel, lijkt me. Citaat:
In het systeem van de huursubsidie is het inkomen inderdad niet de meest beperkende voorwaarde. Het zijn de overige voorwarden die van belang zijn en die het systeem absurd en nagenoeg ontoepasbaar maken. Ik wil dat er een parlementaire vraag over gesteld word. Ik wil wel eens weten hoeveel genieën erin geslaagd zijn de administratieve afweermiddelen tot toekenning te kraken..." Citaat:
Ergens heeft iemand de juiste bedragen gepost. Ik zal eens kijken of ik ze terug vind. HET KWAM NEER OP VIER KEER MIJN DOP, netto. Citaat:
Gelukkig is er bij ons niet de corruptie van Wallonië en is het spel met de vriendendiensten zo goed als uitgeroeid. Niettemin. Het grootste probleem is en blijft de gevolgde politiek. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 mei 2007 om 14:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#877 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de twee zijn gelinkt in de praktijk door het verlenen van speciale prioriteiten, die ze dan natuurlijk zelden of niet verlenen. Het OCMW stuurde me naar een 'sociaal' verhuurkantoor. Die waren toen heel vers uit de grond gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, de belastingsdruk moet naar beneden voor de werkende mens.
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta ![]() Als werken minder opbrengt als "doppen" dan schort er toch iets aan dat systeem . Moeten we de uitkeringen dan toch maar verlagen om de mensen terug te motiveren ? ![]() Illwill: Nee, de belastingsdruk moet naar beneden voor de werkende mens. ENO2: We zijn het eens, maar nog steeds off-topic. |
![]() |
![]() |