![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kom, als ge dan toch de groene jongen wil uithangen. Electrische auto's, maar dan electriciteit voortgebracht door kerncentrales. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 |
Vreemdeling
|
![]() En ze kost niets? Wel eens gehoord van aanleg en onderhoud van wegen, ongevallen, enz.? Belasting op auto's is er beslist niet om de autobezitter te pesten.
En de winning, raffinage en het transport van olie kost géén energie??
De holocaust werd mogelijk gemaakt door blinde gehoorzaamheid aan wetten. Laatst gewijzigd door Stormbeest : 9 september 2009 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#865 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, in deze landen waar de minste auto's rijden, waar er de minste wegen liggen... is er wel de grootste armoede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#866 |
Vreemdeling
|
![]() Mensen die een witte stok gebruiken tijdens het lopen zijn meestal blind. Conclusie: je wordt blind door met een witte stok te lopen...
![]() |
#867 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu kom, toegegeven, om een juiste kosten/batenanalyse te maken is wel wat meer nodig. Maar heb toch het gevoel dat de schatkist meer baten, dan kosten heeft, bij het fenomeen auto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben het toch niet zozeker. Er zijn tienduizenden mensen die blijvend gehandicapt zijn als gevolg van verkeersongevallen. Enig idee wat het kost als een twintiger voor de rest van zijn leven invalide blijft? Verkeersboetes zijn er zeker niet uitsluitend om overtreders te straffen.
De holocaust werd mogelijk gemaakt door blinde gehoorzaamheid aan wetten. Laatst gewijzigd door Stormbeest : 9 september 2009 om 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#869 |
Banneling
|
![]() 't Is waar dat het BNP opbolt als een spinnakker onder de vuile uitlaatgassen van de auto.
Maar zelfs de overheidsinstanties zijn nu aan het bekijken of we dat BNP niet kunnen vervangen door een index die ook rekening houdt met de werkelijk voordelige - en welvaarts-effekten van de economische activiteiten, en de sociaal-kostenverhogende activiteiten eruithaalt of bestraft. Nou, die omschakeling kan dan voor wat mij betreft niet rap genoeg gaan. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 september 2009 om 08:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#870 |
Banneling
|
![]() Electrische racewagens op komst.
Je hoort ze niet meer, en door de snelheid zie je ze ook niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#871 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 |
Banneling
|
![]() In Nederland is het gratis opladen van electrische scooters en auto's begonnen met enkele verdeelpunten.
Bij succes komen er bij. Waar blijft Vlaanderen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Terwijl ze met de auto rijden kunnen ze geen ongeval hebben in de privé... Trouwens het zijn alle weggebruikers die in een verkeersongeval kunnen worden betrokken, bij vele is helemaal geen auto(bestuurder) in betrokken. Er vallen ca. 3 - 6 maal meer slachtoffers in de privé als in het wegverkeer, beetje afhankelijk hoe verkeersveilig een land is... (ik neem NL omdat ik daar sneller juistere cijfers van terugvind, als je wilt kan ik ook de Belgische zoeken...) vb Nederland: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...=0,4,9-12&VW=T - 750 verkeersdoden op de openbare weg (2008) wijze van deelname : personenauto 317 doden (onafhankelijk van de schuldvraag) - 2400 doden door privé-ongevallen Citaat:
![]() btw Eno2, ik vindt dat ge heel wat CO2 uitstoot op dit Forum... ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2009 om 14:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#874 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps, afgeven op de auto gestopt ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#875 |
Parlementslid
|
![]() nog niet voor en beeke , moeste ottomobilisten en fietsers elkander begrjipen dan zoude er wa minder slachtoffers vallen .......... spijtig dat de meeste van die slachtoffers juist de fietsers zijn !
![]() geven en nemen , snap je
![]() |
#876 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#877 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste weggebruikers -bvb ik- zijn fietser, voetganger en autorijder. Als fietser en voetganger is men het meest kwetsbaar als weggebruiker, daarom juist ben ik héél voorzichtig als kwetsbare weggebruiker op de openbare weg, en hou ik vooral rekening met roekeloze, onrijvaardige, onvoorzichtige, verstrooide, of die-niet-goed-opletten "sterke weggebruikers"; die gevallen staan toch elke dag in de krant of andere media... Ben ik dan autorijder ben ik héél voorzichtig als kwetsbare weggebruikers in de buurt kunnen zijn, die ... idem hierboven... kunnen zijn, staat ook dagelijks in de media... Als het van twee kanten komt..., snap je ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2009 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Awel ja, dat ze de kernenergie eerst duurzaam maken, dan zullen we ervoor zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#879 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
Banneling
|
![]() Dat de grondstof niet opraakt binnen de vijftig jaar als we godbeter't massaal terug overschakelen naar kernenergie.
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 september 2009 om 08:38. |
![]() |
![]() |