Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2007, 00:26   #861
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Onbetrouwbare bronnen

Neen, in het begin was ik nog aan het zoeken. Toegegeven, twijfelend.
okay

Citaat:
Heb je daar last van?
soms... nu alvast niet meer

Citaat:
Als pure tijdsverspilling.
dat verklaart veel
btw hier ook zenne
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 00:32   #862
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Mmm... moeilijke voorbeelden, want ligt toch een beetje anders. Ik bedoel: hoe zou je als klager ooit kunnen bewijzen dat laster wel degelijk op niets gebaseerd is?
toink nu volg ik helemaal niet
kijk jij schrijft wat over mij bv in een krant dat me mogelijks veel schade kan berokkenen
ik dien een klacht in en die moet ontvankelijk verklaart worden maw men gaat na of datgene wat je schrijft me redelijkwijs inderdaad zoveel schade kan berokkenen
dan is het aan jou indien je verder niet wilt gesanctioneerd worden te bewijzen dat wat je schreef niet zomaar uit de lucht gegregepen is maar berust op waarheid

Citaat:
En wat negationisme betreft: je kan toch alleen voor feiten aangeklaagd worden... het bewijs is er maw al (voor revisionisme ligt het al wat moeilijker naruurlijk).
ja dat klopt
omdat men a priori uitgaat dat eenieder die zich daaraan zondigt toch geen echte bewijzen heeft voor de onzin die hij/zij neerpent
en indien je geen bewijzen hebt dan doe je per definitie aan één van die twee

maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat Desiderius ( 'k zag 'm net posten ) daar wel verder op zal ingaan

Laatst gewijzigd door praha : 10 juni 2007 om 00:33.
Oud 10 juni 2007, 00:35   #863
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Goh ja, tis een moeilijke, ik vind het een zeer belachelijk excuus en ben ook van mening dat dat baasje iets aan z'n hond zou moeten doen, maar dat afdwingen, ik zou daar misschien het onderzoek afwachten, om te zien in hoeverre het bestaan van die hond en het aannemen van de sollicitant samen kunnen gaan.
vervelende is dat dat onderzoek hooguit kan aantonen dat die man zijn 'smoesje' inderdaad geen smoesje is ... en dan rijst zich uiteraard onmiddellijk de vraag hoe het komt dat die hond zo geworden is

Laatst gewijzigd door praha : 10 juni 2007 om 00:35.
Oud 10 juni 2007, 00:41   #864
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
toink nu volg ik helemaal niet
kijk jij schrijft wat over mij bv in een krant dat me mogelijks veel schade kan berokkenen
ik dien een klacht in en die moet ontvankelijk verklaart worden maw men gaat na of datgene wat je schrijft me redelijkwijs inderdaad zoveel schade kan berokkenen
dan is het aan jou indien je verder niet wilt gesanctioneerd worden te bewijzen dat wat je schreef niet zomaar uit de lucht gegregepen is maar berust op waarheid
Ja, zover was ik mee, maar ik vraag mij gewoon af wat de andere optie is voor dat laatste... Ik bedoel: hoe zou jij ooit kunnen bewijzen dat wat ik schreef uit de lucht gegrepen is? Dan moet je immer sbewijzen dat er iets niet is...

Citaat:
ja dat klopt
omdat men a priori uitgaat dat eenieder die zich daaraan zondigt toch geen echte bewijzen heeft voor de onzin die hij/zij neerpent
en indien je geen bewijzen hebt dan doe je per definitie aan één van die twee
Vandaar dat ik ook zei dat het bij revisionisme al moeilijker ligt...
Maar eigenlijk zijn bij mijn weten enkel nog maar negationisten gestraft door die wet, ook al noemen ze zichzelf dan revisionisten.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 00:42   #865
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vervelende is dat dat onderzoek hooguit kan aantonen dat die man zijn 'smoesje' inderdaad geen smoesje is ... en dan rijst zich uiteraard onmiddellijk de vraag hoe het komt dat die hond zo geworden is
Dat bedoelde ik.
Oud 10 juni 2007, 00:52   #866
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, zover was ik mee, maar ik vraag mij gewoon af wat de andere optie is voor dat laatste... Ik bedoel: hoe zou jij ooit kunnen bewijzen dat wat ik schreef uit de lucht gegrepen is? Dan moet je immer sbewijzen dat er iets niet is...
ah zo ... 'k moest weer effe tweemaal lezen voordat ik begreep waar je naartoe wou gaan
klopt er is zogeoed als geen andere optie : in bepaalde gevallen kan je wel bewijzen dat iets niet is ( anders ga je net zo klinken als Paulus )

maar naast dat is het nogal wiedes hé want dat stukje baseert zich nu net wel op de elementaire regels
ik ben onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt dus ligt de bewijslast aan jou

Citaat:
Vandaar dat ik ook zei dat het bij revisionisme al moeilijker ligt...
Maar eigenlijk zijn bij mijn weten enkel nog maar negationisten gestraft door die wet, ook al noemen ze zichzelf dan revisionisten.
maar wel eenzelfde principe
er staat ook nadrukkelijk dat je het schromelijk moet minimaliseren of totaal ontkennen
stel je voor dat iemand dat zou doen, vervolgens aangeklaagd wordt, en vervolgens met de bewijslast op de proppen komt dan valt die dus niet onder die categorie
Oud 10 juni 2007, 00:52   #867
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik.
idd
Oud 10 juni 2007, 01:05   #868
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah zo ... 'k moest weer effe tweemaal lezen voordat ik begreep waar je naartoe wou gaan

klopt er is zogeoed als geen andere optie : in bepaalde gevallen kan je wel bewijzen dat iets niet is ( anders ga je net zo klinken als Paulus )
Je hebt gelijk... het is al laat... klinken als Paulus is wel het laatste dat ik wil!

Citaat:
maar naast dat is het nogal wiedes hé want dat stukje baseert zich nu net wel op de elementaire regels
ik ben onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt dus ligt de bewijslast aan jou
Jaja absoluut. Dat is een zeer belangrijk principe. Ik vind het dan ook onaanvaardbaar dat dit is opgenomen in de nieuwe ADW en ARW.
Oud 10 juni 2007, 07:22   #869
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Indien de reactie van een hond een teken is van het racisme van zijn baasje, dan vraag ik me af hoe datzelfde baasje kan gaan bewijzen dat dit niet zo is.

Is dan de gepaste reactie: "kijk ik ben geen racist, ik maak mijn hond af, nu kan sollicitant wel komen werken"?

Indien de hond op dezelfde manier reageert tegen rosse mensen, dan vraag ik me toch af of er dezelfde aanklachten zouden zijn. (cfr. sollicitant riskeert gebeten te worden omwille van zijn HAARkleur)... staat tot hiertoe nog niet in de inquisitiewetten meen ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 09:01   #870
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Indien de hond op dezelfde manier reageert tegen rosse mensen, dan vraag ik me toch af of er dezelfde aanklachten zouden zijn. (cfr. sollicitant riskeert gebeten te worden omwille van zijn HAARkleur)... staat tot hiertoe nog niet in de inquisitiewetten meen ik.
Als dat de aanleiding zou zijn om die sollicitant wandelen te sturen, dan zou de aanklacht inderdaad geen racisme zijn (iemand met ros haar is immers niet van een ander ras), maar het blijft wel discriminatie, meer bepaald op basis van fysieke eigenschappen.

http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/di...aracteristics/
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 09:21   #871
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In zoverre dat men dat al zou onderzoeken, want eigenlijk is dat niet zo relevant vermits men de vraag waarschijnlijk zal herleiden tot iets als 'Telt een racistische hond ter verantwoording van een discriminatie op de arbeidsmarkt?'
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 09:37   #872
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waar zegt Groen! dat?
edina , en die is toch ooh zo groen! gezind zegt dat zelf , lees dit zelf maar.
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Honden horen niet thuis op de werkvloer. En gevaarlijke honden die zonder reden kunnen aanvallen, zouden inderdaad best afgemaakt worden

@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 09:37   #873
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Waar zegt Groen! dat?
Honden horen niet thuis op de werkvloer. En gevaarlijke honden die zonder reden kunnen aanvallen, zouden inderdaad best afgemaakt worden

Oud 10 juni 2007, 09:38   #874
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk... het is al laat... klinken als Paulus is wel het laatste dat ik wil!
Dat van jou te mogen horen, kan ik alleen maar als een compliment beschouwen. Maar dit terzijde.

De oorzaak en reden waarom de hond racistish is, zal alvast niet zijn door het lezen van Vlaams Belangfolders. Volgens mij moet de oorzaak gezocht worden in een traumatische ervaring, uit het verleden van de hond, met mensen 'van dat ras'.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 09:49   #875
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht

Ik wist niet dat Edina woordvoerder was van Groen!...

Bovendien heeft ze natuurlijk gelijk. Gevaarlijke honden die zonder reden kunnen aanvallen, worden best afgemaakt.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 juni 2007, 10:00   #876
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
In zoverre dat men dat al zou onderzoeken, want eigenlijk is dat niet zo relevant vermits men de vraag waarschijnlijk zal herleiden tot iets als 'Telt een racistische hond ter verantwoording van een discriminatie op de arbeidsmarkt?'
uiteraard... 't was maar een denkoefening
jammer eigenlijk
Oud 10 juni 2007, 10:02   #877
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat van jou te mogen horen, kan ik alleen maar als een compliment beschouwen. Maar dit terzijde.

De oorzaak en reden waarom de hond racistish is, zal alvast niet zijn door het lezen van Vlaams Belangfolders. Volgens mij moet de oorzaak gezocht worden in een traumatische ervaring, uit het verleden van de hond, met mensen 'van dat ras'.

Paulus.
niet als het een even intelligente hond betreft als die van Marlboro ...
Oud 10 juni 2007, 10:06   #878
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bovendien heeft ze natuurlijk gelijk. Gevaarlijke honden die zonder reden kunnen aanvallen, worden best afgemaakt.
natuurlijk datte
ik denk zelf dat dat vér over de partijgrenzen ook zo gedacht wordt...
ófwel afmaken ófwel behoort zulk een beest achter tralies versus leeuwenkooi
Oud 10 juni 2007, 10:09   #879
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:

elke hond kan aanvallen zonder voor vele mensen zichtbare reden ! ga je nu elke hond afmaken ?????? en ja ik heb een " gevaarlijke " hond en ondanks ze niet buiten gaat zonder leiband ( een korte) , en muilband krijg ik regelmatig opmerkingen hierover , men zou beter een groot gedeelte van de BAASJES moeten opvoeden .

ps , als mijne hond aan ne neger of ander bruin volk zou kunnen zonder leiband heeft die pech , evenals zatte mensen ook beter oppassen en
natuurlijk andere dieren
Oud 10 juni 2007, 10:10   #880
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
elke hond kan aanvallen zonder voor vele mensen zichtbare reden
Bullshit.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be