Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2010, 13:17   #881
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
In die andere draad over halal verdedigt u alvast niet de vrije keuze. Sterker nog, u heeft er in die draad geen enkel probleem mee dat varkensvlees van het menu wordt afgevoerd, en dat er dus helemaal geen keuze voor varkensvlees meer is.
Ideaal zou zijn dat kinderen de keuze zouden hebben om te kiezen tussen halal-, koosjer-, vegetarisch en het "gewone" voedsel op school.
Maar blijkbaar is dit praktisch niet haalbaar.
In zo'n geval moeten er keuzes gemaakt worden.
Kinderen hebben op school immers enkel de keuze tussen warm eten en een meegebracht lunch-pakket.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 13:18   #882
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dit kan ik alvast bevestigen.
Maar een citaat (met link) geven om dit aan te tonen kan jij ook niet.
Oud 24 februari 2010, 13:33   #883
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik strijd niet voor vrouwendiscriminatie.
Toch wel hoor

[quote]
Citaat:
Ik verdedig de vrije keuze;

Toch niet hoor.

Citaat:
en ben bijgevolg tegen een verplichting en tegen een verbod.
Toch niet hoor.
U bent voorstander voor een opgedrongen keuze zoals de discriminerende sharia voorschrijft.
U bent daarenboven voorstander van het niet bestraffen van vrouwendiscriminatie

Citaat:
Ik heb de indruk dat je dit al niet begrijpt.
Hét probleem hier is dat ik het maar al te goed begrijp...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 februari 2010 om 13:34.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 13:43   #884
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ideaal zou zijn dat kinderen de keuze zouden hebben om te kiezen tussen halal-, koosjer-, vegetarisch en het "gewone" voedsel op school.
Kinderen hebben op school immers enkel de keuze tussen warm eten en een meegebracht lunch-pakket.
Kijk aan, er moeten dus keuzes gemaakt worden. Kunt u mij uitleggen waarom steevast de keuzes die gemaakt moeten worden in het nadeel van de autochtonen en niet-moslims moeten uitvallen?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 13:50   #885
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk aan, er moeten dus keuzes gemaakt worden. Kunt u mij uitleggen waarom steevast de keuzes die gemaakt moeten worden in het nadeel van de autochtonen en niet-moslims moeten uitvallen?
In het geval waarover we het hier hebben; vind ik dit een goede middenweg.

Over welke keuze heb je het; als je stelt dat ze steevast in het nadeel van de autochtonen uitvallen.
Kan je een concreet voorbeeld geven?
Oud 24 februari 2010, 14:57   #886
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dan duidelijk.

Ik noteer dat artisjok het veranderen van het traditionele eetpatroon van autochtonen ten voordele van het ingevoerde traditionele islamitische eetpatroon "een goede middenweg" (sic) vindt.

Artisjok heeft blijkbaar niet in de gaten (of wil het zien) dat daarmee de deur naar totale halalisering van de schoolkeuken wagenwijd wordt opengezet.

Citaat:
Over welke keuze heb je het; als je stelt dat ze steevast in het nadeel van de autochtonen uitvallen.
Even uit het blote hoofd:

- Apart loket voor moslims bij de gemeente Utrecht (Nederland).
- Aparte zwemuurtjes voor moslimas overal in Europa.
- Een moslimadvocaat die vanwege zijn verachting voor het seculiere westerse rechtssysteem, zich op de koran beroepte, en weigerde op te staan voor de rechtbank, hoeft in Nederland niet meer op te staan voor de rechtbank.
- Een moslim in Zweden die tijdens een solicitatiegesprek het weigerde om vanwege zijn geloof zijn toekomstige bazin een hand te geven en haar aan te kijken, en dus die baan niet kreeg, werd een schadevergoeding toegekend.
- Halal ingevoerd in Nederlandse gevangenissen. Nederlandse gevangenen worden dubbel gestraft door verplicht halal te moeten eten.
- Beperkte invoering van sharia-wetten in het VK.
- Veelwijverij is in Nederland verboden, maar via een achterdeur in de wet wel mogelijk. Met name islamieten maken hier gebruik van.
- Debatten op de universiteit van Amsterdam waar mannen en vrouwen naar islamitisch gebruik gescheiden zijn.
- Theatervoorstellingen in Rotterdam waar mannen en vrouwen naar islamitisch gebruik gescheiden zijn.
- Geen mannen op ouderavonden op scholen in Denemarken, wederom om de islam te faciliteren.
- De richtlijnen voor journalisten om over criminele feiten begaan door allochtonen (doorgaans moslims) verhullende termen te gebruiken terwijl er doorgaans uitdrukkelijk wel vermeld wordt wanneer autochtonen zulke criminele feiten begaan.
-
-
-

De lijst is inmiddels schier eindeloos geworden, en andere forumleden mogen die aanvullen. Allemaal voorbeelden waarin de keuze voor het ene (islam et al) het andere (autochtonen en hun wetten, regels, manier van samenleven etc) benadeelt. Discriminatie in diverse gradaties derhalve.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 15:39   #887
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom denk je dat?

elke gelovige geloofd dat er iets op hem/haar wacht na de dood en dit louter omdat ze gelovig zijn, voor de niet gelovigen hebben ze steeds een heltoestand. Dit is discriminatie pur sang.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 16:05   #888
Fieseler

Standaard

Citaat:
Dat is dan duidelijk.

Ik noteer dat artisjok het veranderen van het traditionele eetpatroon van autochtonen ten voordele van het ingevoerde traditionele islamitische eetpatroon "een goede middenweg" (sic) vindt.

Artisjok heeft blijkbaar niet in de gaten (of wil het zien) dat daarmee de deur naar totale halalisering van de schoolkeuken wagenwijd wordt opengezet.

- Apart loket voor moslims bij de gemeente Utrecht (Nederland).
- Aparte zwemuurtjes voor moslimas overal in Europa.
- Een moslimadvocaat die vanwege zijn verachting voor het seculiere westerse rechtssysteem, zich op de koran beroepte, en weigerde op te staan voor de rechtbank, hoeft in Nederland niet meer op te staan voor de rechtbank.
- Een moslim in Zweden die tijdens een solicitatiegesprek het weigerde om vanwege zijn geloof zijn toekomstige bazin een hand te geven en haar aan te kijken, en dus die baan niet kreeg, werd een schadevergoeding toegekend.
- Halal ingevoerd in Nederlandse gevangenissen. Nederlandse gevangenen worden dubbel gestraft door verplicht halal te moeten eten.
- Beperkte invoering van sharia-wetten in het VK.
- Veelwijverij is in Nederland verboden, maar via een achterdeur in de wet wel mogelijk. Met name islamieten maken hier gebruik van.
- Debatten op de universiteit van Amsterdam waar mannen en vrouwen naar islamitisch gebruik gescheiden zijn.
- Theatervoorstellingen in Rotterdam waar mannen en vrouwen naar islamitisch gebruik gescheiden zijn.
- Geen mannen op ouderavonden op scholen in Denemarken, wederom om de islam te faciliteren.
- De richtlijnen voor journalisten om over criminele feiten begaan door allochtonen (doorgaans moslims) verhullende termen te gebruiken terwijl er doorgaans uitdrukkelijk wel vermeld wordt wanneer autochtonen zulke criminele feiten begaan.
-
-
-

De lijst is inmiddels schier eindeloos geworden, en andere forumleden mogen die aanvullen. Allemaal voorbeelden waarin de keuze voor het ene (islam et al) het andere (autochtonen en hun wetten, regels, manier van samenleven etc) benadeelt. Discriminatie in diverse gradaties derhalve.
jumbotwee
Oud 24 februari 2010, 16:55   #889
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Artisjok is snap je argumentatie wel dat als je religie niet overal toelaat sommige moslims hun vrouw zullen trachten thuis te houden mar als je daarom weigert hen enig strobreed in de weg te leggen doe je aan enabling...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 17:00   #890
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Artisjok is snap je argumentatie wel dat als je religie niet overal toelaat sommige moslims hun vrouw zullen trachten thuis te houden mar als je daarom weigert hen enig strobreed in de weg te leggen doe je aan enabling...
niet alleen enabling.
Zo geeft men de discriminanten een morele én wettelijke dekmantel om te blijven discrimineren.
Deze discussie heeft weinig onduidelijkheden.

Laat men discriminatie toe: ja/neen.
Ik zeg neen
Arti zegt Ja

ni moeilijk...
Oud 24 februari 2010, 17:01   #891
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dan duidelijk.

Dit verandert toch niets aan het traditionele eetpatroon.

Citaat:
Je hebt toch de volledige geschiedenis van deze ene school gevolgd; hoop ik.

Citaat:

1 - Apart loket voor moslims bij de gemeente Utrecht (Nederland).
2 - Aparte zwemuurtjes voor moslimas overal in Europa.
3 - Een moslimadvocaat die vanwege zijn verachting voor het seculiere westerse rechtssysteem, zich op de koran beroepte, en weigerde op te staan voor de rechtbank, hoeft in Nederland niet meer op te staan voor de rechtbank.
4 - Een moslim in Zweden die tijdens een solicitatiegesprek het weigerde om vanwege zijn geloof zijn toekomstige bazin een hand te geven en haar aan te kijken, en dus die baan niet kreeg, werd een schadevergoeding toegekend.
5 - Halal ingevoerd in Nederlandse gevangenissen. Nederlandse gevangenen worden dubbel gestraft door verplicht halal te moeten eten.
6 - Beperkte invoering van sharia-wetten in het VK.
7 - Veelwijverij is in Nederland verboden, maar via een achterdeur in de wet wel mogelijk. Met name islamieten maken hier gebruik van.
8 - Debatten op de universiteit van Amsterdam waar mannen en vrouwen naar islamitisch gebruik gescheiden zijn.
9 - Theatervoorstellingen in Rotterdam waar mannen en vrouwen naar islamitisch gebruik gescheiden zijn.
10- Geen mannen op ouderavonden op scholen in Denemarken, wederom om de islam te faciliteren.
11 - De richtlijnen voor journalisten om over criminele feiten begaan door allochtonen (doorgaans moslims) verhullende termen te gebruiken terwijl er doorgaans uitdrukkelijk wel vermeld wordt wanneer autochtonen zulke criminele feiten begaan.
-
-
-

1 Ik hou niet van dit soort apartheid; maar voor zover dit correct is; is dit toch niet echt in het nadeel van de niet-Moslim. Hoe gaat dit in het werk? Moet je bewijzen dat je Moslim bent om van dat loket gebruik te mogen maken?
2 Ben je zeker dat je dit correct weergeeft? Ik weet van aparte zwem-uren voor vrouwen; maar niet voor Moslima's.
De aparte zwemuren voor vrouwen bestaan in veel gemeentes al tientallen jaren. Net zoals er aparte zwem-uren zijn voor zwemclubs; duikclubs; obese mensen; oudere mensen....
3, 4, 5 Gezien je nu en dan toch een wat eigen weergave huldigt; zou ik hier toch graag een bron voor hebben.
6 Wat is in deze het nadeel voor de niet-moslim?
7, 8, 9 idem 3,4,5
10 : Dit is niet correct; het gaat niet over "ouderavonden op scholen in Denemarken"; het gaat over 1 ouderavond op 1 school.
11 : Dat is ook nogal bij het haar getrokken.
Oud 24 februari 2010, 17:07   #892
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat je hen geen strobreed in de weg mag leggen.
Als die vrouw tenminste al buitenshuis kan werken; kan ze anderen ideologieën; andere ideeën; andere levenswijzen leren kennen; in plaats van haar in haar isolement te laten.
Dan kan ze tenminste zelf geld verdienen; en een begin van onafhankelijkheid.

Denk je serieus dat je die man een strobreed in de weg legt door de hoofddoek te verbieden op het werk?
Oud 24 februari 2010, 17:16   #893
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Totaal niet akkoord. Halal is wreed en barbaars en niet meer van deze tijd. Weg ermee. Als ze halal willen dan brengen ze hun eigen boterhammendooske maar mee.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 17:16   #894
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag ook gewoon zeggen of je me geantwoord hebt op die twee posts waarvan ik de link gaf.

Anderzijds kan je eventueel antwoorden op die posts.
Ja hoor daar heb ik op gereageerd en u erop gewezen dat dit helemaal uw beweringen niet ondersteunt, krijg ik nog antwoord op mijn vraag? Want je knip en plakwerk bieden dit niet!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 17:18   #895
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Halal en hoofddoeken zijn shit dikke shit. Het is een bewijs dat we terug naar den tijd van pater pastoor gaan. Alleen zal hem nu imam en mo de pedofeet heten.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 17:22   #896
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Als die vrouw tenminste al buitenshuis kan werken; kan ze anderen ideologieën; andere ideeën; andere levenswijzen leren kennen; in plaats van haar in haar isolement te laten.

Denk je serieus dat je die man een strobreed in de weg legt door de hoofddoek te verbieden op het werk?
Ik heb het niet specifiek op de hoofddoek, ik heb het over "religie niet altijd overal gepast", we moeten het fenomeen breder bekijken en ons niet blindstaren op de hoofddoek op zich in mijn mening.

Ik denk wel zeker dat er allochtone rolmodellen moeten zijn ZONDER hoofddoek om als voorbeeld te fungeren, niet dat ze deze verplichting opgelegd moeten krijgen, anders zijn ze geen effecteif rolmodel.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 17:23   #897
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik strijd niet voor vrouwendiscriminatie.
Ik verdedig de vrije keuze; en ben bijgevolg tegen een verplichting en tegen een verbod.
Ik heb de indruk dat je dit al niet begrijpt.
Dat doet u dus wel, vrouwen discrimineren door te stellen dat u tegen verbod en verplichting bent, terwijl de hoofddoek als verplicht aan vrouwen die dit dragen wordt voorgesteld! Voor die vrouwen besaat de vrije keuze vaak helemaal niet, hen wordt voorgehouden dat een goede moslima een hoofddoek draagt en dus een verplichting is!
Bovendien stelt u dat je door dit beperkingen op te leggen vrouwen werken onmogelijk maakt, omdat hun man hen niet laat werken zonder hoofddoek!
Waar is dan de vrije keuze die u zo verdedigt?
Dat is hypocriet, en daar wordt u door een aantal forummers terecht op gewezen, maar u blijft verder kraaien dat u tegen verplichting bent!
Niet te begrijpen, ofwel kent u geen enkele moslim,en reutelt u maar wat ofwel kent u er wel maar gelooft u dat die hoofddoek uit vrije wil wordt gedragen door al die vrouwen ofwel bent u hypocriet, wat zal het worden Arti?
Oud 24 februari 2010, 17:27   #898
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nou met die "vrije keuze van u" is er geen belemmering om te werken!
Wie haar tot dat isolement verplicht is haar omgeving, niet de samenleving, vast "vrije keuze"!
Je geeft ook aan de man een duidelijk signaal door hoofddoeken niet steeds en overal toe te laten,en zo steun je vrouwen die eigenlijk niet "vrij" de keuze hebben gemaakt!
Oud 24 februari 2010, 17:35   #899
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet specifiek op de hoofddoek, ik heb het over "religie niet altijd overal gepast", we moeten het fenomeen breder bekijken en ons niet blindstaren op de hoofddoek op zich in mijn mening.

Ik denk wel zeker dat er allochtone rolmodellen moeten zijn ZONDER hoofddoek om als voorbeeld te fungeren, niet dat ze deze verplichting opgelegd moeten krijgen, anders zijn ze geen effecteif rolmodel.
Er zijn toch allochtone "rolmodellen" zonder hoofddoek.
Maar als een Moslima op TV komt zonder hoofddoek wordt ze niet door iedereen altijd als Moslima herkent.
Oud 24 februari 2010, 17:44   #900
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn toch allochtone "rolmodellen" zonder hoofddoek.
Maar als een Moslima op TV komt zonder hoofddoek wordt ze niet door iedereen altijd als Moslima herkent.
Moet dit dan?? Moet je herkent worden als moslima?
Er zijn inderdaad genoeg rolmodellen zonder hoofddoek, Naima Langri, Fatima Bali, Anissa Temsamali, het kan dus prima zonder hoofddoek!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be