![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9201 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Terzake zei ik dat een vader en een moeder hebben, de normale manier was. Ook als dit dan volgens u nog maar X duizend jaar bestaat. Maar als je wil dan kan ik er wel bij zetten, iets in den aard van, "behalve ten tijde van Assurbanipal ofzo." ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9202 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die dat zo zien en wensen kunnen dat perfect. Omgekeerd doet het uiteraard wel afbreuk aan het respect aan anderen met een niet zo traditionele mening als je dat hen wilt gaan verbieden onder dat mom Citaat:
Dat is slechts een wens van diegenen met de overtuiging dat ze ... Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9203 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best wel grappig....
Citaat:
En vervolgens krijg ik dan zulks Citaat:
Ik zie toch bijzonder veel gelijkenissen met allerhande aannames (minder functies) die kant noch wal slaan. Maar tjah, ook jij zal me niet veel zinnigs kunnen bijbrengen of de verzameling van alle mogelijke 'functies' m.b.t. de seksualiteit nu al dan niet aftelbaar is ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch blijft het erg vreemd ... daar de aanzet tot die nieuwe handelswijze al zéér lang in het verschiet lag en er wel 1001 andere zaken zijn die wel plotseling veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Soms laat men een schertsfiguur opzettelijk toe om toch nog een open debat te kunnen houden over zaken die al lang beslecht zijn. t |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens wordt naar je geaardheid gevraagd als voorwaarde om te trouwen. Ook hetero's mocht niet trouwen met iemand van hetzelfde geslacht. Zoals je ziet hebben alle geaardheden toegang tot het instuituut onder dezelfde voorwaarden en is er dus geen enkele sprake van discriminatie. Snappie? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 juni 2011 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zit het nu ? ALS er dan nog discussie is volgens jou, waarom neem jij dan het grootste risico om persistent te kiezen voor hetero-gezinnen ? Dat moet je dan toch eens duidelijk maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat stukje in het vetgedrukte .... Tenzij ik me zou vergissen en dat holebi's ergens méér rechten zouden hebben dan anderen .... besef je wel goed wat je daar verkondigd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9210 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had niet anders verwacht
![]() Wel Xeno... ik zal het nog even summier voor je herhalen : 1) Paulus ( en anderen ) schuilen zich achter een drogreden 'natuur'. 2) Een drogreden net omdat ons maatschappelijk bestel niet veel met de natuurlijke gang van zaken te maken heeft, eerder het tegendeel. De hoop wetten en regeltjes bepalen proberen net een orde te creëren waar soms de meest natuurlijke zaken net geweerd worden. 3) Het is niet alleen een drogreden maar ook ronduit foutief voorgesteld daar hun grote voorbeeld 'de natuur' eerder wat anders laat zien. 4) Ik wijs hem ( Paulus ) daar simpelweg op de natuur is wat ze is en elk 'waardeoordeel' net iets van menselijke origine is bij het aanschouwen ervan. Sommige dingen vinden we 'goed' of 'mooi' , ander zaken ronduit 'slecht' of 'lelijk' Bemerk ook de opmerking van Paulus over bv het doden bij dolfijnen ( ook bij leeuwen, beren, etc ) door een mannetje met als eng 'doel' het vrouwtje terug gewillig te maken tot paren. Zoiets vond hij ronduit 'fout'... zoiets kon toch nooit de bedoeling zijn ... etc 5) Jij reageert daarop met je opmerking over pedofielen ( zéééér toevallig in een topic over homo's ) Citaat:
Citaat:
6) Ik vraag je tenslotte ( ik kort in) : " En vertel me eens wat het louter wijzen op een drogreden te maken zou hebben met een maatschappelijke ordening" versta je het nu ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een wettelijk geregelde en formele samenlevingsvorm Dat gaat dus over een door de staat voorzien pakket van een hoop rechten en plichten, een contract dus. Dat niet openstellen voor holebi's is dus het niet gelijk stellen van een aantal rechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9212 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je liet het overkomen als ware het dat omdat het in de natuur allemaal voorkwam het ook maar best moest kunnen ( volgens mij ) Vandaar dat je ook zeer verontwaardigd aan kwam draven waarom we dat bij pedofilie dan niet zouden doen. En of het nu gefrustreerde remmingen al dan niet neurotisch van aard zouden zijn omdat we ons dienen te houden aan bepaalde regeltjes maakt hier weinig uit. Citaat:
Hij zwaait maar al te graag bv met het antropologisch gegeven dat daaruit zou blijken dat het altijd zo is geweest. Niks is anders minder waar tenzij men zich selectief gaat toespitsen op het gegeven dat het inderdaad óók voorkwam doorheen alle tijden en zowat op elke plek. Er zijn hier al meerdere voorbeelden gegeven....de meest uiteenlopende gezinsvormen. Het klassieke patroon één man één vrouw vormt een gezin waarbinnen de kinderen worden grootgebracht is eerder uitzonderlijk en eentje van zowat de laatste 50 jaar ( American dream-like ) en werd pas mogelijk omdat dan voor het eerst het ééninkomen-gezin mogelijk werd waar de man 'traditioneel' ging uit werken en de vrouw zich ten volle kon ontfermen over de opvoeding van de kinderen. Zo merkt men weer eens dat wat betreft gezins-regeling alles afhankelijk is van het sociaal-maatschappelijke daar waar wat betreft de voortplanting het enkel een constante vrouw-man ( welke doet er zelfs niet eens toe ) is.... twee totaal verschillende zaken dus. En volledig buiten de hele polemiek van het al dan niet afwijken van dat nu gekende patroon omwille van andere redenen ( holebi's, éénoudergezinnen, ed ) dringt zich langzamerhand toch weer een ander patroon op nu dat de fabel van éénverdiener-gezinnen dreigt op te houden. Laatst gewijzigd door praha : 14 juni 2011 om 00:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is het wel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hadden we ook niet verwacht.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad geen reactie waardig. Paulus weet ondertussen maar al te goed dat het hier niet gaat over het "kunnen huwen", maar over het "kunnen huwen overeenkomstig de seksuele geaardheid". Hetero's hebben die mogelijkheid; homoseksuelen niet. Daarin schuilt de discriminatie. Paulus herhaalt liever zijn mantra. Wat heeft hij anders nog?
![]() |
![]() |
![]() |
#9217 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen argumenten meer blijkbaar?
![]() |
![]() |
#9218 |
|
![]() In se doet het er ook niet toe wat uw mening is natuurlijk.
![]() |
#9219 | |
|
![]() Citaat:
'nuff said
![]() |
![]() |
#9220 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar hij discrimineert ze wel. Iemand die vrouwen respecteert, maar ik vindt dat een bedrijf, zolang er mannelijke kandidaten zijn eerst de mannen moet aannemen discrimineert ook. Citaat:
Citaat:
Mogen we op het forum iemand die zegt dat zwarten minderwaardig zijn geen racist noemen? Natuurlijk wel. Dat is hij/zij dan ook op dat moment. En de moderatie is het blijkbaar met me eens.
![]() |