Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2013, 00:04   #941
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Aha, men moet een kind nemen om te bewijzen dat je genoeg verantwoordelijkheid besef hebt.
Sommigen die hier stellen dat ze geen kinderen willen, geven weldegelijk aan: genieten van het leven zonder enige verantwoording te moeten afleggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 00:37   #942
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sommigen die hier stellen dat ze geen kinderen willen, geven weldegelijk aan: genieten van het leven zonder enige verantwoording te moeten afleggen.
Dus?

Een individuele keuze, leven en laten leven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 00:40   #943
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Niets moet, maar ik zie toch een hoop faalangst.
Aah, een kind nemen om over je faalangst heen te komen.

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 01:37   #944
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En weer zien we hoe u ogenschijnlijk de aanwezigheid van kinderen slechts kan omschrijven als iets vervelends. U staat echt bijzonder negatief tegenover kinderen, nietwaar?! Net alsof het lastige vliegen zijn die u liever doodklopt dan hun aanwezigheid te verdragen.

Eigenlijk mag ik zeggen dat ik versteld sta van zo'n negatieve ingesteldheid.
Beste, ik heb er tot nu toe naar schatting 4000 uren vrijwilligerswerk allerhande opzitten met kinderen en jongeren. Daarvoor heb ik destijds overigens talloze goedbetaalde studentenjobs laten staan en een groot deel van mijn vakanties opgeofferd. Overigens ben ik zelf werkzaaam geweest in het onderwijs. Zou ik dit werkelijk allemaal gedaan hebben als ik een kinderhater zou zijn? Ik vind evenwel niet dat iemand me kinderen mag opdringen. Een gelukkig leven is ook mogelijk zonder het krijgen van kinderen. En als ik eens op vakantie ga, doe ik dit liever in alle rust zonder kinderen in de buurt. Ondertussen betaal ik dan met de glimlach belastingen om uw ruime kroost mee groot te brengen. Om toch wat positivisme te geven nog het volgende:
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 02:21   #945
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Een gelukkig leven is ook mogelijk zonder het krijgen van kinderen.
Zeer zeker. Maar daar gaat het niet over.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 03:21   #946
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Valt mij vaak op dat veel ouders steeds zeggen''als de kinderen hun amuseren wij ook'' die uitdrukking wordt hun precies ingepomt van moment dat volwassenen aan kids beginnen. Al genoeg ouders gezien die zich helemaal opzij moeten schuiven en diep vanbinnen niet gelukkig zijn
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 09:34   #947
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie bij ons een gediplomeerd "stielman" is, heeft een correcte vorming gekregen aan een van onze technische instituten. Alleen schijnt u daar niet van overtuigd te zijn.

Schijnbaar vult u "correct" dus anders in. Ideologisch blijkbaar. Is wie volgens u "correct" geschoold, tegen kinderen misschien?
Correct geschoold is mss inderdaad niet de beste term. Het zou moeten zijn 'Geschoold op een manier waardoor de persoon in kwestie inzetbaar is in de arbeidsmarkt'.

Heeft niets met ideologie te maken.

Maar u had het over een tekort aan 'ongeschoolde' arbeiders en daar zijn er momenteel zeker teveel van.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 09:36   #948
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dus? Wat is daar verkeerd aan?

Zolang men niet parasiteert op de maatschappij is daar toch geen probleem mee?
Oud 14 november 2013, 09:57   #949
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk mag ik zeggen dat ik versteld sta van zo'n negatieve ingesteldheid.
Och, ik ben toevallig op dit forum terechtgekomen om een absurde toestand in het daglicht te zetten. Ik kan niet aannemen dat dit forum een correcte weergave is van de maatschappij. Verder geloof ik wel dat het een juiste weergave is van onze politieke wereld.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 12:44   #950
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Niets belet ons om de zaak te herevalueren na pakweg 5 of 10 jaar mocht het gezonde verstand toeslaan en ieder koppel zich plots houdt aan (g)één kind.
Op welke planeet leeft u? Beslissingen evalueren, we zijn geen mensen hoor.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 14:27   #951
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
DUs in landen waar sociale zekerheid en gezondheidszog bestaat uit de familie ga jij eventjes het gospel verkopen dat dit helemaal niet nodig is.

En ga je dan ook andere oplossingen aanbrengen of louter pleiten tegen een deel van die mensen hun leven/cultuur?
Kunt gij lezen? Als het aan mij ligt, moei ik mij ginder met niets, maw, dop uw eigen boontjes. Leef het leven/de cultuur die je leeft, maar kom niet zagen 'we leven in armoede en we hebben hulp nodig'. Als je dat wél wenst, dan zou het kunnen dat ik mij ga moeien ja, want dweilen met een open kraan/fluit, daar heeft niemand iets aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Tuurlijk als jij dat denkt maar je beantwoorde niet mijn vraag zou je er tegen geweest zijn of niet?
Ik denk dat niet, dat zijn feiten. Dus neen, in principe ben ik daar tegen. Maar als iemand mijn huis moedwillig komt slopen dan verwacht ik wél dat hij het minstens vergoedt. Als een tyfoon uw land platlegt, dan ga je uit solidariteit de mensen helpen met oa de wederopbouw. Maar als iemand door op zijn tam gat te zitten geen toekomstperspectieven ziet, tja...wat ge zaait zult ge oogsten (niets dus). Moet ge daar dan medelijden mee hebben ofzo??? Geef die mens 100€ en hij doet het op. En morgen staat hij terug voor uw deur. Heeft die mens dan iets geleerd? Ik dacht het niet. Schone cultuur is dat zeg!
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 14:45   #952
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Kunt gij lezen? Als het aan mij ligt, moei ik mij ginder met niets, maw, dop uw eigen boontjes. Leef het leven/de cultuur die je leeft, maar kom niet zagen 'we leven in armoede en we hebben hulp nodig'. Als je dat wél wenst, dan zou het kunnen dat ik mij ga moeien ja, want dweilen met een open kraan/fluit, daar heeft niemand iets aan.
volledig akkoord.
Zelfs Afrikanen die ijveren voor de verhoging van het welvaartspeil in Afrikaanse gebieden zouden willen dat die racistische policor do-gooders daar eens eindelijk mee zouden beginnen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 15:46   #953
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
verantwoording aan WIE? Waarom moet iemand zonder kinderen verantwoording afleggen? en nogmaals: aan WIE?

Ik heb twee kinderen: aan wie moet ik dan verantwoording gaan afleggen om een bank vooruit te krijgen? kijk eens, ik heb mijn best gedaan: TWEE, JVDB heeft meer zijn best gedaan want die heeft er ZES, en dan hebben we nog de stier van Marcinelle die heeft er VIER EN TWINTIG.

Heeft U ook diezelfde opmerking tegenover kloosterlingen of pastoors? of meen je dat die geen verantwoording moeten afleggen, omdat ze totaal niet mogen "genieten" van het leven (officieel dan wel).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2013 om 15:52.
Oud 14 november 2013, 17:54   #954
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Niemand hoeft verantwoording af te leggen omdat ze wel of geen kinderen hebben. Het is gewoon pure onverdraagzaamheid en onbegrip van mensen die wel kinderen hebben of willen. Ik kan zoiets alleen maar zielig vinden. Het is dus weeral bewezen: het opvoeden van kinderen verandert niks maar dan ook niks aan je karakter. Je wordt er niet wijzer of verdraagzamer door. Alweer een reden om geen kinderen op deze wereld te zetten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 18:00   #955
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Niemand hoeft verantwoording af te leggen omdat ze wel of geen kinderen hebben. Het is gewoon pure onverdraagzaamheid en onbegrip van mensen die wel kinderen hebben of willen. Ik kan zoiets alleen maar zielig vinden. Het is dus weeral bewezen: het opvoeden van kinderen verandert niks maar dan ook niks aan je karakter. Je wordt er niet wijzer of verdraagzamer door. Alweer een reden om geen kinderen op deze wereld te zetten.
Een klein beetje sociale druk naar de losse flodder schieters kan geen kwaad.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 18:03   #956
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige "verantwoording" die ik zou kunnen bedenken is dat we met z'n allen verantwoordelijk zijn voor het voortbestaan van de soort.
Echter, gezien onze soort nu niet bepaald aan het uitsterven is, en eerder zal ten onder gaan aan overbevolking, blijft het de vraag of het niet net de kinderlozen zijn die hun verantwoordelijkheid hebben opgenomen?

Oud 14 november 2013, 18:29   #957
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De enige "verantwoording" die ik zou kunnen bedenken is dat we met z'n allen verantwoordelijk zijn voor het voortbestaan van de soort.
Echter, gezien onze soort nu niet bepaald aan het uitsterven is, en eerder zal ten onder gaan aan overbevolking, blijft het de vraag of het niet net de kinderlozen zijn die hun verantwoordelijkheid hebben opgenomen?
Toch een verstandige en nederige bewering voor iemand met twee kinderen zou ik denken. Ik denk altijd dat iemand die zo denkt een goede ouder kan zijn want mensen die zo bekrompen zijn dat ze niet openstaan voor zo'n gedachten geven dat dikwijls door aan hun kinderen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 19:13   #958
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch een verstandige en nederige bewering voor iemand met twee kinderen zou ik denken. Ik denk altijd dat iemand die zo denkt een goede ouder kan zijn want mensen die zo bekrompen zijn dat ze niet openstaan voor zo'n gedachten geven dat dikwijls door aan hun kinderen.
Zo simpel is het echter niet. Als men de Europese (Westerse) cultuur laat uitsterven, omwille van de algemene overbevolking (terwijl net die Westerse cultuur géén overbevolking veroorzaakt), dan kan men ervan uitgaan dat "derdewereldland" een standaard verschijnsel zal zijn.

Maar ja, dat zal onze zorg dan niet meer wezen. Maar wil ik wel zo'n toekomst voor mijn nageslacht? in feite niet.

Oud 14 november 2013, 19:32   #959
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zo simpel is het echter niet. Als men de Europese (Westerse) cultuur laat uitsterven, omwille van de algemene overbevolking (terwijl net die Westerse cultuur géén overbevolking veroorzaakt), dan kan men ervan uitgaan dat "derdewereldland" een standaard verschijnsel zal zijn.

Maar ja, dat zal onze zorg dan niet meer wezen. Maar wil ik wel zo'n toekomst voor mijn nageslacht? in feite niet.
Inderdaad. Als de allochtonen bvb de enigen zijn die hier nog kinderen krijgen zal België vlug een islamstaat zijn.
Oud 14 november 2013, 19:39   #960
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat die dan ook geen kinderen krijgen. Kinderen hebben is een engagement die je 100% aangaan of niet aangaan.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be