Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2013, 20:06   #921
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Menselijke kwaliteit"? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Allemaal zelfverklaarde intellectuelen? Allemaal mensen met dezelfde interesse? Mensen zijn geen eenheidsworst en gelukkig maar zijn er van allerlei maten en gewichten.
Als ik even vrij direct mag inspelen op vraag .

In eerste instantie bedoel ik gezonde mensen .

Gezonde mensen in lichaam en geest .

Nu zal je me weer aanvallen dat ik hulpbehoevenden wil uitmoorden , maar dat is het niet .

Ik wil enkel pleiten om mensen die risico lopen hulpbehoevende nakomelingen te hebben niet per definitie aan te moedigen het toch te proberen en risico op zwakke of hulpbehoevende nakomelingen .

Ook mensen die beter presteren in een verdraagzame samenleving vind ik beter dan mensen te kweken als goedkope meevolg consumenten zonder dat ze en echte toekomst kunnen hebben waarin elk individu kan open bloeien , gelukkig zijn en zijn ding doen.

Al is dat laatste zeer gevoelig te selecteren . Nee dat is keuzes maken , dat bedoel ik niet , ik bedoel Kweken om volgzame afzetmarkt /slaafse consumentjes te kweken , en dit louter uit eigen belang om dat men vind zo genoeg te kunnen verdienen voor eigen luxe en voor eigen welvaart of pensioen.

Mensen die hier en nu zelfstandig zichzelf kunnen voorzien op een humane en milieu vriendelijke respectvolle manier .

Dat soort mensen , en daar niet te veel van , dat zou een betere wereld zijn dan hitsige soldaatjes en consumentjes te kweken
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 20:36   #922
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar neen. het geboortecijfer dient enkel hoog genoeg te zijn als men de populatie in stand wil houden of vermeerderen. Bij een lager geboortecijfer gaat de bevolking gewoon langzaam achteruit. Ooit waren we hier met 8 miljoen ipv met bijna 12 miljoen en blijkbaar was dat toch wel leuker.
8 miljoen is jaren 40 , geef mij maar anno 2013
En nu heeft belgie amper natuurlijk aangroei, het is dankzij migratie . Toch pleiten mensen hier ook nog voor nog minder.

Citaat:
Natuurlijk, als men alles stillegt, dan is de bevolking op een periode van 80 jaar ongeveer uitgestorven. De geschiedenis van het Brabantse trekpaard is daarvan een voorbeeld: ooit was Belgique dé hoofdexporteur van die paarden over heel de wereld en na WOII waren ze op een paar jaar bijna uitgestorven.
En?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 20:48   #923
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Nu zal je me weer aanvallen dat ik hulpbehoevenden wil uitmoorden , maar dat is het niet .
Ik wil enkel pleiten om mensen die risico lopen hulpbehoevende nakomelingen te hebben niet per definitie aan te moedigen het toch te proberen en risico op zwakke of hulpbehoevende nakomelingen .
DUs je spreekt dan van gehandicapten ed? Wie moedigt die nu aan om kinderen te hebben? Enige wat ik zie is dan men dat actief afraad in vele gevallen.

Citaat:
Ook mensen die beter presteren in een verdraagzame samenleving vind ik beter dan mensen te kweken als goedkope meevolg consumenten zonder dat ze en echte toekomst kunnen hebben waarin elk individu kan open bloeien , gelukkig zijn en zijn ding doen.
Dus net enkel gezonde mensen maar ook, diegen waar jij een hekel aan hebt?

Sommige zorgen beter voor 4 kinderen dan andere voor 1 .

En presteren op welke manier? Belastingen betalen?

Citaat:
Al is dat laatste zeer gevoelig te selecteren . Nee dat is keuzes maken , dat bedoel ik niet , ik bedoel Kweken om volgzame afzetmarkt /slaafse consumentjes te kweken , en dit louter uit eigen belang om dat men vind zo genoeg te kunnen verdienen voor eigen luxe en voor eigen welvaart of pensioen.

Mensen die hier en nu zelfstandig zichzelf kunnen voorzien op een humane en milieu vriendelijke respectvolle manier .

Dat soort mensen , en daar niet te veel van , dat zou een betere wereld zijn dan hitsige soldaatjes en consumentjes te kweken
Oh dus allemaal veganistische leden van groen bedoel je eigenlijk?

Tja ...
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 20:51   #924
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus als de ene mannelijke ouder het laat afweten is het de schuld van de andere ouder als die hulp nodig heeft?
Als de ene wegloopt dan moet de andere het alleen doen. Wie zijn schuld dat is dat is niet aan mij om te bepalen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 22:55   #925
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Tja, een bange hond wordt ook geslagen ...
Yep, de vraag is, WIE zijn hier de bange honden?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 23:12   #926
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik heb in elk geval oneindig meer respect voor een alleenstaande moeder of vader (na scheiding bvb, of weduwe/weduwnaar) die er elke dag het beste van maakt, dan voor mensen van jouw allooi die bang zijn om een levenslange verantwoordelijkheid te nemen en die hun occasionele kleine pleziertjes niet willen opgeven.
Aha, men moet een kind nemen om te bewijzen dat je genoeg verantwoordelijkheid besef hebt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 23:35   #927
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Yep, de vraag is, WIE zijn hier de bange honden?
Ik heb inderdaad schrik dat ik straks ga leven als oude pe in een geriatrische wereld waar alles oud, ziek en triestig is.

De toekomst is aan de jongeren, aan de kinderen. Zonder kinderen zouden we evengoed dood kunnen zijn.

Ik gruwel van een wereld zonder kinderen en verzet mij tegen ideeen die dat bewerkstelligen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 23:45   #928
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je mag nog een miljoen argumenten uit je mouw schudden, het zal de situatie niet veranderen. De kinderen van vandaag maken zeer veel kans om de dupe van morgen te worden, het kan zelf niet anders dan dat ze de pineut worden want er wordt niks aan prangende problemen zoals de vergrijzing gedaan.
Met uw houding komen we er al zeker niet. Dan leggen we binnen enkele generaties volledig de boeken neer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 23:46   #929
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik vrees dat uw argumenten hoofdzakelijk op uw geloof berusten. En voor mensen die uw geloof niet volgen zijn deze waardeloos.
Argumenten? Ik stel een paar vragen, maar u gaat er niet op in.

Citaat:
Alleen vernemen we evenwel niet waarom u deze argumenten niet steekhoudend vindt. Hoe ziet u dat, een Westen waar er nog nauwelijks kinderen geboren worden? Welk toekomstperspectief heeft een beschaving als er geen generatiewissel meer mogelijk is?
Oud 13 november 2013, 23:47   #930
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met uw houding komen we er al zeker niet. Dan leggen we binnen enkele generaties volledig de boeken neer.
Vanwaar de drang om een individuele-houding te verbinden met een collectieve-houding.

De meeste mensen willen altijd nog graag kinderen, maak je niet druk.
Oud 13 november 2013, 23:48   #931
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik vind toch wel dat iedereen zoveel mogelijk geschoold moet zijn. Want ondanks wat je stelde in een eerdere post, we hebben geen nood aan extra ongeschoolde arbeiders maar eerder aan correct geschoolde arbeiders.

Een maatschappij met een hoge menselijke kwaliteit is dus een maatschappij waarbij de scholingsgraad erg hoog is.
Wie bij ons een gediplomeerd "stielman" is, heeft een correcte vorming gekregen aan een van onze technische instituten. Alleen schijnt u daar niet van overtuigd te zijn.

Schijnbaar vult u "correct" dus anders in. Ideologisch blijkbaar. Is wie volgens u "correct" geschoold, tegen kinderen misschien?
Oud 13 november 2013, 23:49   #932
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Vanwaar de drang om een individuele-houding te verbinden met een collectieve-houding.

De meeste mensen willen altijd nog graag kinderen, maak je niet druk.
Alleen beschouwen de meeste hier die kinderwens als iets slechts, iets wat slechts in een heel beperkte mate kan getolereerd worden.
Oud 13 november 2013, 23:51   #933
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat er geen volgende generaties meer gemaakt moeten worden? Ik ben gewoon realistisch over de toekomst, meer niet. Zoals ik al vele keren gezegd heb, iedereen mag voor mijn part grote hordes kinderen produceren.
Realistisch? Wat is uw toekomstbeeld dan van bijvoorbeeld West-Europa?
Oud 13 november 2013, 23:52   #934
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen beschouwen de meeste hier die kinderwens als iets slechts, iets wat slechts in een heel beperkte mate kan getolereerd worden.
In collectieve of individuele zin?
Oud 13 november 2013, 23:54   #935
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat zou een Westen zijn

waar iedereen voldoende ruimte heeft,

waar elk gezin een ruime woonst bezit (met tuin of boomgaard voor wie wenst)

waar iedereen zonder files met de wagen kan rijden zonder al teveel te vervuilen

waar iedereen een nuttige doch niet té tijdrovende job vervult die royaal betaalt

waar er misschien wel voldoende overschiet om vrijwillig en oprecht solidair te kunnen zijn met echte hulpbehoevenden, desnoods al eens van een ander land of continent waar ze nog niet tot de jaren des verstands zijn gekomen en blijven kweken als konijnen om de kinderen dan in beestachtige conflicten allerhande af te slachten, of anderszins te mismeesteren

Enfin:minder volk=> comfortabeler leven
Plus on est de fous moins y'a de riz...
Neen, hoor. Er zou geen generatiewissel meer gebeuren, waardoor het aantal staat verder uitdunt. Hierdoor zal het draagvlak voor allerlei realisaties steeds verder dalen. In plaats van een opwaartse beweging zal de maatschappij in een neergaande spiraal terechtkomen. En steeds weer zal het grootte van de vorige generatie zwaar doorwegen op de nieuwe, steeds kleiner wordende nieuwe generatie.
Oud 13 november 2013, 23:55   #936
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom is het leven voor alleenstaanden zo duur, of u nu alleen of met twee bent of met nog een resem kinderen erbij; ...
U investeert dan ook niet in het belangrijkste dat een maatschappij kan krijgen, nl. kinderen. Dit rechtvaardigt volgens mij volledig en volkomen dat alleenstaanden een groter lastenpakket krijgen toegeschoven.
Oud 13 november 2013, 23:57   #937
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom ik me hier vastrijd, ik heb inderdaad niets tegen kinderen, maar ik heb absoluut geen behoefte hier op een relaxreis mee geconfronteerd te worden. Ouders die vinden dat alles en iedereen de last van hun kinderen maar moeten 'verdragen', dat zijn in mijn ogen dikke, egoïstische aso's. Ik heb niet voor die kinderen gekozen, die lieden wel. Overigens vraag ik me af wat kleine kinderen aan een formule 'zonnekloppersreis' hebben, daar denken die ouders ook totaal niet bij na dat zulke reisformule absoluut niet geschikt is voor hun nog te jonge kroost.

Ik ben in mijn behoefte kennelijk niet alleen, de 'kindvrije' hotels en resorts kennen enorm veel succes en snel boeken is soms de boodschap.
En weer zien we hoe u ogenschijnlijk de aanwezigheid van kinderen slechts kan omschrijven als iets vervelends. U staat echt bijzonder negatief tegenover kinderen, nietwaar?! Net alsof het lastige vliegen zijn die u liever doodklopt dan hun aanwezigheid te verdragen.

Eigenlijk mag ik zeggen dat ik versteld sta van zo'n negatieve ingesteldheid.
Oud 13 november 2013, 23:59   #938
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch volledig logisch dat alleenstaande ouders de grootste armoedegroep is, ze moeten alle kosten voor hun kind(eren) zelf dragen en de opvoeding alleen doen en nog eens gaan werken. Logisch dat dat niet gemakkelijk is.

Dergelijke mensen moeten echter niet klagen, ze hebben immers zo graag kinderen gewenst, zorg er dan maar voor.
Daar de maatschappij zichzelf slechts in stand kan houden door kinderen, is het normaal dat de overheid deze mensen tegemoet snelt en financiële mechanismen voorziet.
Oud 14 november 2013, 00:02   #939
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht

Kortom, Hitler leeft. We gaan weer eens mensen gaan selecteren en op basis van een aantal criteria bepalen wie wel of niet kinderen mag hebben.
Oud 14 november 2013, 00:03   #940
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Aha, men moet een kind nemen om te bewijzen dat je genoeg verantwoordelijkheid besef hebt.
Niets moet, maar ik zie toch een hoop faalangst.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be