Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2015, 17:06   #941
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het gaat hier niet om jouw kinderen, dus je kan niet "laat onze kinderen hier buiten" eisen.
Bs'd

Ook kinderen afkomstig van andere ouders hebben recht op geluk.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2015, 17:08   #942
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Genoeg wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat kinderen met homo-ouders een lager zelfbeeld en minder zelfvertrouwen hebben, een mindere vriendenkring hebben en andere negatieve effecten. Geen enkel wil dat z'n mama en papa Pieter en Joris heten.
OK dan, geef me de naam of verwijzing naar zo één onafhankelijke en wetenschappelijk onderbouwde studie. Ik ben benieuwd. Nootje: claims van 'eigen onderzoeken' van Pro Familia en dergelijke ongein beschouw ik niet direct als 'serieus te nemen'.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2015, 17:45   #943
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U kent blijkbaar de 'omvatting' niet van het begrip 'incest'. Ik leg het nog één keer uit: incest kan zowel slaan op seks met minderjarigen, tussen minderjarigen als meerderjarigen onderling. Het begrip incest staat los van kindermisbruik en is dus niet leeftijdsgebonden.

Incestueuze verhoudingen tussen meerderjarige instemmende familieleden zijn inderdaad uit de strafwet gehaald, maar worden nog steeds burgerrechterlijk 'veroordeeld' vermits huwelijk tussen twee verwanten van de eerste graad verboden is.

Tevens dient u ook nog onderscheid te maken tussen 'biologische incest' en 'juridische incest'. Een stiefdochter die een verhouding heeft met haar stiefvader is biologisch gezien natuurlijk geen incest, maar valt juridisch toch wel onder incest, omdat ook een stiefvader als een gezinslid in eerste lijn wordt beschouwd.
Ik vind mijn versie veel duidelijker.
Oud 25 oktober 2015, 18:22   #944
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vind mijn versie veel duidelijker.
... Maar ze klopt dan ook niet. U bent niet gehinderd door enige juridische achtergrond. Overtuigd van uw eigen grote gelijk, zit u hier een persoonlijk fantasiebeeld als absolute waarheid te poneren.
Oud 25 oktober 2015, 19:13   #945
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Genoeg wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat kinderen met homo-ouders een lager zelfbeeld en minder zelfvertrouwen hebben, een mindere vriendenkring hebben en andere negatieve effecten. Geen enkel wil dat z'n mama en papa Pieter en Joris heten.
1/ jij, als zogezegde voorvechter vh kinderwelzijn moet nog altijd commentaar geven op de kinderen die dagelijks sterven door mishandeling. Het gross van die ouders zijn heterosexueel.

2/ graag niet-religieus geïnspireerde/gefinancierde bronnen van uw beweringen.

3/ kinderen met een ma met een BMI van 40 of een pa die riolen leegmaakt als beroep hebben een lager zelfbeeld; wat is uw punt?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2015, 19:16   #946
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
80 �* 90 % van het seksueel misbruik vindt plaats door 'bekenden', en dan in het merendeel van de gevallen door eigen familieleden of zelfs gezinsleden. Meisjes zijn daar verhoudingsgewijs nog meer het slachtoffer van dan jongens. Meestal zijn de vaders de daders, maar van het leeuwendeel van de feiten zijn de moeders op de een of andere manier op de hoogte van het misbruik, ook al nemen ze zelf niet deel. Maar ze laten begaan of kijken zelfs toe, dit schuldig verzuim kan voor een kind even schokkend zijn dan het misbruik zelf.

Het traditionele gezin, de veilige hoeksteen van de maatschappij ? Laat me nu niet lachen !
Toch vindt Xeno het beeld van twee "barebackende mannen voor de oogjes kleine Remi" dat zich dagelijks in zijn autistische hersenpan afspeelt, veel schokkender...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 oktober 2015 om 19:18.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2015, 19:32   #947
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Zal je effe helpen:

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...lf-esteem.html

http://family.findlaw.com/adoption/g...-concerns.html
Citaat:
Research has found that although children of gays and lesbians do report experiencing teasing because of their parent(s), their self-esteem levels are no lower than those of children of heterosexual parents.
En als rasechte voorvechter van kinderwelzijn moet volgende quote toch wel iets losweken in jou. Indien dit niet het geval is, weet iedereen hier dat het 'm niet om kinderwelzijn te doen is maar enkel en alleen om jouw archaïsch religieus geïnspireerd gedachtengoed.
Citaat:
studies revealed that development is influenced by the quality of parenting, not the sexual orientation of the parents.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 25 oktober 2015, 19:33   #948
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Ook kinderen afkomstig van andere ouders hebben recht op geluk.
ik zou alleszins liever opgevangen worden door een stel lieve homo's/lesbo's, dan door een stel religieuze fanatici.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2015, 19:42   #949
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Dan kan het voor u zeker geen moeite zijn om ze hier eventjes te posten, toch?
Oud 25 oktober 2015, 19:54   #950
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet hier geen goedbedoelde studies misbruiken en manipuleren in 'uw voordeel' ! Bijzonder onethisch, laat staan wetenschappelijk correct ! Ik vind dat zeer verontrustend dat u zich met zulke praktijken inlaat, wetende dat u (allicht) een onderwijzer bent en dus kinderen normen en waarden moet bijbrengen.
Ik vind het vooral erg dat hij een deel van mijn post (weer eens) vrolijk negeert en zelfs achterwege laat, namelijk dat er evenveel seks wordt bedreven door hetero's met verschillende mensen.
Oud 25 oktober 2015, 20:08   #951
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik zou alleszins liever opgevangen worden door een stel lieve homo's/lesbo's, dan door een stel religieuze fanatici.
2
Oud 25 oktober 2015, 20:11   #952
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Jij vindt dat overduidelijk. Ik wil dat eens uitgelegd zien. Want ik zie in de brontekst (De Handeling) vier expliciete geboden, waarvan je eventueel een kan rekken tot "voor de rest het onderhouden van de morele geboden".
Maar dat is dan interpretatie. En van zodra je aan interpretatie doet, krijg je een debat. En een beetje googlen levert al direct op dat er een heus debat bestaat over wat precies de betekenis van dat "geen ontucht plegen" is.

Dus ga je mij toch moeten uitleggen waarom jou interpretatie beter is dan die van andere christenen.
U vergist zich eens te meer. In tegenstelling tot wat u meent, poneer ik hier mijn eigen mening niet. Wel die van de ongedeelde Kerk in Oost en West, vanaf de eerste christenen tot nu. Daarom ook kan men duidelijk een constant onderricht zien op dat vlak bij de katholieke, orthodoxe en oud-oosterse Kerk. Sommige protestanten hebben een weg ingeslagen die hen weg leidt van Gods geboden. Bekijk hun geschiedenis en je ziet op welk moment ze zijn gaan afwijken van het onderricht dat ze echter tot dan hebben gehuldigd, geleerd en onderwezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2015, 20:13   #953
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zalvend maar nietszeggend.
Moet dit doorgaan voor jezuïtisch?

Ooit al eens iets over de stichter van die orde gelezen of over de dogmatische striktheid van die orde? De jezuïeten stonden bekend voor hun "franc-parler" en hun getrouwheid aan de Kerk.
Oud 25 oktober 2015, 20:14   #954
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet hier geen goedbedoelde studies misbruiken en manipuleren in 'uw voordeel' ! Bijzonder onethisch, laat staan wetenschappelijk correct ! Ik vind dat zeer verontrustend dat u zich met zulke praktijken inlaat, wetende dat u (allicht) een onderwijzer bent en dus kinderen normen en waarden moet bijbrengen.
Hoe erg dat een onderwijzer in het katholiek onderwijs ook de katholieke leer uitdraagt. Hoe erg!
Oud 25 oktober 2015, 20:15   #955
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Moet dit doorgaan voor jezuïtisch?

Ooit al eens iets over de stichter van die orde gelezen of over de dogmatische striktheid van die orde? De jezuïeten stonden bekend voor hun "franc-parler" en hun getrouwheid aan de Kerk.
Vooral hun getrouwheid aan geld en macht.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2015, 20:15   #956
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Oud 25 oktober 2015, 20:39   #957
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U vergist zich eens te meer. In tegenstelling tot wat u meent, poneer ik hier mijn eigen mening niet. Wel die van de ongedeelde Kerk in Oost en West, vanaf de eerste christenen tot nu. Daarom ook kan men duidelijk een constant onderricht zien op dat vlak bij de katholieke, orthodoxe en oud-oosterse Kerk. Sommige protestanten hebben een weg ingeslagen die hen weg leidt van Gods geboden. Bekijk hun geschiedenis en je ziet op welk moment ze zijn gaan afwijken van het onderricht dat ze echter tot dan hebben gehuldigd, geleerd en onderwezen.
Je mist weerom het punt dat ik wil maken. Ik stel vast dat christenen het over een hoop zaken onderling niet eens zijn. Dat is gewoon een objectief waarnemingsfeit dat jij hier zelfs bevestigt.
Als christenen het over iets niet eens zijn kan je niet stellen dat dit niet voor discussie vatbaar is. Je kan niet stellen dat iets niet voor discussie vatbaar is wanneer iedereen kan zien dat er discussie is, en dat verschillende groepen op basis van dezelfde teksten tot verschillende conclusies komen.

Je kan natuurlijk je eigen interpretatie verdedigen. Maar je blijft voortdurend vaag. Dus wil ik nu eigenlijk wel eens van jouw een citaat uit het nieuwe testament zien dat ondubbelzinnig uitlegt welke wetten uit het oude testament voor christenen gelden, en welke niet.
Je hebt al een paar keer verklaard dat het NT wat dit betreft ondubbelzinnig is, dus dat zou je toch moeten lukken, niet?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2015, 20:56   #958
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe erg dat een onderwijzer in het katholiek onderwijs ook de katholieke leer uitdraagt. Hoe erg!
U lijkt maar niet te beseffen dat er een groot verschil is in de houding van het Vlaamse Katholieke Onderwijs en deze van de Roomse Katholieke Kerk. Eerstgenoemde wordt erkend en gehomologeerd door de Vlaamse Gemeenschap. In ruil vor subsidies en betoelaging, dienen zij bepaalde normen en waarden uit te dragen, die op democratische manier tot stand zijn gekomen.

Als gesubsidieerd leerkracht van het 'vrij onderwijs' dient u zich aan de richtlijnen en normen van de 'Guimardstraat' te houden ! Bent u daar niet mee akkoord, dat is u goed recht, maar dan kan u in principe niet meer werken voor het 'vrij onderwijs'. Het staat u dan altijd vrij een eigen school of zelfs scholennet op te richten. Vraag is wel of u met uw fanatieke standpunten ooit subsidie zult bekomen van de Vlaamse Gemeenschap.

Ook vele rechtstreeks vertegenwoordigers van de Katholieke Kerk in Vlaanderen volgen uw antieke en fundamentalistische standpunten niet meer. Denk maar aan bisschop Boni van het Bisdom Antwerpen. Die denkt radicaal anders over besproken thema's dan u als 'traditioneel katholiek zieltje'.
Oud 25 oktober 2015, 21:11   #959
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U lijkt maar niet te beseffen dat er een groot verschil is in de houding van het Vlaamse Katholieke Onderwijs en deze van de Roomse Katholieke Kerk. Eerstgenoemde wordt erkend en gehomologeerd door de Vlaamse Gemeenschap. In ruil vor subsidies en betoelaging, dienen zij bepaalde normen en waarden uit te dragen, die op democratische manier tot stand zijn gekomen.
Helemaal niet, dat zou immers volkomen in strijd zijn met de grondwettelijke vrijheid van godsdienst en organisatie. Confessioneel onderwijs kan met alle gevolgen van dien, wat trouwens bewezen wordt door de protestantse "Scholen met de Bijbel". Mocht u het niet weten: die worden trouwens gesubsidieerd.

Natuurlijk is het hedendaags katholiek onderwijs over het algemeen vrij laks. Alleen, en daar zit u volledig fout, ligt de verantwoordelijkheid voor de toetsing van de katholiciteit in het onderwijs niet bij de Guimardstraat, maar bij de individuele inrichtende macht van iedere school. Sommige scholen staan daarom wat nauwer bij de leer van de katholieke Kerk dan andere.
Oud 25 oktober 2015, 21:13   #960
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als gesubsidieerd leerkracht van het 'vrij onderwijs' dient u zich aan de richtlijnen en normen van de 'Guimardstraat' te houden ! .
Die bestaan niet op dat vlak. Er bestaat enkel het juridisch bindend document dat ik indertijd bij mijn aanwerving heb moeten ondertekenen, nl. het pedagogisch project van onze school (indertijd had het wel een andere naam). Dat is een tekst die indertijd uitgewerkt werd door de verantwoordelijke congregatie en die juridisch bindend is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be