Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Een auto uit China of india tegen betaalbare prijs, zou jij er één kopen en er mee ri
Zeker weten, een auto is toch maar een gebruiksvoorwerp 12 30,77%
Misschien, als ze even goed als de bekende merken. 10 25,64%
Waarschijnlijk niet, want ik vertrouw die voertuigen niet. 9 23,08%
Nooit, want om een of andere reden stoten zij mij af 8 20,51%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2008, 11:02   #81
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat qouote werkt tegenwoordig langs geen kant meer, stomme mods met hun stomme update.

Ik heb dus zelf de link gepost naar de crachtest van de BMW M5, die zakte volledig voor die test.
Ik begrijp dus niet dat die hier op de weg mag rond rijden en dat zoveel mensen die kopen juist omdat zij dat een veilige auto vinden

Een M5 wordt niet door zoveel mensen gekocht hoor. 500 pk en meer als €100.000
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2008, 14:35   #82
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mijn vorige wagen was een Subaru minibusje. Veiligheidsspullen nul noppes nada. Op de gordels na. Mijn voeten zaten tegen de linker koplampen aan.

Ongevallen 0

Nu rijd ik met een redelijk nieuwe Opel Combo.
ABS, ESS, Airbags, gordelspanners, verstevigingsbalken, kreukelzones etc etc.
1 kop staart (ja ik niesde) aanrijdingkje tegen 15km/u,later zit ik aan te kijken tegen de vervanging van een stuur, een dashboard,2 peperdure airbags, 2 gordelspanners (ik zat alleen in de wagen, toch ging alles af), bumper en koplamp.
Blikschade , niks. Bumper, gekraakt maar nog volledig. Linker koplamp was de plastiek voorkap van gebarsten, maar dat kan je niet los krijgen.

Kosten om de wagen terug te laten rijden. 1 koplamp. €280.
Kosten om de "veiligheden" terug in orde te zetten €5000.
Voor mij mag je al die veiligheden maar laten.
Als ik optel wat het aan extra materiaal kost in de wagen,extra energie tijdens productie en het hogere verbruik tijdens het gebruik door het hogere gewicht. Nog niet eens te spreken over de hogere aankoopprijs.
Dan is het geen faire trade-off, noch voor de gebruiker, noch voor het milieu.

Trouwens, een gelimiteerde topsnelheid gaat ook niet echt helpen om ongevallen te vermijden, het gaat er alleen voor zorgen dat de ongevallen die gebeuren door te hoge snelheid minder erg gaan zijn.
(trouwens, mijn TomTommeke is hoogst irritant als ik over de lokaal toegelaten snelheid ga, dus "per ongeluk" te snel rijden is moelijk. Zou eigenlijk een verplichting moeten zijn, niet afzetbaar.)
Oud 12 januari 2008, 19:49   #83
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan idd niet meer zeggen waar een voertuig is gebouwd en waar het ontwikkeld is.

Ik heb zo een quad en een brommer die in China zijn gemaakt, maar wel een japanse merknaam dragen.
En heb ik een tweede brommer van een Chinees merk, die gewoon niet te onderscheiden is van de Japanse brommer, maar wel slechts 1/3 koste van wat de japanse brommer gekost heeft.
Ik heb ook nog onlangs overwogen om zo'n chinees enduro (merk van motor wel vergeten) van 250 cc aan te schaffen via internet, koste maar een 1600 euro nieuw (zoiets).
Ik twijfel eigenlijk nog steeds, kan je me wat over jouw ervaringen ermee meedelen jantje?
Oud 13 januari 2008, 08:36   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik heb ook nog onlangs overwogen om zo'n chinees enduro (merk van motor wel vergeten) van 250 cc aan te schaffen via internet, koste maar een 1600 euro nieuw (zoiets).
Ik twijfel eigenlijk nog steeds, kan je me wat over jouw ervaringen ermee meedelen jantje?
junlin is heel goed. enkel moet ik je afraden om hem via het internet te kopen want dan moet je hem zelf nog inelkaar steken als het een nieuwe is en heb je dus geen garantie op de montage en de werkuren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 12:19   #85
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nu rijd ik met een redelijk nieuwe Opel Combo.
ABS, ESS, Airbags, gordelspanners, verstevigingsbalken, kreukelzones etc etc.
1 kop staart (ja ik niesde) aanrijdingkje tegen 15km/u,later zit ik aan te kijken tegen de vervanging van een stuur, een dashboard,2 peperdure airbags, 2 gordelspanners (ik zat alleen in de wagen, toch ging alles af), bumper en koplamp.
Blikschade , niks. Bumper, gekraakt maar nog volledig. Linker koplamp was de plastiek voorkap van gebarsten, maar dat kan je niet los krijgen.

Kosten om de wagen terug te laten rijden. 1 koplamp. €280.
Kosten om de "veiligheden" terug in orde te zetten €5000.
Voor mij mag je al die veiligheden maar laten.
Als ik optel wat het aan extra materiaal kost in de wagen,extra energie tijdens productie en het hogere verbruik tijdens het gebruik door het hogere gewicht. Nog niet eens te spreken over de hogere aankoopprijs.
Dan is het geen faire trade-off, noch voor de gebruiker, noch voor het milieu.
Sneu natuurlijk als dat tegen 15 km/u gebeurt, maar ik ben ooit tegen 70/u op een file ingereden (net achter een bocht) en ik was toen maar wat blij dat al die veiligheidstoestanden erin zaten. Ben er met een schrammetje en wat verbogen bril vanaf gekomen en heb absoluut niet geklaagd over dat domme geld... ik had mijn gezonde lijf nog. Veel belangrijker voor me.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 januari 2008 om 12:20.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 12:21   #86
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens, een gelimiteerde topsnelheid gaat ook niet echt helpen om ongevallen te vermijden, het gaat er alleen voor zorgen dat de ongevallen die gebeuren door te hoge snelheid minder erg gaan zijn.
(trouwens, mijn TomTommeke is hoogst irritant als ik over de lokaal toegelaten snelheid ga, dus "per ongeluk" te snel rijden is moelijk. Zou eigenlijk een verplichting moeten zijn, niet afzetbaar.)
Het veiligste lijkt me een audiovisueel signaal dat je te snel gaat. Limitatie lijkt me geen goede oplossing. Ik heb me op de snelweg al een paar keer uit precaire situaties kunnen redden door even het gaspedaal volledig in te drukken en die optie (om het even welke optie trouwens) heb ik graag ter beschikking indien nodig.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 13 januari 2008, 16:38   #87
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als die Indiers nog even verder knutselen en er een houtgasgenerator bij zetten(zoals op de Yugo op de foto),dan wordt het helemaal raak

Laatst gewijzigd door kelt : 13 januari 2008 om 16:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 20:36   #88
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het veiligste lijkt me een audiovisueel signaal dat je te snel gaat. Limitatie lijkt me geen goede oplossing. Ik heb me op de snelweg al een paar keer uit precaire situaties kunnen redden door even het gaspedaal volledig in te drukken en die optie (om het even welke optie trouwens) heb ik graag ter beschikking indien nodig.

Topsnelheid fysiek begrenzen is alleen een optie voor idioten die met hun rechtervoet geen blijf weten.
Maar een duidelijk signaal dat je te snel volgens de lokaal geldende snelheidsregels is een handigheidje dat voorkomt dat je een extra belastingsbrief met foto in de bus krijgt.
Oud 14 januari 2008, 11:16   #89
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
junlin is heel goed. enkel moet ik je afraden om hem via het internet te kopen want dan moet je hem zelf nog inelkaar steken als het een nieuwe is en heb je dus geen garantie op de montage en de werkuren.
Weet je ook iets over deze jantje
http://www.shineray.com/html/prodsho...387&typeid=104
Oud 14 januari 2008, 16:21   #90
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het veiligste lijkt me een audiovisueel signaal dat je te snel gaat.
Een misthoornachtig gebrul en een grote vlag die voor je zicht begint te wapperen?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2008, 17:59   #91
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Een misthoornachtig gebrul en een grote vlag die voor je zicht begint te wapperen?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 14 januari 2008, 20:01   #92
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijk niet, maar volgens mijn zoon zijn vrienden zijn die ook best ok, het zou een soort honda motor zijn die er onderhangt.
Oud 15 januari 2008, 07:49   #93
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Persoonlijk niet, maar volgens mijn zoon zijn vrienden zijn die ook best ok, het zou een soort honda motor zijn die er onderhangt.
Dat zou al kunnen schelen om aan onderdelen te raken.
Ik denk aan bougie, oliefilter, ketting en kettingwielen, toch wel zaken waar je vlot moet kunnen aanraken, anders is het snel uit met de pret.
Oud 15 januari 2008, 07:58   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bougie, Ketting en kettingwielen, evenals lagers, bouten en moeren zijn wereldwijd genormaliseerd en in vakjes gegoten.

Als de Chinezen er een copie van getrokken hebben is het ook voor hun een win-win situatie om ook die "standaards" te gebruiken.

De oliefilter is wat anders, maar ook hier is een standard in terug te vinden.

Nu is het voor mij zelfs een makkie op niet "gestandariseerde" onderdelen aan te passen naar ISO, DIN enzoverder normen.

Onlangs nog plezier gehad met een After Market Harley Davidson onderdeel. De 5/16-18UNC schroefdraad is nu een M8. (gat opboren, helicoil intrekken, klaar)
Oud 15 januari 2008, 08:11   #95
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou al kunnen schelen om aan onderdelen te raken.
Ik denk aan bougie, oliefilter, ketting en kettingwielen, toch wel zaken waar je vlot moet kunnen aanraken, anders is het snel uit met de pret.
Grappig, de meeste van die stukken komen al uit China en de andere stukken zijn gewoon via internet direct ginder te bestellen en dan nog vaker sneller ter beschikking van gebruiker/klant, dan de andere merken.

En steeds opnieuw word vergeten, dat deze bedrijven niet nieuw zijn, maar enkel nu pas hier op de markt komen.
Oud 15 januari 2008, 20:06   #96
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bougie, Ketting en kettingwielen, evenals lagers, bouten en moeren zijn wereldwijd genormaliseerd en in vakjes gegoten.

Als de Chinezen er een copie van getrokken hebben is het ook voor hun een win-win situatie om ook die "standaards" te gebruiken.

De oliefilter is wat anders, maar ook hier is een standard in terug te vinden.

Nu is het voor mij zelfs een makkie op niet "gestandariseerde" onderdelen aan te passen naar ISO, DIN enzoverder normen.

Onlangs nog plezier gehad met een After Market Harley Davidson onderdeel. De 5/16-18UNC schroefdraad is nu een M8. (gat opboren, helicoil intrekken, klaar)
Helicoil, had ik nog niet van gehoord, ben via google eens gaan kijken, interessant, bedankt, goed om weten. Toch gebruik ik liever het kant en klare spul, is toch nog iets makkelijker , maar in noodgevallen is het natuurlijk wel goed te weten dat er alternatieven bestaan.

Laatst gewijzigd door satiper : 15 januari 2008 om 20:08.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2008, 20:12   #97
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Grappig, de meeste van die stukken komen al uit China en de andere stukken zijn gewoon via internet direct ginder te bestellen en dan nog vaker sneller ter beschikking van gebruiker/klant, dan de andere merken.

En steeds opnieuw word vergeten, dat deze bedrijven niet nieuw zijn, maar enkel nu pas hier op de markt komen.

Dus als ik jou en maddox goed begrijp hoef ik een aanschaf om die redenen niet te laten. Goed om weten, bedankt
Oud 15 januari 2008, 20:53   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klopt, je kan altijd aan de stukken geraken
Oud 16 januari 2008, 07:03   #99
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het enige wat je met Chinees spul kan voorhebben is dat ze minderwaardige "net goed genoeg" legeringen en gietmethodes gebruiken, waardoor de levensduur en pasmaat minder is dan de "duurdere merkstukken".

Maar ook hier is de stelregel, met wat goed gereedschap en wat tijd kom je er ook.

Trouwens, Satiper, als je ooit zulke problemen hebt, met stukken die niet doen wat jij wil, dan kan je me altijd PM'en.
Oud 16 januari 2008, 07:43   #100
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige wat je met Chinees spul kan voorhebben is dat ze minderwaardige "net goed genoeg" legeringen en gietmethodes gebruiken, waardoor de levensduur en pasmaat minder is dan de "duurdere merkstukken".

Maar ook hier is de stelregel, met wat goed gereedschap en wat tijd kom je er ook.

Trouwens, Satiper, als je ooit zulke problemen hebt, met stukken die niet doen wat jij wil, dan kan je me altijd PM'en.

Minderwaardige legeringen zou ik niet direct zeggen.

En de kwaliteit van de merkstukken moet je echt niet overroepen hoor.

Want veel onderdelen van de dure merken worden ook gewoon in die landen gemaakt met hun legeringen en kosten hier enkel veel omdat er een klasse merk in geslagen is, maar verder volledig gelijk zijn aan het chinese huismerk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be