![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Een auto uit China of india tegen betaalbare prijs, zou jij er één kopen en er mee ri | |||
Zeker weten, een auto is toch maar een gebruiksvoorwerp |
![]() ![]() ![]() |
12 | 30,77% |
Misschien, als ze even goed als de bekende merken. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,64% |
Waarschijnlijk niet, want ik vertrouw die voertuigen niet. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,08% |
Nooit, want om een of andere reden stoten zij mij af |
![]() ![]() ![]() |
8 | 20,51% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een M5 wordt niet door zoveel mensen gekocht hoor. 500 pk en meer als €100.000 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vorige wagen was een Subaru minibusje. Veiligheidsspullen nul noppes nada. Op de gordels na. Mijn voeten zaten tegen de linker koplampen aan.
Ongevallen 0 Nu rijd ik met een redelijk nieuwe Opel Combo. ABS, ESS, Airbags, gordelspanners, verstevigingsbalken, kreukelzones etc etc. 1 kop staart (ja ik niesde) aanrijdingkje tegen 15km/u,later zit ik aan te kijken tegen de vervanging van een stuur, een dashboard,2 peperdure airbags, 2 gordelspanners (ik zat alleen in de wagen, toch ging alles af), bumper en koplamp. Blikschade , niks. Bumper, gekraakt maar nog volledig. Linker koplamp was de plastiek voorkap van gebarsten, maar dat kan je niet los krijgen. Kosten om de wagen terug te laten rijden. 1 koplamp. €280. Kosten om de "veiligheden" terug in orde te zetten €5000. Voor mij mag je al die veiligheden maar laten. Als ik optel wat het aan extra materiaal kost in de wagen,extra energie tijdens productie en het hogere verbruik tijdens het gebruik door het hogere gewicht. Nog niet eens te spreken over de hogere aankoopprijs. Dan is het geen faire trade-off, noch voor de gebruiker, noch voor het milieu. Trouwens, een gelimiteerde topsnelheid gaat ook niet echt helpen om ongevallen te vermijden, het gaat er alleen voor zorgen dat de ongevallen die gebeuren door te hoge snelheid minder erg gaan zijn. (trouwens, mijn TomTommeke is hoogst irritant als ik over de lokaal toegelaten snelheid ga, dus "per ongeluk" te snel rijden is moelijk. Zou eigenlijk een verplichting moeten zijn, niet afzetbaar.)
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik twijfel eigenlijk nog steeds, kan je me wat over jouw ervaringen ermee meedelen jantje?
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 januari 2008 om 12:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Als die Indiers nog even verder knutselen en er een houtgasgenerator bij zetten(zoals op de Yugo op de foto),dan wordt het helemaal raak ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 13 januari 2008 om 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Topsnelheid fysiek begrenzen is alleen een optie voor idioten die met hun rechtervoet geen blijf weten. Maar een duidelijk signaal dat je te snel volgens de lokaal geldende snelheidsregels is een handigheidje dat voorkomt dat je een extra belastingsbrief met foto in de bus krijgt.
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.shineray.com/html/prodsho...387&typeid=104
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk aan bougie, oliefilter, ketting en kettingwielen, toch wel zaken waar je vlot moet kunnen aanraken, anders is het snel uit met de pret.
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bougie, Ketting en kettingwielen, evenals lagers, bouten en moeren zijn wereldwijd genormaliseerd en in vakjes gegoten.
Als de Chinezen er een copie van getrokken hebben is het ook voor hun een win-win situatie om ook die "standaards" te gebruiken. De oliefilter is wat anders, maar ook hier is een standard in terug te vinden. Nu is het voor mij zelfs een makkie op niet "gestandariseerde" onderdelen aan te passen naar ISO, DIN enzoverder normen. Onlangs nog plezier gehad met een After Market Harley Davidson onderdeel. De 5/16-18UNC schroefdraad is nu een M8. (gat opboren, helicoil intrekken, klaar)
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En steeds opnieuw word vergeten, dat deze bedrijven niet nieuw zijn, maar enkel nu pas hier op de markt komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 15 januari 2008 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus als ik jou en maddox goed begrijp hoef ik een aanschaf om die redenen niet te laten. Goed om weten, bedankt ![]()
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, je kan altijd aan de stukken geraken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige wat je met Chinees spul kan voorhebben is dat ze minderwaardige "net goed genoeg" legeringen en gietmethodes gebruiken, waardoor de levensduur en pasmaat minder is dan de "duurdere merkstukken".
Maar ook hier is de stelregel, met wat goed gereedschap en wat tijd kom je er ook. Trouwens, Satiper, als je ooit zulke problemen hebt, met stukken die niet doen wat jij wil, dan kan je me altijd PM'en.
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minderwaardige legeringen zou ik niet direct zeggen. En de kwaliteit van de merkstukken moet je echt niet overroepen hoor. Want veel onderdelen van de dure merken worden ook gewoon in die landen gemaakt met hun legeringen en kosten hier enkel veel omdat er een klasse merk in geslagen is, maar verder volledig gelijk zijn aan het chinese huismerk. |
|
![]() |
![]() |