![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor een aantal jobkes bij de openbare dienst is het al lachwekkend dat je daar een diploma voor moet hebben.
Een getuigschrift 'plantrekker' is al meer dan voldoende. En wat is het verschil. Zélf meegemaakt dat je met een kruiwagen alle vragen op zo'n openbaar examen mag overslaan. Je komt toch bovenaan de stapel te liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even voor alle duidelijkheid,het gaat hier niet over de handicap,wel over de vele voordelen dat de overheid bied aan anders valide,en mensen met een echte handicap die niet erkend worden
![]()
![]() |
#83 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat jij GdlT hebt, en je bent in mijn ogen zeker geen quantité négligable. ![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() regering en ocmwvoorzitters komen op hun plaats dankzij het winnen van een publiciteitswedstrijd; wat wil je? Dat de meerderheid per toeval ook nog eens competent is en weet wat ze het aan doen zijn? Of gezond genoeg zijn om te beseffen dat ze best luisteren naar mensen uit het beroepsveld? Zo zit ons systeem nu eenmaal niet in elkaar. En er staan teveel mensen in de kou idd, daarom schieten we nog geen pogingen af om er een deel uit te halen.
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij persoonlijk is het okee als een bepaald klein persentage van de ambtenaren kan aangeworven worden als gehandikapte, zonder dat ze de klassieke eksamens moeten passeren. Ze moeten wel bekwaam zijn voor de job die ze moeten doen natuurlijk.
Ik vind dat geen diskriminatie maar wel een geoorloofde afwijking van het prinsipe dat alle Vlamingen gelijk zijn voor de wet. Daarbij moet men zeker ook rekening houden met de volgende situatie: sommige gehandikapten, vb. ingevolge arbeidsongevallen, vb. ingevolge verkeersongeval waarbij de andere partij in fout was, krijgen inderdaad een behoorlijk inkomen en een schadevergoeding voor een aantal dingen ze moeten derven. ('t zou er nog aan moeten mankeren). Wel, de gehandikapten die zoiets niet hebben, dat zijn echte sukkelaars, die moeten wat mij betreft wel voorrang krijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Mischien is dat al lang bezig, dat men jobs uitdeelt aan gehandicapten: ik verdenk verschillende ministers ervan autisten te zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() homosexueel zijn, dat geldt toch niet als zware handicap? Of toch?
Laatst gewijzigd door sn00py : 6 januari 2008 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Wil jij dan geen extra kans? Ik dacht jij altijd zo hard kloeg omdat je te weinig kansen kreeg? Wel, hier krijg je je kans! Go for it !
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() wtf, het gaat hier wel degelijk om gehandicapte mensen hoor. als je naar het nieuws had gekeken vandaag zou je gezien zijn dat het ECHTE mindervaliden waren. Die het veel minder gesteld hebben dan u.
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik ben tegen het infantiliseren van om het even welke bevolkingsgroep.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rachid-de-Liège is sinds enkele dagen zwaar gehandicapt. Nu moeten zwaar gehandicapten plots zomaar ambtenaar kunnen worden. Conclusie: men wil Rachid-de-Liège ambtenaar maken. Van Multiculturele Voorlichting |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Die gehandicapten hebben toch alle geluk van de wereld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht net dat dat een contra-indicatie was om er te mogen werken?
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Ik wou zeggen dat ik vrees dat als een werkgever in de privé de keuze heeft tussen twee personen met identiek dezelfde capaciteiten waarvan de ene invalide is en de andere niet de werkgever m.i. geneigd zal zijn de laatste aan te nemen. Maar moest het nu enkel de bedoeling zijn om invaliden aan te werven, dan hoop ik dat ze daar wel een selectie onderdoen en niet zomaar bijvoorbeeld 'de eerste tien die zich aanmelden mogen aan de slag', want dat zou inderdaad een belediging zijn en een ferme slag in het gezicht van alle mindervaliden die wel een gewone opleiding hebben gevolgd.
![]() |
![]() |