Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2008, 15:25   #81
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Geef gewoon toe, de filmpje is gewoon overschat en van zeer laag niveau, ik had wel anders een serieuse orkaan verwacht a la katrina maar dat was het dus niet, eerder een herhaling van het afgezaagde liedje die we meermaals te zien en te horen krijgen op de ffi fora's en dergelijke...

Meer nog, het is een gratis één april grap (alhoewel april nog een paar dagen verder ligt), de grootste nooit geziene flop ooit in dit jaar !
Wilders is trouwens een paar dagen geleden begonnen met het ronselen van geld. Hij deed die oproep omdat de kosten die FITNA met zich meebrengen zeer hoog liggen. Ik vraag me toch wel serieus af waar die kosten liggen. Zo een filmpje steek ik ineen in amper een paar uur. Je hebt enkel wat goedkope software nodig, een internetverbinding om de filmpjes te downloaden en de boel op een gratis host te plaatsen.

Er zijn al 100-en dergelijke filmpjes gemaakt en ik denk ook niet dat dit miljoenenproducties zijn.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 15:38   #82
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wilders is trouwens een paar dagen geleden begonnen met het ronselen van geld. Hij deed die oproep omdat de kosten die FITNA met zich meebrengen zeer hoog liggen. Ik vraag me toch wel serieus af waar die kosten liggen. Zo een filmpje steek ik ineen in amper een paar uur. Je hebt enkel wat goedkope software nodig, een internetverbinding om de filmpjes te downloaden en de boel op een gratis host te plaatsen.

Er zijn al 100-en dergelijke filmpjes gemaakt en ik denk ook niet dat dit miljoenenproducties zijn.
Naar het schijnt ging 88% van zijn budget naar deze zaak;
http://www.hairplay.nl/kapper/trendy...-amsterdam.php
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 18:03   #83
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
geloof blijft geloof daar valt niks te verdedigen. wat er wel valt te verdedigen zijn de rechten die wij als geloof aanhangers hebben.
De Islam is gevaarlijk van nature uit, omdat de Koran als de absolute waarheid wordt gezien door de moslims.
Net als om het even welke gevaarlijke sekte zou de Islam moeten verboden worden. Het kan niet toegelaten worden dat iemand 'geloofd' in haatzaaiende profeten of boeken.
Niemand verbied je om in God te geloven, maar geloof dan aub niet dat de Koran door God gedicteerd werd, dat is onmogelijk.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 18:09   #84
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
*Knip* je hebt de koran amper gelezen en hebt nu al een vooroordeel. je wilt amper de uitleg weten.

makkelijk hé alle moslims aan een kant schuiven. als je het nog niet wist er zijn ook nog sectes die zich moslims noemen.
Elke moslim hoort tot een secte, maakt niet uit welke. De oorsprong van alle problemen liggen immers niet bij de grote massa mensen die zichzelf moslim noemen maar bij het boek zelf: de Koran is de bron van al het kwade die er uit voortkomt.

(PS: en ik heb grote delen van de Koran bestudeert !!!)
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''

Laatst gewijzigd door Diatonos : 29 maart 2008 om 10:21.
Oud 28 maart 2008, 18:15   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je eerst 'de boeken" zou moeten doornemen om aan religieuze discussies mee te doen, dan kunnen we dit forum gewoon sluiten.
het grappig is dat ik meer over de koran weet nadat ik hem driemaal gelezen heb, dan over de bijbel denk ik.

Maar we zullen onze undiscovered-forum-maagdje maar laten doen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:01   #86
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Gaan ze nu toch in België potentiële Nederlandse doelwitten extra beschermen.

Zonet op Radio 1 gehoord.

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:02   #87
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het grappig is dat ik meer over de koran weet nadat ik hem driemaal gelezen heb, dan over de bijbel denk ik.

Ik zou zeggen geef haar een plakje Ardense hesp? Oh nee, het was toch don't feed the..

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:05   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Gaan ze nu toch in België potentiële Nederlandse doelwitten extra beschermen.

Zonet op Radio 1 gehoord.

ze hebben het weer niet begrepen die domme belgjes toch.

Gelukkig is Sjeik Fawaz Jneid van de As-Soennah-moskee in Den Haag niet boos.
Hij vindt dat 'Wilders heeft gefaald in zijn missie'

Citaat:
'Wilders heeft gefaald in zijn missie'

DEN HAAG - „Wilders heeft de moslims niet kunnen beledigen met zijn film Fitna. Hij is dan ook niet geslaagd in zijn missie.” Dat zij imam Sjeik Fawaz Jneid vrijdag tijdens het gebed in de As-Soennah-moskee in Den Haag.

Wilders had reacties willen uitlokken, bijvoorbeeld dat jongeren auto's in brand zouden steken of vernielingen zouden plegen. Iedereen is echter rustig gebleven. Dat is het bewijs dat de film ons niet heeft geraakt”, zei de imam.

Hij riep de ruim duizend toehoorders in de moskee op inhoudelijk over de film in discussie te gaan en vooral de rust te bewaren. „Wilders moest bedelen om de film uitgezonden te krijgen. Dat is niet gelukt. De regering heeft ook duidelijk afstand genomen van Fitna. Hij stond helemaal alleen. We zouden hier alleen om moeten glimlachen.” Hij prees ook de opstelling van minister-president Jan Peter Balkenende.

Fawaz Jneid zei niet te vrezen voor onrust in Nederland. „Maar in andere landen is onrust niet uit te sluiten. Ze weten daar niet altijd wat er precies is gebeurd.” Voor de camera's van Arabischtalige televisiezender al-Jazeera riep hij moslims wereldwijd dan ook op de kalmte te bewaren.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...efaald___.html

-------------------------

Citaat:
Ze weten daar niet altijd wat er precies is gebeurd.”
euh? wat IS er gebeurd? Wat hebben we gemist?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 maart 2008 om 21:07.
Oud 28 maart 2008, 21:24   #89
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Hahaha maar beste vriend toch, als je eerst 'de boeken" zou moeten doornemen om aan religieuze discussies mee te doen, dan kunnen we dit forum gewoon sluiten. Slechts een heel klein percentage Westerlingen (5%?) heeft al was het maar één boek van de Bijbel gelezen. Toch zal je in heel Europa heel weinig mensen vinden die geen mening hebben over Jezus en zijn volgelingebn. Zo gaat dat nu eenmaal.

Katholieken en protestanten krijgen in het Westen al decennia lang bakken kritiek en spot over zich heen. Zij hebben al veel erger meegemaakt dan karikatuurtjes in een onbekende krant of een fimpje op het web. Google de woorden "Piss Christ" maar eens op. Nu het christendom verdampt (in Europa althans) en de Islam opkomt gaan de schijnwerpers meer op Mohammed gericht zijn dan op Jezus. Begin er maar aan te wennen en prijs je gelukkig : een Piss Mohammed tentoonstelling komt er niet. Daar mag je Mohammed B. voor bedanken.

Zoals een wijze hollandse vrouw mij al heeft verteld, mensen die al te graag oordelen zullen zich zelf wel treffen. mensen die de bijbel of de koran lezen en meteen komen door te zeggen het is afschuwelijk, maar weten ze de uitleg wel? nee want die hebben ze overgeslagen.
Oud 28 maart 2008, 21:25   #90
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Ik hoor de hele tijd dat je niet alle moslims over dezelfde kant mag scheren en dat er verschillende stromingen en visies binnen de Islam bestaan. (Wat een feit is, en ik niet ontken.)
En nu kom jij mij vertellen dat dit sectes zijn, en bijgevolg dus niet de 'echte' Islam in jouw ogen.
Nee dat heb ik niet gezegt, ik zeg er zijn ook sectes die zich moslim noemen, en zich als moslim voor doen. maar de inhoud vermeld je heel wat anders.
Oud 28 maart 2008, 21:27   #91
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Jij bent de grappigste thuis zeker?

hoe vaak heb jij dingen lopen zeggen die niet kloppen, en als ik jou uitleg gaf, dan gaf jij er geen antwoord op.

net als dat ik je laats iets liet lezen over jihad.
Oud 28 maart 2008, 21:33   #92
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Know your enemy - Sun Tzu's
En uiteraard moet je die gelezen hebben. Zo subliem, zo direct. Maar, ik vindt Hanibal Lector ook wel goed hoor.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:33   #93
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Geef gewoon toe, de filmpje is gewoon overschat en van zeer laag niveau, ik had wel anders een serieuse orkaan verwacht a la katrina maar dat was het dus niet, eerder een herhaling van het afgezaagde liedje die we meermaals te zien en te horen krijgen op de ffi fora's en dergelijke...

Meer nog, het is een gratis één april grap (alhoewel april nog een paar dagen verder ligt), de grootste nooit geziene flop ooit in dit jaar !
Gratis? D�*t dacht Wilders ook:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Algemeen Dagblad, ANP:
vrijdag 28 maart 2008
NVJ eist aanpassing Wilders-film
AMSTERDAM - De Nederlandse journalistenvakbond (NVJ) heeft Wilders per brief gevraagd zijn film Fitna aan te passen. Dat liet voorzitter Thomas Bruning weten. De NVJ is door zijn Deense equivalent DUJ ingeschakeld, omdat Wilders het copyright van cartoonist Kurt Westergaard heeft geschonden.
Een tekening van de Deense cartoonist is te zien in Fitna, maar Westergaard heeft hiervoor geen toestemming gegeven. Het was nooit zijn bedoeling dat de cartoon zou worden gebruikt voor politieke propaganda. DUJ en de tekenaar hebben de NVJ gevraagd in Nederland juridische stappen te nemen. Wilders heeft tot maandagmiddag de tijd om te reageren op de brief. Doet hij dat niet, dan volgt een kort geding.

(ANP)
klik voor BRON & volledig
Ik hoop dat hij de rekening van de auteursrechten van de fotos ook toegestuurd krijgt

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2008 om 21:33.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:34   #94
undiscovered
Gouverneur

Standaard

kijk hier eens naar:

http://www.youtube.com/watch?v=0bZxq...eature=related
Oud 28 maart 2008, 21:37   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Know your enemy - Sun Tzu's
En uiteraard moet je die gelezen hebben. Zo subliem, zo direct. Maar, ik vindt Hanibal Lector ook wel goed hoor.

Deze site geeft al minstens drie officiele vertalingen + uitleg + ahadith:

(en ja ik ben daar al een jaar of zeven aan het lezen)

http://www.usc.edu/dept/MSA/

Oud 28 maart 2008, 21:51   #96
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Het is zo als de moslims allerlande heftig gaan reageren op Wilders film, met bomstraties en boycotten en wat nog al, dan bevestigen ze alleen maar wat Wilders toont. Misschien is dat juist wat Wilders verwacht.

Daar al eens aan gedacht?
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 22:02   #97
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gratis? D�*t dacht Wilders ook:

Ik hoop dat hij de rekening van de auteursrechten van de fotos ook toegestuurd krijgt
Geen probleem als hij dat niet kan betalen. Ik zal met plezier een donatie doen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 22:12   #98
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het is zo als de moslims allerlande heftig gaan reageren op Wilders film, met bomstraties en boycotten en wat nog al, dan bevestigen ze alleen maar wat Wilders toont. Misschien is dat juist wat Wilders verwacht.

Daar al eens aan gedacht?
het personeel van LiveLeak heeft in elk geval al ernstige bedreigingen ontvangen van de o zo vredelievende koranvolgers.

Medewerkers Liveleak bedreigd; Fitna van servers
vrijdag 28 maart 2008 22:04

Liveleak.com, de internetsite waarop PVV-leider Geert Wilders gisteren zijn anti-koranfilm Fitna plaatste, heeft de film van zijn servers verwijderd. Medewerkers van Liveleak zouden ernstige bedreigingen hebben ontvangen.

Dat staat in een verklaring op de website te lezen.

'Dit is een trieste dag voor de vrijheid van meningsuiting', stellen medewerkers van de website. 'Maar we stellen de veiligheid van ons personeel voorop. We willen alle duizenden mensen van veel verschillende achtergronden en religies bedanken voor de steun die ze ons hebben gegeven. Zij begrepen dat Liveleak.com een plek waar talloze meningen gehoord kunnen worden. Maar de prijs die we nu moeten betalen is te hoog.'

Over de precieze aard van de dreigementen laat de verklaring zich niet uit. De website was sinds donderdagavond de plek waar honderdduizenden mensen Fitna hebben bekeken.

Op downloadsite Youtube.com was de film vrijdagavond om 21.30 uur nog wel te zien. De website van de PVV verwijst bezoekers door naar Google en forumsite Fok.nl.

Door Brenda Peeters

Oud 28 maart 2008, 22:49   #99
Banneling

Standaard

Citaat:
Krijgt ook Vlaanderen een Wilders-film?

Het Platform voor Vrijheid van Meningsuiting overweegt om in het najaar een kortfilm te draaien naar het voorbeeld van Fitna van Geert Wilders. In de kortfilm van het Platform zullen "de invloeden van het fundamentalisme in onze Vlaamse gemeenschap" aan bod komen.

Bevestiging
Het Platform staat helemaal achter het initiatief van de Nederlandse politicus. "Deze film was voor ons een bevestiging van hetgeen wij al wisten: het agressieve, fanatieke en fundamentalistische gedeelte van de islam probeert via geweld op eigen onderdanen hun waarden en normen door te drukken in ons land", stelt het Platform. Het verwacht dat de islamitische gemeenschap zich "onvoorwaardelijk uitspreekt tegen het geweld in naam van de islam."

Eigen kortfilm
Het recht op vrije meningsuiting moet voor het Platform in alle omstandigheden gegarandeerd blijven. Daarom overweegt het Platform om in het najaar een eigen kortfilm te draaien. (belga/odbs) HLN 28.3.08
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 00:11   #100
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Standaard 'Fitna' offline na dreigementen

De film 'Fitna' van Geert Wilders is vanavond van de internetsite Liveleak.com verwijderd. Een verklaring op de website zegt dat medewerkers van de site zijn bedreigd. Het zou gaan om ernstige bedreigingen.

Droevige dag
"Dit is een droevige dag voor de vrijheid van meningsuiting", stellen medewerkers van de website. "Maar we stellen de veiligheid van ons personeel voorop. We willen alle duizenden mensen van veel verschillende achtergronden en religies bedanken voor de steun die ze ons hebben gegeven. Zij begrepen dat Liveleak.com een plek is waar talloze meningen gehoord kunnen worden. Maar de prijs die we nu moeten betalen is te hoog."

Bedreigingen
Over de precieze aard van de dreigementen laat de verklaring zich niet uit. De website was sinds gisteravond de plek waar honderdduizenden mensen Fitna hebben bekeken. Op Youtube is de film nog wel te zien. (anp/sam/sd)

''
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be