Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2008, 19:05   #81
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
Wacht even, bedriegen mijn ogen mij of zeg jij hier boudweg dat katholieken geen christenen zijn?
Heb je 't ooit zo zout gevreten, de paus is geen christen!
Van een ander planeet zeker? Het is niet omdat de RKK christelijke waarden verdedigd en verhalen uit de bijbel neemt dat het daarom christelijk is. Dan zijn islamieten ook christenen. Ze geloven ook in Jesus en Maria enz.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 19:18   #82
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Tot welke strekking behoor jij dan precies? Wie zijn dan de 'ware christenen'?

Oud 15 juni 2008, 19:40   #83
luc154
Parlementslid

luc154's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als dat wil weten moet je eerst weten wie dat de leider van de christenen is en wat Hij daarover gezegd heeft.

Lees wat Jezus zegt in Johannes 3:3:
'Waarachtig, Ik verzeker u, alleen wie opnieuw geboren wordt, kan het koninkrijk van God zien.'

Dat zijn ware christenen.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 19:44   #84
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Als dat wil weten moet je eerst weten wie dat de leider van de christenen is en wat Hij daarover gezegd heeft.

'Waarachtig, Ik verzeker u, alleen wie opnieuw geboren wordt, kan het koninkrijk van God zien.'

Jij bent toch echt de kampioen van het zo vaag mogelijk beantwoorden van vragen he? Rap een cryptisch bijbels citaatje ertegenaan gooien en huplakee, probleem opgelost.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 19:54   #85
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alles hangt ervan af wat je onder "opnieuw geboren worden" verstaat, mijn beste. Ook deze katholiek heeft als jonge kerel een geloofscrisis doorgemaakt. Kan jij, op basis van wat het Evangelie onder "opnieuw geboren worden" zegt, opmaken in hoeverre mijn geloofscrisis géén wedergeboorte is geweest?

Ik ben eens curieus...
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 20:23   #86
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:

Tot geen enkele strekking of kerk. Ik geloof in de Bijbel als het Woord van God. Jesus Christus is het Woord.
Oud 15 juni 2008, 20:35   #87
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Alles hangt ervan af wat je onder "opnieuw geboren worden" verstaat, mijn beste. Ook deze katholiek heeft als jonge kerel een geloofscrisis doorgemaakt. Kan jij, op basis van wat het Evangelie onder "opnieuw geboren worden" zegt, opmaken in hoeverre mijn geloofscrisis géén wedergeboorte is geweest?

Ik ben eens curieus...
Wedergeboren worden kun je niet uitleggen, dat moet je ervaren. Het is het failliet van je eigen denken of zijn. Weten dat je verloren bent zonder God. Je sterft en je geeft je over aan Hem. Je strijd niet meer met Hem zoals Israël (strijden met God)deed. Jesus heeft alles betaald aan het kruis.
Het enigste dat je kunt doen als je tot het besef komt dat je totaal verloren gaat,en let wel dat kan ik je niet uitleggen, is het offer van Hem aannemen. Dit is wat verlossing genoemd wordt in de bijbel.

En dan pas gaat de bijbel een open boek worden voor jou, niet eerder. Het is daarom dat zoveel theologen hun kennis van de bijbel afval is zoals Paulus zegt.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 15 juni 2008 om 20:36.
Oud 15 juni 2008, 20:52   #88
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht

Ik ben eens curieus...
Absoluut. Alles wat je zegt, uw houding, uw taal en uw gebrek aan kennis van Gods Woord getuigen tegen u.
Oud 15 juni 2008, 21:00   #89
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Wedergeboren worden kun je niet uitleggen, dat moet je ervaren. Het is het failliet van je eigen denken of zijn. Weten dat je verloren bent zonder God. Je sterft en je geeft je over aan Hem. Je strijd niet meer met Hem zoals Israël (strijden met God)deed. Jesus heeft alles betaald aan het kruis.
Het enigste dat je kunt doen als je tot het besef komt dat je totaal verloren gaat,en let wel dat kan ik je niet uitleggen, is het offer van Hem aannemen. Dit is wat verlossing genoemd wordt in de bijbel.

En dan pas gaat de bijbel een open boek worden voor jou, niet eerder. Het is daarom dat zoveel theologen hun kennis van de bijbel afval is zoals Paulus zegt.
U bent als sommige Hindoes wanneer ze zeggen:
'God? Dat is een aardbeving'

(Men moet een aardbeving ervaren om erover te kunnen spreken. En dan kan men het nog niet echt goed uitleggen wat men voelt of gevoeld heeft.).

Edoch,dit soort aarbevingen heb ik nog niet mogen meemaken.

Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2008 om 21:04.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 21:11   #90
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut. Alles wat je zegt, uw houding, uw taal en uw gebrek aan kennis van Gods Woord getuigen tegen u.
Als ooit één persoon het op een zinnige, duidelijke en gereflecteerde manier over god, christendom en aanverwante zaken heeft gehad, dan is dat juist die persoon die jij hier nu aan het verketteren bent.

Door jezelf zo te kakken te zetten, ben jij het die een directe aanfluiting is voor diezelfde god die jij aan de man probeert te brengen.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 21:13   #91
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U bent als sommige Hindoes wanneer ze zeggen:
'God? Dat is een aardbeving'

(Men moet een aardbeving ervaren om erover te kunnen spreken. En dan kan men het nog niet echt goed uitleggen wat men voelt of gevoeld heeft.).

Edoch,dit soort aarbevingen heb ik nog niet mogen meemaken.
Hmmm.... Misschien , ja zo zou je het kunnen zeggen. Maar dan wel een aardbeving die alles plat legt in je leven, al je trots gaat er aan. Je komt tot de conclusie dat het allemaal rommel, illusies zijn. Er deugt aan een mens niets, tot dit besluit kom je . Eens zover kan je tot herbouwen komen met Gods Geest. Een gebouw zoals het oorspronkelijk bedoelt is. En hierin is de schepping perfect. Maar dit is een proces .
Maar dit zijn dingen die alleen een mede-christen begrijpt. Iets wat velen overkomt in deze wereld, gelijk welk volk ,ras of taal. Het is universeel.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 15 juni 2008 om 21:17.
Oud 15 juni 2008, 21:13   #92
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hmmm.... Misschien , ja zo zou je het kunnen zeggen. Maar dan wel een aardbeving die alles plat legt in je leven, al je trots gaat er aan. Je komt tot de conclusie dat het allemaal rommel, illusies zijn. Er deugt aan een mens niets, tot dit besluit kom je . Eens zover kan je tot herbouwen komen met Gods Geest. Een gebouw zoals het oorspronkelijk bedoelt is. En hierin is de schepping perfect. Maar dit is een proces .
Maar dit zijn dingen die alleen een mede-christen begrijpt. Iets wat velen overkomt in deze wereld, gelijk welk ,volk ,ras of taal. Het is universeel.
Tot welke strekking behoor jij?
Oud 15 juni 2008, 21:16   #93
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Tot welke strekking behoor jij?
Tot de eeuwige kerk van God. Geen denominatie.
Oud 15 juni 2008, 21:19   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dit zijn dingen die alleen een mede-christen begrijpt. Iets wat velen overkomt in deze wereld, gelijk welk volk ,ras of taal. Het is universeel.
Zulke persoonlijkheidverandering kun je ook ondergaan na het plotse overlijden van een geliefde, of na een bijna-dood-ervaring, of na een LSD-trip om nu maar wat te zeggen. Daar hoeft niet per se een god mee gemoeid te zijn.
Oud 15 juni 2008, 21:22   #95
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nog niet van gehoord, heb je daar ergen een link van?
Oud 15 juni 2008, 21:24   #96
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat er strekkingen zijn binnen één godsdienst zijn, impliceert al dat God niet altijd begrepen wordt of op een verschillende manier begrepen wordt door zijn christelijke schepsels. Wat niet erg pleit noch voor God, noch voor de gelovigen in kwestie.

Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2008 om 21:25.
Oud 15 juni 2008, 21:35   #97
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Zulke persoonlijkheidverandering kun je ook ondergaan na het plotse overlijden van een geliefde, of na een bijna-dood-ervaring, of na een LSD-trip om nu maar wat te zeggen. Daar hoeft niet per se een god mee gemoeid te zijn.
Dit zijn dingen die je persoonlijkheid veranderen, maar het is niet hetzelfde als sterven aan jezelf zoals in Philipenzen wordt gezegd. Je eigen 'ik' stopt letterlijk als je je overgeeft aan Jesus. Je wordt overgenomen. Uit vrije wil.
Weet je, het omgekeerde gebeurd ook in de occulte wereld. Mensen worden bezet door machten. Dit bestaat werkelijk. Weinigen weten dit.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 15 juni 2008 om 21:36.
Oud 15 juni 2008, 21:37   #98
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit zijn dingen die je persoonlijkheid veranderen, maar het is niet hetzelfde als sterven aan jezelf zoals in Philipenzen wordt gezegd. Je eigen 'ik' stopt letterlijk als je je overgeeft aan Jesus. Je wordt overgenomen. Uit vrije wil.
Weet je, het omgekeerde gebeurd ook in de occulte wereld. Mensen worden bezet door machten. Dit bestaat werkelijk. Weinigen weten dit.
Definieer 'machten'. En gelooft u misschien ook in de hiërachie der engelen? Hoogste Orde, Serafijnen, Cherubijnen, Tronen?

Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2008 om 21:41.
Oud 15 juni 2008, 21:41   #99
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u een persoonlijkheidsverandering ondergaat, dan is oude 'ik' eigenlijk gestorven en komt het nieuwe 'ik' in de plaats van het oude. Precies hetzelfde als datgene wat met Paulus gebeurde. En precies zoals er mensen 'overgenomen' werden door de persoonlijkheid van Hitler en ook dezelfde niet meer waren. Meestal mensen die reeds labiel waren of zoekende.

Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2008 om 21:45.
Oud 15 juni 2008, 21:44   #100
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Het feit dat er strekkingen zijn binnen één godsdienst zijn, impliceert al dat God niet altijd begrepen wordt of op een verschillende manier begrepen wordt door zijn christelijke schepsels. Wat niet erg pleit noch voor God, noch voor de gelovigen in kwestie.
God wordt wel begrepen, maar er zijn degenen die denken kerkjes of kliekjes te moeten stichten. Wat er niets mee te maken heeft.

Kerkje spelen. Maar uiteindelijk heeft dat geen belang. Het lichaam des Heren is er, en is heel gezond. Het gaat over het individu, niet over groepen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be