![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan nog navertellen dat de familie van mijn nonkel helemaal uitgeroeid werd
en dat mijn moeder als duitse in Duitsland voor haar mening in een concentratiekamp terecht kwam. Laat zij die het verbieden van de meningsvrijheid verheerlijken en verrechtvaardigen gerust over die houding eens een jaartje nadenken in een gevangenis. In vergelijking met de miljoenen mensen die gewoon vermoord werden om het blote feit dat ze bestonden is dat een zeer lichte straf.
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 20 juni 2008 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Staatssecretaris
|
![]() Als je een wet overtreedt wordt je bestraft adhv de strafmaat bepaald in de wet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En d�*�*r moet meer dan 60 jaar later iemand voor zitten die toen wellicht nog een kleutertje was?
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hitler maakte uiteraard ook geen wetten die hemzelf en zijn medestanders viseerden.
![]() |
![]() |
#88 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ofwel bedoel je dat de negationismewet medestanders van VB viseert. Maar dan stel ik me de vraag waarom het VB die wet in 1995 unaniem goedkeurde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
actie die de burgemeesters net niet verkozen te doen trouwens ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1. hij onschuldig is aan negationisme feiten of 2. omdat hij schuldig is aan negationisme op basis van een slechte wet Welke uitspraak is volgens jou dan de juiste? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Staatssecretaris
|
![]() Neen;
ik vergelijk criminele handelingen met criminele handelingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar het is in elk geval een slechte wet. Laatst gewijzigd door Anna List : 20 juni 2008 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat Verbeke geen "belachelijke" mening verkondigt. Hij verkondigt een strafbare mening. En wat is de redenering van de wetgever ivm deze mening?: "Aangaande het moreel element stelde het Arbitragehof bij grondwettelijke toetsing dat er ten aanzien van de strafbaar gestelde uitingen een (weerlegbaar) vermoeden geldt dat zij de bedoeling hebben om een “misdadige en de democratie vijandig gezinde ideologie in ere te willen herstellen en daarbij een of verschillende categorieën mensen ernstig te willen beledigen”." Wat wil dat zeggen; dat de overtreder van deze wet het vermoeden zal moeten weerleggen dat hij een “misdadige en de democratie vijandig gezinde ideologie in ere te willen herstellen en daarbij een of verschillende categorieën mensen ernstig te willen beledigen". Weerlegt hij dat vermoeden dan wordt hij niet veroordeeld op basis van de negationismewet. Het is niet de mening an sich die strafbaar is; het is de verborgen agenda die achter die mening zit die strafbaar is. Indien je dat vermoeden van die agenda kunt weerleggen, wordt je niet veroordeeld. Anders wel. Verbeke heeft dat vermoeden niet kunnen weerleggen en is dus volgens de rechter strafbaar aan het verkondigen van een mening "die misdadige en de democratie vijandig gezinde ideologie in ere te willen herstellen en daarbij een of verschillende categorieën mensen ernstig te willen beledigen" Zeg eens welke "belachelijke" mening nog kan worden getoest aan dat criterium?
Laatst gewijzigd door Maes_P : 20 juni 2008 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Een schandalige veroordeling door een schandalige wet in een schandalig land!
Hoe kan er nog enige rechtvaardigheid zijn als "meningsdelinquenten" zo hard gestraft worden in vergelijking met moordenaars, fraudeurs en andere misdadigers die vrijuitgaan? Waarom is de Holocaust zo'n taboe? Is dat een onaantastbaar fundament van de democratie, een burgerplicht, een geloofsbelijdenis? Het heeft er alle schijn van alleszins...
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat iemand met de nick "volksstormer" een andere mening zou zijn toegedaan. Dat zou mij echt verwonderen.
Laatst gewijzigd door Maes_P : 20 juni 2008 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind dat geen enkele mening strafbaar zou mogen zijn, zo duidelijk ? (buiten wat onder laster en eerroof valt) dus ik blijf vinden dat die wet niet deugt en ik hoop dat we ooit politici hebben die zo moedig zijn die wet weer af te voeren. jij voert hier begrippen in als 'verborgen agenda' (intentieproces?) en zelfs een wettelijk vermoeden van verborgen agenda en Verbeke die zijn onschuld moet bewijzen in deze ??? manmanman ... dat doet elk haar op mijn rug rechtveren van onrechtvaardigheidsgevoel (ongeacht de persoon Verbeke) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mij stoort die 'in vergelijking met moordenaars' je vind een veroordeling om een mening dus eigenlijk kunnen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |