Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2008, 13:35   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat gangbaar was in het OT, is niet noodzakelijk van toepassing in het NT. En over de steniging is dat het geval. De jonge christelijke Kerk kende deze straffen dan ook niet, maar steunde sterk op berouw en boete.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JC, volgens Mattheus
Mat 5
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/25.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 oktober 2008 om 13:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 14:44   #82
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik weet niet of dat wel de diepgang heeft war ik op doelde.
Is Tobback tegen homohuwelijk of zo? Ik dacht van niet.
Wat is er progressief aan homohuwelijk?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 14:51   #83
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Wel ja, ik begrijp je wel:
Bestaat dat in feite: progressiviteit? Wanneer is iets progressief?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 14:57   #84
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks. 't Is gewoon een wettelijke/fiscale/economische/sociale gelijkschakeling. Niks speciaals. Niks overroepen. Niks opzienbarend. Niks afwijkends. Gewoon.

Spreken over gelijkschakelen binnen de kerk is een hopeloze zaak. Daar krijg je allerlei ondoorgrondelijke en uit hun verband 'gerukte' bijbelcitaten voor naar je hoofd geslingerd. Zelfs een 'niet afwijkende' vrouw is 'speciaal' voor de kerk. Laat het ons maar heel gewoontjes enkel over het burgelijk huwelijk hebben.
Oud 21 oktober 2008, 15:02   #85
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Niks. 't Is gewoon een wettelijke/fiscale/economische/sociale gelijkschakeling. Niks speciaals. Niks overroepen. Niks opzienbarend. Niks afwijkends. Gewoon.
Het is inderdaad "gewoon" een gelijkschakeling, maar daarom niet opzienbarend. Ergo de reacties.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:26   #86
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het laatste nieuws zie ik staan dat Haider in een homobar gesignaleerd is voor het ongeluk. Geen discussie aub, ik vind dan ook dat het zijn goed recht was. Met een halve fles vodka gaan rijden wat minder...

Evenwel uiterst interessant voor een politicus binnen het rechtse spectrum. ik herinner mij zowaar een Pim Fortuyn die ook niet direct met een links-intelectueel programma aankwam. Ik herinner mij ook een gerespecteerd schrijver Gerard Reve die relatief bekend stond voor zijn conservatisme.
Ik roep de gehele maatschappij dan ook op om nogmaals te pogen de verbinding links-rechts los te koppelen aan seksualiteit en meteen ook ras en religie.
Voor velen is een homoseksuele palestijnse vrouw nog steeds een communiste. Een heteroseksuele Duitse man zal eerder een fascist zijn enz...

Maar zo zie je maar.

Dan kan je ook niet meer Vlaams-nationalist zijn want volgens jullie zijn alle "Walen" toch maar parasieten en profiteurs etc.

Zo zie je maar.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 23:21   #87
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat de sexuele geaardheid van Haider was interesseert me maar matig.

Dat onze Politiek Correctelingen op de Pravda dat nu even speciaal moeten gaan vermelden is iets helemaal anders.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat indien Patrick Janssen ooit in een homobar zou gespot worden dit op Canvas met alle mogelijke middelen zal verzwegen worden onder het mom: dat is iemands eigen geaardheid....

Zou een rechtse politikus die homo is dan toch een viezerik zijn?
rechtse homos : walgelijk
linkse homos : dat zijn hun zaken.
moslim homos: goed geïntegreerd
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 23:27   #88
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een vreselijke veronpersoonlijking van de kijk op mensen.
Daar gaat het hier juist over, niet? Toch volgens deze draadstarter.
Denkt u werkelijk dat alle VLD, GROEN! en SPa- kiezers zomaar positiever staan tov homos?

"Papa, ik ben homo, dit is mijn vriend!"
"och, zoonlief, wat maakt het uit, ik stem toch VLD, GROEN! of SPa..."
"pa, kijk dit is mijn homovriend"
" ah, tof, een linkse, goed zo , zoon"
"euh, nee pa, hij staat op een VB lijst..."
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 00:57   #89
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hoe stond Haider in feite tov homo's?

en is het omdat je in een homobar gaat dat je homo bent?
Voor zover bekend was men zowel in de partij als in de pers al jarenlang op de hoogte van Haiders dubbelleven. Men heeft dat echter uit respect verzwegen. Zelfs zijn politieke tegenstanders hadden er weet van (zijn vrouw trouwens ook). Moest 1 iemand er op een dag op komen (hypothetisch natuurlijk) dat Dewinter homo zou zijn, de dag er na geheid frontpagina nieuws in de kranten en 1 van de hoofd-items op het journaal. Wat zeg ik, men zou wellicht een speciale editie drukken. Dat is nu eens het verschil tussen een land als Oostenrijk en het totaal bekrompen België. Voor de rest is de man toch wel wat in mijn achting gedaald.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 08:35   #90
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het establishment enkel bekrompen, angstig en behoudsgezind is, juist ipv van conservatief.
Een conservatief wil niet kost wat kost behouden, een conservatief is sceptisch en toetst alles aan het negatief mensbeeld. Het meest verduidelijkende gebruik van "conservatief" is in de uitdrukking: "een conservatieve benadering" of "conservatieve raming". Een beheerst, voorzichtig en terughoudend establishment zou in Reve een medelid zien.

Oh, maar de politiek correcten kunnen dat zeker: twee van vernoemden worden namelijk onmiddellijk extreem-rechtsen.
Fortuyn was alleszins niet extreem rechts, maar een (zeer) rechtse populist.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 15:03   #91
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Tollenaere
Oud 26 oktober 2008, 15:09   #92
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik beschouw het Westen als ontrouw wordend aan haar belangrijkste wortels.
"Het westen" werpt gewoon het juk van een eeuwenoude irrationele en tribale ethiek af.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 16:53   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
"Het westen" werpt gewoon het juk van een eeuwenoude irrationele en tribale ethiek af.
En daarmee heeft het Westen ook zijn ondergang reeds aangemeld. Kijk maar hoe het geboortecijfer onder de westerlingen blijft dalen. Gaat het nog een tijdje door, dan zullen de verhoudingen tussen allochtonen en autochtonen omslaan. Een groot gedeelte van de groei is niet toevallig in islamitische hoek te situeren. Eens de omslag er is, komt er ook een einde aan wat u als dat "rationele" Westen omschrijft. Dan wordt het Westen islamitisch. Slechts een herbronning van het Westen kan soelaas bieden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 17:00   #94
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarmee heeft het Westen ook zijn ondergang reeds aangemeld. Kijk maar hoe het geboortecijfer onder de westerlingen blijft dalen. Gaat het nog een tijdje door, dan zullen de verhoudingen tussen allochtonen en autochtonen omslaan. Een groot gedeelte van de groei is niet toevallig in islamitische hoek te situeren. Eens de omslag er is, komt er ook een einde aan wat u als dat "rationele" Westen omschrijft. Dan wordt het Westen islamitisch. Slechts een herbronning van het Westen kan soelaas bieden.

Fout

We moeten hopen dat de islamitische wereld een verlichting zal ondergaan (en ze erbij helpen) zodanig dat ze op ons niveau kunnen komen.
Met dalend geboortecijfer heb ik trouwens geen probleem, van mij mag het wereld-geboorte cijfer dalen

Laatst gewijzigd door toccata : 26 oktober 2008 om 17:23.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 17:20   #95
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb juist gelezen dat een kleine 60% van de Vlamingen vóór versoepeling abortus, euthansie en holebi - wetgeving is? Kijk eens aan. Is de Vlaming nu "progressief"? Allerminst. tradities verschuiven. Homoseksualiteit is minder en minder taboe. Of met andere woorden: seksualiteit is minder en minder een sociologische rode lijn. Openbaar gedrag, taal en afkomst des te meer merk ik.
Nu nog de discriminatie of uitsluiting van mensen omwille van taal, godsdienst, afkomst of huidskleur van ons afzetten en Vlaanderen zal een hele stap vooruit zijn (en een stuk dichter bij de UVRM)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 17:27   #96
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We moeten hopen dat de islamitische wereld een verlichting zal ondergaan (en ze erbij helpen) zodanig dat ze op ons niveau kunnen komen.
Ik denk eigenlijk wel dat, mocht 't allemaal anders zijn gelopen en de islam was naar onze contreien gewaaid i.p.v. het Roomse, de Islam net zoals het Roomse nu die verlichting in zich zou dragen.

En ja wij zouden beter de Islam op dezelfde constructieve manier (als we gedaan hebben met 't Roomse) een duwtje naar verlichting geven. Een islamofobie gaat daar niet bij helpen. En de Kerk zou beter uit zelfbehoud van ons en zichzelf die 'verlichting' waar ze zelf aan onderhevig is geweest erkennen en met open armen verwelkomen om dezelfde verlichting aan ook de Islam over te dragen.
Oud 26 oktober 2008, 17:31   #97
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nu nog de discriminatie of uitsluiting van mensen omwille van taal, godsdienst, afkomst of huidskleur van ons afzetten en Vlaanderen zal een hele stap vooruit zijn (en een stuk dichter bij de UVRM)
En discriminatie geslacht? Ook?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 17:36   #98
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom komt u toch altijd aandraven met 'het geboortecijfer'. De aarde kraakt nu al door het hoge bevolkingsaantal, door de bevolkingsdruk. Al die godsdiensten van het Boek zijn in de praktijk in feite ook handleidingen om massaal mensen te kweken. Straks zullen we nog op de aarde over mekaar moeten kruipen zoals de krokodillen, omdat alls zal vol zitten op aarde.

Eigenlijk zou ieder gezin financieel moeten bestraft worden vanaf het 4de kind. De islamieten zouden wel minder kinderen hebben. Neem dat maar van me aan.

Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2008 om 17:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 17:49   #99
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Eigenlijk zou ieder gezin financieel moeten bestraft worden vanaf het 4de kind.
Nog beter: kinderbijslag tot het tweede kind, kindertax vanaf het derde.
Oud 26 oktober 2008, 17:51   #100
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

On topic: haider in homobar is (euh... 'was', in feite) zijn goed recht, inderdaad. Volmondig mee akkoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be