Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 19 januari 2009, 16:11   #81
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
De bewering die je hier doet is haatdragend en onjuist.
Het is ongelooflijk wat sommigen accepteren van Israel dat ze nooit zouden accepteren voor andere volkeren. Plots kan men zich blijkbaar het grofste racisme permitteren enkel en alleen om Israël te verdedigen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 19 januari 2009 om 16:13.
E. Gidius is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:13   #82
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het is ongelooflijk wat sommigen accepteren van Israel dat ze nooit zouden accepteren voor andere volkeren...
U zit ook nog steeds veilig in Europa, niet vechtend voor de Palestijnen in Gaza. U accepteert ook het geweld, doordat uw onverschilligheid groter is dan uw woede jegens Israël.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:14   #83
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ga jij als nederlander nooit naar spanje?
Daar kan je toch zien tot wat de islam in staat was bvb in granada of cordoba
Jij blijkt het moeilijk te hebben om en onderscheid te maken tussen godsdienst, cultuur, economie, welvaart, ....
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=79
liberalist_NL is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:15   #84
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik heb het over de toestand van de Arabische wereld honderd jaar geleden. Niet over de relatief voorspoedige moslimeeuwen ten tijde van de Katholieke terreur.
100 jaar geleden was er net een bloeiende exporthandel vanuit Palestina, door moslims van Jaffa-appelsienen en van carmel fruit en carmelwijn(!)
jaffa en carmel staan nu bekend als Israelische merknamen, maar waren oorspronkelijk Arabisch.

De bewering die je hier doet is haatdragend en onjuist
driewerf is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:16   #85
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U zit ook nog steeds veilig in Europa, niet vechtend voor de Palestijnen in Gaza. U accepteert ook het geweld, doordat uw onverschilligheid groter is dan uw woede jegens Israël.
zou het ook niet mogelijk zijn dat mensen wél zeer begaan zijn met het Palestijnse volk en het onrecht dat hen werd en wordt aangedaan door hun Israelische beulen , zonder dat men persoonlijk daarvoor ook tot geweld moet ressorteren ? alleen als men Israelis gaat doden , is men niet onverschillig volgens u ?
.
roodhaar is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:17   #86
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Honderd jaar geleden konden de moslims nog nauwelijks twee stokjes samenwrijven voor wat vuur.
ha ja, want de moslim bevindt zich ergens tussen de Homo neandertahliensis en de Homo sapiens.
driewerf is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:18   #87
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

(1)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Honderd jaar geleden konden de moslims nog nauwelijks twee stokjes samenwrijven voor wat vuur.
(2)
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg
De bewering die je hier doet is haatdragend en onjuist.
(3)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het is ongelooflijk wat sommigen accepteren van Israel dat ze nooit zouden accepteren voor andere volkeren. Plots kan men zich blijkbaar het grofste racisme permitteren enkel en alleen om Israël te verdedigen.
Is die opmerking naar mij toe Gidius ?
Oud 19 januari 2009, 16:18   #88
TheHunter
Burger

Standaard

Citaat:
Wat is je punt? Dat ze daar te dom voor zijn? En toch ligt de basis van veel Westerse uitvindingen in de Arabische wereld:

http://en.wikipedia.org/wiki/Inventi..._Islamic_world
TheHunter is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:20   #89
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
zou het ook niet mogelijk zijn dat mensen wél zeer begaan zijn met het Palestijnse volk en het onrecht dat hen werd en wordt aangedaan door hun Israelische beulen , zonder dat men persoonlijk daarvoor ook tot geweld moet ressorteren ? alleen als men Israelis gaat doden , is men niet onverschillig volgens u ?
Als je hypocriet bent, is dat heel goed mogelijk.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:21   #90
TheHunter
Burger

Standaard

Citaat:
Wauw
TheHunter is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:21   #91
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
ha ja, want de moslim bevindt zich ergens tussen de Homo neandertahliensis en de Homo sapiens.
De positie van de Islamitische wereld heeft door de eeuwen heen heel wat toppen en dalen gezien. Toen zat de Islamitische wereld in een dal. Toen de moslims aan de poorten van Wenen stonden, dat was bijvoorbeeld zo'n hoogtepunt.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:24   #92
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter Bekijk bericht
Wat is je punt? Dat ze daar te dom voor zijn? En toch ligt de basis van veel Westerse uitvindingen in de Arabische wereld:

http://en.wikipedia.org/wiki/Inventi..._Islamic_world
Ik ben bekend met de vondsten van Islamitische geleerden in die tijd. Toen lag Europa in puin door de katholieke Kerk en was de Islam een enorme verbetering. Ook de uitvinding van een dhimmi-status in plaats van andersgelovigen gelijk de keel doorsnijden was een grootse uitvinding.

Maar nogmaals, ik heb het over 100 jaar geleên.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:26   #93
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U roept dus op tot geweld.
.
roodhaar is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:27   #94
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U roept dus op tot geweld.
Ik roep op tot het stoppen met zeuren en afkeuren, als je nog niet eens in staat bent om zelf in actie te komen.

Het moet je vast een enorm gevoel van waardigheid geven, dat je dit zo verschrikkelijk vind voor die arme Palestijnen. Dat maakt je wel moreel verantwoordelijk daar iets aan te doen. Het lafste wat je kan doen is afkeuren en gaan klagen op fora, terwijl je direct daarna doorgaat met je leven alsof het nooit gebeurd is.

Wees eerlijk en geef toe dat het een ver-van-m'n-bed show is waar je eigenlijk nog minder om geeft dan een onvoldoende voor een proefwerk van je kind.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 19 januari 2009 om 16:30.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:40   #95
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn hart bloedt voor de ellende in de Gaza strook.

Maar.

Ik ben ook begaan met alle inwoners van Israël. Zij zitten opgescheept met een corrupte extremistische regering en worden op die basis door een groot deel van de wereld verguist en tot misdadigers veroordeeld.

Deze regering heeft zo net nog 2 moslim partijen (met 7 zetels in het parlement) uitgesloten van de aankomende verkiezingen. Ook daar voel ik voor. Arm volk.

Ik voel ook voor de niet-midden-oosten Joden. Die in 't zelfde soepje gegooid worden.

Ik voel voor de burgers in Israël die in een politie staat leven. Die ieder moment tot oorlogje spelen kunnen opgeroepen worden door een regering die niet eens de democratische beginselen respecteert.

Ik voel voor de mensen die opgeroepen zijn om te gaan moorden in Gaza, die weigerden, en daardoor voor een periode 't gevang in gaan.

Ik voel voor de mensen in Israel wiens thuis blijft ter discussie staan.

Ik voel voor de mensen die met angst in de lucht kijken, er zou wel eens dood uit kunnen vallen. Voor de argwaan en wantrouwen waarmee de herkenbare Jood kijkt naar de herkenbare Moslim. Er zou wel eens een zelfmoord terrorist in kunnen schuilen.

Ik voel voor de angst, het wantrouwen, de blinde woede, het opgedrongen racisme, de drang tot zich laten gelden, de diepe wonden, ook deze veroorzaakt door wereld oorlog II.

Ik voel voor de mensen, ongeacht of 't nu Joden en/of Palestijnen zijn. En ik denk dat de oplossing niet ligt in 't inwilligen van Hamas eisen, ook niet in 't inwilligen van Zionistische eisen.

De oplossing ligt er in om mensen zoals gij een ik (Palestijnen en Joden) een normaal leven te garanderen.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 19 januari 2009 om 16:41.
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:41   #96
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is die opmerking naar mij toe Gidius ?
Natuurlijk niet.

Ik heb het over de blinde vlek die Israël-supporters zichzelf aankweken. Terwijl ze normaal racisme aanklagen en brute onderdrukking overal ter wereld veroordelen, blijken ze niet te zien dat Israël gebouwd is op racisme en onderdrukking.

Integendeel, ze pakken hier uit met quotes van de meest haatdragende, racistische quotes van zionisten, en denken dat ze daar een punt kunnen mee scoren.

Dat geeft toch te denken over de mens en zijn capaciteiten, niet?
Oud 19 januari 2009, 16:42   #97
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik roep op tot het stoppen met zeuren en afkeuren, als je nog niet eens in staat bent om zelf in actie te komen.

Het moet je vast een enorm gevoel van waardigheid geven, dat je dit zo verschrikkelijk vind voor die arme Palestijnen..
nee, is bij mij nooit opgekomen omtrent deze kwestie. bij anderen ook niet vermoed ik.

Citaat:
Dat maakt je wel moreel verantwoordelijk daar iets aan te doen. Het lafste wat je kan doen is afkeuren en gaan klagen op fora,
ik denk dat u eerder het aanhoudend aanklagen jegens het misdadig Israelisch regime wil doen verstommen...

Citaat:
terwijl je direct daarna doorgaat met je leven alsof het nooit gebeurd is.
Wie zegt dat ? Politiek beweegt er meer dan je zou denken, een boycot is ook geen volkomen ondenkbaar iets meer.

Citaat:
Wees eerlijk en geef toe dat het een ver-van-m'n-bed show is waar je eigenlijk nog minder om geeft dan een onvoldoende voor een proefwerk van je kind
Jouw quasie bevel is het volgende : Ofwel zwijg je over dat afslachten van Palestijnen door Israel ofwel ga je Israelis doden.

Ik denk dat jij eerlijk moet zijn omtrent je motivatie om op te roepen om toch maar te zwijgen over de israelische agressie...
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 19 januari 2009 om 16:44.
roodhaar is offline  
Oud 19 januari 2009, 16:46   #98
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn hart bloedt voor de ellende in de Gaza strook.
Toegevoegd aan mijn collectie.
Oud 19 januari 2009, 16:46   #99
de mensen
Banneling

Standaard

"Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
1. Al haar kolonies op de Westelijke Jordaanoever ontmantelen.
2. De waterbronnen aan de Jordaan overdragen aan de Palestijnen.
3. Het afbreken van de muur.
4. Normale handel tussen de Israëlische staat en de Palestijnse Gebieden toelaten.
5. De Palestijnse vluchtelingen het recht geven op de terugkeer naar hun huizen.
6. Financiële en logistieke steun geven aan de heropbouw van vernielde woningen en infrastructuur.
7. Afbouw van het IDF tot normale proporties voor een land van 7 miljoen inwoners.
8. De beslissingen van de Palestijnse Autoteit en de geldigheid van de democratische Palestijnse verkiezingen niet in twijfel trekken.

Gecombineerd met internationale vredestroepen zou dit een klimaat kunnen creëren waarin stap voor stap beide politieke entiteiten samengroeien tot één Palestijnse staat met religieuze vrijheid.
"

Zo is het natuurlijk niet moeilijk...
de mensen is offline  
Oud 19 januari 2009, 17:03   #100
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw quasie bevel is het volgende : Ofwel zwijg je over dat afslachten van Palestijnen door Israel ofwel ga je Israelis doden.

Ik denk dat jij eerlijk moet zijn omtrent je motivatie om op te roepen om toch maar te zwijgen over de israelische agressie...
Totaal niet begrepen wat ik zei. Soms kan alleen comedy het verduidelijken: http://www.southparkstudios.com/clips/154854

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 19 januari 2009 om 17:07.
liberalist_NL is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be