Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2009, 18:30   #81
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Beetje bizar om die twee in één adem te noemen, me dunkt.

Voor de duidelijkheid:

voor mij is dat allemaal 1 pot nat !!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 18:42   #82
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
voor mij is dat allemaal 1 pot nat !!!!
Da's bijzonder stom want er is tussen beide geen verband. Ik ken een aantal pedofielen. Die zouden een kind nooit kwaad doen, laat staan vermoorden.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 18:50   #83
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's bijzonder stom want er is tussen beide geen verband. Ik ken een aantal pedofielen. Die zouden een kind nooit kwaad doen, laat staan vermoorden.
jaja dat zeggen ze allemaal ....... er zijn er bij die een kind aanraken geen kwaad doen noemen .............

vanaf ze kinderen aanraken of kwaad doen ====> levenslang !!!!
Oud 25 januari 2009, 20:02   #84
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De stelling van Dilbert, dat
...
getuigt van een zelden overtroffen idiotie. Wetten zijn wetten en ze gelden voor iedereen of ze gelden voor niemand. Procedurefouten zijn ontolereerbaar en moeten altijd leiden tot nietig verklaring van een rechtzaak. Altijd. Want wie een justice �* la tête du client wil en een 'flexibele omgang en interpretatie' van de regels, heeft geen enkele garantie dat hij niet de volgende in de rij is. Het is het begin van een hellend vlak waarbij je weet waar het begint maar niet waar het eindigt. De correcte toepassing van wetten is de crux of the biscuit van de rechtsstaat. En als het gaat over de bescherming tegen willekeur van machthebbers, is die rechtsstaat de beste uitvinding tot nu toe, al biedt ze geen absolute garantie.
De licht provocerende doch ironische stelling van Dilbert is dat NIEMAND vandaag met zekerheid kan beweren dat Justitie er niet weer een potje van zal maken, en de moordenaar laat lopen.

Justitie helpt om jaarlijks 335 miljoen Euro ad random belastingen (verkeersboetes) te heffen, maar blijkt niet in staat dieven, moordenaars, etc effectief en vooral consequent te bestraffen. Sinds Dutroux is er nog niets veranderd. Wel bij de politiediensten, maar niet bij Justitie.

Citaat:
Er is zeker allerlei loos met ons juridisch apparaat. Veel daarvan heeft minder te maken met een zogenaamd te lakse houding van rechters, voorzitters van rechtbanken of academici of een vermeend verval van normen en waarden in het algemeen maar wel met een neoliberale dogmatiek waarbij een 'kleinere staat' en minder middelen voor die staat veel hoger aangeschreven staan dan het welzijn van de bevolking.
De puinzooi bij Justitie is het resultaat van wanbeleid, van besparingen en laisser-faire, laisser aller. Dat moeten we niet de rechters of voorzitters verwijten maar de politici.
De verrotting is breder. De oorzaak van deze malaise zit bij de politici, bij het parket, bij de magistraten, en bij de advocatuur. Blijkbaar is onze juristenkaste niet in staat om zijn eigen Augiasstal uit te kuisen.
Oud 25 januari 2009, 20:11   #85
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
De licht provocerende doch ironische stelling van Dilbert is dat NIEMAND vandaag met zekerheid kan beweren dat Justitie er niet weer een potje van zal maken, en de moordenaar laat lopen.

Justitie helpt om jaarlijks 335 miljoen Euro ad random belastingen (verkeersboetes) te heffen, maar blijkt niet in staat dieven, moordenaars, etc effectief en vooral consequent te bestraffen. Sinds Dutroux is er nog niets veranderd. Wel bij de politiediensten, maar niet bij Justitie.

De verrotting is breder. De oorzaak van deze malaise zit bij de politici, bij het parket, bij de magistraten, en bij de advocatuur. Blijkbaar is onze juristenkaste niet in staat om zijn eigen Augiasstal uit te kuisen.
Dit laatste is vooral te wijten aan de gedoogcultuur die door de linkse kerk gepromoot werd. Ik kon mij nog vinden in een 2de kans-scenario, maar tegenwoordig maakt men enkel het zuivere straffeloosheidsscenario mee. Als je hoort dat de moordenaar van Kitty VN al 35 zware misdaden en misdrijven op zijn kerfstok had en desondanks vrij rond liep, dat kan je enkel vaststellen dat de linkse permissieve visie uitgedraaid is op pure verrotting.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 20:22   #86
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Dit laatste is vooral te wijten aan de gedoogcultuur die door de linkse kerk gepromoot werd. Ik kon mij nog vinden in een 2de kans-scenario, maar tegenwoordig maakt men enkel het zuivere straffeloosheidsscenario mee. Als je hoort dat de moordenaar van Kitty VN al 35 zware misdaden en misdrijven op zijn kerfstok had en desondanks vrij rond liep, dat kan je enkel vaststellen dat de linkse permissieve visie uitgedraaid is op pure verrotting.
Jij onverdraagzame ! Onmens ! Die lieve mensen moeten een tweede...euh... derde...euh...vierde... kans krijgen !

Hun slachtoffers echter krijgen geen nieuwe kansen.

Doodstraf terug invoeren voor iedereen waar het ontegensprekelijk van vaststaat (door DNA-bewijs, meerdere getuigen of bekentenissen) dat ze het misdrijf gepleegd hebben, en wel voor volgende misdrijven:
  • Pedofilie
  • Verkrachting
  • Moord

Behalve de doodstraf, zouden de daders van bovenstaande misdrijven ook nog 1 uur in afgesloten ruimte (en geboeid) met de slachtoffers (of hun directe familie) moeten doorbrengen. De slachtoffers of familie krijgen dan immuniteit voor alle feiten gedurende dat 1 uur.

Exodus 21:23–27 ayin tahat ayin

Opgeruimd staat netjes, en het bespaart de gemeenschap nog een hoop geld ook.

Laatst gewijzigd door Dajjal : 25 januari 2009 om 20:22.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 20:37   #87
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Doodstraf terug invoeren voor iedereen waar het ontegensprekelijk van vaststaat (door DNA-bewijs, meerdere getuigen of bekentenissen) dat ze het misdrijf gepleegd hebben, en wel voor volgende misdrijven:
  • Pedofilie
  • Verkrachting
  • Moord

Behalve de doodstraf, zouden de daders van bovenstaande misdrijven ook nog 1 uur in afgesloten ruimte (en geboeid) met de slachtoffers (of hun directe familie) moeten doorbrengen. De slachtoffers of familie krijgen dan immuniteit voor alle feiten gedurende dat 1 uur.
Misschien moeten we de doodstraf overwegen voor complete idioten. Daarvoor zou ik eventueel nog een oogje kunnen dichtknijpen.

Oud 25 januari 2009, 21:10   #88
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De roep om wraak die nu overal de kop opsteekt, is een beschaving onwaardig.
ik vind het bijzonder beschaafd dat deze joker zo spoedig mogelijk gevierendeeld wordt.

beschaafd naar de slachtoffers wel te verstaan.

genade voor de dader is misdadig naar het slachtoffer.

ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 21:30   #89
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Volledig mee akkoord, op voorwaarde dat het in het openbaar gebeurt. Kan de meute meegenieten. Anders is er geen lol aan te beleven.
Oud 25 januari 2009, 21:31   #90
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moeten we de doodstraf overwegen voor complete idioten. Daarvoor zou ik eventueel nog een oogje kunnen dichtknijpen.
Ben je masochistisch aangelegd ?
Oud 25 januari 2009, 21:32   #91
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
ik vind het bijzonder beschaafd dat deze joker zo spoedig mogelijk gevierendeeld wordt.

beschaafd naar de slachtoffers wel te verstaan.

genade voor de dader is misdadig naar het slachtoffer.
Hmm... Niet spectaculair genoeg naar mijn zin. Levend villen lijkt me veel plezanter én je hebt er geen paarden voor nodig. Een pyschopaat volstaat. In de toegestroomde meute is er vast en zeker wel eentje te vinden.
Oud 25 januari 2009, 21:47   #92
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Uiteraard liggen de heren en dames van het Hof van Beroep in Gent en het Hof van Cassatie, zowel als eminente strafpleiters en academici in de Criminologie nu reeds op vinkenslag om de moordenaar van Fabeltjesland vrij te kunnen laten.

Rechten van de verdediging, weet je wel: Mag dat zomaar, iemand die met zijn fiets rijdt arresteren ? Scheiding der machten: Wat deden die ministers daar ? Die moordenaar is ook maar een mens, die nog een tweede kans verdient nietwaar ? Of misschien zitten de gevangenissen te vol ?
Belachelijke post aangezien de procedurefouten gingen over de bijzondere opsporingsmethoden. U weet wel spionage, observatie, infiltratie van criminele bendes.
Iets wat in dit geval niet van toepassing is.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:09   #93
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hmm... Niet spectaculair genoeg naar mijn zin. Levend villen lijkt me veel plezanter én je hebt er geen paarden voor nodig. Een pyschopaat volstaat. In de toegestroomde meute is er vast en zeker wel eentje te vinden.
Je vindt zeker een paar kandidaten op dit forum.

Oud 25 januari 2009, 22:12   #94
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vindt zeker een paar kandidaten op dit forum.
Hier, een link voor U.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:47   #95
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En radbraken, de meute gaat dat garantie goed vinden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:48   #96
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:57   #97
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En radbraken, de meute gaat dat garantie goed vinden.

brood en spelen voor iedereen he .............. en laat de een of andere randdebiele tv zender dit opnemen en comercieel verkopen .........

djeezus mensen wel leven niet meer in de middeleeuwen he !
Oud 25 januari 2009, 22:59   #98
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Belachelijke post aangezien de procedurefouten gingen over de bijzondere opsporingsmethoden. U weet wel spionage, observatie, infiltratie van criminele bendes.
Iets wat in dit geval niet van toepassing is.
Dus afgezien van BOM is alles perfect ? Geen gaatjes en gaten in de wetgeving, geen mogelijkheid voor procedurefouten, geen magistraten en advocaten die vergeten zijn wat hun maatschappelijke rol is ? Volgens U kunnen we op ons 2 oren slapen ?
Oud 25 januari 2009, 23:01   #99
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
brood en spelen voor iedereen he .............. en laat de een of andere randdebiele tv zender dit opnemen en comercieel verkopen .........

djeezus mensen wel leven niet meer in de middeleeuwen he !
Bij het lezen van een aantal posts hier nochtans...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 23:06   #100
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
verklaar je nader .......
De klachten/beschuldigingen die je uit deden me onweerstaanbaar denken aan onafhankelijken (met bankrekening in 't buitenland) tussen mijn vrienden.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be