![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lantjes : 31 maart 2010 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een rationeel denkend mens kan begrijpen dat er iets niet klopt met die overdreven berichten in de media. Maar dat soort mensen treft men hier niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er niet of nauwelijks meer gerechtelijk vervolgd wordt, kan inderdaad elk rationeel mens begrijpen dat er het nodige aan de hand is en bepaalde zaken zeer zeker niet kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"kunt u aub geen haatzaaiende topics/posts of topics/posts met de bedoeling een bevolkingsgroep te kleineren en/of te beledigen meer toleren? naar mijn mening is dit in strijd met de wet, ook al is dit een private website." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Websites die indruisen tegen de wetgeving worden vroeg of laat gebannen. De initiatiefnemers worden op het matje geroepen. De actualiteit, vandaag toch, leert niet meer dan dat je best drie keer nadenkt vooraleer aan een website te beginnen. Zelfs zonder forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"2/ WAT ZEGT DE WET? Sommige mensen kunnen gechoqueerd zijn of zich beledigd voelen door bepaalde haatboodschappen op internet. Toch worden enkel woorden die aanzetten tot haat, geweld of discriminatie op basis van één van de beschermde criteria, beschouwd als inbreuken die tot vervolging kunnen leiden. Ook negationistische uitlatingen zijn strafbaar bij wet." http://www.diversiteit.be/?action=on...titel=Internet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Te beginnen met de werklozen-haatmail.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A. Word eens wat breeddenkender, lees een goeie krant, in plaats van zich louter laten beïnvloeden .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wilde enkel specifiëren dat, in tegestelling tot wat soms gedacht wordt; haatzaaien, een bevolkingsgroep kleineren en/of beledigen niet tegen de wet is. Oproepen tot haat, geweld of discriminatie wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Administrator
|
![]() Citaat:
Je mag naast de bewuste berichten op het rode driehoekje klikken om een bericht te melden. De moderators evalueren dan je melding. Toch effe zeggen dat de wetgeving een grijze zone heeft ingevoerd. Er hangt veel af van de context en de beweegreden waarmee een bepaalde stelling wordt gelanceerd alvorens deze als discriminerend kan worden geklasseerd. Door de meldingen en acties van de moderators kunnen we cijfers opstellen over discriminatie en negationisme op dit forum. Slechts 1 op 40.000 geplaatste berichten op dit forum is een overtreding op de wet op racisme of negationisme! Moderators hebben veel meer werk met persoonlijke aanvallen, foutief geplaatste berichten, klachten op privacy of inbreuken op het auteursrecht. groetjes, Maarten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Administrator
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Administrator
|
![]() Citaat:
Bovendien ... CGKR is speciaal met ons komen praten omdat ze zo weinig problemen ondervinden met het forum van Politics.be. Ik heb begrepen dat er zelfs een folder is gemaakt voor alle fora op basis van hoe wij het doen. Als die bestaat dan hebben wij de in elk geval nooit gekregen. Van CGKR hebben we in de laatste 10 jaar nauwelijks meldingen gekregen. Slechts 2 meldingen die ik me kan herinneren waar ze sneller waren dan de moderators ... op 10 jaar tijd. Best effe melden bij de moderators ... Maarten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Administrator
|
![]() Klopt. Politics.be wordt voor 100% gemaakt door vrijwilligers die er massa's tijd insteken. Momenteel ongeveer 100 mensen: moderators, recensenten, cartoonisten, ... Als iemand het initiatief aanvalt of kapot wil dan willen we die niet meer op het forum. Boodschap is dat deze persoon elders zelf een initiatief mag starten als deze beweert te weten hoe het moet.
Ik heb overigens geen schrik van een proces omdat wij handelen naar eer en geweten. Ik krijg voortdurend aantijgingen, vooral door het forum. Er zijn zelfs juridisch geschoolde medewerkers bij Politics.be die regelmatig advies geven. Voorlopig nog geen enkele procedure verloren. Tweetal maanden geleden heb ik nog een proces gewonnen, eentje dat ongeveer 2 jaar heeft aangesleept. Is alleen jammer van de centen die ik daar telkens opnieuw aan verlies. Heb zelfs nog een dreigement van het Amsterdams parket gekregen. Concreet dreigen ze met het lanceren van een uitleveringsverzoek tegen mij. Na mijn vraag om hun racismewetgeving door sturen alsook de wetteksten die bepalen welke het toepassingsgebied is (is geen Nederlandse site en ook de servers staan niet in Nederland), heb ik er niks meer van gehoord. Om maar te zeggen: druk gewoon op die rode driehoek. Wij nemen elke melding door. Maarten Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Administrator
|
![]() zo had ik het ook begrepen. Ik hoop tenminste dat hij/zij dit bedoelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Administrator
|
![]() Klopt niet. Dit forum werd gestart door studenten die anno 1998 vonden dat er te weinig te vinden was qua politieke informatie op het internet. Tot enkele maanden geleden was het meer dan 10 jaar een feitelijke organisatie. Sinds kort is het een vzw. Momenteel bezit ik nog altijd de domeinnamen (verkiezingssite.be, politics.be) maar in de toekomst worden deze overgedragen aan de vzw, tesamen met nog andere domeinnamen. Wordt privé gefinancierd door mij en Jeroen. Geen subsidies en geen inspraak van de overheid. Mijn inspraak en die van Jeroen worden gecontroleerd door een bestuur waarin ook andere leden van Politics.be zetelen.
Noem het gerust een 'burgerinitiatief' Maarten Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Administrator
|
![]() Citaat:
Hoop dat het nog eens zo'n periode kan overleven. |
|