Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2010, 11:54   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
idd, voor iedereen is het zéér duidelijk.

maar blijkbaar voor jou niet.....
Toch wel hoor: Dajjal werd betrapt met de broek om de enkels. Zo klaar als een klontje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 11:55   #82
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Een zeer welkome bijdrage aan dit forum. Je hebt duidelijk je hart op de goede plek. maar ik vrees dat je oproep aan dovemansoren is. Ik ben zelf geneigd te geloven dat dit forum van de overheid is en gebruikt wordt om de Belgen ontvankelijk te maken voor een nieuwe Holocaust.

Volgens de racisten lopen criminele moslim en zwarte jongeren de Nederlandse samenleving onder de voet. Tegelijk daalt het criminaliteitscijfer en wil men twee jeugdgevangenissen sluiten vanwege gebrek aan klanten! Men zou dud eerder verwachtten dat er te weing gevangenissen waren om al dat tuig op te sluiten.

Het valt op dat al deze racistische ongein te horen is in de staatsmedia, de nederlandse staat heeft via haar tv, radio en discussiefora een monopolie op haatzaaierij. Op het ophitsen van bevolkingsgroepen tegen elkaar. Ik verwonderde mij over een nieuwsbericht in de publieke media dat er 'knokploegen' onderweg waren naar Veenendaal. Het klonk eerder als een oproep.
Inderdaad, het is maar een onveiligheidsgvoel, het moorden, verkrachten, overvallen, neersteken, de car- en homejackings, diefstallen en overvallen. De kranten staan er vol van maar 't is een hetze van de media en de regering tegen de vermeende daders. De daders die eigenlijk de echte slachtoffers zijn.

Laatst gewijzigd door lantjes : 31 maart 2010 om 11:59.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 14:16   #83
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Inderdaad, het is maar een onveiligheidsgvoel, het moorden, verkrachten, overvallen, neersteken, de car- en homejackings, diefstallen en overvallen. De kranten staan er vol van maar 't is een hetze van de media en de regering tegen de vermeende daders. De daders die eigenlijk de echte slachtoffers zijn.
Het misdaadcijfer in Nederland daalt en men wil twee jeugdgevangenissen sluiten. De enige bezwaren zijn die van de werkers en de gemeente die werkgelegenheid voor gevangenispersoneel dreigt te verliezen.

Een rationeel denkend mens kan begrijpen dat er iets niet klopt met die overdreven berichten in de media. Maar dat soort mensen treft men hier niet.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 14:46   #84
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het misdaadcijfer in Nederland daalt en men wil twee jeugdgevangenissen sluiten. De enige bezwaren zijn die van de werkers en de gemeente die werkgelegenheid voor gevangenispersoneel dreigt te verliezen.
De misdaadcijfers dalen helemaal niet, integendeel. Maar criminelen komen steeds vaker met steeds grovere misdaden weg. Hooguit een voorwaardelijk taakstrafje voor straatroof en de plechtige belofte aan de edelachtbare zulks niet meer te doen.

Citaat:
Een rationeel denkend mens kan begrijpen dat er iets niet klopt met die overdreven berichten in de media. Maar dat soort mensen treft men hier niet.
Als er niet of nauwelijks meer gerechtelijk vervolgd wordt, kan inderdaad elk rationeel mens begrijpen dat er het nodige aan de hand is en bepaalde zaken zeer zeker niet kloppen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 23:40   #85
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Vroeger ging je voor het niet betalen van alimentatie de doos in, hier in dit apenland moet je vandag beneden de drie jaar zelfs geen dag gaan zitten. 't Is maar hoe je gerechtigheid wil invullen. Nogal wat slachtoffers van kleine criminaliteit doen zelfs de moeite niet meer het aan te geven, puur tijdverlies want men doet toch geen enkele moeite een dader op te sporen laat staan te berechten.
Oud 1 april 2010, 05:34   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Vroeger ging je voor het niet betalen van alimentatie de doos in, hier in dit apenland moet je vandag beneden de drie jaar zelfs geen dag gaan zitten. 't Is maar hoe je gerechtigheid wil invullen. Nogal wat slachtoffers van kleine criminaliteit doen zelfs de moeite niet meer het aan te geven, puur tijdverlies want men doet toch geen enkele moeite een dader op te sporen laat staan te berechten.
Wat heeft dit te maken met deze discussie?

"kunt u aub geen haatzaaiende topics/posts of topics/posts met de bedoeling een bevolkingsgroep te kleineren en/of te beledigen meer toleren? naar mijn mening is dit in strijd met de wet, ook al is dit een private website."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 09:19   #87
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat heeft dit te maken met deze discussie?

"kunt u aub geen haatzaaiende topics/posts of topics/posts met de bedoeling een bevolkingsgroep te kleineren en/of te beledigen meer toleren? naar mijn mening is dit in strijd met de wet, ook al is dit een private website."
Dat was een antwoord op een post van Codfried. Objectief bekeken kan je evenzeer het starten van een topic dewelke een realistisch beeld geeft van het dagelijks leven moeilijk als haatzaaierij bestempelen maar eerder "uit het leven gegrepen" wat absoluut niet in strijd is met de wet. De betreeffende bevolkingsgroep is nu eenmaal in de meeste gevallen betrokken partij, wat introspectie zou deze groep geen slecht doen.
Oud 2 april 2010, 15:19   #88
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
kunt u aub geen haatzaaiende topics/posts of topics/posts met de bedoeling een bevolkingsgroep te kleineren en/of te beledigen meer toleren? naar mijn mening is dit in strijd met de wet, ook al is dit een private website.
Websites die indruisen tegen de wetgeving worden vroeg of laat gebannen. De initiatiefnemers worden op het matje geroepen. De actualiteit, vandaag toch, leert niet meer dan dat je best drie keer nadenkt vooraleer aan een website te beginnen. Zelfs zonder forum.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 20:43   #89
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Citaat:
kunt u aub geen haatzaaiende topics/posts of topics/posts met de bedoeling een bevolkingsgroep te kleineren en/of te beledigen meer toleren? naar mijn mening is dit in strijd met de wet, ook al is dit een private website.
Websites die indruisen tegen de wetgeving worden vroeg of laat gebannen. De initiatiefnemers worden op het matje geroepen. De actualiteit, vandaag toch, leert niet meer dan dat je best drie keer nadenkt vooraleer aan een website te beginnen. Zelfs zonder forum.
Haatzaaien, een bevolkingsgroep kleineren en/of beledigen is niet tegen de wet. Oproepen tot haat, geweld of discriminatie wel.

"2/ WAT ZEGT DE WET?

Sommige mensen kunnen gechoqueerd zijn of zich beledigd voelen door bepaalde haatboodschappen op internet. Toch worden enkel woorden die aanzetten tot haat, geweld of discriminatie op basis van één van de beschermde criteria, beschouwd als inbreuken die tot vervolging kunnen leiden. Ook negationistische uitlatingen zijn strafbaar bij wet."
http://www.diversiteit.be/?action=on...titel=Internet
Oud 2 april 2010, 22:01   #90
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2010, 09:29   #91
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Te beginnen met de werklozen-haatmail.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 20:16   #92
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Haatzaaien, een bevolkingsgroep kleineren en/of beledigen is niet tegen de wet. Oproepen tot haat, geweld of discriminatie wel.

"2/ WAT ZEGT DE WET?

Sommige mensen kunnen gechoqueerd zijn of zich beledigd voelen door bepaalde haatboodschappen op internet. Toch worden enkel woorden die aanzetten tot haat, geweld of discriminatie op basis van één van de beschermde criteria, beschouwd als inbreuken die tot vervolging kunnen leiden. Ook negationistische uitlatingen zijn strafbaar bij wet."
http://www.diversiteit.be/?action=on...titel=Internet
Artisjok. Wil je mij uitschelden voor het grootste krapuul ter wereld. Hoef ik mij per definititie beledigd te voelen ?
A. Word eens wat breeddenkender, lees een goeie krant, in plaats van zich louter laten beïnvloeden ..
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 17:35   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok. Wil je mij uitschelden voor het grootste krapuul ter wereld. Hoef ik mij per definititie beledigd te voelen ?
A. Word eens wat breeddenkender, lees een goeie krant, in plaats van zich louter laten beïnvloeden ..
Neen; ik wil je niet uitschelden.
Ik wilde enkel specifiëren dat, in tegestelling tot wat soms gedacht wordt; haatzaaien, een bevolkingsgroep kleineren en/of beledigen niet tegen de wet is. Oproepen tot haat, geweld of discriminatie wel.
Oud 23 april 2010, 07:33   #94
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kritiek kan, maar bijvoorbeeld aanzetten tot de verdrijving van een bevolkingsgroep kan volgens mij niet.

zie de themaforum integratie en immigratie voor een paar voorbeelden
Dag Sywen,

Je mag naast de bewuste berichten op het rode driehoekje klikken om een bericht te melden. De moderators evalueren dan je melding.

Toch effe zeggen dat de wetgeving een grijze zone heeft ingevoerd. Er hangt veel af van de context en de beweegreden waarmee een bepaalde stelling wordt gelanceerd alvorens deze als discriminerend kan worden geklasseerd.

Door de meldingen en acties van de moderators kunnen we cijfers opstellen over discriminatie en negationisme op dit forum. Slechts 1 op 40.000 geplaatste berichten op dit forum is een overtreding op de wet op racisme of negationisme! Moderators hebben veel meer werk met persoonlijke aanvallen, foutief geplaatste berichten, klachten op privacy of inbreuken op het auteursrecht.

groetjes,

Maarten
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 07:34   #95
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Censuur!
We houden het forum zo breed mogelijk en trachten ons te beperken tot inbreuken op de wetgeving. Een evenwichtsoefening voor de moderators.
Oud 23 april 2010, 07:53   #96
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

De eerste meldingsplaats voor een probleem blijft toch bij de moderators zelf. De software van het forum werd daarvoor speciaal verbeterd.

Bovendien ... CGKR is speciaal met ons komen praten omdat ze zo weinig problemen ondervinden met het forum van Politics.be. Ik heb begrepen dat er zelfs een folder is gemaakt voor alle fora op basis van hoe wij het doen. Als die bestaat dan hebben wij de in elk geval nooit gekregen. Van CGKR hebben we in de laatste 10 jaar nauwelijks meldingen gekregen. Slechts 2 meldingen die ik me kan herinneren waar ze sneller waren dan de moderators ... op 10 jaar tijd.

Best effe melden bij de moderators ...

Maarten
Oud 23 april 2010, 08:07   #97
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

Klopt. Politics.be wordt voor 100% gemaakt door vrijwilligers die er massa's tijd insteken. Momenteel ongeveer 100 mensen: moderators, recensenten, cartoonisten, ... Als iemand het initiatief aanvalt of kapot wil dan willen we die niet meer op het forum. Boodschap is dat deze persoon elders zelf een initiatief mag starten als deze beweert te weten hoe het moet.

Ik heb overigens geen schrik van een proces omdat wij handelen naar eer en geweten. Ik krijg voortdurend aantijgingen, vooral door het forum. Er zijn zelfs juridisch geschoolde medewerkers bij Politics.be die regelmatig advies geven. Voorlopig nog geen enkele procedure verloren. Tweetal maanden geleden heb ik nog een proces gewonnen, eentje dat ongeveer 2 jaar heeft aangesleept. Is alleen jammer van de centen die ik daar telkens opnieuw aan verlies.

Heb zelfs nog een dreigement van het Amsterdams parket gekregen. Concreet dreigen ze met het lanceren van een uitleveringsverzoek tegen mij. Na mijn vraag om hun racismewetgeving door sturen alsook de wetteksten die bepalen welke het toepassingsgebied is (is geen Nederlandse site en ook de servers staan niet in Nederland), heb ik er niks meer van gehoord.

Om maar te zeggen: druk gewoon op die rode driehoek. Wij nemen elke melding door.

Maarten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Uit het forumreglement:

Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:
dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)

Adios.
Oud 23 april 2010, 08:09   #98
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Flauw van je om zoiets te rapporteren...

Sywen heeft niet eens gezegd welke stappen hij eventueel overweegt. Misschien bedoelt hij alleen maar dat hij dit forum voortaan links zal laten liggen...
zo had ik het ook begrepen. Ik hoop tenminste dat hij/zij dit bedoelde.
Oud 23 april 2010, 08:19   #99
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

Klopt niet. Dit forum werd gestart door studenten die anno 1998 vonden dat er te weinig te vinden was qua politieke informatie op het internet. Tot enkele maanden geleden was het meer dan 10 jaar een feitelijke organisatie. Sinds kort is het een vzw. Momenteel bezit ik nog altijd de domeinnamen (verkiezingssite.be, politics.be) maar in de toekomst worden deze overgedragen aan de vzw, tesamen met nog andere domeinnamen. Wordt privé gefinancierd door mij en Jeroen. Geen subsidies en geen inspraak van de overheid. Mijn inspraak en die van Jeroen worden gecontroleerd door een bestuur waarin ook andere leden van Politics.be zetelen.

Noem het gerust een 'burgerinitiatief'

Maarten

Citaat:
Een zeer welkome bijdrage aan dit forum. Je hebt duidelijk je hart op de goede plek. maar ik vrees dat je oproep aan dovemansoren is. Ik ben zelf geneigd te geloven dat dit forum van de overheid is en gebruikt wordt om de Belgen ontvankelijk te maken voor een nieuwe Holocaust.

Volgens de racisten lopen criminele moslim en zwarte jongeren de Nederlandse samenleving onder de voet. Tegelijk daalt het criminaliteitscijfer en wil men twee jeugdgevangenissen sluiten vanwege gebrek aan klanten! Men zou dud eerder verwachtten dat er te weing gevangenissen waren om al dat tuig op te sluiten.

Het valt op dat al deze racistische ongein te horen is in de staatsmedia, de nederlandse staat heeft via haar tv, radio en discussiefora een monopolie op haatzaaierij. Op het ophitsen van bevolkingsgroepen tegen elkaar. Ik verwonderde mij over een nieuwsbericht in de publieke media dat er 'knokploegen' onderweg waren naar Veenendaal. Het klonk eerder als een oproep.
Oud 23 april 2010, 08:22   #100
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Wij doen het al 12 jaar. Dit forum bevat de meest uiteenlopende gezindheden en meningen en we blijven er, bijna 5 miljoen berichten later, in slagen om het gezond te houden.

Hoop dat het nog eens zo'n periode kan overleven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be