Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2009, 20:16   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
tis echt niet te geloven

Als je het heel simplistisch bekijkt is het telkens

moslimbashing -> verdediging van de zogenaamde linkiewinkies -> "ze komen weer eens niet overeen".

Als we nu eens gewoon dat gebash wegnemen. De regels van de wet hanteren...die onzin van "de wet overtreden als vrijheid van religie" negeren (wie vond die onzin uit feitelijk dat men zo de wet mag overtreden??) en gewoon oppakken, bestraffen..gelijk behandelen.

Lukt dat? of is dat niet "radicaal" genoeg? (extreem willen sommigen zichzelf niet noemen naar verluid)
Dat ''gebash'' is de reden dat wij nu geen Sharia-rechtbanken hebben, en Groot-Brittannië wél.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 21:21   #82
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben iemand die de Verlichtingswaarden hooghoudt. Wat u ''traditie'' noemt, betekent gewoon achterlijke regeltjes, gebruiken en opvattingen, met een air - een stinkende air om precies te zijn - van goddelijke inspiratie.
Het zijn wel die "achterlijke" gebruiken die uw geliefde verlichting hebben mogelijk gemaakt.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 21:59   #83
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Gaat het niet om moslims dan? Geen flauw idee van eigenlijk. Rondom de stationsbuurt wonen anders heel erg veel allochtone moslims, dus het lijkt mij perfect mogelijk.
Nee, het gaat niet over moslims maar over ORTHODOXE Joden. Voor hen is dat hun wijk en bloot van dames is onzedelijk en schande. Religieuze fanatici dus.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 23:10   #84
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat ''gebash'' is de reden dat wij nu geen Sharia-rechtbanken hebben, en Groot-Brittannië wél.
Man man..die "rechtbanken" vervangen geen gewone rechtbanken. Maar dat wist u uiteraard al..

So what? In GB leven die moslims anders wel gewoon naast niet moslims. Die britten hebben al langer begrepen dat men moet integreren in de multiculturele/religieuze samenleving en dat globalisatie een niet terug te draaien feit is. Bij Britten (en in mindere mate Fransen) heb je ook bij bvb indiers en afrikanen echt het gevoel dat het "britten" zijn. In belgie is een afrikaan nog steeds "een neger".

Als je het mij vraagt zijn de conservatieve rechtse fanatici diegene die zich niet kunnen aanpassen aan de nieuwe wereld. Ze vechten tegen de bierkaai en geloven in sprookjes als "migratie" & "religie" - stop. Je leert ermee leven of je bezwijkt er onder, thats how it is.

Gelukkig leert de jeugd er beter mee omgaan. Op school, tijdens het uitgangsleven en in hun sociale kringen komen ze steeds in contact met hoe divers hun samenleving wel niet geworden is. Rechtse papa en mama weten uiteraard niet alles, want die zouden enkel flippen...naar hen luisteren ze "graag" hoe "goed" het vroeger allemaal wel niet was...en plots komt dochterlief met een moslim thuis...

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 17 december 2009 om 23:13.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 23:13   #85
brandnetel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Voor een deftig persoon bezigt u wel een behoorlijk aangebrande woordenschat.
Waar het hart en hoofd van vol is, loopt de mond met zichtbaar plezier van over, zoveel is ondertussen wel duidelijk.

Overigens vraag ik me af hoe een instinct kan worden opgedrongen, en wat er zo duister is aan een bikini.

Dat seksisme een treurige zaak is, zal u mij niet horen ontkennen. Er zijn volgens mij echter wel bétere methodes te bedenken om het te bestrijden dan reclame-affiches bekladden.
Welke ?
brandnetel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 13:11   #86
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, het gaat niet over moslims maar over ORTHODOXE Joden. Voor hen is dat hun wijk en bloot van dames is onzedelijk en schande. Religieuze fanatici dus.
Hoe weet je dat? Zijn de daders gevat misschien?
Oud 18 december 2009, 13:52   #87
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brandnetel Bekijk bericht
Welke ?
Er zijn zo'n zaken als 'opvoeding' en 'onderwijs', om te beginnen.

En daarmee bedoel ik uitdrukkelijk niet het louter 'klaarstomen voor de arbeidsmarkt' dat velen daarvan menen te mogen/moeten maken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 18 december 2009 om 13:52.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 13:59   #88
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
circumstantial evidence

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 14:15   #89
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ik het anders formuleren; binnen bepaalde diensten zijn de daders gekend.En met die informatie wordt ook echt wel wat gedaan, of het helpt is weer een ander paar mouwen...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 16:11   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
Voor een deftig persoon bezigt u wel een behoorlijk aangebrande woordenschat.
Waar het hart en hoofd van vol is, loopt de mond met zichtbaar plezier van over, zoveel is ondertussen wel duidelijk.

Overigens vraag ik me af hoe een instinct kan worden opgedrongen, en wat er zo duister is aan een bikini.

Dat seksisme een treurige zaak is, zal u mij niet horen ontkennen. Er zijn volgens mij echter wel bétere methodes te bedenken om het te bestrijden dan reclame-affiches bekladden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brandnetel Bekijk bericht
Welke ?
Jij vraagt: Welke ?
Ik antwoord: Elke !

Elke metode waar geen vandalisme, geweld, kortom wetsovertreding aan te pas komt.

Te beginnen met (want het zijn toch religieuze mensen) bidden.
Overtuigen, je woord laten horen ...
Om te passeren over legaal betogen en ongeveer te eindigen met een politieke partij oprichten (alliansies aangaan met vb. de tsjeven ...) met verkozen parlementsleden die wetsvoorstellen kunnen lanseren ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 16:15   #91
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn wel die "achterlijke" gebruiken die uw geliefde verlichting hebben mogelijk gemaakt.
In de zin dat een ziekte een medicijn mogelijk maakt.
Oud 18 december 2009, 16:26   #92
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
circumstantial evidence
'Gezien van horen zeggen' dus.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 16:29   #93
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man man..die "rechtbanken" vervangen geen gewone rechtbanken. Maar dat wist u uiteraard al..

So what? In GB leven die moslims anders wel gewoon naast niet moslims. Die britten hebben al langer begrepen dat men moet integreren in de multiculturele/religieuze samenleving en dat globalisatie een niet terug te draaien feit is. Bij Britten (en in mindere mate Fransen) heb je ook bij bvb indiers en afrikanen echt het gevoel dat het "britten" zijn. In belgie is een afrikaan nog steeds "een neger".

Als je het mij vraagt zijn de conservatieve rechtse fanatici diegene die zich niet kunnen aanpassen aan de nieuwe wereld. Ze vechten tegen de bierkaai en geloven in sprookjes als "migratie" & "religie" - stop. Je leert ermee leven of je bezwijkt er onder, thats how it is.

Gelukkig leert de jeugd er beter mee omgaan. Op school, tijdens het uitgangsleven en in hun sociale kringen komen ze steeds in contact met hoe divers hun samenleving wel niet geworden is. Rechtse papa en mama weten uiteraard niet alles, want die zouden enkel flippen...naar hen luisteren ze "graag" hoe "goed" het vroeger allemaal wel niet was...en plots komt dochterlief met een moslim thuis...
Moslims betrekken bij alle maatschappelijke aspecten is nu juist het doel van rechtse politici in Nederland. Ze de ruimte geven om zich af te zonderen en er de brui aan te geven, dat is wat links doet. Een erkenning van deze rechtbanken is het zoveelste staaltje afzonderingswerk, en het is een dikke middelvinger naar de échte wetten.
Oud 18 december 2009, 17:22   #94
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Moslims betrekken bij alle maatschappelijke aspecten is nu juist het doel van rechtse politici in Nederland. Ze de ruimte geven om zich af te zonderen en er de brui aan te geven, dat is wat links doet. Een erkenning van deze rechtbanken is het zoveelste staaltje afzonderingswerk, en het is een dikke middelvinger naar de échte wetten.
En jij hebt geen eigen principes? Jij leeft niet volgens eigen regels naast de wet? Is de wet jouw wereldvisie? Die moslims desondanks ze sharia rechtbanken hebben, moeten nog steeds gehoorzaam zijn aan de Britse wetten. Die sharia rechtbanken dienen enkel om het niet tot een echte rechtzaak te laten komen. ze lossen huwelijks en familie problemen "intern binnen hun gemeenschap" op. En dat vindt u slecht? Daar gaat u tegen vechten? dat is wat uw drijfveer is???

U verbiedt hoofddoeken omdat het U stoort? Minaretten...4 in een heel land in Godsnaam! wat bezielt sommige mensen toch????

(Ik verwacht me al aan St martens Irak en st denijs iran van achter egyptekerke - verhalen van Omar den boer die een vrouw in brand stak)

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 18 december 2009 om 17:27.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 17:29   #95
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alice wéét dat. Gewoon. Ze wéét het.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 17:41   #96
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims betrekken bij alle maatschappelijke aspecten is nu juist het doel van rechtse politici in Nederland.
Tegelijkertijd betrekken en bestrijden is wel een vreemde spagaat, ietsje dubbelzinig, niet?
Citaat:
Ze de ruimte geven om zich af te zonderen en er de brui aan te geven, dat is wat links doet. Een erkenning van deze rechtbanken is het zoveelste staaltje afzonderingswerk, en het is een dikke middelvinger naar de échte wetten.
"betrekken" zonder ruimte te geven, dat begint wel eng te klinken : ik zou liever hebben dat "men" dat niet met mij deed.
Jij wél? Sta me toe dat te betwijfelen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 december 2009 om 17:43.
Oud 18 december 2009, 17:46   #97
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tegelijkertijd betrekken en bestrijden is wel een vreemde spagaat, ietsje dubbelzinig, niet?"betrekken" zonder ruimte te geven,
voor wie ruimte wil zijn er plaatsen in de wereld die veel geschikter zijn.
En veel warmer.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 17:48   #98
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij hebt geen eigen principes? Jij leeft niet volgens eigen regels naast de wet? Is de wet jouw wereldvisie? Die moslims desondanks ze sharia rechtbanken hebben, moeten nog steeds gehoorzaam zijn aan de Britse wetten. Die sharia rechtbanken dienen enkel om het niet tot een echte rechtzaak te laten komen. ze lossen huwelijks en familie problemen "intern binnen hun gemeenschap" op. En dat vindt u slecht? Daar gaat u tegen vechten? dat is wat uw drijfveer is???

U verbiedt hoofddoeken omdat het U stoort? Minaretten...4 in een heel land in Godsnaam! wat bezielt sommige mensen toch????

(Ik verwacht me al aan St martens Irak en st denijs iran van achter egyptekerke - verhalen van Omar den boer die een vrouw in brand stak)
Jij weet niet hoe gevaarlijk een hoofddoek en 4 minaretten wel zijn...volgens de mensen hier! Je las te weinig op dit forum: het wordt hier haarfijn uiteengezet door verschillende expertposters.
Oud 18 december 2009, 18:09   #99
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de zin dat een ziekte een medicijn mogelijk maakt.
Allez Liberalist_NL, de Franse Revolutie, als kers op de Verlichtingstaart (en ik denk dat ik mag stellen, de revolutie die hier het meest invloed heeft uitgeoefend) is gewoon een verkrachting van ideeën die uit het christendom zijn voortgevloeid.
Oud 18 december 2009, 18:27   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook bij ons zijn er moslims die gewoon naast niet-moslims wonen.
Net zoals er bij ons ook ekstremistische moslims wonen.

En denk dus maar niet dat GB zo'n grote uitzondering daarop is. Die van over de kleine plas hebben zeker ook hun part van die problemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be