![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij verheft de niet-waarneming tot bewijs van het niet-bestaan, dat snap je toch hé? ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 29 juli 2009 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Foute stelling medeforummer. Je moet geen bewijs brengen dat God niet bestaat. Breng een bewijs dat de wereld* niet door een God gemaakt is. *bergen,woestijnen,oceanen,dieren,zon,sterren,maan ,hemel,aarde,mens(hart,bloed,nieren,spieren enz..) enz... Wil je geloven dat de wereld niet door een schepper is gemaakt(elk ding(computer,tafel,auto,...) heeft zijn schepper),wel dan moet je met harde bewijzen komen dat er een andere optie is. Ik geloof dat de meeste atheïsten eerder agnosticus zijn.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 29 juli 2009 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In Amerika zijn er honderden sektes van soorten religies. Omdat ik hun als gek beschouw betekent niet dat ik nu niet meer ofwel in God zou geloven.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En welk bewijs heb jij voor het bestaan? Kom je verder dan een "het bestaan kan niet aangetoond worden dus het bestaat de facto"-redenering? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
![]() Neen, je snapt het niet. Dat toon je hier weer eens aan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Toch is het zo dat er vaak een reden is waarom mensen niet geloven. Moet er een reden zijn? Neen. Is er één? In veel gevallen wel...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 29 juli 2009 om 15:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Welke religieus-filosofische/filosofische referentie benadert u om ((geloof)) in de eerste of tweede betekenis te bepalen? Wat u gelooft op basis van wat u weet is altijd het geval. Laat mij hier even terugkeren naar interessante posts van Johan Bollen en Geert C. Citaat:
Citaat:
Mag ik verder typen? Mag ik echt geloven dat hier voor mijn neus een toetsenbord ligt? Weet ik het? Geloof ik het op basis van wat ik weet? Logische standpunt: Ik beweer dat ik weet dat hier een toetsenbord voor mijn neus ligt, of ik beweer dat ik weet dat hier geen toetsenbord voor mijn neus ligt. Ik keer terug naar de post van Johan Bollen: Is er kans dat dit toetsenboard echt en reel is? Is er kans dat dit toetsenbord een droom of illusie is? Antwoord op deze twee vragen met een negatie wilt maar één ding zeggen en dat is: Mijnheer Geert C heeft gelijk: idioot of imbeciel. Tuurlijk is er kans dat dit toetsenboard echt voor mijn neus ligt, maar er is ook kans dat dit een droom of illusie of .. is! Het is bij mij vaak gebeurd dat de onderste van mijn kamer het bovenste wordt op zoek naar een stylo die ik in feit in mijn hand heb !! : -oops: Beslissing: Een filosoof citeren: You can be justified in believing something and yet be mistaken. If I hear water drops hitting the window, and see them trickling down the glas against the background of a dark sky, and if my friend enters shaking a wet umbrella and leaving wet footprints across the floor while complaining about the rain, then I posses excellent grounds for believing it is raining. Wat zou u dan zelf geloven? Het regent. Yet it is still possible I am mistaken : perhaps my friend has placed a lawn sprinkler against the glass in order to trick me into thinking that it is raining. : -) Het gaat hier om die beslissing (geloven dat het regent) die logisch is, want hoeveel keer heeft hij dat al meegemaakt en het was aan het regenen ? Hoeveel keer heeft zijn vriend dat gedaan? Laatst gewijzigd door porpo : 29 juli 2009 om 15:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar niet getreurd, zolang je er je eigen definities op nahoudt, heb je altijd gelijk uiteraard ![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat schreef ik. En er zijn inderdaad leden hier die met een soort antwoord mee zijn gekomen. Dat waardeer ik echt,Zij willen debatteren,niet enkel vloeken. Nog iets.Ik probeer niemand te overtuigen dat het Joods geloof de ware is en dat God wel of niet bestaat.Ik probeer hier niemand te hersenspoelen. Dat laat ik anderen over,grapje. Ik verdraag enkel niet (ik vind het eerder stom) dat niet-gelovigen gelovigen als gek beschouwen.(omgekeerd ook) Zoals ik eerder zei begrijp ik dat er gelachen wordt of er vragen zijn over oude woestijnreligies.Maar dat bewijst niks. Elkaar respecteren is niet zo moeilijk.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Ik zag het al van mijlenver aankomen: een gelovige vraagt waarom anderen atheïsten zijn om dan de zaken om te draaien en te beweren dat actief niet-geloven ook een geloof is. Religieuze argumentatie 101. Maar kom, ik kan begrijpen dat je mijn zware belediging aan jouw adres nog niet te boven bent gekomen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Het gebrek aan waarnemingen is bewijs op zich. Als ik een meting doe in een bepaald stralingsgebied en ik meet bvb niks in het x-ray spectrum, dan kan ik zeker zeggen dat er geen open x-ray bron in de kamer is.
Laatst gewijzigd door Tavek : 29 juli 2009 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Dat is dus klinkklare en erg onwetenschappelijke zever. Citaat:
Dat is van toepassing op voorwaarde dat het metafysische (als het bestaat) vanuit het fysische empirisch waarneembaar is.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 29 juli 2009 om 15:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() De godsdienstige hobbyisten op dit forum willen de bewijslast weer omdraaien.
De vleesetende bacterie tiert welig.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 29 juli 2009 om 15:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Het laten gelden van het niet waarnemen van iets als bewijs is iets dat courant wordt gebruikt in de wetenschappelijke wereld overigens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
God is een creatie der menselijke geest. Er is geen ENKELE aanwijzing dat God bestaat. Geen enkele waarneming. Geen enkele indirecte waarneming. Geen enkele indirecte waarneming van een indirecte waarneming. Ergo, het bestaat niet. Aan u om het tegendeel te bewijzen door af te komen met een waarneming van God. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 29 juli 2009 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |