![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 51,79% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
27 | 48,21% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Dat de vrouw zelf kan beslissen om abortus te plegen is een ding en kan voor de vader erg genoeg zijn. Maar hoe kan je verwachten dat de vader alimentatie betaalt als hij het kind niet wil en de vrouw geen abortus wenst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Droom verder. Wij zullen zelf wel bepalen wat voor ons relevant is. Dat hoef jij niet in onze plaats te doen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 21 september 2009 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Ik ben het eens dat je een vrouw noch tot abortus nog tot het uitdragen van een zwangerschap zou mogen dwingen gezien de vere gevolgen voor hoor maar ik ben van het principe "geen plichten zonder rechten".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt natuurlijk hoe je dat achteraf zo gaat bepalen dat hij dat kind niet wilde ? En meer nog... hoe ga je achteraf kunnen vaststellen dat die man ook alles in z'n werk heeft gesteld dat het niet zover zou komen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Dat hij het niet wenste kan hij bij de notaris of dergelijke opstellen voor de geboorten als de moeder hem niet inlichte heeft hij een zekere periode na informering. Over de andere aspecten die je vermelde mogen juristen zich buigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een andere discussie, maar dat hoeft voor mij inderdaad ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid: niemand van de voorstanders van abortus wil vrouwen tot abortus dwingen hé... Het gaat erom dat het h�*�*r keuze hoort te zijn en de hare alleen.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Geef eens antwoord over wat je er van vind. En hoe is het een andere discussie, gaat over de rechten van de vader (of het gebrek eraan).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Maar hoe is het serieus om hem te dwingen om allimentatie te betalen als hij het kind niet wenst maar de moeder wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen wie ben jij nu eigenlijk bezig?
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me nogal een moeilijke zaak in de praktijk... zeker als ge bedenkt dat de meeste zwangerschappen gewoon resultaat zijn van een kortstondig en hevige lustopwelling. Hoeveel zouden er gepland ( of beter niet gepland ) zijn ? Laatst gewijzigd door praha : 21 september 2009 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() Ik was tegen jou bezig natuurlijk. Eerder in dit topic stelde je dat de man geen enkel recht heeft zolang hij zelf geen barmoeder had of zoiets. Mijn vraag is simpelweg hoe het rechtvaardig is dat hij enkel plichten heeft maar geen enkel recht. Je stelt wel "dat hoeft voor mij niet" maar dan komen we weer tot dat de man wel rechten moet krijgen wat je hen eerder al ontzegde.
En Praha, ik besef dat het niet eenvoudig is. Ik ben gewoon van mening dat er werk van gemaakt moet worden. |
![]() |
![]() |