![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 51,79% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
27 | 48,21% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Als de moeder het kind wil houden; en de vader eist zijn recht op om het te laten aborteren.
Is dit dan ook een geldig bewijs om te pleiten voor meer rechten voor de vader? Laatst gewijzigd door artisjok : 20 september 2009 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gelieve dan toch maar die wetenschappelijke studie te linken. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Heeft de vader zijn kwakje gespoten en dan de moeder af en toe nog eens gebeld, of heeft hij haar gesteund bij het moeilijke proces en was hij bij haar toen ze haar kind ging baren? Is hij vrijwillig weg en betaalt hij alimentatie om te helpen om het kind op te voeden? Was hij gewelddagig of een crimineel en kan beter niet in de buurt van moeder of kind komen? Eventueel kan je zeggen dat de vader zich wel kwijt van zijn taken maar dat de moeder haar gezondheid verwaarloost en dan heeft m.i. de vader toch wel iets in de pap te brokken. Of de moeder brengt een kind ter wereld en stelt er verder niet veel belang meer in. En zo kan je nog wel meer in rekening brengen. maw... de twee vorige posts zijn zo zwart-wit dat ik blij ben dat ze niet van mijn ouders komen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 september 2009 om 19:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij kunnen noch de vader noch de moeder gerechtvaardigd tot abortus beslissen. Maar zoals het nu gebeurt, dat het beslissingsrecht en dus ook de verantwoordelijkheid, volledig op de schouders van de moeder wordt gelegd zonder de vader daarin te moeten kennen; dat is verkeerd. Vrouwens die kinderen aborteren en de vader pas achteraf of helemaal niet de vader daarvan op de hoogte hebben gesteld, doen niet alleen de vader onrecht aan, maar ook het kind. Want niet de vader of de moeder is de hoofdrolspeler in het gans abortusverhaal, maar het kind. Voor het kind is het een kwestie van te zijn of niet te zijn. Voor de ouders spreken we over "ongemakken", die best verholpen kunnen worden. Gezien het kind tot de allerzwaksten van onze samenleving behoort en zichzelf niet kan verdedigen, verdient het onze maatschappelijke bescherming. Hoog tijd dat "abortus" eens bekeken wordt vanuit het standpunt van het kind. En ja, doorgaans heeft dat kind ook een vader. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 september 2009 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vader mag rechten hebben als ze in jouw kraam passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ouders hebben vooral plichten (Als het kind er komt natuurlijk)
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste. De vader heeft daar namelijk geen uitstaans mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat zij degene is die het kind 9 maanden in haar buik moet dragen, om het vervolgens langs een veel te kleine opening naar buiten te persen.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest weet ik niet wat de werkelijke prioriteiten zijn binnen de ethische wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, weet je beste Raf. Zou het niet kunnen dat er nog steeds een beetje wordt geredeneerd, zelfs bij de overheid, en ook in de medische deontologische en ethische wereld, dat een alleenstaande vader met een kind uiteindelijk stiefmoederlijk wordt behandeld, om niet te zeggen dat die aanzien wordt als een dikke sukkelaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar anderzijds wordt een vrouw dan verplicht om een kind te dragen en op de wereld te zetten, tegen haar wil in. Die gelijke rechten gaan dan onvermijdelijk ten koste van de rechten van de vrouw. Geheel terzijde; staan tegenover gelijke rechten dan ook gelijke plichten? Ik denk bijvoorbeeld aan ouderschapsverlof e.d. |
|
![]() |
![]() |