Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind.
Ja 29 51,79%
Nee 27 48,21%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2009, 18:25   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ikzelf ben pleegvader van een kind die de moeder wou aborteren. Gelukkig voor dat kind had het een vader die voor haar opkwam en op de moeder bleef inpraten om het niet te doen.

Zowel de vader en de moeder hebben er geen schuldgevoel aan overgehouden en kunnen elk moment kiezen of zij hun kind wensen of niet.

Het kind zelf weet van niks en is dolgelukkig tussen haar pleegbroers en pleegzusjes.

Dat gegeven alleen al is een levend bewijs om te pleiten voor meer rechten voor de vader. Het kind kan er maar wel bij varen.

Paulus.
Dat is juist niks niemendal bewijs.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 18:31   #62
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is juist niks niemendal bewijs.
Een levend bewijs zelfs.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 19:28   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een levend bewijs zelfs.

Paulus.
Als de moeder het kind wil houden; en de vader eist zijn recht op om het te laten aborteren.

Is dit dan ook een geldig bewijs om te pleiten voor meer rechten voor de vader?

Laatst gewijzigd door artisjok : 20 september 2009 om 19:28.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 19:42   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vraag dan maar eens aan die vader of de moeder plots geen dingen begon te eten tijdens haar zwangerschappen , die ze anders zelfs nog niet wil ruiken of zien.
Neen, dat deed ik niet.
Citaat:
En of er geen zaken zijn die ze anders wel at en dronk, maar waar ze tijdens haar zwangerschappen van moest overgeven en/of niet door haar keel kreeg.
1 gerecht dat ik niet meer kon ruiken. Verklaar je dat door "Maar een eigen mening vormen, en die zelfs opdringen aan hun moeder"? Hoe kan het ongeboren kind daar een mening over vormen.

Citaat:
Ik heb het niet over vrouwen die plots massa ijsjes en taartje gaan eten of libikes krijgen.
Citaat:
Ongeboren Baby's die hun moeder van binnen voor rot stampen als ze in te veel lawaai komen, tot ze terug in een rustige omgeving komen.
Baby's die enkel rustig zijn als de moeder uit de buurt van bepaalde personen blijven.
Neen, nooit meegemaakt.
Gelieve dan toch maar die wetenschappelijke studie te linken.
Oud 20 september 2009, 19:55   #65
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Nu heeft de vader van een ongeboren kind geen enkele recht. Dit kan niet voor mij. Het is voor mij logisch dat een vader evenveel rechten als de moeder moet hebben bij een ongeboren kind. Zolang dit niet zo is dan moet men maar ook de alimentatie die vaders moeten betalen voor een kind dat ze niet wilden maar afschaffen. Bij plichten horen ook rechten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat voor recht wil je de vader geven over een ongeboren kind dan? Of wat voor recht wil je de toekomstige vader geven over wat de toekomstige moeder tegen de wil van die moeder hoort te doen in haar buik?

Bedoel je misschien dat als de vader alimentatiegeld moet betalen hij het recht moet hebben 'mee' te beslissen over een abortus? Dan zou je dus een situatie kunnen creeëren waarbij de toekomstige vader zijn vrouw via een rechtszaak tot abortus zou kunnen dwingen omdat ze bijvoorbeeld financieel niet in staat is een kind op te voeden. Dat is m.i. een aanslag op de rechten van de vrouw. Had dan maar beter aan een condoom gedacht als je je bankrekening zo belangrijk vind als man.
Ik lees de eerste twee berichten en alles is meteen zwart-wit.

Heeft de vader zijn kwakje gespoten en dan de moeder af en toe nog eens gebeld, of heeft hij haar gesteund bij het moeilijke proces en was hij bij haar toen ze haar kind ging baren? Is hij vrijwillig weg en betaalt hij alimentatie om te helpen om het kind op te voeden? Was hij gewelddagig of een crimineel en kan beter niet in de buurt van moeder of kind komen?

Eventueel kan je zeggen dat de vader zich wel kwijt van zijn taken maar dat de moeder haar gezondheid verwaarloost en dan heeft m.i. de vader toch wel iets in de pap te brokken. Of de moeder brengt een kind ter wereld en stelt er verder niet veel belang meer in.

En zo kan je nog wel meer in rekening brengen.

maw... de twee vorige posts zijn zo zwart-wit dat ik blij ben dat ze niet van mijn ouders komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 september 2009 om 19:57.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 20:21   #66
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als de moeder het kind wil houden; en de vader eist zijn recht op om het te laten aborteren.

Is dit dan ook een geldig bewijs om te pleiten voor meer rechten voor de vader?
Ik vind dat als wij niet wensen dat anderen oordelen over ons bestaanrecht, wij ook niet moet oordelen over het bestaansrecht van iemand anders.

Voor mij kunnen noch de vader noch de moeder gerechtvaardigd tot abortus beslissen.

Maar zoals het nu gebeurt, dat het beslissingsrecht en dus ook de verantwoordelijkheid, volledig op de schouders van de moeder wordt gelegd zonder de vader daarin te moeten kennen; dat is verkeerd.

Vrouwens die kinderen aborteren en de vader pas achteraf of helemaal niet de vader daarvan op de hoogte hebben gesteld, doen niet alleen de vader onrecht aan, maar ook het kind.

Want niet de vader of de moeder is de hoofdrolspeler in het gans abortusverhaal, maar het kind. Voor het kind is het een kwestie van te zijn of niet te zijn. Voor de ouders spreken we over "ongemakken", die best verholpen kunnen worden.

Gezien het kind tot de allerzwaksten van onze samenleving behoort en zichzelf niet kan verdedigen, verdient het onze maatschappelijke bescherming. Hoog tijd dat "abortus" eens bekeken wordt vanuit het standpunt van het kind. En ja, doorgaans heeft dat kind ook een vader.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 september 2009 om 20:24.
Oud 20 september 2009, 20:41   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat als wij niet wensen dat anderen oordelen over ons bestaanrecht, wij ook niet moet oordelen over het bestaansrecht van iemand anders.

Voor mij kunnen noch de vader noch de moeder gerechtvaardigd tot abortus beslissen.

Maar zoals het nu gebeurt, dat het beslissingsrecht en dus ook de verantwoordelijkheid, volledig op de schouders van de moeder wordt gelegd zonder de vader daarin te moeten kennen; dat is verkeerd.

Vrouwens die kinderen aborteren en de vader pas achteraf of helemaal niet de vader daarvan op de hoogte hebben gesteld, doen niet alleen de vader onrecht aan, maar ook het kind.

Want niet de vader of de moeder is de hoofdrolspeler in het gans abortusverhaal, maar het kind. Voor het kind is het een kwestie van te zijn of niet te zijn. Voor de ouders spreken we over "ongemakken", die best verholpen kunnen worden.

Gezien het kind tot de allerzwaksten van onze samenleving behoort en zichzelf niet kan verdedigen, verdient het onze maatschappelijke bescherming. Hoog tijd dat "abortus" eens bekeken wordt vanuit het standpunt van het kind. En ja, doorgaans heeft dat kind ook een vader.

Paulus.
Ik dacht al dat je selectief pleitte voor de rechten van de vader.

De vader mag rechten hebben als ze in jouw kraam passen.
Oud 20 september 2009, 20:47   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Yep, daar komt het zo'n beetje op neer.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 20 september 2009, 21:09   #69
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ze passen in het kraam van het onbeschermde kind, mijn beste.

Paulus.
Oud 20 september 2009, 21:31   #70
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik lees de eerste twee berichten en alles is meteen zwart-wit.

Heeft de vader zijn kwakje gespoten en dan de moeder af en toe nog eens gebeld, of heeft hij haar gesteund bij het moeilijke proces en was hij bij haar toen ze haar kind ging baren? Is hij vrijwillig weg en betaalt hij alimentatie om te helpen om het kind op te voeden? Was hij gewelddagig of een crimineel en kan beter niet in de buurt van moeder of kind komen?

Eventueel kan je zeggen dat de vader zich wel kwijt van zijn taken maar dat de moeder haar gezondheid verwaarloost en dan heeft m.i. de vader toch wel iets in de pap te brokken. Of de moeder brengt een kind ter wereld en stelt er verder niet veel belang meer in.

En zo kan je nog wel meer in rekening brengen.

maw... de twee vorige posts zijn zo zwart-wit dat ik blij ben dat ze niet van mijn ouders komen.
De discussie is inderdaad gecompliceerd en niet in die twee berichten samen te vatten. Ik wil hopen dat mijn ouders verder zouden lezen dan die berichten vooraleer te oordelen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 14:46   #71
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Ouders hebben vooral plichten (Als het kind er komt natuurlijk)
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 17:44   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Nu heeft de vader van een ongeboren kind geen enkele recht. Dit kan niet voor mij. Het is voor mij logisch dat een vader evenveel rechten als de moeder moet hebben bij een ongeboren kind. Zolang dit niet zo is dan moet men maar ook de alimentatie die vaders moeten betalen voor een kind dat ze niet wilden maar afschaffen. Bij plichten horen ook rechten.
Welke medicus zal blindelings een abortus laten uitvoeren (-14 weken) tegen de wens van de vader in ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 17:48   #73
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Mij is dat overkomen toen ik reeds twee kinderen had. Ik ben principieel tegen abortus, maar respecteer dan het de vrouw is die hierover moet beslissen, als ze zegt dat ze een zwangerschap niet aankan op dat moment, en dus een paar medicijnen wil nemen. Dat zijn geen lichtzinnige beslissingen van een vrouw.
Voor de vader kan het kind wel gewenst zijn. Waarom zou de mening van de toekomstige moeder belangrijker zijn als de vader in staat is het kind te onderhouden ?
Oud 21 september 2009, 17:50   #74
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Welke medicus zal blindelings een abortus laten uitvoeren (-14 weken) tegen de wens van de vader in ?
De meeste. De vader heeft daar namelijk geen uitstaans mee.

Citaat:
Oud 21 september 2009, 17:51   #75
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de vader kan het kind wel gewenst zijn. Waarom zou de mening van de toekomstige moeder belangrijker zijn als de vader in staat is het kind te onderhouden ?
Omdat zij degene is die het kind 9 maanden in haar buik moet dragen, om het vervolgens langs een veel te kleine opening naar buiten te persen.

Citaat:
Oud 21 september 2009, 17:54   #76
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik interpreteer het vooral als streven naar gelijke rechten, met voorrang voor wie in staat is, en bereid is, voor het kind te zorgen.

Voor de rest weet ik niet wat de werkelijke prioriteiten zijn binnen de ethische wereld.
Oud 21 september 2009, 17:59   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat zij degene is die het kind 9 maanden in haar buik moet dragen, om het vervolgens langs een veel te kleine opening naar buiten te persen.
Raf, heb je echt geen betere argumenten. Wie het kind 9 maanden draagt zou dus volgens u eenzijdig mogen beslissen over een leven dat (pakweg) 80 jaar kan duren. Ik vind dit nogal kort door de bocht.

Maar, weet je beste Raf. Zou het niet kunnen dat er nog steeds een beetje wordt geredeneerd, zelfs bij de overheid, en ook in de medische deontologische en ethische wereld, dat een alleenstaande vader met een kind uiteindelijk stiefmoederlijk wordt behandeld, om niet te zeggen dat die aanzien wordt als een dikke sukkelaar ?
Oud 21 september 2009, 17:59   #78
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze passen in het kraam van het onbeschermde kind, mijn beste.

Paulus.
Dan hou jij een pleidooi tegen abortus; en dus niet voor de rechten van de vader.
Oud 21 september 2009, 18:00   #79
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste. De vader heeft daar namelijk geen uitstaans mee.
Is dit zo, of is dit uw visie ?
Oud 21 september 2009, 18:09   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik interpreteer het vooral als streven naar gelijke rechten, met voorrang voor wie in staat is, en bereid is, voor het kind te zorgen.

Voor de rest weet ik niet wat de werkelijke prioriteiten zijn binnen de ethische wereld.
Dat klinkt goed; zoals jij het stelt.
Maar anderzijds wordt een vrouw dan verplicht om een kind te dragen en op de wereld te zetten, tegen haar wil in. Die gelijke rechten gaan dan onvermijdelijk ten koste van de rechten van de vrouw.

Geheel terzijde; staan tegenover gelijke rechten dan ook gelijke plichten?
Ik denk bijvoorbeeld aan ouderschapsverlof e.d.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be