![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Gouverneur
|
![]() Om dan na x aantal jaren het verwijt te krijgen dat het makkelijk is staan schreeuwen langs de kant maar nooit politieke bestuursverantwoordelijkheid nemen?
Laatst gewijzigd door Cisalpina : 23 september 2009 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Politieke bestuursverantwoordelijkheid nemen is één ding, dat doen zonder heldere garanties op de verwezenlijking van belangrijke punten uit het verkiezingsprogramma, is nog net wel iets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb geen enkele partij ooit gezien die volledig haar kernthema('s) heeft kunnen verwezenlijken. Niet de sossen, niet de bleukes, niet de tsjeven .... maar wat meest van al spektakulair veranderd is, is de afbraak van de oude unitaire staat. Dat is vooral de verdienste van het kombineren van de zweeppartij-strategie met de deelname-strategie van de vu/nva .... (en natuurlijk met de hulp van de klakkende zweep van het Blok/Belang ... ik ben niet blind).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(Eenjte daarvan zit nu in de gemeenteraad in Gent en was nogal unpleased met het plotse antihoofddoekenstandpunt.)
![]() |
![]() |
#87 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan altijd proberen, hé. Na de belofte van 5 minuten politieke moed van CVP in 2007, stelde Marianne dat ze hun hand hadden overspeeld maar toch.......gewoon doorgaan ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier were ene die niet op de nva gestemd heeft, maar deze partij toch wil een afrekening geven ... wel vriend, we zullen zien wat de kiezer doet bij de volgende verkiezingen ... en omdat gij noch ik een glazen bol hebben, stel ik voor dat de nva-kiezers hun eigen stem op de nva beoordelen ... en ondertussen, beperk je maar tot het trachten te bepalen wat jouw partij, die waar jij op gestemd hebt, iets bereikt van wat ze beloofd heeft ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tijdens het vragenkwartiertje lokte de linkse politoloog Carl Devos haar uit haar kot met een opmerking omtrent de spanningen tussen de premier en Peeters, waarna Thyssen een tirade afstak afstak tegen de verrottingstrategie, de zogenaamde Maddens-doctrine waarvan de N-VA voorstander is. Ik wil daar het volgende over zeggen : de CD&V en de N-VA zijn twee totaal verschillende partijen met derhalve verschillende visies. Het verhaal van de kat en de zak klopt niet. De N-VA is niet verantwoordelijk voor de uitspraken van de CD&V. Trouwens zit de N-VA in de Vlaamse regering en voert federaal oppositie. Het is tijdens de grondwetsherziening, die een federale materie is, dat de houdingen zullen bepaald worden en waarop de Vlaamse partijen zullen en moeten afgerekend worden. Thyssen heeft alles dooreengehaspeld en voor haar beurt gesproken. Denk je nu werkelijk dat Vlaanderen er voordeel zou bij hebben indien de N-VA uit de Vlaamse regering stapt? Absoluut niet, dan wordt ze gewoon vervangen door 0-VLD en zijn we nog verder van de werken. De Vlaamse regering kan immers niet vallen, de federale (gelukkig) wel. Ik heb sterk de indruk dat je gewoon de N-VA viseert. Geef het dan toe. Nog iets : wat staat "quid N-VA" in je openingstitel te doen? Verborgen Dehaene-trekjes? Laatst gewijzigd door robert t : 24 september 2009 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft: of het nu een sos is, een blauwbloedige, een tsjeef, een groene, een kommunist of een blokker: als de nva onterecht verweten wordt, en ik heb tijd en goesting, dan zal ik daar mijn mening over posten. En waar ik liefst van al tegen zal blijven reageren, is tegen mensen die op partij zus of zo stemmen, en dan een andere partij "beoordelen" na korte of langere tijd regeren of oppozisie voeren. Want die mensen "beoordelen" meestal niet, maar fulmineren enkel en alleen hun politieke vizie (wat hun goed recht is hoor, daar niet van; maar het blijft mijn recht om dit in mijn politiek perspektief te zetten) En nu terug naar het onderwerp van de draad. Dat is, voor alle duidelijkheid, een probleem dat de tsjeven zouden hebben. Meer bepaald voorzitster tante nonneke Thijssen en minister-prezident Peeters. Die lezen blijkbaar enkele passages uit het Vlaams regeerakkoord op verschillende wijze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeder overste stelt voor om BHV in maart NIET te bespreken in het parlement. Waarvoor dient een Parlement ? Om oude-wijvenpraat te aanhoren ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel, ik vermoed dat dit niet gaat blijven duren. Ze zijn nog niet aan hun nieuwe patatten daar in Brussel !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoeveel erger zou het zijn door NVA te vervangen door VLD? Volgens mij zou dat niet veel verschil maken. Wat de NVA tot nu toe al gerealiseerd heeft is immers niks. Wat zou er precies erger zijn met VLD ipv NVA? Zouden we dan ipv 350000 illegalen 500000 illegalen moeten slikken? Zouden de taalwetten dan nog meer met de voeten worden getreden? Zou BHV nog verder af staan van een oplossing? Volgens mij zou het verschil minimaal zijn. Ik hoop dat ik me vergis maar ik kan mij absoluut niet van de indruk ontdoen dat voor Dewever 'erbij' zijn de hoofdambitie is. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 24 september 2009 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je haspelt van alles door elkaar. De N-VA zit niet in de federale regering!!!! De N-VA vervangen door de OVLD in de Vlaamse regering heeft dan ook niets te maken met het aantal illegalen.
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik accepteer het excuus simpelweg niet dat het om federale bevoegdheden gaat, in een land waarin het duidelijk is dat dit een louter theorethische scheiding is die enkel ingeroepen wordt wanneer het politici uitkomt. N-VA heeft de mogelijkheid om zijn coalitiepartner - die op papier federaal de dienst uitmaakt - onder druk te zetten. Ik heb zelfs nog geen aanzet tot onder druk zetten gezien. Enkel 'ander bevoegdheidsniveau' als excuus om niet eens te moeten proberen iets te doen. Ik noem dat schuldig door verzuim. En ja, als je even nadenkt is de impact van die regularisatie van een dergerlijke aard dat ik dit als een haast criminele daad beschouw. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 25 september 2009 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij zijn (okee, mits wat fantazie voor sommige punten) nog altijd een rechtsstaat. De NVA heeft steeds voorgehouden een legalistische houding aan te nemen. De NVA is duidelijk jouw partij niet. Citaat:
(en daar staat, net zoals in het programma van de nva duidelijk niet in dat het nva het programma van een andere partij behoort waar te maken ... als ge begrijpt wat ik bedoel ...) Noem jij dat zoals jij het wilt. De kiezers van de nva zullen het ook noemen zoals zij dat willen. De kiezers van de partij waar jij op gestemd hebt, zullen het ook noemen zoals zij het wensen. En bij de volgende verkiezingen worden de koppen geteld.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Precies zoals U en Herr Oberst wensen. Ga je nu echt verwachten dat een kleine partij (N-VA) in de vlaamse regering de grootste partij (CD&V) gaat chanteren om op federaal nivo een ander beleid te gaan voeren? ![]() Terwijl de N-VA zelf uit de federale regering is gestapt? We hebben vastgesteld dat de VB strategie de laatste decenia niet heeft gewerkt. Ga nu niet van de N-VA verwachten dat ze precies dezelfde strategie gaan volgen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar met de O-VLD (i.p.v. N-VA) zal de vlaamse regering direkt de vlaamse portemonee trekken, als de federale regering of franstaligen daarom vragen. En wel plat op hun buik. Met de N-VA in de vlaamse regering is dit niet meer zo. Let liever op de daden van de N-VA, en niet op de woorden van Thyssen (CD&V). Want de CD&V moeten een ongezonde spreidstand maken tussen federaal en vlaams regeren. |
||
![]() |
![]() |