Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2009, 15:22   #81
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het is voor de Amerikanen totaal onbelangrijk dat er nog wat Fransssprekende mensen onder Brussel wonen die niet de Franse nationaliteit hebben.
De meeste Belgen weten ook niet of Cincinnati in Ohio ligt of in Kentucky.
Je weet zelf ook wel dat dit een onnozele vergelijking is, nietwaar? Er wonen trouwens ook nogal "wat Franssprekende mensen" in Brussel, maar blijkbaar heeft Vlaanderen plannen om Aalst binnenkort Brussel te noemen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 21:03   #82
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je weet zelf ook wel dat dit een onnozele vergelijking is, nietwaar? Er wonen trouwens ook nogal "wat Franssprekende mensen" in Brussel, maar blijkbaar heeft Vlaanderen plannen om Aalst binnenkort Brussel te noemen.
Het is onnozel om te denken dat het voor Amerikanen interessant is dat er nog een Franstalig deel onder Brussel ligt.
Als je Vlaanderen promoot ,dan doe je dat met de kracht van Vlaanderen en niet met de problemen van Belgie.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 10:42   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het is onnozel om te denken dat het voor Amerikanen interessant is dat er nog een Franstalig deel onder Brussel ligt.
Als je Vlaanderen promoot ,dan doe je dat met de kracht van Vlaanderen en niet met de problemen van Belgie.
Met het kaartje is niet Vlaanderen gepromoot in de US of A, maar wel het proses van de Vlaamse onafhankelijkheidswording. Die promosie vond dan nog voornamelijk plaats, niet in de us of a, maar in Walenland.

En het heeft zijn doel niet gemist.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 december 2009 om 10:43.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 11:02   #84
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Afkomst verloochenen?

Mijn moedertal is niet het Nederlands, nog een Vlaams dialect. ik gebruik wel het Nederlands als standaardtaal.
De streek waar ik geboren ben, en waar ùijn voorouders al eeuwenlang wonen heet pas Vlaanderen (ttz Vlaams gewest) sinds de teweede helft van verleden eeuw. Dat is na mijn geboorte. Ik ben als Belg geboren, niet als Vlaming.
Dit gedeelte van het land is in het verleden afhankelijk geweest van het prinsbisdom Luik. Meer, mijn geboortegrond is in het iets verdere verleden afhankelijk geweest van het hertogdom Limburg en Luxemburg.
Of ga je nu beweren dat bv. een inwoner van Maastricht een Vlaming is?
En neen, ik heb helemaal geen Franstalig klinkende naam.
Voerstreek ? of daar in den buurt ?
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 13:19   #85
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Gooi de regio's waar het Nederlands een officiële taal is bij elkaar en je krijgt ongeveer dat. Meer moet daar niet achter gezocht worden. De maker heeft waarschijnlijk het eerste het beste kaartje via google gevonden met ms paint bijgewerkt.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 13:33   #86
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Gooi de regio's waar het Nederlands een officiële taal is bij elkaar en je krijgt ongeveer dat. Meer moet daar niet achter gezocht worden. De maker heeft waarschijnlijk het eerste het beste kaartje via google gevonden met ms paint bijgewerkt.
welke zoekterm zou ge daarvoor moeten invoeren?

mij leek het alleszins gewoon een praktisch kaartje met idd de nederlandstalige gebieden binnen west-europa en voor de herkenbaarheid er allegauw Brussel ergens bij opgeflanst.
Oud 28 december 2009, 13:46   #87
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een hoop van die kaartjes. In talloze vormen en formaten. Iemand die niet geïnteresseerd is en geen noties heeft van de communautaire gevoeligheden is perfect in staat in paint of een ander simpel programma met het verfborsteltje lijntjes te trekken en tot dit resultaat te komen. Voeren is daarbij even gemakkelijk weggeveegd als de contouren van het Brussels gewest of de grenzen van Wallonië.

Meer moet men daar niet achter zoeken denk ik.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 13:51   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik zou eerder met schaamrood op mijn wangen lopen omdat men mij bij deze groep achterlijke, idiote bevolkingsgroep van navelstaarders indeelt.
Eén zoveelste reden te meer om mij minder en minder Vlaming te voelen.
Stop toch met die komedie, je bent altijd een Vlaming geweest, een anti-Vlaming uiteraard, maar niettemin een Vlaming.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 14:36   #89
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Dit staaltje is het zoveelste bewijs dat het soort mensen dat op die inhoudsloze, maar wel vetbetaalde, jobkes geponeerd worden ver verwijderd leven van de realiteit. Triest dat in onze samenleving steevast de meest inhoudsloze mensen op strategisch belangrijke plaatsen gezet worden louter en alleen omdat zulk soort mensen niet kritisch zijn en enkel aandacht hebben voor eigenlof.

Laatst gewijzigd door the_dude : 29 december 2009 om 15:02.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 14:58   #90
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Dit staaltje is het zoveelste bewijs dat het soort mensen dat op die inhoudsloze, maar wel vetbetaalde, jobkes geponeerd worden ver verwijderd leven van de realiteit. Triest dat in onze samenleving steevast de meest inhoudsloze mensen op strategisch belangrijke plaatsen gezet worden louter en alleen omdat zulk soort mensen niet kritisch is en enkel aandacht heeft voor eigenlof.
Volslagen juist. Het is de wereld van de fils-�*-papa'kes.
Misschien moet de Vlaamse gemeenschap maar eens een budget openen om daar een paar kritische journalisten op te zetten (1 bij de kranten van de Standaard-groep, 1 bij kranten van de Concentra-groep, 1 bij de kranten van de HLN-groep, 1 bij de kranten van de ROULARTA-groep) zodat zijzelf eens gezuiverd worden van de aanslepende corruptie in hun consulaten en bijhuizen overzees.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 15:02   #91
born2bewild
Banneling

Standaard

dom idee om journalisten te subsidieren
ge ziet wat ervan komt...op de ranglijst van vertrouwenwekkende beroepen situeren ze zich in de buurt van politici, en een pak lager dan prostituees

en gij wilt dat nog wat erger maken..kwestie van zeker te zijn dat de media in vlaanderen nooit uit die put zal kunnen geraken waar ze nu in verkeert

Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 december 2009 om 15:03.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 15:04   #92
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Dit staaltje is het zoveelste bewijs dat het soort mensen dat op die inhoudsloze, maar wel vetbetaalde, jobkes geponeerd worden ver verwijderd leven van de realiteit. Triest dat in onze samenleving steevast de meest inhoudsloze mensen op strategisch belangrijke plaatsen gezet worden louter en alleen omdat zulk soort mensen niet kritisch zijn en enkel aandacht hebben voor eigenlof.

We zullen enkele doppers op die plaatsen zetten, dat zal wel resulteren in een realistisch beeld
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 15:04   #93
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Een kaartje waarin België alleen bestaat uit Vlaanderen, waarin Frankrijk op de plaats van Wallonië ligt, en Brussel ter hoogte van Antwerpen, heeft opschudding veroorzaakt in Wallonië. Het kaartje staat afgedrukt op een uitnodiging voor een cocktailavond van het Vlaamse Huis in New York. Het was geen opzet, zeggen woordvoerders, "door de tijdsdruk zijn er een paar jammerlijke operationele foutjes in geslopen." (Bron : Waals Weekblad)

Menig Vlaming zal zich inderdaad -terecht- ergeren aan deze kaart want het Vlaamse Voeren staat niet bij Vlaanderen ingekleurd.

Een schande.
Oud 29 december 2009, 15:24   #94
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volslagen juist. Het is de wereld van de fils-�*-papa'kes.
Misschien moet de Vlaamse gemeenschap maar eens een budget openen om daar een paar kritische journalisten op te zetten (1 bij de kranten van de Standaard-groep, 1 bij kranten van de Concentra-groep, 1 bij de kranten van de HLN-groep, 1 bij de kranten van de ROULARTA-groep) zodat zijzelf eens gezuiverd worden van de aanslepende corruptie in hun consulaten en bijhuizen overzees.

zolang er types bestaan die vinden dat ze betaald moeten worden, onafgezien wat ze doen, zal er weinig veranderen vrees ik. Het is mij reeds een tijdje duidelijk dat een kuisende mens veel meer waard is dan eender welke kostuumdrager (onlangs nog over een onderzoek daaromtrent gelezen) doch zolang het merendeel der mensen simpel genoeg zijn om het sociaal ladder spelletje mee te spelen zullen de kortzichtige, inhoudsloze opportunisten lustig hun gang kunnen gaan.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 17:53   #95
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Happart ???? Ben jij dat ????
Neen. Ben zelfs niet van de Voerstreek. Volgend kaartje zal voor sommigen misschien iets duidelijk maken. Je ziet hoe de grenzen van het hertogdom Limburg liepen. Ook is te zien dat een deel van de Maaslandse linkeroever bij het oude hertogdom Limburg hoorde en niet bij het prinsbisdom Luik. EN in de verste verte niet bij Vlaanderen. Dat verleden is niet alleen te merken op kaarten, maar ook in de familienamen, en de streektaal.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._1559-1608.jpg

De (taal-)grenzen van het huidige Vlaanderen werden pas einde vorige eeuw getekend. 20 jaar na mijn geboorte.

Wie daar schrijft dat ik mijn afkomst verloochen dient zijn kennis over het verleden van het Vlaamse gewest dringend bij te schaven.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 23:55   #96
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Voerstreek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Menig Vlaming zal zich inderdaad -terecht- ergeren aan deze kaart want het Vlaamse Voeren staat niet bij Vlaanderen ingekleurd.

Een schande.
inderdaad: die mensen hebben zoveel doorstaan en worden op kaarten heel dikwijls "vergeten"...of zijn de kaarttekenaars te lui om de Voerstreek erbij te tekenen ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 00:05   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht

Een schande.
Ze konden misschien beter heel België uit vegen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 18:28   #98
Descartes Jr
Banneling

Standaard Blunder Vlaams huis NY bereikt nu Vlaamse pers.

Foei Foei !
Oud 5 januari 2010, 19:28   #99
Ruben Cottenjé
Burger

Ruben Cottenjé's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kaartje waarin België alleen bestaat uit Vlaanderen, waarin Frankrijk op de plaats van Wallonië ligt, en Brussel ter hoogte van Antwerpen, heeft opschudding veroorzaakt in Wallonië. Het kaartje staat afgedrukt op een uitnodiging voor een cocktailavond van het Vlaamse Huis in New York. Het was geen opzet, zeggen woordvoerders, "door de tijdsdruk zijn er een paar jammerlijke operationele foutjes in geslopen." (Bron : Waals Weekblad)

Onmiddellijk heel dat Vlaamse huizen gedoe afschaffen. In de privésector worden voor minder dan zo'n "foutjes" C4's uitgedeeld. Hoe lang zullen wij Vlamingen deze walgelijke verspilling en propaganda van bepaalde ministers nog verdragen?
Oud 5 januari 2010, 19:33   #100
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Cottenjé Bekijk bericht
Onmiddellijk heel dat Vlaamse huizen gedoe afschaffen. In de privésector worden voor minder dan zo'n "foutjes" C4's uitgedeeld. Hoe lang zullen wij Vlamingen deze walgelijke verspilling en propaganda van bepaalde ministers nog verdragen?
Ga ik volledig mee akkoord. Net zoals met de afkeuring van de Waalse studiereizen en de gouden parachutes aan pipo's als Happart.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 5 januari 2010 om 19:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be