![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je verwart 'geloven in' (in de zin van 'geloven in een hogere macht') met 'geloven dat' (als in 'ik geloof dat je gelijk hebt').
In het eerste geval is het een onvoorwaardelijk aannemen van een door iemand anders opgestelde premisse. In het tweede geval is het een rationeel evalueren van diezelfde premisse. Wanneer ik zeg dat je verhaal ongeloofwaardig is, dan is dat gebaseerd op de rede en logica en niet op het geloof van een of andere andere hogere macht.
![]() |
#82 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() (of niet, natuurlijk, ik kan het niet weten.... ![]() Citaat:
Citaat:
Je zou bijvoorbeeld eens de "relationele interpretatie" van de kwantum mechanica moeten bekijken van Carlo Rovelli: http://en.wikipedia.org/wiki/Relatio...ntum_mechanics Dat is niet de visie die ik hierboven aanhaalde, trouwens, maar ook een leuke kijk. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat werkelijk bestaat is ons bewustzijn en dat van de microwezentjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lees mijn atoomtheorie........want dat is een logische filosofie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het moet dan ook zijn: ik denk, dus ik ben God. Maar niet als solipsisme, maar zo dat iedereen dat kan zeggen. Het is dus algemene Geest van iedereen. Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 18 januari 2010 om 12:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Da's tenminste de visie op de "many-minds" variant van de veel-werelden interpretatie Leuk, he ! En kom nu nog eens af dat moderne natuurkunde enkel maar materialistische overwegingen heeft ![]() Maar natuurlijk is al dit maar "spielerei" ; gefilosofeer dat soms kan helpen wat meer inzicht te krijgen in de theorie van de kwantummechanica. Ga niet denken dat je hierdoor een stap dichter komt bij het "echt weten" van wat de wereld nu "echt is". Dat is ondoorgrondelijk, en dus beperkt tot dit soort salonsgefilosofeer. Wat er echter zijn entertaining waarde niet van ontdoet, en het is geestesverrijkend. Vind ik toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Ik merk dat je het verschil niet begrijpt.
Jammer, want het is eigenlijk niet zo moeilijk. Ok, here goes. Hoe ben je op het die gekomen van die theorie? Je zegt dat die microwezentjes ons 'besturen', dus zijn zij het eigenlijk die je op het idee hebben gebracht, klopt?
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus nog boven de microwezentjes en mij troont de logica. Dus de logica heeft mij op de idee gebracht. En dan pas komen de microwezentjes op de tweede plaats, die mijn hersenen doen functioneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dwz de mens is als ik niet het schepper van het heelal, maar omgekeerd schept het heelal het ik als deel daarvan. Citaat:
Gemakkelijk te bewijzen omdat zelfs die idee van het solipsisme niet door jou zelf is bedacht. Citaat:
Waar blijven dan de objectieve wetenschappen zelf? Die zouden dan geen objectieve waarde meer hebben, maar slechts een subjectieve mening zijn. Citaat:
En leer de waarheid kennen, wat de wetenschap niet gelukt en blijkbaar ook niet pretendeert. Waardoor ze dan ook vanuit het standpunt der waarheid zelf de leugen is. Zowel qua materialisme als qua subjectivisme. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie bijvoorbeeld zijn vrij goed Sci-Am artikel. In die ganse wirwar waar dus zo goed als alles en zijn tegengestelde aanwezig is, is het uitpikken van 1 variant voor mij zo goed als equivalent aan een "schepping". Dat uitpikken gebeurt enkel en alleen maar door je bewustzijn - zonder bewustzijn wordt niks uitgepikt en is die ganse mengelmoes daar. Denk dan eens aan wat je schrijft: Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En nog eens, al die ideeen zijn fascinerende spielerei. Je moet dat niet te ernstig nemen. Het is leuk gefilosofeer... en wie weet, he ! Maar je kan het niet weten. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Want die anderen kunnen (nog steeds volgens jou) je theorie niet verstaan
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 januari 2010 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De mensen overdrijven hun eigen prestatie nogal al zouden ze hun eigen heelal hebben geschapen. Maar zelfs hun eigen neus hebben ze niet gemaakt. Citaat:
Citaat:
Onze wetenschappen zijn gewoon objectief voor iedereen en geen subjectieve schepping. Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=133235 en als website: http://members.ziggo.nl/r.f.dezwart/...ederlands.html Citaat:
Wat zou er verheffender kunnen wezen? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Prachtig.
Waarom laten die atoomwezentjes jouw hersenen dan zo goed werken om je het nodige inzicht te bezorgen, terwijl diezelfde atoomwezentjes alle andere hersenen ter wereld dom houden en verhinderen jouw inzicht tot waarheid te kronen? Je atoomwezentjes hebben je wel goed liggen, niet?
![]() |
#96 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat mijn atoomtheorie betreft is het voldoende dat er één is die deze ontdekt. Zelfs al zijn alle anderen dan vreselijk jaloers op mij. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat in de inhoud daarvan bewezen wordt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Gezien je zelf zegt dat ze veel geavanceerder zijn dan ons, wat zouden hun motieven dan zijn om dat te doen?
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Ik vrees dat ik je moet teleurstellen, je visie is even subjectief als die van patrickve.