Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2010, 14:57   #81
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Vervang het woord Hollanders door Joden of moslims in jouw schrijfels en je hebt een ban.
Bedoelt U daarmee dat Hollanders lager aangeschreven zijn dan die andere wat U vernoemt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 14:57   #82
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Wij zijn nederlanders en dus horen wij bij nederland.Duitsland was aanvaardbaar in wo2.Nu niet echt gezien de huidige mentaliteit in duitsland.
Ha! Naar gelang de mentaliteit draait en keert met de oosterwind is een land al dan niet aanvaardbaar om bij aan te sluiten? Plat opportunisme noemt men zoiets als het over een persoon zou gaan. Enne, uit uw vergelijking met WO II mogen we afleiden dat je de mentaliteit toen wel aanvaardbaar vond?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 15:01   #83
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bedoelt U daarmee dat Hollanders lager aangeschreven zijn dan die andere wat U vernoemt ?
Nee, juist hoger.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 15:25   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje"
Niet juist, ik geef enkel aan waarom zo veel mensen iets hebben tegen Hollanders.
En dat er zeer grote verschillen zijn tussen Vlamingen en Nederlanders.

En dat bewijzen jullie Nederlanders hier in deze draad zelfs zeer duidelijk.

Een Antwerpenaar zal het nooit opnemen voor een Gentenaar.
Wat kan het hem schelen dat die van Gent te kaken worden gezet en omgekeerd.
Doch je zegt iets over de Hollanders en alle Nederlanders voelen zich aangevallen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL
Waar slaat die opmerking op? Ik ga me geen slachtoffertol aanpraten, omdat ene Jantje hier zit af te geven op de Nederlanders.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen
Hela, Jantje! Ik wil het als Gelderlander best opnemen voor mijn 'Hollandse' vrienden. Je zult wel 'Nederlanders' bedoelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL
Ik vertegenwoordig enkel en alleen mezelf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
En als ze de zaak hebben verlaten kan je alles terug gaan zoeken op straat.
Je kan gewoon aan de gestolen en daarna weggeworpen en vernielde spullen heel hun afgelegde weg volgen.

Een Hollander is leuk van ver en ver van leuk en ik kan ze missen als kiespijn.
En zo denken 99% van de mensen op deze aardbol over de Hollanders.
Nergens heb ik Nederlanders dus ook maar iets verweten.
Ik heb het steeds over Hollanders gehad en weldegelijk deze uit de provincies Holland.
Toch springen alle Nederlanders er op als vliegen op een stront, terwijl de Belgen uit een andere streek dan deze die besproken worden, zelf de bewijzen van de aangebrachte zaken zouden leveren. En zich totaal niet aangesproken zouden voelen.

Een Belg staat niet voor zijn land of gewest, noch provincie, maar voor zijn gehucht en/of parochie. Al de rest laat hem ijskoud.
Verschil bewezen. Kijk anders volgende week maar eens naar de verschillen aan bedragen die worden binnen gehaald voor Haïti. Nederland zal het dubbele of meer per inwoner halen tegenover Vlaanderen. Want voor de Belg is dat gewoon de ver van mijn bed show,niets meer niets minder.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 15:28   #85
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij zegt dat 99% van de mensheid de Nederlanders niet mag, terwijl dat gigantische onzin is.

Vervang het woord Hollanders door Joden of moslims in jouw schrijfels en je hebt een ban.
Die zou ik normaal pas oplopen als ik ook de foto's zou posten als bewijs.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:10   #86
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs volgens de Herdiaanse definitie van een natie zijn Vlamingen geen Duitsers, biernazi.
Zou het u storen dat uw definitie mij geen fluit kan schelen liberale ollander en wat betreft uw herdiaanse definitie, is dat iets dat u ergens zo tussendoor hebt opgevangen of zou u dit ook kunnen verduidelijken.

Wat biernazi betreft, is er een bepaald merk van bier dat er bij zo kunnen horen, misschien Bitte ein Bit wat denkt u ollander?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:13   #87
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Zou het u storen dat uw definitie mij geen fluit kan schelen liberale ollander en wat betreft uw herdiaanse definitie, is dat iets dat u ergens zo tussendoor hebt opgevangen of zou u dit ook kunnen verduidelijken.

Wat biernazi betreft, is er een bepaald merk van bier dat er bij zo kunnen horen, misschien Bitte ein Bit wat denkt u ollander?
Ik weet uit ervaring dat het Duits bier niet veel beter is dan het Hollands bier.
Al die bieren spelen in een totaal andere liga dan het Belgisch bier.
Oud 18 januari 2010, 17:23   #88
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet gewoon eens naar de Champagnestreek rijden en proberen in te checken in een B&B-kasteel.

Als U wil stuur ik U wat adresjes waar Nederlanders en Duitsers niet welkom zijn. Zo weet U op welk niveau U staat.

Let wel, ik ben niet een uitbater van die B&B's, ik heb gewoon vastgesteld.
Net zoals je discotheken hebt waar Marokkanen of Tunesiërs niet welkom zijn.
Volgens de Henriaanse doctrine is dat uiteraard niet de fout van de racistische uitbaters of buitenwippers, maar van het niveau waarop de Mahgrebijn staat.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:36   #89
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Net zoals je discotheken hebt waar Marokkanen of Tunesiërs niet welkom zijn.
Volgens de Henriaanse doctrine is dat uiteraard niet de fout van de racistische uitbaters of buitenwippers, maar van het niveau waarop de Mahgrebijn staat.
Ik denk eerder dat de reden is dat die uitbaters zeer slechte ervaringen hebben gehad met Nederlanders, denkt U ook niet ?
Of denkt U dat Fransen van huis uit Nederlanders haten ?
Oud 18 januari 2010, 17:47   #90
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb zelfs foto's uit Japan en Latijns-Amerika, waar duidelijk op te zien is dat ze geen Hollanders moeten.
Heb er zelfs vanuit Suriname, waar op staat dat iedereen welkom is zelfs met zijn huisdier, zolang men niet uit de provincie Holland komt.
Maar als ik die op het forum zet, heb ik binnen de 5 minuten een ban voor eeuwig plus 3 dagen aan mijn broek.
Daarvoor krijgt men toch geen ban? Het is gewoon een foto tonen van een chauvinistisch bord (dat u slechts gefotografeerd heeft, niet neergezet).

Nu, van die fameuze overlast en afkeer van mensen uit de Hollandse provincies merk ik toch weinig hoor...

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 januari 2010 om 17:50.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:47   #91
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 17:59   #92
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat de reden is dat die uitbaters zeer slechte ervaringen hebben gehad met Nederlanders, denkt U ook niet ?
En welke excuses denkt u dat de racistische discotheekuitbaters uit hun hoed zullen toveren?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 18:04   #93
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou nu eindelijk toch eens op over taalproblemen.
Zoals het nu bezig is, spreekt men binnen 4 �* 5 generaties toch overal Engels, gewoon omdat dit de economische taal in de wereld is.

Voor je derde optie zie ik heel veel problemen.
Vlaanderen en Nederland leveren zelfs vandaag nog bloedige economische veldslagen.
Op economisch vlak lusten beide belangrijke economische regio's uit die landen elkaar rauw en gebruiken ze alle middelen om elkaars economie te vernielen.
En er is nog steeds een reden geweest waarom de Vlaamse bevolking in 1830 de Nederlanders heeft laten verjagen en niet heeft meegevochten aan de zijde van Orange.
Er zijn nog steeds reden waarom de mensen van onder de moerdijk een hekel hebben aan deze van boven de moerdijk en die reden bestaat al van voor 1830 en zijn nog steeds niet verdwenen.
Er zijn reden waarom Nederlands-Limburg zo naar Belgisch-Limburg kijk en er beter mee samenwerkt dan met haar Nederlandse buurprovincies.
Er zijn reden waarom er zoveel Nederlanders in België komen wonen, terwijl het aantal Belgen dat naar daar verhuis te verwaarlozen is.
Als Vlaanderen toch met een ander natie zou moeten samen gaan, wel dan liever de Duitsers of de Fransen.
Beter en veiliger voor onze economie.
Ja, ik zie het al. wanneer ik dat allemaal lees én daarbij ook nog je boodschappen #65, 66, 68 en 73, dan weet ik genoeg. Je ba
Oud 18 januari 2010, 18:05   #94
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat zou er in dat geval met de Duitse bevolking van die gebieden gebeurd zijn? Ook verdreven, zoals in Tsjechië en Polen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 18:06   #95
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En welke excuses denkt u dat de racistische discotheekuitbaters uit hun hoed zullen toveren?
Het kan ook terecht zijn i.p.v. "excuses".
Oud 18 januari 2010, 18:08   #96
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Racisme is nooit goed te praten, discriminatie op basis van afkomst ook niet. Helaas is het het hele Belgische "federalisme" op die immorele grondvesten gebouwd.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 18:10   #97
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederlands en Duits zijn twee verschillende talen. Jij zit er dus -alweer- naast.
Ik zei werd beschouwd ...........
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 18:39   #98
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat zou er in dat geval met de Duitse bevolking van die gebieden gebeurd zijn? Ook verdreven, zoals in Tsjechië en Polen?
Als ik me niet vergis, mochten inwoners van dorpen kleiner dan 2000 inwoners blijven. De rest zou idd verdreven worden. Gelukkig is dit plan nooit doorgegaan, zulke dingen wekken alleen maar wraakgevoelens in de hand...

Edit: hier vind je het oorspronkelijke plan.

Laatst gewijzigd door Weezer : 18 januari 2010 om 18:45.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 18:50   #99
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou nu eindelijk toch eens op over taalproblemen.
Zoals het nu bezig is, spreekt men binnen 4 �* 5 generaties toch overal Engels, gewoon omdat dit de economische taal in de wereld is.

Voor je derde optie zie ik heel veel problemen.
Vlaanderen en Nederland leveren zelfs vandaag nog bloedige economische veldslagen.
Op economisch vlak lusten beide belangrijke economische regio's uit die landen elkaar rauw en gebruiken ze alle middelen om elkaars economie te vernielen.
En er is nog steeds een reden geweest waarom de Vlaamse bevolking in 1830 de Nederlanders heeft laten verjagen en niet heeft meegevochten aan de zijde van Orange.
Er zijn nog steeds reden waarom de mensen van onder de moerdijk een hekel hebben aan deze van boven de moerdijk en die reden bestaat al van voor 1830 en zijn nog steeds niet verdwenen.
Er zijn reden waarom Nederlands-Limburg zo naar Belgisch-Limburg kijk en er beter mee samenwerkt dan met haar Nederlandse buurprovincies.
Er zijn reden waarom er zoveel Nederlanders in België komen wonen, terwijl het aantal Belgen dat naar daar verhuis te verwaarlozen is.
Als Vlaanderen toch met een ander natie zou moeten samen gaan, wel dan liever de Duitsers of de Fransen.
Beter en veiliger voor onze economie.
Ja, ik zie het al. wanneer ik dat allemaal lees én daarbij ook nog je boodschappen #65, 66, 68 en 73, dan weet ik genoeg. Je barst van de vooroordelen en je bent daarenboven nog goed geïndoctrineerd ook. Sluit dus maar onmiddellijk aan bij het clubje van system, Henr1, Alboreto, De Waal, T'serclaes, Azert...en nog een paar oude knarren. Wééral eens argumenteringsmunitie verschieten aan figuren die vinden dat we zelfs beter zouden aansluiten bij La France of (godbetert!) Deutschland, maar niet Nederland...nee jongens, blijf maar rustig in jullie Belgique. Voor zolang je nog kunt, want het gaat toch voor de bijl. Ik denk dat er nog een extra verkiezing nodig zal zijn opdat jullie euro zou vallen. Niet zo lang meer: 2011.
Oud 18 januari 2010, 18:56   #100
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Holland wil anders wel van die dure en voor hen waardeloze provincie af geraken. Het is ook juist daarom dat ze toelaten dat Nederlands-Limburg zo'n nauwe samenwerking ontwikkeld met Belgisch-Limburg.
Een samenwerking die ze van de andere provincie met buitenlandse provincies zo snel mogelijk in de kiem smoren.
Nonsens. Op een enkeling die de Limburgermoppen letterlijk neemt na, respecteert iedereen Limburg.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be