Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2010, 22:37   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen eerst Bekijk bericht
De N-VA wil dat werklozen verplicht moeten gaan werken in "werkkampen". Ze behouden hun uitkering maar moeten verplicht gaan werken in zo'n kamp. Ze doen daar werkervaring op, leren correct solliciteren en doen stages in bedrijven. Op je luie krent zitten en je broek verslijten in de sofa thuis behoort tot het verleden! Werklozen worden actief aan het werk gezet! Weigeraars worden met onmiddellijke ingang uitgesloten van werkloosheidsuitkeringen.

N-VA: Werklozen krijgen een uitkering dus moeten ze er ook maar wat voor doen!
Indien men dat leest stelt men zich toch vragen bij de informatie waarover de mensen die NVA-kiesintenties hebben beschikken.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 23:18   #82
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien men dat leest stelt men zich toch vragen bij de informatie waarover de mensen die NVA-kiesintenties hebben beschikken.
Mensen met gezond verstand kiezen voor een partij die geen nietsnutten wil. Een partij waar racistische moslims geen gebruik mogen maken van subsidiepanden.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 23:23   #83
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dan ben je op zijn Westvlaams een 'nieweerd'. In 2 jaar moet je toch wel werk kunnen vinden? Dat is ook voldoende tijd om uzelf desnoods te herscholen. Ik zou misschien wel een uitzondering maken voor 50 plussers.
In een ver verleden heb ik een aantal software paketten aan werklozen 50+ proberen uit te leggen. Die mensen zaten te bibberen achter hun stoel. Bleek dat ze van den dop werden gestuurd als ze niet slaagden voor het examen. Aangezien ik eigen baas ben hoef ik die shit niet te nemen. Die menskes konden nooit slagen voor dat examen. Je kan niet vragen aan een taartenbakster om een kernwapen in elkaar te steken. Ik heb met de nodige druk de bende nitwitten van de vdab zo ver gekregen dat ze die mensen met rust lieten. Sterker nog ze kregen aangespaste beginnercursussen. Dus voor die mensen graag een uitzondering.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 06:30   #84
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ben je op zijn Westvlaams een 'nieweerd'. In 2 jaar moet je toch wel werk kunnen vinden? Dat is ook voldoende tijd om uzelf desnoods te herscholen. Ik zou misschien wel een uitzondering maken voor 50 plussers.
Meneer heeft wellicht een schoon jobke maar de andere mensen mogen wel iets doen dat dik tegen hun goesting en hun talent is.

Hopelijk krijg je later te maken met een bejaardenhelpster; die dat dik tegen haar zin doet want ze had liever een andere job gedaan maar niet gevonden.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 07:07   #85
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Worden jullie het nooit beu, debiele onzin te posten?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 07:54   #86
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
En als ze nu eens gewoon van heel België een werkkamp maakten ? Toch veel simpeler ?
Worden de wegen eindelijk eens opgeknapt...
Oud 27 mei 2010, 15:26   #87
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Meneer heeft wellicht een schoon jobke maar de andere mensen mogen wel iets doen dat dik tegen hun goesting en hun talent is.

Hopelijk krijg je later te maken met een bejaardenhelpster; die dat dik tegen haar zin doet want ze had liever een andere job gedaan maar niet gevonden.
Deze post illustreert perfekt waarom ik een terugkeer naar Belgie niet meer zie zitten. Dergelijke mentaliteit zou mij de muren opjagen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 10:17   #88
eno2
Banneling

Standaard

Ik zoek al heel mijn leven een job volledig in overeenstemming met mijn karakter, en zodra die fameuze werkkampen voor werkonwilligen operationeel beloven te worden, ga ik dan ook onmiddelijk solliciteren, met het schuim op de bek , voor kampoverste
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 15:58   #89
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze post illustreert perfekt waarom ik een terugkeer naar Belgie niet meer zie zitten. Dergelijke mentaliteit zou mij de muren opjagen.
Echt, het MAG gewoon allemaal niet plezant zijn. Het MOET tegensteken, voor IEDEREEN hetzelfde.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 17:03   #90
dirk001
Parlementslid

Standaard

Ik vind dat men werklozen die langer dan 2 jaar werkloos zijn een job zou moeten aanbeiden bij de overheid met een contract van 1 jaar met volwaardig loon en wie weigert zou moeten permanent geschorst worden. De jobs zouden natuurlijk wel enigszins moeten passen bij wat die persoon kan of gestudeerd heeft.

Waarom men deze maatregel niet wil nemen snap ik niet ... . Dat zou onmiddellijk het kaf van het koren scheiden, mensen die willen werken maar om 1 of andere reden geen job vinden die krijgen dus werk en de rest zal niet meer kunnen profiteren ... . Hiermee zou men ook flink kunnen besparen op de VDAB en RVA waar men nu vooral met bezigheidstherapie bezig is.

Ik denk dat zowat iedereen zich zou kunnen vinden in een maatregel zoals deze. Ik ben 100% tegen misbruik maken van werklozen door hen te verplichten gratis of bijna gratis te werken. Men moet echte jobs aanbieden, geen nepjobs of gratis werk. Dat is slavernij !
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 19:13   #91
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zoek al heel mijn leven een job volledig in overeenstemming met mijn karakter, en zodra die fameuze werkkampen voor werkonwilligen operationeel beloven te worden, ga ik dan ook onmiddelijk solliciteren, met het schuim op de bek , voor kampoverste
Met zweepje
Oud 11 juni 2010, 19:18   #92
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik vind dat men werklozen die langer dan 2 jaar werkloos zijn een job zou moeten aanbeiden bij de overheid met een contract van 1 jaar met volwaardig loon en wie weigert zou moeten permanent geschorst worden. De jobs zouden natuurlijk wel enigszins moeten passen bij wat die persoon kan of gestudeerd heeft.

Waarom men deze maatregel niet wil nemen snap ik niet ... . Dat zou onmiddellijk het kaf van het koren scheiden, mensen die willen werken maar om 1 of andere reden geen job vinden die krijgen dus werk en de rest zal niet meer kunnen profiteren ... . Hiermee zou men ook flink kunnen besparen op de VDAB en RVA waar men nu vooral met bezigheidstherapie bezig is.

Ik denk dat zowat iedereen zich zou kunnen vinden in een maatregel zoals deze. Ik ben 100% tegen misbruik maken van werklozen door hen te verplichten gratis of bijna gratis te werken. Men moet echte jobs aanbieden, geen nepjobs of gratis werk. Dat is slavernij !
En wat na dat jaar werken bij de overheid? Weer 2 jaar stempelen en dan nog maar eens een contract van een jaar? Dat wordt een rare loopbaan.
Wel volledig eens met uw opinie over verplichten van werklozen om bijna gratis te werken. Sommige PWA-jobs zijn veeleisend maar er staat zo goed als niets tegenover.
Oud 11 juni 2010, 19:40   #93
kameleon
Minister

Standaard

De joden moesten ook gratis gaan werken. De goei die mochten blijven leven.
Het is triest dat na een crisis de nazistische ideeën altijd weer komen bovenvaren. En iedereen maar alles op Hitler steken, maar de miljoenen idioten die hem aanbaden en nog steeds aanbidden zijn even schuldig.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2010, 12:33   #94
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Het is triest dat na een crisis de nazistische ideeën altijd weer komen bovenvaren. En iedereen maar alles op Hitler steken, maar de miljoenen idioten die hem aanbaden en nog steeds aanbidden zijn even schuldig.
Vaak wordt beweerd dat we hier welvaart hebben omdat we een welvaartstaat zouden zijn. Wel dit soort uitspraken en gedachten horen niet thuis in een echte welvaartstaat.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2010, 14:39   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Met zweepje
Ik doe niet aan SM, alleen aan uitroeiing.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2010 om 14:39.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2010, 15:30   #96
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Zoals Jezus...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 23:05   #97
corse
Banneling

Standaard

· Wie creatief is schept werkloosheid, dit door automatisering, technologische vooruitgang en innovatie.
· Dat is geen kanker maar simpelweg de vrucht van deze creativiteit, wie iets van economie kent weet dat, Marx is dus verouderd.
· De huidige samenleving die steeds meer geautomatiseerd geraakt is als een machine die steeds meer werklozen en armoede produceert, een tegenstelling die zal moeten veranderen hoe dan ook.
· De eigenaars van deze geautomatiseerde economie die 24u op 24u consumptiemiddelen produceren zonder werkkrachten, deze zullen de vruchten van deze automatisering moeten delen, hoe dan ook, er is geen andere oplossing
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 23:11   #98
corse
Banneling

Standaard

Echte vrijheid is:

De mens moet kunnen doen en laten wat hijzelf wil, de rest is valse vrijheid.

Voorbeeld van alternatieven:

Sporten, reizen, even ontheemen, geestelijke ontplooiing, ontspanning, sociaal leven, tijd maken om goed en gezond te eten en drinken, kunst, cultuur, creativiteit, muziek, wellness, feesten, dansen, tijd besteden aan familie en vrienden enz.

Het is een beetje een instelling, mensen die hoofdzakelijk gebonden zijn aan werken en in niets anders geïnteresseerd zijn dan: “werken” en ook niets anders kennen omdat we ons einddoel de totaal geautomatiseerde samenleving nog niet bereikt hebben, ze leren het wel, laat ons hopen dat de evolutie snel genoeg is.

Het is een beetje zoals op pensioen gaan, de één valt in een zwart gat en sterft van verveling doordat hij niets anders kent dan werken, hij heeft ook nooit iets anders geleerd, de andere heeft nooit tijd en beleeft de prachtigste tijd van zijn leven doordat hij nu al zijn tijd kan besteden aan de zin van het leven, anders heeft het leven uiteraard geen zin!

Primaire behoeften: (de noodzaak)
Wonen, voeding, mobiliteit, kleding, energie, tijd maken voor goede opvoeding van kinderen, studies, ethische en morele waarden respecteren enz.

Secundaire behoeften: (de zin van het leven)
Sporten, reizen, even ontheemen, geestelijke ontplooiing, ontspanning, sociaal leven, kunst, cultuur, creativiteit, muziek, wellness, feesten, dansen, tijd besteden aan familie en vrienden, enz.

Tertiaire behoeften: (voorzorg)
Voorzorg voor: werkloosheid, werkonbekwaamheid, ziekte, handicap, ongeval, pensioen, kindergeld en het laatste vangnet eventueel OCMW.
Oud 15 juni 2010, 02:18   #99
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Echte vrijheid is:

De mens moet kunnen doen en laten wat hijzelf wil, de rest is valse vrijheid.
Ik zou eerder zeggen dat dit valse vrijheid is.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 10:06   #100
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik zou eerder zeggen dat dit valse vrijheid is.
Schandalige beelden: het brugpensioen wordt afgeschaft!
http://www.youtube.com/watch?v=-95x-...layer_embedded
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be