![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En tegen zo'n programma's heb ik niets . Maar ik ben van mening dat zo'n programma's niet met subsidies tot stand moeten komen. Idem voor de zondagochtendmis op de VRT .
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In afwachting echter dat ze in de "reguliere programma's" mogen. Alhoewel; 2 van de 4 vrouwen droegen geen hoofddoek, niemand zou ooit vermoeden dat ze Moslima's zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We leven nu wel in een (bewegend-)beeldcultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als zij dit gedaan krijgen is dat goed voor hen , al zal ik zeker niet naar hun godsdientigheden gaan kijken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat bedoel ik dus. Of het nu over koken gaat ,of over kantklossen of over de gebruiken binnen de islam..... waarom zo'n programma's met subsidies voeden? Van mij mogen ze hun eigen programma's maken, mits ze zelf de kosten dragen.
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou een deel van de belastingbetalers aan bod mogen komen; en de anderen niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen moslims niet in "reguliere programma's" ofzo?
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uitzending door derden zou dan ook moeten betaald worden door die derden, en niet met ons belastinggeld.
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het programma waarin ze aan bod komen gemaakt door de VRT of door derden; moet evengoed betaald worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De derde publieke moslimomroep is reeds failliet eer de eerste uitzending kon beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in NL is dat wel anders heb ik de indruk. in ieder spelprogramma doet wel een allochtoon mee. hier iets minder - denk ik, is moeilijk in te schatten voor me aangezien ik geen tv heb. Maar je maakt me niet wijs dat de VRT ze niet wil brengen, voor- én achter de schermen. "Er werken nog te weinig allochtonen in de media. Ik baseer me voor die uitspraak op wat er op het scherm te zien en op de radio te horen is. Ik zie nog altijd maar twee allochtone verslaggevers op de VRT. Dat zijn Veli Yüksel en Djamel Zerrouk. De VRT doet zijn best om allochtonen aan te trekken, maar het resultaat is pover. En de oorzaken zijn talrijk. Ten eerste beseft men te weinig welke invloed er uitgaat van rolmodellen. In de ons omringende landen zoals Frankrijk, Nederland en Duitsland zijn allochtone tv-presentatoren heel gewoon. Dat draagt bij tot het gevoel erbij te horen. Vice verca zouden wij allochtonen op een andere manier kunnen leren kennen dan de boefjes op straat. Ten tweede zegt men vaak dat er een tekort is aan belangstelling van allochtonen. Het echte probleem is echter dat allochtone hoger opgeleiden zo weinig talrijk zijn. Het heeft te maken met een algemene achterstand in het onderwijs. Journalisten komen vooral uit het algemeen secundair onderwijs. Te veel allochtonen worden afgeleid naar het beroeps- en technisch onderwijs. Hierbij aansluitend is het grootste probleem nog altijd de taalvaardigheid. Ik denk spontaan aan Afrikanen omdat ik hen iets beter ken. Sommigen zijn een beetje boos en zeggen: "Omdat we Afrikaan zijn, mogen we niet bij jullie komen werken." Dat is niet waar. Ze begrijpen niet goed dat je enkel iemand kan engageren die in het Nederlands kan presenteren." Bron http://www.minderhedenforum.be/2medi...lterzinzen.htm (2006) Sjah. Taalproblemen, opleidingsniveau... 't is niet dat ze dommer zijn dan ons eh, die kunnen dat evengoed als wij. Maar een groot deel van de allochtone jongens behaalt inderdaad geen hoger diploma. Meisjes doen het iets beter maar velen daarvan raken uiteindelijk vast aan haard en kinderen. Hij zegt trouwens ook: "Ik denk niet dat doelgroepentelevisie een oplossing is voor het integratievraagstuk. In het begin was het dat wel. Doelgroepentelevisie is ontstaan toen de eerste gastarbeiders in België werkten. Speciaal voor hen waren er gastuitzendingen op televisie. Het waren programma's met bijvoorbeeld Nederlandse taallessen. Nu is dat niet meer aan de orde. Doelgroepentelevisie zou eerder het isolement, om niet te zeggen de apartheid, nog bevorderen. Enkel de niche kijkt naar dat soort uitzendingen. En wat bereik je hiermee? Niets."
![]() |
![]() |
#96 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens de NOS : "Geen licentie nieuwe moslimomroep De nieuwe moslimomroep SMON is voor de eerste uitzending zijn licentie al kwijtgeraakt. Het Commissariaat voor de Media heeft de zendtijd ingetrokken, vanwege de breuk tussen de partijen die in de omroep zouden samenwerken. De SMON zou de omroep vormen met de Academica Islamica, maar die heeft de samenwerking opgezegd. De Academica Islamica had onder meer problemen met de benoeming van interim-directeur Maurice Koopman, die 85.000 euro zou krijgen voor een werkweek van anderhalve dag. Hoorzitting In december kreeg de SMON de zendtijdlicentie van het CvdM, omdat de omroep de meeste garanties bood dat alle generaties moslims als doelgroep vertegenwoordigd zouden worden. Verder was het bestuur volgens het CvdM zo georganiseerd dat er geen angsten waren voor conflicten zoals bij vroegere moslimomroepen. Het Commissariaat houdt binnenkort een hoorzitting over de kwestie. Het is nog onduidelijk hoe de zendtijd van de moslimomroep vanaf september wordt ingevuld." http://nos.nl/artikel/178081-geen-li...limomroep.html[/quote] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De EMB bestaat bij mijn weten uit verschillende leden. U merkt op dat er sprake is van segregatie, hoezo?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 augustus 2010 om 23:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
![]() U weet evengoed als mij dat er meer nood is aan uitzendingen waar de maatschappelijke thema's worden besproken.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Daar zeg je wat..
![]() |
![]() |