Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2010, 11:25   #81
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Geen bewijzen???? Die beelden zijn niet genoeg?
Jij kent het dossier toch niet op basis van een HLN artikeltje?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 14:41   #82
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Lezen Grimbergen : Hij werd buiten vervolging gesteld. Dat betekent dar er geen bewijzen zijn om hem te vervolgen.
Het is niet omdat je buiten vervolging bent gesteld dat je geen misdrijf hebt gepleegd. Je wordt alleen niet vervolgd. Misschien als er eens 6 metrotoestellen over een volgend slachtoffer rijden dat die jongen eens aan zijn oren wordt getrokken.

Maar het zal inderdaad iets zijn in de trend van een heel jonge gast van minder dan 16, nog heel beinvloedbaar en enkel maar een beetje geduwd en te weinig fors in zijn armen om te kunnen vervolgd worden. Trouwens, verblijft die hier illegaal ofzo ? Want voor de rest is blijkbaar niets van hem geweten staat in dat artikel.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 14:47   #83
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Het is niet omdat je buiten vervolging bent gesteld dat je geen misdrijf hebt gepleegd. Je wordt alleen niet vervolgd. Misschien als er eens 6 metrotoestellen over een volgend slachtoffer rijden dat die jongen eens aan zijn oren wordt getrokken.

Maar het zal inderdaad iets zijn in de trend van een heel jonge gast van minder dan 16, nog heel beinvloedbaar en enkel maar een beetje geduwd en te weinig fors in zijn armen om te kunnen vervolgd worden. Trouwens, verblijft die hier illegaal ofzo ? Want voor de rest is blijkbaar niets van hem geweten staat in dat artikel.
Sterke analyse op basis van .....euuh .....van wat eigenlijk aangezien "voor de rest is blijkbaar niets van hem geweten"
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 15:28   #84
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Stop met wenen en leer jezelf een gevechtsport aan.
Met geweld weet men waar het begint maar niet waar men eindigt.
Ik leer karate en mep hem buiten westen.
De volgende keer trekt hij een mes.
Ik koop een pistool en schiet hem neer.
... Ik eindig in de gevangenis ...
Geweld gebruiken of wetten negeren is geen oplossing, nooit.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 10 september 2010 om 15:28.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 19:50   #85
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Het beste cadeau dat men aan een meisje kan geven.

Idd beste wat je vandaag op zak kan hebben. Maar ik geloof nooit dat dat de samenleving is waar we naar toe wil(d)len.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 19:55   #86
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, de hangjongeren in mijn buurt zijn allemaal autochtonen en schoolgaande jeugd.
Ze blokkeren het voetpad en verwachten dat ik op de rijbaan ga lopen (maar dat is buiten deze jongen gerekend).

Gewoon vriendelijk vragen opzij te gaan werkt meestal wel

Waar? Kan ik eens gaan zien.

Oud 10 september 2010, 20:55   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Aangezien "hangjongeren" een nieuw woord is in onze Nederlandse taal kan het nuttig zijn om te weten wat bedoeld wordt met hangjongeren; alvorens hen onmiddellijk met pepper-spray en messen te lijf te gaan.

Hangjongeren

Hangjongeren (ofwel hangjeugd) zijn jongeren die langdurig op een bepaalde plaats in de openbare ruimte verblijven (rondhangen). Soms worden hiervoor speciale hangplekken ingericht door gemeenten. Naast hangjongeren worden ook hangouderen onderscheiden.

Kenmerken

De hangplek die men hiervoor uitkiest is vaak een centrale plaats in een wijk, zoals een winkelcentrum of speelplaats, of op stations en in bushaltes. Het ontstaan van hangplekken is op zich logisch te verklaren. De (puberende) jongeren vinden het leuk om te kijken en bekeken te worden. Men zit of staat te praten, soms onder het genot van frisdrank en bier, sigaretten en softdrugs. Op de hangplek wordt stoer gedaan, verworvenheden worden getoond, vaak vinden de eerste schuchtere verkenningen van leeftijdgenoten van het andere geslacht plaats.

Het rondhangen kan worden afgewisseld met andere activiteiten, zoals het rondrijden op bromfietsen of het spelen met skateboard of voetbal. In de weken rond de jaarwisseling wordt het gekochte vuurwerk uitgetest.

Hoewel het verschijnsel van rondhangende jeugd zeer oud is, wordt het vooral de laatste decennia als een probleem gedefinieerd. Hangjongeren zijn meestal jongens tussen 12 en 20 jaar oud. Ze zijn waarschijnlijk iets vaker dan gemiddeld schoolverlater. Buurtbewoners, vooral ouderen, ervaren overlast in de vorm van lawaai en ergernis over achtergelaten rommel en besmeuring van muren, straat en straatmeubilair met kauwgom, peuken, speeksel, of kapotte flessen. Ze voelen zich vaak onveilig in nabijheid van de jongeren. Die onveiligheid wordt niet alleen door ouderen ervaren. Ook andere bewoners en vrouwen voelen zich soms onveilig als er luidruchtig opmerkingen worden gemaakt of naar hen wordt gefloten. Groepen jongeren worden vaak als intimiderend beschouwd, niet in de laatste plaats vanwege hun houding maar vaak ook door hun aantal. Ook andere jongeren, die zelf niet bekend zijn met het fenomeen "hangen", kunnen worden afgeschrikt doordat zij zich ongemakkelijk of zelfs bedreigd voelen door de samenscholende jeugd."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hangjongeren
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 23:50   #88
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Specksnyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Geweld gebruiken of wetten negeren is geen oplossing, nooit.
Jij bent de perfecte slavin.
Oud 11 september 2010, 00:16   #89
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Idd beste wat je vandaag op zak kan hebben. Maar ik geloof nooit dat dat de samenleving is waar we naar toe wil(d)len.
Jij begrijpt het erg slecht.

Dat is de samenleving zoals die altijd was.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 06:30   #90
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jij begrijpt het erg slecht.

Dat is de samenleving zoals die altijd was.
en evolutie bestaat ineens niet meer of wat? We moeten maar stagneren, is het dat? Alles laten zoals het is.

Het is niet omdat het volgens u altijd zo geweest is, dat het zo moet blijven.
geweld in de samenleving is een probleem en er dient iets aan gedaan te worden om het in te perken of te stoppen. Ons maatschappelijk model voorziet dat de staat zijn burgers beveiligt.

Oud 11 september 2010, 10:53   #91
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
en evolutie bestaat ineens niet meer of wat? We moeten maar stagneren, is het dat? Alles laten zoals het is.

geweld in de samenleving is een probleem en er dient iets aan gedaan te worden om het in te perken of te stoppen. Ons maatschappelijk model voorziet dat de staat zijn burgers beveiligt.

Eerst zeg je A, nu plots B.

Wat ons maatschappelijk model zegt, kan me weinig schelen. De staat slaagt er niet in zijn burgers te beveiligen.

Oplossing: harder zagen op forums!
Oud 11 september 2010, 11:05   #92
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Jij bent de perfecte slavin.
Sorry, vriend, ik geloof nu eenmaal niet dat geweld helpt.
Overigens is het ook niet altijd uitvoerbaar. Wat doe ik met een busje pepperspray tegen 3 allochtone jongeren? Het risico is groot dat de 2 anderen mijn hoofd inslaan als ik één van hen uitschakel. Volkomen onrealistisch. Eén tegen één heb ik een miniem kansje (bedenkt dat ik niet meer van de jongste ben), één tegen twee mag ik het vergeten.
Als u van mijn realistische kijk op de wereld een slavenmentaliteit wilt maken, ga uw gang, het getuigt echter van veel kortzichtigheid en weinig inzicht over hoe de problemen grondig kunnen aangepakt worden.
Oud 11 september 2010, 11:19   #93
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geweld in de samenleving is overal en altijd een probleem.

Noem me één plaats en tijd waar er geen probleem mee is/was?
Ik vrees dat het binnen 1000 of 10.000 jaar nog een probleem zal zijn.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 11:22   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Stuur ze langs bij een onbestrafbare:

roger vangheluwe

Die weet wel raad met jongens.
(Hij is blank, dus kan niet de gevangenis in in Belgie)
Nonkel Roger, da's eigen volk, hé, en die is tenminste geen moslim.
Hij weet wel hoe je jongens aanpakt,al vanaf 5 jaar, bij hun pietje.
Zijn vriendjes deden het al met kinderen van 2 jaar:http://deredactie.be/polopoly_fs/1.8...indrapport.pdf

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 september 2010 om 11:27.
Oud 11 september 2010, 11:24   #95
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ja, de meesten zijn niet Europese vreemdelingen.
bron aub.
Oud 11 september 2010, 11:30   #96
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens is het ook niet altijd uitvoerbaar. Wat doe ik met een busje pepperspray tegen 3 allochtone jongeren? Het risico is groot dat de 2 anderen mijn hoofd inslaan als ik één van hen uitschakel. Volkomen onrealistisch. Eén tegen één heb ik een miniem kansje (bedenkt dat ik niet meer van de jongste ben), één tegen twee mag ik het vergeten.
Als u van mijn realistische kijk op de wereld een slavenmentaliteit wilt maken, ga uw gang, het getuigt echter van veel kortzichtigheid en weinig inzicht over hoe de problemen grondig kunnen aangepakt worden.
Vraag maar eens aan Mw. Verreycken hoe haar spray hielp:

Oud 11 september 2010, 11:39   #97
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus de oplossing is: meer klagen op fora!

Oud 11 september 2010, 11:43   #98
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Omdat jij een dame op hogere leeftijd bent moeten wij ons allemaal gaan gedragen als een schichtige bejaarde?

Wees vooral braaf, volg altijd de wet, hoe absurd ze ook moge zijn, vecht zeker niet terug als men je aanvalt. Want de staat zal al je problemen wel oplossen.
Oud 11 september 2010, 11:44   #99
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dus de oplossing is: meer klagen op fora!

Dat zal ze leren!
Oud 11 september 2010, 11:53   #100
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoewel het verschijnsel van rondhangende jeugd zeer oud is, wordt het vooral de laatste decennia als een probleem gedefinieerd. Hangjongeren zijn meestal jongens tussen 12 en 20 jaar oud. Ze zijn waarschijnlijk iets vaker dan gemiddeld schoolverlater. Buurtbewoners, vooral ouderen, ervaren overlast in de vorm van lawaai en ergernis over achtergelaten rommel en besmeuring van muren, straat en straatmeubilair met kauwgom, peuken, speeksel, of kapotte flessen. Ze voelen zich vaak onveilig in nabijheid van de jongeren. Die onveiligheid wordt niet alleen door ouderen ervaren. Ook andere bewoners en vrouwen voelen zich soms onveilig als er luidruchtig opmerkingen worden gemaakt of naar hen wordt gefloten. Groepen jongeren worden vaak als intimiderend beschouwd, niet in de laatste plaats vanwege hun houding maar vaak ook door hun aantal. Ook andere jongeren, die zelf niet bekend zijn met het fenomeen "hangen", kunnen worden afgeschrikt doordat zij zich ongemakkelijk of zelfs bedreigd voelen door de samenscholende jeugd."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hangjongeren
Zoals vaak zijn woorden, begrippen en symbolen slechte of ontoereikende dragers. Zo is dat woordje hangjongeren vrijwel onschuldig maar heeft evenzeer positieve als negatieve bijklanken.
Zo is het gedrag van de ene groep hangjongeren tegen de andere de bepalende factor. Wel is een feit dat tegenwoordig meer hangjongeren onspoort gedrag vertonen dan vroeger:
Vroeger was hangen op een plek een sociaal gebeuren waarin het puur ging om de fun onderling. Meer en meer is dat niet enkel dat de drijfveer maar door dus normvervaging, gebrek aan sociale controle en dus ook een stuk zelfbeheersing, krijgt het grotendeels terecht steeds meer een negatievere bijklank dus.

Het is dus niet dat negatief geladen label dat we moeten aanpakken, nee het is de mentaliteit, niet enkel die van die "probleem-jongeren" maar ook de eigen manier van kijken ernaar. perspectie is plots een accuraat woord dat de nood omschrijft.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be