Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2010, 23:50   #81
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Respecteren betekent voor mij: de wet handhaven en geen illegale dingen doen. De wet verbiedt mij niet om niet te denken dat die wet belachelijk en/of verkeerd is. Dat weet jij toch goed, of niet soms?

Nee, ik breng niets in overeenstemming met jouw waarden en jouw cultuur. Ik heb mijn waarden en mijn cultuur. Ik respecteer wel de wet, ik probeer niets illegaals te doen en ik doe het ook niet, ik heb een attest van goed gedrag en zeden en ik heb nooit iets crimineels gedaan. Ik heb mijn hoger onderwijs diploma op zak en ik studeer nog steeds, ik werk en als ik geen werk meer heb, dan blijf ik super actief op zoek naar werk dat combineerbaar is met mijn studies en ik vind het onislamitisch om lui te zijn en van sociale zekerheid te genieten. Dat is voor de mensen die echt echt geen kant op kunnen. Die mogen wel doppen, maar ik niet. Ik breng wel kritiek op veel dingen maar ik doe het op legale manier, hoor.

Kijk, ik bepaal mee de wet die voor ons bepaalt wat wij al dan niet mogen, of misschien we denken zo gewoon. Ik wacht niet op anderen om voor mij te beslissen. Ik doe mee, ik stem blanco en dit is een vorm van kritiek uiten op veel zaken.

Ik respecteer geen homoseksualiteit hoor, nooit van mijn leven!
Ik respecteer wel de homo's in de zin van "mijn vrijheid stopt waar de jouw begint".

De wet van Allah staat boven de wet van de mensen, dit is wat ik geloof, dit is wat ik denk, dit is mijn overtuiging, en ik respecteer de wet die soms (heel af en toe) in tegenstrijd is met de wet van Allah omdat de wet van Allah van mij verwacht om de maatschappelijke orde van het land waarin ik vestig, te respecteren zodat ik mij en mijn geloofsgenoten niet in problemen/onrust breng.

Allah سبحانه و تعالى openbaart in de Heilige Koran:
[Quran 2:195] And spend of your substance in the cause of God, and make not your own hands contribute to (your) destruction; but do good; for God loveth those who do good.

Dus als ik de wet niet overschrijd, dan doe ik het niet omdat die wet het verdient of omdat ik geloof dat die wet juist is, of omdat ik geloof dat er niets mis is met die wet. Neen en duizend neen. Ik doe het omdat ik de Koran volg. En als een bepaalde wet (er zijn er veel, de meeste) in overeenstemming is met de islam, dan volg ik die ook, maar hier ook niet omdat die wet juist is, maar omdat deze islamitisch is.

Ik geef mij over aan Allah, en alleen Allah. De Enige ware God die ik aanbid. Andere (af)god(en) zoals het parlement, politici, ideologen, leven, ego en materialisme (proberen hé) aanbid ik NIET!!!

Er is geen god dan Allah.

Is het zo een beetje duidelijk?
Niemand legt het zo goed uit dan u zelf Porpo!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 00:00   #82
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Niemand legt het zo goed uit dan u zelf Porpo!
Dus waarom ben ik een bedreiging voor de samenleving? Of waarom is mijn reactie een bedreiging voor de samenleving?

Lees jij de vraag niet goed, misschien?

Laatst gewijzigd door porpo : 28 september 2010 om 00:00.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 00:05   #83
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus waarom ben ik een bedreiging voor de samenleving? Of waarom is mijn reactie een bedreiging voor de samenleving?

Lees uw eigen antwoord, u geeft zelf een goed overzicht!
Oud 28 september 2010, 00:08   #84
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees uw eigen antwoord, u geeft zelf een goed overzicht!
Hoe? Zeg ik dan zelf dat ik een bedreiging ben voor de samenleving? Waar?

Laatst gewijzigd door porpo : 28 september 2010 om 00:08.
Oud 28 september 2010, 00:23   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe? Zeg ik dan zelf dat ik een bedreiging ben voor de samenleving? Waar?
Hallo? Parlement een anti God en de wet van Allah boven deze van mensen?
U heeft recht op uw waanzin zolang u niet probeert de samenleving van dat "Goddelijke" te overtuigen!
Oud 28 september 2010, 00:30   #86
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Parlement een anti God heb ik zelf niet gezegd. Ik zeg gewoon dat ik Allah boven alle (af)god(en) zet. Dit wilt niet zeggen dat andere (af)god(en) anti Allah zijn.
Zit hierin een bedreiging voor samenleving? Hoe?

Je zegt:
((U heeft recht op uw waanzin zolang u niet probeert de samenleving van dat "Goddelijke" te overtuigen!))
Een antwoord hierop slaat de deur open voor andere opmerkingen die niets te maken hebben met wat ik tot nu toe heb geschreven. Zo is het ook mogelijk dat je straks het volgende opmerkt:
U heeft recht op uw waanzin zolang u niet probeert om bommekes te leggen!

Dus mijn vraag is nog steeds: waarom ben ik een bedreiging voor de samenleving?

Laatst gewijzigd door porpo : 28 september 2010 om 00:32.
Oud 28 september 2010, 08:17   #87
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Parlement een anti God heb ik zelf niet gezegd. Ik zeg gewoon dat ik Allah boven alle (af)god(en) zet. Dit wilt niet zeggen dat andere (af)god(en) anti Allah zijn.

Je zegt:
((U heeft recht op uw waanzin zolang u niet probeert de samenleving van dat "Goddelijke" te overtuigen!))
Een antwoord hierop slaat de deur open voor andere opmerkingen die niets te maken hebben met wat ik tot nu toe heb geschreven. Zo is het ook mogelijk dat je straks het volgende opmerkt:

omwille van uw achterlijke ideën die u probeert te verspreiden en het geloof in een verzonnen verhaaltje.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 11:26   #88
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon dat ik Allah boven alle (af)god(en) zet.

Waarom doe je dat?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 11:32   #89
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Waarom doe je dat?
om zijn leven zin te geven ....poor poor PP
Oud 28 september 2010, 11:56   #90
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:

Je zegt:

Uw religie is een bedreiging voor elke samenleving ! Waar de islam heerst is er chaos armoede ellende barbaarse straffen en rituelen. Jonge meisjes worden uitgehuwelijkt. Ze keuren dit goed omdat hun profeet ook pedo neigingen had. Vandaar dat de meeste westerlingen uw religie niet wensen.

Uw uitspraken maken het nogmaals pijnlijk duidelijk hoe extreem us religie is.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 28 september 2010 om 11:57.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 14:35   #91
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Waarom doe je dat?
Omdat ik in Allah geloof.
Geloof in het Arabisch is "iman".
Iman heeft de volgende betekenissen:
Geloof
Vertrouwen
Kennis
Overtuiging
Handelen naar de leer die iman-gebaseerd is.

Dit laatste, handelen volgens de leer die iman-gebaseerd is, kan omhoog en omlaag gaan.
Oud 28 september 2010, 14:41   #92
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Geloof
Vertrouwen
Kennis
Overtuiging
Handelen naar de leer die iman-gebaseerd is

Dit laatste, handelen volgens de leer die iman-gebaseerd is, kan omhoog en omlaag gaan.
Er ontbreekt nog een betekenis :

Ik ben zo zwak van karakter en ruggengraat dat ik mijn heil zoek in sprookjes.

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 september 2010 om 14:55.
Oud 28 september 2010, 14:48   #93
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het in ongelovelijk dat u dit citeert met het doel om aan te tonen "dat het allemaal wel meevalt, en er weer niets aan de hand is"!
Alsof die vreedzame installatie van islamisering van individu, gezin en samenleving geen problemen heeft; het is een regelrecht conflictmodel binnen de bestaande samenleving met afwijzing van pijlers waarop onze samenleving rust!
Het is toch wel hallucinant hoe u direct op zoek gaat naar zaken om de indruk te wekken dat " we niets te vrezen hebben"!
Ja, onbegrijpelijk. We zijn hier een rapport opzettelijk aan het misinterpreteren om de indruk te wekken dat het land in vliegende vaart wordt overspoeld door jihadi's. Dat ontkrachten door te citeren wat het rapport dan wel zegt is schandelijk en zou verboden moeten worden. Geert, doe er wat aan!
Oud 28 september 2010, 14:50   #94
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Wat overigens niet wil zeggen dat ik het eens ben met de opvattingen van deze mensen, noch dat ik geen verweer zou geven mochten ze deze regels aan ons willen opdringen, maar jullie reageren toch wel enigzins overdreven hoor.
Oud 28 september 2010, 16:09   #95
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wat overigens niet wil zeggen dat ik het eens ben met de opvattingen van deze mensen, noch dat ik geen verweer zou geven mochten ze deze regels aan ons willen opdringen, maar jullie reageren toch wel enigzins overdreven hoor.
Ook als je weet dat er jaarlijks talloze met zulk een ideeen ons land blijven binnenstromen op allerlei manieren (80% van moslims gaat hun huwelijkspartner nog steeds halen in het moslimland van herkomst hier geboren of niet).

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst. http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 28 september 2010 om 16:10.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 18:06   #96
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je zegt:

Dus democratie en parlement zijn afgoden? Niet het inzicht en zelfbeschikkingsrecht van mensen maar Allah bepaald voor u wat wel of niet mag en kan?
U erkent dan geen democratie, geen scheiding kerk en staat, geen gelijkheid man en vrouw maar u pleit voor apartheid, zij die Allah boven alles zetten en vinden dat de samenleving zich hieraan hoort aan te passen( islamisering dus)

Dan bent u een bedreiging voor deze samenleving, wat begrijp je daar niet aan?
Oud 28 september 2010, 18:29   #97
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Geloof
Vertrouwen
Kennis
Overtuiging
Handelen naar de leer die iman-gebaseerd is.

En hoe komt het dat je dat allemaal gelooft? Wat heeft u overtuigd? De levenswandel van uw profeet? Wat vind je trouwens van die zijn levenswandel?
Oud 28 september 2010, 18:44   #98
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus democratie en parlement zijn afgoden?
Alles wat aanbeden wordt buiten Allah is een (af)god.
Citaat:
Niet het inzicht en zelfbeschikkingsrecht van mensen maar Allah bepaald voor u wat wel of niet mag en kan?
Een moslim mag ook wel zelf beslissen, maar wel in het kader van algemene grenzen van het geloof.
Citaat:
U erkent dan geen democratie, geen scheiding kerk en staat, geen gelijkheid man en vrouw maar u pleit voor apartheid, zij die Allah boven alles zetten en vinden dat de samenleving zich hieraan hoort aan te passen( islamisering dus)
Alles wat in tegenstrijd is met de islam erken ik NIET, en als ik het erken in de zin dat ik het naleef met als doel maatschappelijke orde, dan doe ik het omdat de islam dit voorschrijft en niet omdat ik het systeem erken of waardeer. Indien iets wel in overeenstemming is met de islam, dan erken ik het wel, maar niet omdat het "goed" of "juist" in zich is, maar omdat het niet in tegenstrijd is met de islam.
Citaat:
Dit heb ik hier nergens beweerd. Er is geen dwang in de godsdienst. (Quran)
Citaat:
Dan bent u een bedreiging voor deze samenleving, wat begrijp je daar niet aan?
Hoezo een bedreiging voor de samenleving? Uit wat heb jij deze conclusie getrokken en hoe?

Heb ik hier misschien ergens een kop staan waarmee ik de samenleving bedreig? Oh! jullie niet-moslims, bekeer u tot de islam, of ik zal op deze knop drukken?!!!

Laatst gewijzigd door porpo : 28 september 2010 om 18:46.
Oud 28 september 2010, 18:51   #99
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles wat aanbeden wordt buiten Allah is een (af)god.

Een moslim mag ook wel zelf beslissen, maar wel in het kader van algemene grenzen van het geloof.

Alles wat in tegenstrijd is met de islam erken ik NIET, en als ik het erken in de zin dat ik het naleef met als doel maatschappelijke orde, dan doe ik het omdat de islam dit voorschrijft en niet omdat ik het systeem erken of waardeer. Indien iets wel in overeenstemming is met de islam, dan erken ik het wel, maar niet omdat het "goed" of "juist" in zich is, maar omdat het niet in tegenstrijd is met de islam.

Dit heb ik hier nergens beweerd. Er is geen dwang in de godsdienst. (Quran)

Hoezo een bedreiging voor de samenleving? Uit wat heb jij deze conclusie getrokken en hoe?

Heb ik hier misschien ergens een kop staan waarmee ik de samenleving bedreig? Oh! jullie niet-moslims, bekeer u tot de islam, of ik zal op deze knop drukken?!!!
Ge zijt een bedreiging omdat uw gedachten niet normaal zijn. Geen zinnig, rationeel mens laat zijn gedachten zo 100 % bepalen en sturen door iets (god) dat nooit bewezen is, en ook niet door gedachten van iemand die eeuwen eerder leefde, ongeschoold en zelfs analfabeet was, er een rare levenswandel op nahield en geweld niet schuwde. Hoe kun je dat als 21ste eeuwse geschoold mens? Dat is gewoon niet te begrijpen.
Oud 28 september 2010, 18:57   #100
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Daarom bestaat democratie, stemmen, verkiezingen en noem maar op.
Je stelt een programma (afgod) en je stuurt de massa met media propaganda (afgod) en je haalt stemmen (afgoden) en je maakt een wet (afgod).

Zoveel afgoden besturen jou, er is geen bewijs of rationaliteit nodig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be