![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet waar.
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op 1 jurylid na, allemaal 4O-igers ook. Natuurlijk zijn het simpele duiven. Net na de uitspraak op terras gaan zitten met de drama queen dochter, getuigt alleszins niet van al te veel grijze massa. De beroepen zeggen uiteraard niet alles, maar het is toch wel een indicatie van in welke laag van de bevolking je mag gaan zoeken. VTM-volk, niet meer, niet minder.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik me nog goed herinner is er ook een hoofdstuk over passiemoorden. Wel, Clottemans heeft gewoon pech dat ze Vermassen niet als strafpleiter had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Destijds toen de vermeende bende van nijvel voorkwam hadden ze ook geen bewijzen.
Iedereen mocht naar huis! Geen mens die er logica in kan terug vinden. Puur loterij.
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie, qua samenstelling, niets verkeerds aan deze jury, en ik daag je uit om iets verkeerds te vinden. Ik daag je ook uit om een betere volksjury samen te stellen. Laatst gewijzigd door kiko : 22 oktober 2010 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door kiko : 22 oktober 2010 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IPV sommige beschuldigden in een kooitje te stoppen zou men dat beter voor zo'n jury doen, dan kunnen ze mss een oordeel vellen over de feiten en bewijzen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jury afzonderen, en puur op wat er voor hun ligt laten oordelen zou al een pak beter zijn.
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Oh, en "pseudogebleit" ? Is dat een poging tot cynisme of zo ? Een assisenzaak is altijd een emotionele gebeurtenis. Het is gemakkelijk om vanuit je zetel sarcastisch te doen over een huilbui, maar als je daar staat in de rechtbank en er werkelijk bij betrokken bent, zul je anders praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede, ook al was het zo, er zijn nu éénmaal veel minder dokters en professoren dan arbeiders, bedienden e.d. Ten derde, er is geen enkele reden om ervan uit te gaan dat dokters, professoren en co zomaar eventjes betere juryleden zouden zijn. Een assisenproces is voor hen ook een geheel nieuwe ervaring en zij zijn hoogstwaarschijnlijk even beïnvloedbaar als jan met de pet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het publiek daar niet had zitten smoelen trekken zou er al een pak minder emo in de beslissing zitten ... Als ik in een jury zou zitten wil ik feiten en bewijzen, geen theaterstukje dat enkel dient om de waarheid te verdoezelen (de schaapjes zijn hun mama kwijt "snik snik") , klinkt erg maar in een proces dat moet draaien op echte ware feiten en bewijzen hoort die zever niet ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom een hoger opgeleide minder de "emo-verhaaltjes" zou slikken dan een lager opgeleide. Net alsof hoger opgeleiden per definitie meer mensenkennis hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenslotte is het een persoon (rechter) of personen (rechters, jury ) die na het aanhoren van alles wat de revue gepasseerd de knoop doorhakken.... hun overtuiging dat het bv schuldig is, wordt dan aanzien dat die schuld juridisch bewezen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 22 oktober 2010 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
hier bleek dat men heel selectief is in de keuze van juryleden als men te intellectueel is als kandidaat jurylid dan wordt je niet weerhouden omdat men bang is dat een intellectueel teveel vragen stelt en eventueel de ander juryleden aan het twijfelen brengt |
|
![]() |
![]() |